Mies menee liian pitkälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehen pompotteluun kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollaisia miehiä on paljon. Paskantärkeitä itsekkäitä oman navan ympärilä pyöriviä mesoajia, jotka eivät ole raakaa työtä nähneetkään ja silti kuvittelevat että lasten ja kodinhoito ei ole mitään.

OLenkin aina ihmetellyt, millaiset vaimot näillä äijillä on, kun tuollaisia röyhkeitä etuilijoita, jotka leveilevät taulutelevisioilla ja veneillä ja moottoripyörillä on paljon! Siis täysiä kakaroita, jotka leveilevät kuin pennut materialla, ja ovat itsekkäitä paskoja, paskat housuissa ja korvan takana vaikkua!

silti hyvin harvoin näkee valitusta noista miehistä. Piristävää lukea, että joku näkee, mikä kakara hänellä on miehenä.

Olen usein miettinyt onko noilla kakaramiehillä alistuva vaimo, joka kuvittelee, että itse ei ole mitään, mies kun tuo rahat, niin on parempi ihminen. Vai onko heillä samanlainen vaimo kuin on mies, röyhkeä ja materialla leveilevä itsekin materiassa polskuttava, sitä ainoana elämän mittapuuna pitävä.

Mutta tässä oli ainakin yksi, joka ihan tavallinen maalaisjärki päässä, joka ei sokaistu miehen palkkapussista, ja kuvittele olevansa sen takia jotain parempaa kuin muut, eikä myöskään alistu kuvittelemaan, että on huonompi itse kuin miehensä.

Piristävää.

Mun miehellä ei ihan noin suuret tulot, mutta mikä mua tuossa tulojen kasvamisessa eniten rassaa on tuo muiden ns huonompitulosten mollaaminen. Itsekin olemme olleet pitkää tosi pienituloisia ja asuttu kaupungin vuokra-asunnoissa, omistettu vanha auto yms. Nyt ihmettelee miksi kaikki eivät osta 2000-luvulla tehtyä autoa, tai miten voivat asua vuokralla. Hänen mielestään jokainen voi tulla suurituloiseksi jos itse haluaa ja se on omaa tyhmyyttä jos ei saa hankituksi mammonaa itselleen. Näyttämisen halu esim. naapureille alkaa välillä mennä älyttömäksi.

no mitähän mä nyt taas sanoin väärin, kun totesin, että tällaiset isosti tienaavathan ne ekana on vailla parasta hoitoa niiltä alipalkatuilta hoitsuilta?
Mikä yli-innokas mode täällä taas sensuroi joka mielipiteen?
kyllä mun mielestä tuollainen mies on vastenmielinen, niinkuin tuntuu olevan ap:kin mielestä, joka toisen työtä väheksyy!

aika usein on sellaista sattumankauppaa ja hyvää tuuria, että joku pääsee isolle palkkapussille ja nehän ne on sitten ensimmäisenä huutamassa, että "omaa ansiotani", vaikka voi olla aikamoinenkin sattuma ollut. Nousukkaat on vastenmielisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja v i e r a s:
Kaikki työ on tärkeää. Maksetaan siitä palkkaa tai ei. Joskus tuntuu et niistä kaikkein tärkeimmistä (esim sairaanhoitaja) töistä maksetaan normaalia pienempää palkkaa.

Sairaanhoitajan työkö on kaikkein tärkeimpiä töitä? Katsos, et ole siinä asemassa että voisit ko. luokittelua tehdä paitsi aivan henkilökohtaisista, subjektiivisista lähtökohdistasi. Moni totaalisen yhdenveroista työtä tekevä saattaa loukkaantua yksioikoisesta jaottelustasi -ja aiheesta loukkaantuukin.

Mielestäni sairaanhoitajille maksetaan koulutuksen monipuolisuuteen ja sivistävyyteen nähden erinomasita palkkaa. Itse opiskelin vuoden sairaanhoitajaksi, kunnes lopetin sen koulun. Sain kuitenkin eräästä vanhustenkodista ensin kesätyöpaikan, ja myöhemmin "vakituisen sijaisen" paikan. Työvoimapulan vuoksi tein täysipainoisia sairaanhoitajan tehtäviä. Ihoa lävistäviä toimenpiteitä, ompelua, katetrointia, kanylointeja, lääkkeenjakoa jne. En jatkanut koulutusta, koska halusin muuta. Tein kuitenkin sitä työtä vielä jonkin aikaa, ja lopetettuani työsuhteen, osastonhoitaja ehdotti täyspalkkaista sairaanhoitajan hommaa minulle. Olin kuulemma näyttänyt, että osaan ne työt.

Tiedän tapahtuneen laittomuuden, sairaanhoitajan nimikesuojaan ym. liittyvät ristiriidat. Kuitenkin selvisin siitä työstä, täysipainoisesti.

Tätä taustaa vasten olen vaan ihmetellyt, miksi sairaanhoitajat ovat niin kovin kärkkäitä mainostamaan sitä korkeakouluarvoaan, jota käytännössä ei olekaan. Jos vuodessa pystyy omaksumaan kaiken oleellisen perustyötä varten, miksi koulutus kestää 3-4-vuotta?? miksi se toteutetaan AMK-pohjaisena? Ja miksi AMK on edes korkeakoulu, kun opintoihin ei sisälly kuin muodon vuoksi pari yleispätevää, yhteiskunnallista tai sivistävää opintoviikkoa? Tietysti lapset, psykiatria, perioperatiivinen jne. ovat erillisiä oppialoja, joita varten jokin puolen vuoden perehdyttämisjakso voi olla paikallaan.

Mutta siis, sairaanhoitajat tekevät ihan yhtä hyvää ja tarkeää työtä kuin kaikki muutkin. Heitä vaan koulutetaan työn vaativuuteen nähden liian kauan, ja tämä antaa heille illuusion siitä, että heille kuuluisi enemmän palkkaakin. Sairaanhoitajakoulutus ei ole aina ollut alempi korkeakoulututkinto, eikä kestoltaan näin pitkä.

Yhteistyössä