Mies meni ostamaan veljenpojille kalliit pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "irina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"vieraille lapsille"??? Haloo! Ne vieraat lapset ovat ihan samaa vertaa/sukuisia kuin oma(t) lapsesi.
On hienoa, että miehelläsi on tunteita pieniä lapsia kohtaan, sinusta en nyt kyllä olisi niin vakuuttunut

Ymmärrän miestäsi täysin, hieno mies.

Asia olisi eri jos raha olisi otettu pois teidän lainanlyhennyksestä. Mutta en ymmärrä niuhotustasi jos yhdessä kuussa tulee muutamien kymppien vaje säästämiseen miehesi empaattisuuden takia. Mutta nyt on mulla muutenkin ymmärräys hukassa niitä ihmisiä kohtaan jotka ajattelevat vain itseään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ehkä ap suree nyt tässä että oma lapsi jää ilman joululahjoja? Ymmärrän sinua, ap. Ja ymmärrän miehesikin reaktiota, mutta tuhlaamista en ymmärrä, jos rahatilanne on tiukka.

Miksi kukaan ei arvostele ap;n miestä? Voisihanan ostaa jonkun muun kivan lahjan veljen lapsilleen, mutta miksi sen pitää olla kalliit pelit, jos perheellä ei ole ylimääräistä rahaa?

[QUOTE="vieras";27636434]Kyllä mä tiedän monta tapausta, joilla syöpä uusinut monta kertaa, ja silti täysin elossa! Ei syöpä suoranaisesti tarkoita kuolemista. Vaan pitkää hoitojaksoa, rankkoja hoitoja jne...[/QUOTE]

Kyllä minäkin tiedän, mutta jos syöpä uusiutuu, ennuste on aina huonompi kuin ensimmäisellä kerralla, vaikka kyse olisi periaatteessa hyväennusteisesta syövästä. Pelkästään solumyrkyt ovat iso riski ja yleiskunnon heikkeneminen kerta toisensa jälkeen altistaa hengenvaarallisille infektioille yms. riskeille.

Olisi tosiaan kiinnostavaa kuulla mikä syöpä on kyseessä.

Eniten minua (taas) ihmetyttää että asiaa pitää puida keskustelu palstalla oletavasti niin että puolisolla ei ole mahdollisuutta keskusteluun osallistua. Ei kerro kovin hyvistä keskustelu taidoista, eikä empatiasta miestä kohtaan. Tavaroihin surua tai huolta ei ehkä voi hukuttaa, mutta onko miehellä muuta mahdollisuutta, jos kukaan ei kuuntele ja helpota hänen taakaansa. Keskustelisin asiasta miehen kanssa ja pyrkisin ymmärtämään hänen näkemyksiään, huolta sekä löytämään niitä ratkaisuja jotka todella auttaisivat veljen perhettä ja toki erityisesti omaa mietäni.

[QUOTE="vieras";27636481]Ehkä ap suree nyt tässä että oma lapsi jää ilman joululahjoja? Ymmärrän sinua, ap. Ja ymmärrän miehesikin reaktiota, mutta tuhlaamista en ymmärrä, jos rahatilanne on tiukka.

Miksi kukaan ei arvostele ap;n miestä? Voisihanan ostaa jonkun muun kivan lahjan veljen lapsilleen, mutta miksi sen pitää olla kalliit pelit, jos perheellä ei ole ylimääräistä rahaa?[/QUOTE]

Minä ymmärrän inhimillisiä tunteita, paniikin ja sen että tulee tarve tehdä jotain konkreettista välittömästi. Luuletko sinä että mies on ajatellut asiat viimeisen päälle loppuun saakka järkevästi tuossa tilanteessa? Jos mies olisi keskustellut asiasta ap:n kanssa ja hän olisi kieltänyt ostamasta, mutta olisi ostanut silti, niin silloin mies olisi mielestäni tehnyt väärin, nyt toimi ajattelemattomasti ja sellainen on minusta anteeksiannettavaa. Minä en ole täydellinen ihminen enkä edellytä sellaista mieheltänikään. Minusta ap:n mies vaikuttaa hyväsydämiseltä ihmiseltä, mikä toki voi jonkun mielestä olla heikkous. Tässä ei onneksi sentään ollut kyse perheen viimeisestä ruokarahoista vaan joulurahoista.

Miehesi on ihanan lämmin ihminen ja haluaa ilahduttaa poikia.
Tuskin te nyt peleistä varariikkoon menette ja tämä kuitenkin oli satunnainen ostos?
Ymmärrän että tarkkaan suunniteltu ja ostoksistahan olisi voinut sinulle mainta ennakkoon, ettei tule yllärinä.

Onneksi miehesi veli selvisi syövästä! Todella upeaa että puhtaat paperit! Saavat lapset pitää isänsä.

Meinasin jo ehdottaa että sulla ei taida lapsia ollakkaan, mutta onhan sulla yksi. Ihmeen empatiakyvytön olet. Näistä peleistä voi olla iloa isillekin, pääsee yhdessä poikien kanssa pelailemaan!

Mietin jo hetken että onkohan tää joku trolli!

En viitsi tarkaan laittaa tänne, mutta sanotaan sen verran, että miesten syöpä. Syöpäyhdistyksen sivuilta löytyy hyvin tietoa eri syöpätyyppien ennusteista, jos nuo enemmänkin kiinnstavat.

No esim. kives- ja eturauhassyöpä voivat olla tappavia siitä huolimatta, että eivät kaikilla sitä ole. En väheksyisi yhtäkään uusiutunutta syöpää. Se nyt ei kuitenkaan taida olla jutun pointti, syöpähoidot ovat kamalia itsessään ja tekevät elämän tosi vaikeaksi.

Ehkäpä se helpottaa miehen omaa oloa, tuntee tekevänsä edes jotain? Varsinkin josei oikein muuten osaa ilmaista tukeaan/välittämistään.

Mun siskolla oli käytännössä täysin vaaraton syöpä jalassa joka vain leikattiin pois, mitään muuta hoitoa ei tarvinnu. Silti se tuntu musta kauheelta, ja vieläkin toisinaan mua pelottaa että jos siitä ilmenee jossain vaiheessa pahempaa. Mun on tosi vaikea uskoa että kukaan suhtautuu syöpäännoin kevyesti kuin ap väittää miehensä veljen perheen suhtautuvan.

Nyt tuli aika paha mieli. Missä teidän empatiakyky on? Täällä palstalaiset latelee liki vakiovastauksia, että "heitä se sika".

Ap nyt ekana keskustelee miehensä kanssa. Varmasti sitä pelottaa veljensä puolesta. Kysyt, miksi haluaa nyt ostaa lahjoja, uskooko niiden auttavan tilanteessa. Ehkä hän haluaa tällä tavalla osoittaa välittävänsä, VELJESTÄ ja tämän perheestä. Niitä joululahjoja kai annettaisiin muutenkin. Tai jos meinaa lasten keskittyvän peleihin, jolloin eivät niin herkästi huomaa aikuisten huolta? Minustakin voisi löytää jonkun muun tavan toimia, mutta ehkei miehesi osaa? Etkä sinäkään varsin tukea tunnu osaavan. Todellakin, edes joulun kunniaksi, mene itseesi. Teidän lapsella on terve isä.

Alkuperäinen kirjoittaja sydäin;27636531:
Minä ymmärrän inhimillisiä tunteita, paniikin ja sen että tulee tarve tehdä jotain konkreettista välittömästi. Luuletko sinä että mies on ajatellut asiat viimeisen päälle loppuun saakka järkevästi tuossa tilanteessa? Jos mies olisi keskustellut asiasta ap:n kanssa ja hän olisi kieltänyt ostamasta, mutta olisi ostanut silti, niin silloin mies olisi mielestäni tehnyt väärin, nyt toimi ajattelemattomasti ja sellainen on minusta anteeksiannettavaa. Minä en ole täydellinen ihminen enkä edellytä sellaista mieheltänikään. Minusta ap:n mies vaikuttaa hyväsydämiseltä ihmiseltä, mikä toki voi jonkun mielestä olla heikkous. Tässä ei onneksi sentään ollut kyse perheen viimeisestä ruokarahoista vaan joulurahoista.

No juu, tässä on kyllä hyvä pointti. Perun sanani, mitä olen aiemmissa viesteissäni laittanut. Nyt alan itsekin kallistua miehen puolelle, vaikka aluksi puolustin ap:ta.
Ja jos asuntoon säästetään, niin kaik siellä tilillä sen verran on ylilmääräistä, että saa joulun järjestettyä omalle lapselleen?

[QUOTE="vieras";27636143]En moittisi miestäsi. Onhan se kova paikka hänellekin, kun veli sairastuu vakavasti. Mutta olisiko kuitenkin järkevämpää säästää pelit veljenpoikien joululahjaksi. Se voisi olla lasten vanhempienkin mieleen.[/QUOTE]

Peesi tälle

No aivan just näin ap, kyl se ihmisen pyhä oikeus aina ja joka hetki pistää oma napansa etusijalle on täysin loukkaamaton! Ja tosiaan, jätä se sika mies kun ei se nyt ollenkaan tätä ole käsittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilkiwö;27639361:
No aivan just näin ap, kyl se ihmisen pyhä oikeus aina ja joka hetki pistää oma napansa etusijalle on täysin loukkaamaton! Ja tosiaan, jätä se sika mies kun ei se nyt ollenkaan tätä ole käsittänyt.

Palstalla usein huomaa, että osalla ei hajuakaan, millaista on olla vähävarainen.

Yhteistyössä