Mies, miehen ex ja missä menee "normaalin ystävyyden" raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies erosi entisestä vaimostaan nelisen vuotta sitten, minä puolestani aloin seurustelemaan miehen kanssa kaksi ja puoli vuotta sitten, ja meillä on nyt pieni vauva. Miehen ex on miten milloinkin, välillä enemmän ja välillä vähemmän ollut pyörimässä taustalla ja se jos mikä ärsyttää. Lähinnä mietityttää kuvitteleeko ex vielä jotain miehen suhteen..

Heillä oli yhteisiä koiria jotka jaettiin puoliksi. Aiemmin exä kävi kerran pari kuussa ihan "muuten vain" tervehtimässä ja rapsuttelemassa näitä nykyisin miehen koiria ja turisemassa miehenkin kanssa siinä samalla. (Parisuhteemme alussa meni puoli vuotta että exä sai vanhat tavaransa kuskattua pois miehen nurkasta..) Sanoin miehelle että exän sopisi pysyä ihan vain omissa kuvioissaan, kun kerta koirat eivät ole enää hänen, ja nämä "muuten vain" -käynnit sitten loppuivat. Noh, nyt exä kiikuttaa omia koiriaan meille hoitoon milloin mistäkin syystä, viimeksi eilen jonkun "pidemmän työpäivän" takia kuulemma.

Alkuvuodesta exä soitti kerran viiden aikaan aamulla miehelle, kun oli saanut autonsa poikittain johonkin jäiseen mäkeen jossain metsän keskellä n. 30 kilometrin päässä meiltä, ja pyysi miestä sinne avuksi.. Mä toki kuulin puhelun kun siinä sängyssä vieressä olin nukkumassa, ja sanoin miehelle että herrajumala mitä mies sille autolle muka pystyy tekemään, soittakoon exä tiepalveluun ja näin sitten kävi.

Jotain muitakin kertoja exä on pyytänyt miestä katsomaan autosta jotain vikaa jne., enää mies ei sentään vaihda exän renkaita..

Tänään heitin miehelle ihan suoraan että kuvitteleekohan exä hänen suhteensa vielä jotakin, johon mies vastasi vaan että "emmä tiiä ei kai". Mies on hyvin puhelias, seurallinen supliikkimies joka saa väännettyä tikusta asiaa ventovieraankin kanssa ties kuinka pitkäksi ajaksi. Koiria hoitoon jättäessäkin mies juttelee ulkona exänsä kanssa helposti puoli tuntia, mitä lie. En (halua) usko(a) että miehellä olisi omasta puolestaan mitään sen enempää exänsä kanssa (ei ole antanut mitään selvää aihetta niin uskoa), mutta antaakohan miehen puheliaisuus ja avuliaisuus exälle vähän väärää kuvaa..?

Pitääkö mun uskoa että miehen ex olisi ihan vaan kaveripohjalla liikenteessä, vai kuulostaako teistä ettei exällä olisi ihan "puhtaat jauhot pussissa"?

....en usko että exällä on enää haaveita miehestäsi.

Mutta sinulla on mukava ja ystävällinen mies. Tähänhän varmaan myös rakastuit?
...älä omistushaluisuuttasi ala rajoittaa miestä. Voi tuntua miehestä aika pahaltakin jos hän ei saa olla toisille avuksi ja hyödyksi, ystävällinen ja mukava..
Ainut on, jos hän ei osaa rajata apuaan ja on pompoteltavissa..mutta ilmeisesti ei koska sanoit hänen perusluonteen olevan niin mukava.

Ja mikä helvetti teissä uusissa ämmissä on ettette kestä niitä koiria!???

Ex hankkikoon ihan oman elämän ja sun miehes voisi arvostaa sua enemmän ja miettiä miksi se ex on ex. Pois tollaset riipat! Asialliset ja ystävälliset välit voi olla, mutta ei tarvi iholle tunkea.

• Tykkää
Reactions: Karju
Omalla miehellä ja sen exällä on myös yhteinen koira. Meidän suhteen alussa mies haki koiraa meille hoitoon, samalla myös turisivat eksän kanssa puolisenkin tuntia ja minä oottelin autossa. Ei minua ole koskaan haitannut. Myöhemmin olen exän tavannutkin ja muutama sananen vaihdettu, mukava ihminen. Monesti olen kysynytkin mieheltä että koskas Musti (siis se koira) tulee meille hoitoon taas, kun onhan se hänenkin koiransa tavallaan. En vaan saa tuosta väännettyä mitään outoa tai epäilyttävää. Jos mies exänsä haluaisi ja toisinpäin niin enpä minä sitä kyttäämällä estää voisi.

Mutta ehkä olen vaan tottunut näihin exänyxä kuvioihin eri tavalla. Omat vanhemmat on myös eronneet eikä se mihinkään koskaan ole sen kummemmin vaikuttanut. Samoissa sukujuhlissa ja jopa bileissä pyörivät uusien kumppaniensa kanssa ja kaikki tulee toimeen keskenään. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan herranjestas...

Ja mikä helvetti teissä uusissa ämmissä on ettette kestä niitä koiria!???

Kaikki eivät ole koiraihmisiä. Esim. itse en luultavasti voisi seurustella ihmisen kanssa, jolla on koira - sen verran koirapelkoinen olen. Enkä haluaisi koiraa meille hoitoon, koska silloin joutuisin tuntemaan oloni epämukavaksi omassa kodissani. Ja tietysti joku voi olla allerginenkin, joten ei ollenkaan kannata pitää itsestäänselvänä, että kaikkien täytyy tykätä koirista.

Ei mitenkään harvinainen tapaus varmaankaan. Itelä vähän samanlainen kokemus, et piti ihan sanoa että exän touhuilut häiritsee minua. Exä oli se ensimmäinen aina jota pyydettiin apuun, ei minua. Anoppi oli vielä pahemmin exässä kiinni, kiinnosti enemmän sen kuulumiset kuin minun.

Heh ei ne koirat itsessään haittaa tai ole ongelma, siinähän ne menee miehen ja alun perin minun koirien muodostaman lauman jatkona...

Mutta tuo aamuöinen soittelukin, en mä ainakaan ikimaailmassa kehtais omaa exääni vaivata aamuyöllä soittelemalla kun erosta on jo useita vuosia?!

Heh ei ne koirat itsessään haittaa tai ole ongelma, siinähän ne menee miehen ja alun perin minun koirien muodostaman lauman jatkona...

Mutta tuo aamuöinen soittelukin, en mä ainakaan ikimaailmassa kehtais omaa exääni vaivata aamuyöllä soittelemalla kun erosta on jo useita vuosia?!

No jos se oli ajanut autollaan ties minne pöpelikköön, niin jospa oli vain paniikissa joten soitti jollekkin tutulle ja turvalliselle ekana. Ja hänellä ja miehelläsi näyttää olevan vielä kaverilliset välit. Ei sen kuitenkaan tarvitse pahinta tarkoittaa. Mutta jos miehesi on ystävällinen exän suuntaan niin varmaan exä on sitä takaisin ja heillä on siten hyvä kaverisuhde. Oma mies on myös hyvin ystävällinen, avulias ja supliikki, joten en yhtään ihmettele sitä ettei riitele edes exänsä kanssa. Ja minusta se on vain hyvä ominaisuus, että ei kaivele menneitä ja käyttäytyy ihmisiksi. Kamalaa katottavaa on ne exien tappelut ja toistensa rääpimiset.

Omalla miehellä ja sen exällä on myös yhteinen koira. Meidän suhteen alussa mies haki koiraa meille hoitoon, samalla myös turisivat eksän kanssa puolisenkin tuntia ja minä oottelin autossa. Ei minua ole koskaan haitannut. Myöhemmin olen exän tavannutkin ja muutama sananen vaihdettu, mukava ihminen. Monesti olen kysynytkin mieheltä että koskas Musti (siis se koira) tulee meille hoitoon taas, kun onhan se hänenkin koiransa tavallaan. En vaan saa tuosta väännettyä mitään outoa tai epäilyttävää. Jos mies exänsä haluaisi ja toisinpäin niin enpä minä sitä kyttäämällä estää voisi.

Mutta ehkä olen vaan tottunut näihin exänyxä kuvioihin eri tavalla. Omat vanhemmat on myös eronneet eikä se mihinkään koskaan ole sen kummemmin vaikuttanut. Samoissa sukujuhlissa ja jopa bileissä pyörivät uusien kumppaniensa kanssa ja kaikki tulee toimeen keskenään. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan herranjestas...

Aivan. Ja kun aikuiset ihmiset eroaa, ne eroaa eikä jää talouteen pyörimään. On ihan käsittämätöntä olettaa, että uuden puolison pitäisi Tällainen hyväksyä.

Ehkä ne ei ihan oikeasti ajattele mitään exäjuttuja vaan puhtaasti ystävyyttään. Kyllä mulle saa ystävät hädässä soitella ja jos rakas ystävä sattuisi olemaan entinen kumppani niin toki hänkin.

Kyllä minunkin mielestä tuo exä tunkeutuu nyt liikaa teidän suhteeseen. Hän ei sitä välttämättä tajua, mikäli miehesi on ollut niin kovin tuttavallinen häntä kohtaan. Jonkin verran tuota voisi ehkä rajoittaa. Miehesi ei siis minusta saisi olla se ensimmäinen hätänumero hänen luurissaan enää. Voisin ymmärtää tai antaa anteeksi harvat satunnaiset koiran hoito keissit, mikäli kyseinen henkilö ei ketään muuta saanut avuksi, tai sitten jotain vastaavaa, mutta todellakaan se miehesi ei saisi olla se ensimmäinen mahdollinen apulainen siinä hänen luurissaan. Miehesi voisi ehkä olla joku 8. mahdollinen hätäapu tämän naisen luurissa, kun on ihan pakko kysyä apua joltain. Hehän ovat eronneet, joten kallistakoon päänsä jonkun toisen puoleen.

jotkut voivat erota hyvissäkin väleissä. kyllä minultakin joku ex pyytää välillä apua ja käyn auttelemaasa, eikä siihen liity mitään ihmeellistä. miksei voisi olla ystävä ihmisen kanssa jolle on monta vuotta elämästään omistanut. kaiken ei tarvitse olla niin katkeraa.

Täysin normaalia ystävyyttä, mutta itsekin mustasukkaisena ihmisenä ymmärrän mistä kenkäsi puristaa.. Sun pitää vaan luottaa miehesi sitoutumiseen sinuun ja vauvaanne, ei hän nyt varmasti enää haikeile kenenkään eksän perään! Varmaan miehesi on aika kiltti, eikä kehtaa pahoittaa eksän mieltä milloin mihinkin pyyntöön ja suostuu sitten. Entä jos tutustuisit siihen eksään ja naisten kesken "juoruisitte" kaikki tuollaiset läpi..?

Njoo, ihmetyttää kyllä vähän heidän noinkin lämpimät välit, kun tietää heidän eronsa syyn (ex petti miestä varatun miehen kanssa, jonka vaimolta mies asiasta kuuli.. Ja kuulemma ex ollut muutenkin varattuihin päin heidän suhteensa aikana..). Kylmästi järjellä ajateltuna kaiken voi laittaa vaan ystävyyden piikkiin, mutta kun tunne sanoo muuta..

Aivan. Ja kun aikuiset ihmiset eroaa, ne eroaa eikä jää talouteen pyörimään. On ihan käsittämätöntä olettaa, että uuden puolison pitäisi Tällainen hyväksyä.

Aivan. On parempi kyräillä, manata, kehitellä päässään kaikkia kauhukuvia ja pettämisskenaarioita, kiukutella miehelle ja esittää uhkavaatimuksia. Se saakin sinut näyttämään TOSI terveeltä yksilöltä sen exän rinnalla :D

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Njoo, ihmetyttää kyllä vähän heidän noinkin lämpimät välit, kun tietää heidän eronsa syyn (ex petti miestä varatun miehen kanssa, jonka vaimolta mies asiasta kuuli.. Ja kuulemma ex ollut muutenkin varattuihin päin heidän suhteensa aikana..). Kylmästi järjellä ajateltuna kaiken voi laittaa vaan ystävyyden piikkiin, mutta kun tunne sanoo muuta..

No sit voi tosiaan olla että ne välit on lämpimät mieheltä sinne exän suuntaan. Ehkä ex oli kaikkea sitä mitä mies halusi, mutta kun se petti niin piti muodon vuoksi erota. Ja nyt ex pomputtaa edelleen ja miehesi kulkee (edelleen) perässä kuin rakastunut sokea koiranpentu.

No sit voi tosiaan olla että ne välit on lämpimät mieheltä sinne exän suuntaan. Ehkä ex oli kaikkea sitä mitä mies halusi, mutta kun se petti niin piti muodon vuoksi erota. Ja nyt ex pomputtaa edelleen ja miehesi kulkee (edelleen) perässä kuin rakastunut sokea koiranpentu.

No huhhu mitä teorioita! Tyypeillä vasta vauva syntynyt. :D Ehkäpä se mies sanoisi rehellisenä suomalaisena miehenä jos jtn vispilänkauppaa olisi? Ja jotkut ihmiset ei ole pitkävihaisia, katkeroituvia, että he pistäisi välit poikki entisiinsä. Mies vaikuttaa just sellaiselta.

• Tykkää
Reactions: poika
No huhhu mitä teorioita! Tyypeillä vasta vauva syntynyt. :D Ehkäpä se mies sanoisi rehellisenä suomalaisena miehenä jos jtn vispilänkauppaa olisi? Ja jotkut ihmiset ei ole pitkävihaisia, katkeroituvia, että he pistäisi välit poikki entisiinsä. Mies vaikuttaa just sellaiselta.

No sitäpä koitin ap:lle sanoa että hyvin voivat olla vaan ystäviä. Jos romanttiset tunteet on tapettu ja kuollu ja kuopattu, niin hyvin ystävyys voi silti jatkua.

Mutta kun ap:lla on nyt vahva tunne että jutussa ON jotain muutakin, niin ehkä sitten on. Sen sanon että jos siinä tosiaan ON jotakin, niin se harvemmin on täysin yksipuolista. Kyllä siihen pitää toisen silloin antaa aihetta, että se jatkuu noinkin pitkään (vuosia).

Mutta mitä tulee tuohon vauvan syntymään, niin eipä se monella mitään merkkaa. Eniten petetään ja erotaan juurikin vauvan syntymän jälkeen. Valitettavasti. Ei sitä turhaan sanota että kestäkää vaikka hampaat irvessä ekat 5 vuotta, sitten helpottaa...

No sitäpä koitin ap:lle sanoa että hyvin voivat olla vaan ystäviä. Jos romanttiset tunteet on tapettu ja kuollu ja kuopattu, niin hyvin ystävyys voi silti jatkua.

Mutta kun ap:lla on nyt vahva tunne että jutussa ON jotain muutakin, niin ehkä sitten on. Sen sanon että jos siinä tosiaan ON jotakin, niin se harvemmin on täysin yksipuolista. Kyllä siihen pitää toisen silloin antaa aihetta, että se jatkuu noinkin pitkään (vuosia).

Aapeella on vain pelko, ei mtn muuta että jotain heidän välillään olisi.
Miten niin ei voi jatkua yksipuolisena? Mua on sinkkuna ollessa yksikin mies piirittänyt vuoden päivät vaikka mtn positiivista "valoa" en antanut. Kyllä eksä voi vielä haikailla miehen perään eikä se tarkoita että mies tekisi samoin! Aika harvoin itseasiassa tunteet noissa asioissa on molemminpuolisia ja siksi sinkkuna ollessa usein tuntuu että aina se väärä on kiinnostunut ja se ketä ite tahtoisi taas ei :)

Aapeella on vain pelko, ei mtn muuta että jotain heidän välillään olisi.
Miten niin ei voi jatkua yksipuolisena? Mua on sinkkuna ollessa yksikin mies piirittänyt vuoden päivät vaikka mtn positiivista "valoa" en antanut. Kyllä eksä voi vielä haikailla miehen perään eikä se tarkoita että mies tekisi samoin! Aika harvoin itseasiassa tunteet noissa asioissa on molemminpuolisia ja siksi sinkkuna ollessa usein tuntuu että aina se väärä on kiinnostunut ja se ketä ite tahtoisi taas ei :)

No hankala se on piirittää jos ei toista näe eikä toinen vastaa. Mutta ap:n mies selvästi vastaa. Mutta joo, tuskinpa on vispilän kauppaa. Harvemmin sitä edes kumppanin silmien alla käydään.

Hullut erikseen (Ne jotka laittaa sulle viestiä vaikka et vastaa mitään. Ne jotka odottaa sua rappukäytävän edessä kun tuut kotiin. Ne jotka tunkee sun työpaikalle). Se ei ole piiritystä, se on jotain sairasta.

Aivan. On parempi kyräillä, manata, kehitellä päässään kaikkia kauhukuvia ja pettämisskenaarioita, kiukutella miehelle ja esittää uhkavaatimuksia. Se saakin sinut näyttämään TOSI terveeltä yksilöltä sen exän rinnalla :D

No ei tarvitse tehdä mitään noista. Voi käyttäytyä ihan fiksusti. Mutta minkä ihmeen takia mies haluaa pitää elämässään tuollaisen naisen, joka on häntä pettänyt? Ja kyllä minusta on kunnioitusta myös uutta puolisoa/lasta/perhettä kohtaan jättää tollasen tyypin taakse. Onhan mielin nyt vähän liian kiitti, jos edelleen ryntää pelastamaan exäänsä, joka noin kohteli häntä! Ihan TURHA nainen. en itse ainakaan jaksaisi katsella tollasta exää nurkissa pyörimässä. Joskus sitä elämää vaan voi jatkaa, ihan ilman katkeruuksia ja ongelmia. Jotkut asiat loppuu, sekin on ihan normaalia.

Mutta mitä tulee tuohon vauvan syntymään, niin eipä se monella mitään merkkaa. Eniten petetään ja erotaan juurikin vauvan syntymän jälkeen. Valitettavasti. Ei sitä turhaan sanota että kestäkää vaikka hampaat irvessä ekat 5 vuotta, sitten helpottaa...

No kyllä mun veikkaus on, että perheenlisäys sitouttaa eniten, ei avioliitto tai asuntolaina. Itse ainakin oon valmis tekemään tämän suhteen eniten töitä vaikka miten vaikealta tuntuisi, koska eroperheen lapsena haluan antaa vauvalle ehjän perheen. Pettämään jos lähtee niin aika kovat on panokset sitten.

No kyllä mun veikkaus on, että perheenlisäys sitouttaa eniten, ei avioliitto tai asuntolaina. Itse ainakin oon valmis tekemään tämän suhteen eniten töitä vaikka miten vaikealta tuntuisi, koska eroperheen lapsena haluan antaa vauvalle ehjän perheen. Pettämään jos lähtee niin aika kovat on panokset sitten.

Sä oot kyllä niin pihalla...kaikesta, kun sun viestejä eri ketjuista olen lukenut.