Mies mies mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ewelyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ewelyn

Vieras
Tapasinpa tuossa kummallisen ja kiinnostavan miehen eräissä bileissä kesällä. Tyyppi on ihan hirveesti mietityttänyt mua, en vaan saa pois mielestä. Se on varattu ja kaikkee, mutta en mä sitä sillä tavalla...

Siis tyyppi on työtön eikä sillä ole mitään koulutusta (paitti lukio). Ollu kai joskus yliopistossa mutta jääny kesken. Sil on vaimo joka on korkeessa virassa (on siis yliopistokoulutettu ja tienaakin aika hyvin) ja niillä on kaks lasta.

Juttelin tän miehen kanssa piitkät tovit ja hän oli mun mielestä todella älykäs kaikilla tasoilla. Oltiin tosin jonkun verran humalassa, mutta ei se ny ainoo kerta ole. Yleensä jos joku puhuu fiksuja, niin jotenkin siellä kuuluu myös joku luetun tekstin ääni... mut tää tyyppi pysty juttelemaan mistä vaan, superälykkäästi...

Kurkkailin tuon miehen Facebookkia ja hän ei sitä ilmeisesti pahemmin käytä. Olen jostain saanut kuvan, että miehen ja naisen liitto ei olis ihan parhaimmillaan. Kenties se murentaa suhdetta kun nainen on menestyvä ja mies "tommonen".... uuh vaikka mitä ajatuksia tulee koko ajan mutta vaikea pukee sanoiski. Mitä mieltä?

Älykäs mies, miksi ei ole ammattia itselleen lukenut?
Pelkällä älyllä ei eläkettä hankita ja lapsia ruokita.
Älykkäänhän luulisi selviävän koulusta ja opiskelusta suitsait vaan.
Älyä luulisi löytyvän myös että ymmärtäisi edellämainitut asiat.
Ettei vain ollut kyseessä "hyvä puhuja", sillä lailla puhunut itselleen ja leperrellyt vaimon ym. Nyt on näytön paikka ja sekin jää vaan puheen tasolle.

• Tykkää
Reactions: Reesu<3
Älykäs mies, miksi ei ole ammattia itselleen lukenut?
Pelkällä älyllä ei eläkettä hankita ja lapsia ruokita.
Älykkäänhän luulisi selviävän koulusta ja opiskelusta suitsait vaan.
Älyä luulisi löytyvän myös että ymmärtäisi edellämainitut asiat.
Ettei vain ollut kyseessä "hyvä puhuja", sillä lailla puhunut itselleen ja leperrellyt vaimon ym. Nyt on näytön paikka ja sekin jää vaan puheen tasolle.

Niin. Sitä en tiedä. Mutta minä olen itse sen verran älykäs, että näen kyllä hieman pelkän löpinän alle. Kyllä hän töitä on tehnyt pääosan elämästään, mutta koulut ovat jääneet kesken. Luulisin, että on joko ad/hd tai sitten jotain muuta.

En usko, että hänen älykäs vaimokaan olisi häntä katsellut pelkän löpinän perusteella. Hän ei ollut tämmöinen liehittelijä yhtään. Kaikesta puheesta kumpusi äly.

No eipä tullut muita kommentteja, luulenpa että tämän palstan lukijoista suurin osa ei ole älykästä miestä edes tavannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24682732:
Oikeasti älykäs ihminen harvemmin kehuu itseään älykkääksi...

Tää on taas tätä niin suomalaista. Mä kirjoitan anonyymisti palstalla ja sitten väitän, että omaisin jonkun verran älykkyyttä, niin eiköhän joku tartu tähän.

Tarkoitan, että olen kuitenkin akateeminen ihminen, jonka tuttavapiiriin kuuluu aika paljon akateemisia, fiksuja miehiä. Ja joidenkin näistenkin miesten puheen läpi välillä kuultaa sellainen pseudoilu. Yritin vaan sitä todistella, että en ole sellaista naistyyppiä, joka pitää suulasta miestä automaattisesti myös älykkäänä.

[QUOTE="ap";24682798]Tää on taas tätä niin suomalaista. Mä kirjoitan anonyymisti palstalla ja sitten väitän, että omaisin jonkun verran älykkyyttä, niin eiköhän joku tartu tähän.

Tarkoitan, että olen kuitenkin akateeminen ihminen, jonka tuttavapiiriin kuuluu aika paljon akateemisia, fiksuja miehiä. Ja joidenkin näistenkin miesten puheen läpi välillä kuultaa sellainen pseudoilu. Yritin vaan sitä todistella, että en ole sellaista naistyyppiä, joka pitää suulasta miestä automaattisesti myös älykkäänä.[/QUOTE]

Akateemisuus ja fiksuus ei ole samat asiat. Moni akateeminen on ihan pöllöpää että ei kannata yleistää.

Alkuperäinen kirjoittaja Mikä saa sinut;24682861:
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että tuo mies olisi kiinnostunut sinusta? Sitä en tässä tajua ollenkaan.

No suurin osa miehistä on. Ja varmaan olisi tämäkin jos haluaisin. En vain tiedä haluanko rikkoa liittoa. Jos se on epätoimiva niin sitten kenties en välittäisi, mutta en osaa sanoa. Ja toiseksi, en ole varma, että haluaisinko sittenkään tuommoista miestä.

Oma järkeni sanoo, että sopivissa käsissä tyyppi olisi aivan mahtava. Kenties etenisi työelämässäkin tasoaan vastaaviin tehtäviin.

Sorry hiukan kärjistelen, mutta en ehdi duunissa kirjoittaa kaikkea kierrellen ja kaarrellen vain siksi, että kateelliset eivät ottais nokkiin.

Yhteistyössä