Mies mukaan synnytystapa-arvioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iisa

Vieras
Mies sanoi että hänestä kyllä tuntuu vähän pahalta jos tuo arvion tekeminen sattuu tai on epämiellyttävä minulle.

Voikohan mies kuitenkin olla paikalla sen aikana vai lennättääkö lääkäri hänet pois?

Tämä on kolmas lapsi ja ennen olen ollut yksin tuossa tutkimuksessa. Kaikki lapset syntyvät sektiolla mutta silti tuo "synnytystapa-arvio" aika on taas varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja äö:
Meillä oli mies mukana. Onhan se mukana synnytyksessäkin, miksi ei sitten arviossa. Synnytys se enemmän sattuu.

No minun mieheni on päässyt sitten kai "helpolla" kun on ollut mukana vain sektiossa ja se ei sinällään tee kipeää :D
Tippaletkut, katetrit ja spinaalitkin laitettu miehen odottaessa ulkopuolella eikä yhtäkään sisätutkimusta ole ollut mukana :)
Siksi varmaan jännittääkin.

Ei kai lääkäri miestä pihalle aja, jos itse haluatte että on paikalla. Ei se arvio kyllä satu.
Minä kyllä henkilökohtaisesti en halua miestä mukaan mihinkään gyn.tutkimuksiin. Synnytyksessä tietysti on ollut mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Ei kai lääkäri miestä pihalle aja, jos itse haluatte että on paikalla. Ei se arvio kyllä satu.
Minä kyllä henkilökohtaisesti en halua miestä mukaan mihinkään gyn.tutkimuksiin. Synnytyksessä tietysti on ollut mukana.

Minulla kyllä teki kipeää. En tiedä johtuiko sitten siitä että rakenteellisesti lantio on niin ahdas että sen tuntee sisätutkimuksessakin ja kun vähänkään kovakourasemmin kokeilee niin sattuu.

Aika jännä muuten tuo, että lääkärikin voi pyytää miestä poistumaan gynkelogisen tutkimuksen ajaksi. Meillä kerran kävi näin jälkitarkastuksessa - meillä mies on itse halunnut olla mukana kaikissa ultrissa ja lääkärikäynneillä ja nytkin synnytystapa-arvioissa keskusteli synntyksestä lääkärin kanssa enemmän kuin minä itse. Itseäni ei kyllä olisi haitannut, vaikka gynekologisessa tutkimuksessa mukana olisi ollutkin, koska eihän se sen kummosempaa kuin synnytys ole, päinvastoin. Mutta kukin tyylillään, jos itse haluaa miehen mukaan, niin ok.

Yhteistyössä