Mies muutti vastentahtoisesti perheemme kanssa toiseen kaupunkiin kun sain töitä, nyt syyllistää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
On ahdistunut, syyllistää minua, ei halua liikkua kotoa minnekään, ei innostu mistään ja on muutenkin ihan leviämispisteessä henkisesti.
Juttelin äsken miehelle että on raskasta meille muillekin, että on naama väärinpäin koko ajan ja innoton... yritin saada ymmärtämään meidän muidenkin kannalta.
Muistutin miten ollaan aina juteltu että kummallakin on vastuu luoda kotiin hyvää fiilistä.
Raivostui, uhkasi lähteä takaisin toiseen kaupunkiin, sanoi että hoida yksinäs nämä (lapset), hakkasi seinään, haukkui koko kaupungin paskaksi ja kovaan ääneen syytti minua, miten hänen piti minun takia muuttaa tänne paskaan kaupunkiin. Ja lapset huoneissaan kuulivat kaiken. Olimme aiemmin sopineet että lasten ei ole hyvä kuulla että minua syytetään muutosta. Ja silloin ymmärsi sen, nyt käyttää sitä aseena minua vastaan.

No onko miehellä töitä siellä uudessa kaupungissa? Oliko entisessä?

No mitä täällä märiset? Sinähän teidät olet ihan itse tuohon tilanteeseen ajanut. Toki voit nettifoorumeilla yrittää hakea sympatioita maalaamalla miehestä roistoa ja syyllistä, mutta sinä se olet.

Juttelin äsken miehelle että on raskasta meille muillekin, että on naama väärinpäin koko ajan ja innoton... yritin saada ymmärtämään meidän muidenkin kannalta.
Muistutin miten ollaan aina juteltu että kummallakin on vastuu luoda kotiin hyvää fiilistä.
:laugh: Naisen tapa sammuttaa tulipalo: heitä bensaa liekkeihin. Voi jeesus.

Ei ollut töitä entisessä kaupungissa, eikä kyllä mitään muutakaan... Töitä olisi uudessa kaupungissa, mutta kuulostaa olevan "niin huonossa jamassa" ettei jaksa töitä edes miettiä...
No sit sillä ei oo nokan koputtamista, koska on tärkeää että edes jompikumpi tienaa. Oliko mies suunnitellut elää/elättää loppuikänsä tuilla? Ja että sä tekisit samoin?

Kuulostaa lapselliselta reaktiolta tuo suuttuminen, monelle miehelle olisi itsestäänselvyys hakea innolla töitä uudesta kaupungista...tietysti muutto on raskasta kun jos ei tunne uudelta paikkakunnalta ketään, ja sille varmaan kaatuu enemmän lastenhoitokin?
Pelkääkö se olla koti-isä?
Mutta olisi kiitollinen että sä työllistyit.

Alahan painostaa sit sitä itseäänkin töihin, tuo muuttostressi ei ole tekosyy lojua kotona.

Vaikuttaa kyllä siltä, etä hänelä

Äläs Turkua mollaa, täällä on kivaa :)

Oho, jäi edellinen kommentti kesken. Niin että vaikuttaa kyllä, että on jotakin muuta problematiikkaa miehelläsi kuin kaupungin vaihtuminen. Onko itse yrittänyt etsiä aktiivisesti töitä ja milloin on viimeksi ollut töissä?

Joillekin miehille voi ottaa tunnon päälle, kun nainen on toimeliaampi, mutta se on ongelma, joka hänen on työstettävä itsensä kanssa.

Mies kuulostaa masentuneelta ja kaupungista toiseen muutto on vain hyvä syy (todennäköisesti tiedostamaton syy) yrittää välttyä tekemästä asialle itse mitään.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä