Mies muuttunut! Neuvokaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeri"

Vieras
Neuvokaa minua! Parisuhde mieheni kanssa on muuttunut etäiseksi. Mies ei enää keskustele kanssani mistään muusta kuin lasten asioista, ei aloita spontaanisti keskustelua, ei vastaa juurikaan mihinkään mitä hänelle sanon. Hän on aina netissä ja älypuhelimen ääressä, paitsi jos on lasten kanssa. Kun joskus alan puhua hänen kanssaan, siitä tulee vain riita hänen puoleltaan, ja hän haukkuu minua todella loukkaavasti. Olen jo viikkoja yrittänyt puhua tästä tilanteesta hänen kanssaan, mutta hän vain toteaa, että minä vain keksin ongelmia, hänen mielestään mitään ongelmaa meillä ei ole!

Joitakin kuukausia hänellä on ollut naispuolinen ystävä, jonka kanssa he puhuvat Skypessä. Tämä on toki ihan ok. Mutta olen alkanut epäillä onko heillä niin kivaa yhdessä, että mieheni voi käyttäytyä näin minun kanssani. Nainen sitä paitsi näyttää aika paljon minulta ja käyttää saman merkkisiä vaatteita!

Neuvokaa, mitä minun tulisi tehdä? Keksinkö teidänkin mielestänne vain ongelmia vai onko minulla oikeus tuntea niin kuin tunnen, eli itseni eristetyksi ja loukatuksi?

En valitettavasti osaa neuvoa. Mutta kyllä minäkin loukkaantuisin, jos mies juttelisi jonkun toisen naisen (olkoonkin kaveri) kanssa jatkuvasti mielellään, muttei minun kanssani.

Jokaisen elämäntilanne on erilainen ja toivottavasti suhteessasi ei ole samaa kuin minulla.
toivottavasti asianne selkiytyvät ja on jotain kevätkiukku väsymystä ukolla.

Itse olen eronnut. muutama vuosi sitten.
Ihan hyvä suhde, lapsi, elämä meni kuten pitkässä suhteessa menee ja miehen kanssa oltiin rakastavaisia ja ystäviä.
Sitten vain mies alkoi linnoittautua netin ääreen.
Lapsen kanssa touhusi töitten jälkeen. Ei noteerannut kun kerroin päivästäni.
Sitten kun lapsen iltatoimet oli tehty ja lapsi nukkumassa, mies teki omia toimiaan. Olin kuin ilmaa :(
Ei ollut riitoja. Vähän jos puhui minulle, niin oli sellainen kylmä sävy, piittaamaton, luotaantyöntävä, mutta ei korottanut ääntään ei mitään.

Tätä jatkui ja jatkui kunnes paha oloni kasvoi niin paljon, että en enää henkisesti sitä kestänyt.

No erottiin ja kun molemmilla oli uudet asunnot, ei mennyt kuin hetki kun miehen asuntoon muutti nainen jonka kanssa oli ollut väleissä jos liittomme aikana.

Minusta tuntuu, että käyttäytyi kylmästi kun ei halunnut olla se pahis, joka rikkoo perheen haluamalla eroa.
Ajoi minut siihen, jotta sai eron.

No aika parantaa haavat ja eteenpäin jatkan elämässä.

Toivottavasti kohdallasi ei ole mitään tällaista

Aika tyhjentävä oli tuo #4 vastaus...
Oli sit toista tai ei, nii uskon ett jokainen tuntee jos kumppanin ajatukset on muualla.. hetken aikaa sitä voi koittaa ymmärtää, voihan olla väsymystä työstressiä tms... mutt ei loukkaavasti puhuminen kuulu parisuhteeseen. Se voi just olla käänteinen keino siihen eron saamiseen... eikä välttämättä edes tietoisest tehtyä, mutta kun kaikki toisessa vaan ärsyttää..
Omasta ajasta voi olla puute.. tai ihan sit siitä yhteisestä tekemisestä..ettei ajautuis erilleen.
Olisko liian kaukaa toivottu, että teiltä onnistuis joku kahden keskinen viikonloppu? Jotain yhdessä tekemistä?

Yhteistyössä