Mies näyttää epäilevän minua jostain...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh?

Vieras
Puhuin parhaan ystäväni kanssa tunnin, ei soitella ku pari kertaa kuussa ja hällä oli huolia. Lopetin just puhelun ku mies tuli töistä ja sanoi että olen ihan tulipunainen, naamasta? Ja hermostui kun kuuli että kenen kanssa olin puhunut ja epäili että oli jotain todella salaista tai epäilyttävää kun lopetin puhelun ja naamani oli punainen? ei helv, repesin nauruun. Toisaalta ei naurata, en ymmärrä mitä mies skitsos. Sitte illalla sisko soitti ja kysyi jotain että olenko maistanut uuttaa siideriä ja sanoin etten ole maistanut mitään pitkään aikaan. Lopetin puhelun ja mies tuli että minkä olet poistanut etkä ole käynyt jossain vähään aikaan? Eli kuuli väärin, ja kiven kovaan siinä väitti että valehtelen ja hän kuuli oikein..en tiiä mitä epäili...huh, kyllästyttää tämmönen. Lopulta pyysi anteeksi, mutta mitä ihmeen käytöstä tämä on?

Oisko miehellä itsellään pieni salaisuus ja koittaa puhdistaa omaa omatuntoaan syyttämällä sua samasta?En tiedä.Itse tuossa tilanteessa kysyisin ihan suoraan siltä mieheltä itseltään,että mistä ihmeen ilmansuunnasta nyt tulee..

Mustasukkaisuutta. Sitä se on.

Kysy suoraan että mitä mies OLETTI sun tarkottaneen sillä jonkun "poistamisella". Vaikka olisit sanonutkin niin, niin eihän sekään välttämättä ois mitään pahaa ollu, oisit vaikka sanonu poistanees tunnuksesi kaksplus-foorumin keskustelupalstalta etkä käyny siellä vähään aikaan. Eli vaikka mies ois kuullu ihan oikein, ei ois mitään syytä kuulusteluun.

Ota toi puheeksi saman tien, koska muuten miehes pyörittelee päässään jotain ihan ihme kuvioita ja joskus monen kuukauden päästä räjähtää kun "sillonkin syyskuussa jäit kiinni naama punasena siitä puhelusta". Sillon monen kuukauden kuluttua asiaa on paljon hankalampi setviä.

Näytä miehelle puhelutiedoista että luurissa oli sun siskos, ja sitten PAKOTA miehes soittaan siskolles ja kysymään mitä oot poistanu. Jos hällä on varaa keksiä jotain älyvapaita teorioita joista kehtaa sua syyllistää, hällä pitäis olla varaa tarkistaa asian oikea laita. Muuten asia jää loppuiäksi epäselväksi.

Mulle mies joskus skitsos siitä kun kotia tultua työpuhelin saatto soida, katoin näyttöä enkä vastannu (koska huomasin että kysessä oli työkaveri X josta tiesin että jaarittelee tunnin asiasta jonka ehtii hoitaa seuraavanakin päivänä). Pakotin sen soittamaan siihen numeroon ja sieltä vastas tämä naispuolinen työkaverini. Aika nolona mies sitten änkytti jotain että hän vaan soitti kun luuli omaksi puhelimekseen että hälle on soitettu.... Jos en ois tehny noin niin se tahvo ois taas päässään säveltäny jotain teorioita miespuolisesta työkaverista joka soittelee iltaisin.

Oisko mies jostain kuullut tai saanut jotain aihetta epäilemiseen? Tai sitten on lukenut liikaa iltalehdestä näitä "näistä tiedät, että puolisosi pettää" -juttuja..:D Tai sitten voi tietty yrittää syyttää sua jostain mitä on ite tehnyt.. Kysyppä mieheltä, tietää varmaan paremmin.

luuli kai että mulla on netissä joku profiili kun puhuin siskon kanssa. meinasinki että soitanko ja että tajuat että puhuin siideristä ja sitä en oo juonu pitkään aikaan, mutta se että no ei, mutta varmaan tulee joskus 1kk päästä joku kauhee hässäkkä tästä ku se kuvittelee mitä ihmeellisimpiä juttuja, mustasukkaisuutta joo.

Niin tyypillistä mustasukkaisuutta mieheltä, joka pettää sinua itse. Valitan, näin on niin monta kertaa todettu. Miehet alkaa epäilemään vaimojaan siinä vaiheessa, kun itsellä on Sussu kierroksessa.

Ja sinulla EI todellakaan ole velvollisuutta näyttää puhelintasi tai todistaa soittamisista tai viesteistäsi yhtään mitään. Tuo on todella naurettavaa, jos ruvetaan oikein todistelemaan kenelle on soiteltu jne. Voi kiesus!

ei mies minua petä. tunnen sen niin hyvin, ei ikinä vois, ihan totta. ei sillä olis siihen mahdollisuuttakaan. vaikka miksi toisaalta joskus epäilen... :( tekis mieli tekassa joku toinen sähköposti ja lähettää miehelle joku viesti jonain toisena naisena ja kattoa vastaako mies siihen, sitte ainaki tietäis. mutta siis en usko että mies minua pettää, en. hän on vaan niin mustis, eikä oiekin näytä luottavan.

[QUOTE="Nana";22118447]Niin tyypillistä mustasukkaisuutta mieheltä, joka pettää sinua itse. Valitan, näin on niin monta kertaa todettu. Miehet alkaa epäilemään vaimojaan siinä vaiheessa, kun itsellä on Sussu kierroksessa.

Ja sinulla EI todellakaan ole velvollisuutta näyttää puhelintasi tai todistaa soittamisista tai viesteistäsi yhtään mitään. Tuo on todella naurettavaa, jos ruvetaan oikein todistelemaan kenelle on soiteltu jne. Voi kiesus![/QUOTE]

Ei ole velvollisuutta ei, mutta jos toisella on ongelmia mustasukkaisuutensa kanssa, niin se on paras keino hälventää sekopäiset teoriat alkuunsa. Kun miehelle näyttää kuinka naurettavaa tollanen vauhkoilu on, hän voi itekin herätä tajuamaan että tekee käytökselleen jotain. Samalla voi tehdä miehelle selväksi että tämä on sitten VIIMEINEN KERTA kun selittelen puheluitani, että koittaa nyt tulla järkiinsä.

Toinen vaihtoehto on itsepäisesti nönnöttää jotain oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan ja pistää tilanne vielä pahempaan solmuun.

[QUOTE="Just";22118604]Ei ole velvollisuutta ei, mutta jos toisella on ongelmia mustasukkaisuutensa kanssa, niin se on paras keino hälventää sekopäiset teoriat alkuunsa. Kun miehelle näyttää kuinka naurettavaa tollanen vauhkoilu on, hän voi itekin herätä tajuamaan että tekee käytökselleen jotain. Samalla voi tehdä miehelle selväksi että tämä on sitten VIIMEINEN KERTA kun selittelen puheluitani, että koittaa nyt tulla järkiinsä.

Toinen vaihtoehto on itsepäisesti nönnöttää jotain oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan ja pistää tilanne vielä pahempaan solmuun.[/QUOTE]

Eli hyväksytään siis se, että mies saa kytätä ja vakoilla, mitä teet ja kelle soitat, se on ilmeisesti sitten ihan normaalia. Näin saa ja voi siis tehdä ja naisen velvollisuus on esittää puhelimensa ja soittotietonsa ja viestinsä ja läppärinsä kaikki tiedot todisteena uskollisuudestaan... Just vaan itsellesi. Mustasukkaisuus ei selittelyillä hälvene vaan pahenee koko ajan. Harva huomaa olevansa naurettava, vaan tajuaa vain sen, että naisen velvollisuus on selittää jokainen puhelu ja sana ja yhteydenotto ja kylästelyreissu.
Seuraava askel on se, että alkaa tulla turpaan, koska puhelin soi kolmen aikaan yöllä tuntemattomasta numerosta, jota et voinutkaan selittää. Koska onhan miehellä oikeus saada tietää kaiken aikaa mitä vaimo puuhastelee, valvontakameroita peliin!!!

Keskustelun paikka, mutta oikeus viestinnän luottamuksellisuuteen on oltava. Puhelimia, tietokoneita sun muita ei ratsata. Jollei luottamusta ole, ei suhteella ole edellytyksiä jatkua.

[QUOTE="Nana";22118658]Eli hyväksytään siis se, että mies saa kytätä ja vakoilla, mitä teet ja kelle soitat, se on ilmeisesti sitten ihan normaalia. Näin saa ja voi siis tehdä ja naisen velvollisuus on esittää puhelimensa ja soittotietonsa ja viestinsä ja läppärinsä kaikki tiedot todisteena uskollisuudestaan... Just vaan itsellesi. Mustasukkaisuus ei selittelyillä hälvene vaan pahenee koko ajan. Harva huomaa olevansa naurettava, vaan tajuaa vain sen, että naisen velvollisuus on selittää jokainen puhelu ja sana ja yhteydenotto ja kylästelyreissu.
Seuraava askel on se, että alkaa tulla turpaan, koska puhelin soi kolmen aikaan yöllä tuntemattomasta numerosta, jota et voinutkaan selittää. Koska onhan miehellä oikeus saada tietää kaiken aikaa mitä vaimo puuhastelee, valvontakameroita peliin!!![/QUOTE]

Mitä sä horiset? Mikä raivofeministikohtaus tää on? Tajuatko itse kuinka naurettavaa on vetää jotkun valvontakamerat keskusteluun? Eihän mies ole AP:n mukaan edes pyytänyt kännykkää nähdä, saati sitä kytännyt!

Jos parisuhteessa TOISELLA (oli sitten mies tai nainen) on ongelmana se, että hän kärsii turhasta mustasukkaisuudesta, niin miksi ihmeessä toinen osapuoli (ihan sama, mies tai nainen), ei voisi auttaa häntä pääsemään tämän ongelmansa yli? Eikö parisuhteeseen kuulukaan toisen auttaminen, onko kyse vaan siitä mihin itsellä on oikeus tai velvollisuus?

Se, että toinen omasta halustaan näyttää puhelimensa KERRAN, ei tarkoita että toisella ois oikeus puhelinta kytätä tai edes toista kertaa katsoa. Kyse on siitä että AUTTAA toista, joka ei omin keinoin pääse yli mustasukkaisista ajatuksista. Ei se ole sen kummempi asia kuin auttaa toista joka kärsii huonomuistisuudesta tai vaikka unettomuudesta, vaikkei siihen VELVOLLISUUTTA olekaan. Mustasukkaisuus on tietyissä määrin - järjen rajoissa pysyessään - ihan tervettä, mutta se voi myös yltyä sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi. Sairaalloiseksi. Sairaus, jolle voi tehä jotain.

Tietysti voi olla lapsellinen ja alkaa inttää jostain kyttäämisistä ja "ei-mun-oo-pakko-jos-en-haluu" -mankumisista. Toinen vaihtoehto on käyttäytyä kuten aikuinen, ja KESKUSTELLA toisen ongelmasta. Voi tarjota apuaan mm. siten, että tämän kerran auttaa toista hälventämään mustasukkaiset ajatukset, ja sitten keskustellaan siitä mikä niitä mustasukkaisia tunteita herättää (hylkäämisen pelko, oma epävarmuus parisuhteessa, joku typerä juoru, kaverin huonot kokemukset) tms. Sitten voidaan yhdessä keskustella mitä asialle vois tehdä. Kun mustasukkaisista ajatuksista voi puhua puolison kanssa ääneen, monesti huomaa itsekin kuinka typeriä ne olivat. Samalla toinen voi kertoa kuinka inhottavalta aiheettomat epäilyt tuntuvat kun ei ole mitään tehnyt.

Tai sitten voi tehdä niinkuin sinä ehdotat, nostaa helvetillisen huudon ja mekkalan kännykän kyttäämisestä ja lietsoa miehen ajatuksissa entsitä isompia peikkoja, "kyllähän se kertois kelle soitti jos sillä ei ois mitään salattavaa." Eli mies on entistä mustasukkaisempi, mutta pääsitpähän SINÄ päättämään että SINÄ et näytä SINUN kännykkää kun SINULLA on oikeus olla näyttämättä jos et SINÄ halua. Paskat siitä toisesta, kunhan SINÄ saat tehdä juuri niinkuin haluat.

olen tehnyt näin monia monia kertoja, olen näyttänyt viestejä ja puheluita mutta ei auta, mies ei tuosta muutu, joten nyt sitten en enää näytä mitään mikä ei hälle kuulu, sen verran kyllästynyt oon.

Yhteistyössä