Mies nukkuu/torkkuu kotona koko ajan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öhi

Vieras
Siis toki ihmisillä on erilaiset unen tarpeet, mutta mies nukkuu yössä keskimäärin 1-4h enemmän kuin minä. Kotona ku ollaan ni mies torkkuu/nukkuu sohvalla/sängyllä 80% ajasta. Siitä ajasta ku pitäisi olla hereillä. Etenki syönnin päälle unta on mahdotonta vastustaa näköjään, mutta kyllä se torkkuminen ilman syömistäki sujuu.

Mua asia ärsyttää ihan älyttömästi. Meillä on lapsi, joten sen kanssaki voisi jotain välillä tehdä, sen sijaan että nukkuu sohvalla. Mies taas ei tajua mikä siinä mua ärsyttää, enkä aina tiedä itsekään. Välillä mietin sitäki onko tolla joku sairaus. Eihän VOI ihmistä aina väsyttää. Töissä/koulussa käy normaalisti, eikä silloin kuulema hirveesti väsytä.

En tiiä ollaako muka vireystasolta vaan niin erilaisia vai mitä ihmettä,mut vittu ku rasittaa.

No ei oo ihan normaalia että nukkuu/torkkuu koko ajan. Luulisi miestä itseäänkin haittaavan jatkuva väsymys, vai onko se näitä ihmisiä jotka voivat nukahtaa vaikka tikunnokkaan, jos ei muutakaan tekemistä ole?

Onko se koira vai ihminen?

Eiku oikeasti, jos tuo ei ole miehellesi normaalia, niin passittaisin kokonaisvaltaiseen terveystutkimukseen. :O

Toiset ihmiset ovat todella passiivisia. Miehet monessa parisuhteessa myös ottavat oikeudekseen torkahtaa kun väsyttää, ja sanovat naiselle ihan vakavissaan, että "mitä sä niuhotat, me itekin lepään jos väsyttää..." Niin, kun leikki-ikäiset kiukuttelee jaloissa, pyykit odottaa ja perunat kiehuu vai?

No, aina ei ole kuitenkaan näin. Ihmisillä on erilaisia vireystasoja. Tunne ihmisiä, joille ei tuota tuskaa ottaa päiväunia ja nukkua kelloa ympäri. Kun ovat hereillä, istuvat mieluiten, katsovat telkkua ja kulkevat autolla joka paikkaan. Kyse on myös mukavuudenhalusta. Itse olen sellainen, että tulen fyysisesti kovin levottomaksi, jos en saa liikkua. Toki toisinaan alaskin istun, mutta aina on jotakin projektia. Tylsistyisin kuoliaaksi, ja koko päivä menisi ihan perseelleen jos vain pilkkisi sohvalla. Aina on asioita, joita voi tehdä. Ja kun ei ole, niin sitten tulee niitä asioita, joita on pakko tehdä.

En tiedä, mikä tuohon auttaisi. Inhottavaa olisi tuollaisen ihmisen kanssa elää ainakin minun luonteellaani, etenkin, jos hän ei lainkaan tajua miksi olet kiukkuinen.

Tunnen muutaman moisen ihmisen, jotka ovat ihan terveitä kyllä.. Minun itseni on asiaa vaikea käsittää koska mun mielestä nukkumisella menee elämä hukkaan enkä nukkuisi edes yöunia jos ei olisi pakko, mutta jotkut ihmiset ihan oikeasti nauttii nukkumisesta! Olen eräänkin ystäväni kanssa asiasta puhunut paljon (ja ko ystävä nukkuisi kuulemma 24/7 jos saisi koska se on ihanaa). Osittain luulen sen olevan tällä ystävällä ja parilla hänen sisaruksellaan kotoa opittua koska heidän vanhemmat ottavat päivätorkkuja usein varsinkin ruuan ja töiden/tekemisen päälle..

Mä tässä just mietin samaa kuin Kaiutin. Mä tiedän myös ihmisiä, joille nukkuminen on harrastus. Ei ole kyse siitä, että väsyttäisi, vaan siitä että "nukkuminen on niin kivaa". Nämä ihmiset voisivat tosiaan nukkua vaikka muutaman vuorokauden putkeen, jos muu maailma ei vaatisi jonkinlaista aktiivisuutta.

Mua itseäni ärsyttää aivan suunnattomasti kyseinen ihmistyyppi enkä voi mitenkään käsittää miten joku voi tuhlata elämänsä nukkumiseen.

Ap:n mies on joko tällainen nukkumista harrastava henkilö, tosin siinä tapauksessa tää piirre on kyllä ollut nähtävissä jo ennen lasta -tai sitten mies pitää passittaa lääkäriin tutkimuksiin.

Ei kuorsaa. Huvittavaahan tässä on, että MINULLA on uniapnea. :D Hoito kohillaan enkä simahtele sohvalle enkä jaksa koko päivää löhöillä, vaikka voisinkin.

Fyysinen kunto tolla varmaa ihan peruskauraa: fillaroi jokapaikkaan/ kävelee tai menee julkisilla. Koulu/työpäivät on 6h (minulla 8h) jonka päälle torgguu ku hoidan kodin ja kakaran. Jos jotain tekee niin on virkkuna, mut kai jotenki "antaa periksi" väsymykselle. Päiväväsymykseen auttaa parhaiten pieni jumppa, vähän siivousta tai koiran ulkoilutus.

Kai mä oon mokan tehny ukon valinnassa. :P

Sokeritauti aiheuttaa väsymystä kun arvot seilaa.

Joo, sairauksia, jotka väsyttävät, on monia. Kilpirauhasongelmista ihan leukemiaan saakka ja mitä vielä. Mutta jos mies käy koulunsa ja työnsä, luulen, että sairaudesta ei ole kyse. Silloinhan ei ihminen kykene valitsemaan, ollako virkeä vai ei, ja väsymys yllättäisi myös työssä/koulussa.

mun mies nukkuu myös, sohvalla, lattialla, missä nyt tahansa. Se on tosi ärsyttävää, itse en voi asettua aloilleni vaikka väsyttäisikin, koska mun velvollisuudentuntoni ajaa mua koko ajan eteenpäin tekemään kaikkia tekemättömiä hommia. Mies on väsynyt, koska tekee paljon töitä ja sillä on huono kunto, se on lihava ja kuorsaa, mutta lisäksi se on luonteeltaan laiska ja saamaton, nukkuminen on seurausta kaikista näistä.
Mä taas olen niitä ihmisiä, joilla ei tekeminen lopu koskaan ja nukkuminen on pois kaikesta muusta puuhasta.

Mä olen tuollainen nukkuja :) nukkuminen ON ihanaa! Mua taas ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka ei osaa hetkeksikään rentoutua ja nauttia vain olemisesta. Vaikka olis aikaa sen toisen antaa nukkuakin, niin siinä vieressä huokaillaan liioitellusti ja merkityksellisesti ja kävellään tahallaan kuin norsulauma :D vähintäänkin on pakko tulla veistä siihen viereen teroittamaan ja jupista puoliääneen, kuinka maailma ei ole vielä valmis ja taas on tämäkin päivä harakoille mennyt ja minä en ainakaan jaksa koko päivää maata ja ulkonakin on kaunista ja mäkätimäkätimäkäti...rasittavaa!

Sen mä nyt toki ymmärrän et ap on ärsyyntynyt, jos mies ei nukkumiseltaan osallistu lapsen hoitoon, eikä ole läsnä laisinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja öhi;28461226:
Siis toki ihmisillä on erilaiset unen tarpeet, mutta mies nukkuu yössä keskimäärin 1-4h enemmän kuin minä. Kotona ku ollaan ni mies torkkuu/nukkuu sohvalla/sängyllä 80% ajasta. Siitä ajasta ku pitäisi olla hereillä. Etenki syönnin päälle unta on mahdotonta vastustaa näköjään, mutta kyllä se torkkuminen ilman syömistäki sujuu.

Mua asia ärsyttää ihan älyttömästi. Meillä on lapsi, joten sen kanssaki voisi jotain välillä tehdä, sen sijaan että nukkuu sohvalla. Mies taas ei tajua mikä siinä mua ärsyttää, enkä aina tiedä itsekään. Välillä mietin sitäki onko tolla joku sairaus. Eihän VOI ihmistä aina väsyttää. Töissä/koulussa käy normaalisti, eikä silloin kuulema hirveesti väsytä.

En tiiä ollaako muka vireystasolta vaan niin erilaisia vai mitä ihmettä,mut vittu ku rasittaa.

Mun ex oli tuollainen. Kotona aina makasi sohvalla, nukkui siellä ja söi siellä. Hänellä oli paljon harrastuksia, joihin riitti virtaa. Kotona oli vaan mukavaa syödä ja nukkua. Verhot hän halusi pitää aina kiinni, että olisi mahdollisimman uninen tunnelma. Häm puhuikin kotona ärsyttävällä raahaavalla äänellä. Arvata saattaa, kuka hoiti lapsen, ulkoilut, pyykit, kaupat, ruuat, siivoamiset.

Äitisä passaama laiska paska. Keskustelu hyvällä ja pahalla ei tuottanut tulosta. Tein itsekin täyttä työpäivää. Katsoin, että minulle riittää. En halunnut hoitaa yhtä ylimääräistä lasta enempää.

Minulla elämä helpottui huomattavasti eron jälkeen. Lpasi menee jokatoinen viikonloppu isänsä luokse, joten minulla on enemmän vapaa-aikaa kuin koskaan aikaisemmin lapsen syntymän jälkee. Mieskin on joutunut nyt uudella tavall ottamaan vastuuta lapsestaan ja hoitamaan häntä. Tosin lapsi on hänellä on hoitovastuu jokatoinen viikonloppu ja toisen yön niistä tyttö viettää miehen äidillä. Mies kun haluaa huilata, tuo laiska paska.

[QUOTE="...";28461318]Mä olen tuollainen nukkuja :) nukkuminen ON ihanaa! Mua taas ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka ei osaa hetkeksikään rentoutua ja nauttia vain olemisesta. Vaikka olis aikaa sen toisen antaa nukkuakin, niin siinä vieressä huokaillaan liioitellusti ja merkityksellisesti ja kävellään tahallaan kuin norsulauma :D vähintäänkin on pakko tulla veistä siihen viereen teroittamaan ja jupista puoliääneen, kuinka maailma ei ole vielä valmis ja taas on tämäkin päivä harakoille mennyt ja minä en ainakaan jaksa koko päivää maata ja ulkonakin on kaunista ja mäkätimäkätimäkäti...rasittavaa!

Sen mä nyt toki ymmärrän et ap on ärsyyntynyt, jos mies ei nukkumiseltaan osallistu lapsen hoitoon, eikä ole läsnä laisinkaan.[/QUOTE]

Mikä siinä jatkuvassa nukkumisessa on niin ihanaa, että se voittaa hereilläoloelämän? Miten voi aina nukahtaa kun pienikin tilaisuus tulee? Eikö susta tunnu miltään, että vapaa-aika kuluu nukkumiseen ja sen takia jää jotain muuta KIVEMPAA tekemättä? Vai eikö sellaista asiaa ole, joka olisi mukavampaa kuin nukkuminen?

Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä;28461347:
Mikä siinä jatkuvassa nukkumisessa on niin ihanaa, että se voittaa hereilläoloelämän? Miten voi aina nukahtaa kun pienikin tilaisuus tulee? Eikö susta tunnu miltään, että vapaa-aika kuluu nukkumiseen ja sen takia jää jotain muuta KIVEMPAA tekemättä? Vai eikö sellaista asiaa ole, joka olisi mukavampaa kuin nukkuminen?

Mitäs helvettiä toisten nukkumiset sulle kuuluu?!

Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä;28461347:

No nukkuisitte sinäkin enemmän niin et ehkä ois tuollainen stressiperse :D

Pystytkö yölläkään nukkumaan, kun voi mennä jotain kivempaa ohi?!

Ja kyllä mä teen paljon kivoja asioita, mutta tosi mieluusti otan tirsat ja haaveilen ja lepäilen ja köllöttelen...silloin kun se on mahdollista.

[QUOTE="...";28461318]Mä olen tuollainen nukkuja :) nukkuminen ON ihanaa! Mua taas ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka ei osaa hetkeksikään rentoutua ja nauttia vain olemisesta.[/QUOTE]

Sinkkuihmisten nukkuminen on mulle aivan yksi lysti. Mutta jos parisuhteessa elää aktiivinen osapuoli ja päivät läpeensä nuokkuva osapuoli, on selvää, että työnjako alkaa jossakin vaiheessa riipimään.

Yhteistyössä