Mies oli ajatellut ilahduttaa ja varannut issikkavaelluksen, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itku :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itku :(

Vieras
... mä painan reilusti yli 100kg ja issikoitten painoraja on se. Olisi ollut ihanaa mennä ratsastaa ja varsinkin kun mies oli ajatellut ilahduttaa mua. Mä pyysin sitä perumaan sen ratsastuksen, kun en kestäis sitä häpeää että se vetäjä kieltäisi mua nousemasta selkään. ja en mä halua hepallekaan olla mikään suhteettoman raskas taakka :( Mua harmittaa niin paljon, mutta omapa on häpeeni.

Monissa taitaa ola painorajoitus 90-100kg..
Ehkä ei kannata mennä jos tietää että painaa sen sata.

Jospa menette vaellukselle isommilla hevosilla?

Täällä ei oo muita talleja kuin tuo issikkatalli. Mua harmittaa eniten miehen puolesta, kun se on oikein miettinyt että mistä mä tykkäisin ja salaa varannut tuon. Ei sillä oo käyny mielessä, että vaimonsa on niin läski ettei saa hevosen selkään mennä.

Mä soittaisin tallille ja kysyisin, löytyykö sieltä isoa issikkaa, jolla painosi ei olisi liikaa. Ainakin vaelluksella, jolla mä olin, oli hepoilla isoja kokoeroja. Ratsastajat valittiin silti hevosen luonteen eikä ihmisen koon perusteella. Voihan puhelu tuntua nololta, mutta vaellus on niin kivaa, että kannattaa soittaa!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Paljonko siihin on aikaa, ehkä ehtisit hiukan laihduttaa? Olis ainakin hyvä motivaattori!

Ensi viikonloppuna niin ei ihan ehdi :D
Mutta nyt mua alkoi ensimmäistä kertaa oikein kunnolla vituttaa tää mun paino (117kg). Ikinä ennen ei oo tullut tilannetta, etten painoni takia voisi jotain tehdä. Ensi kesänä tähän samaan aikaan mä jumaliste meen helposti selkään! Ja mies saa kustantaa vuorokauden vaelluksen silloin.
Nyt mä jotenkin heräsin.

Soita ja kysy löytyykö isompaa issikkaa!

Mulla kävi aikoinaan n.140 kiloinen ratsastaja,jolle oli erikseen varattuna hevonen. tai siis mulla oli 2 sellaista isompaa hevosta jotka hänelle kävivät.Eivät siltikään olleet kuin n.155 cm,rotevia kuitenkin.

Oli mahtavaa katsoa sitä ratsastajan riemua,kun sai alleen´vauhtia ja notkeutta´. parhaita muistoja tallinpitäjän uralta :)

120kg on ainaki täällä issikoiden painoraja.

Voi hevosraukkoja :/

Painorajat - Islanninhevoset.com

Itte joskus vähän päälle 50kg painosena kävin kaverin isohkon shettiksen kanssa ratsastamassa pelkästään pari kierrosta aitauksessa, ja kyllä tuntui pahalta kun huomasi ettei poni digannut yhtään, tottunut n10kg kevyempiin ratsastajiin. Onneksi oli niin pahansisuinen että lopulta pukitti mut maahan :D

Mutta varmasti isohkollekin issikalle on aika tukalaa lähes 120kg taakan alla, etenkin jos on joku päivän tai puolen päivän vaellus...

Vaikka olisikin 120kg se raja niin en mä mene. Kyseessä olisi 2h ratsastus maastossa. Liian rankkaa hepalle. En mä halua kiusata niitä. Mua vaan harmittaa miehen puolesta nyt tosi paljon kun sen yllätys meni ihan pilalle. Se siis kertoi mulle tänään tosta, koska itkin kun mulla on oikeesti ollu niinn kurjaa koko kesän. Nyt sit itken sitä kun toinen turhaan järjesti mulle ton, enkä ilkeä ees sanoa oikeeta syytä miksi en halua mennä. Jotain ympäripyöreetä vaan.

laita kissa pöydälle ja opettele puhumaan asioista oikeilla nimillä. Kerro miehelle miksi itket, lisäät hänen taakkaansa ihan turhaan arastelemalla. Tunteesi eivät ole häpeällisiä, etkä sinä myöskään. Jos jotkut reaktiosi ovat mielestäsi noloja, niin nekin kuitenkin johtuvat jostain asioista, joihin et kaikkiin ole itse voinut vaikuttaa. Sinulla on vain valta vaikuttaa loppuelämäsi suuntaan.

Ei se hevosen koko ole ainoa ratkaiseva asia, mulla on isoin hevonen huonoin taakankantaja lyhyen ja hiukan kaarevan selkänsä takia. Siinä kun on sama määrä nikamia kuin pidemmässäkin selässä, niin saattaa tulla kissing spines -oireita. Käytännössä ensin havaitsin, että hevonen tunsi olonsa vaikeaksi ison miehen alla, ja sitten piti alkaa miettiä syytä.

Yhteistyössä