mies on alkanut juoda

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Dina

Aktiivinen jäsen
24.10.2009
6 249
0
36
olutta joka ilta :/ Oon täälläkin niin henkeen ja vereen tollasta vastaan ja pystynyt seisomaan sanojeni takana, että meillä näin ei toimita, mutta nyt tätä on sitten kestänyt kuukauden verran.

Ei se humalaan asti juo, mutta muutamakin on liikaa arki-iltoina.. ainakin joka hemmetin ilta.

Alkuperäinen kirjoittaja anu:
ottaako se kuinka monta? Onko sillä huolia tai stressiä?

meillä on molemmilla huolia ja stressiä ollut jo kauan, taloudellinen tilanne ja kiire niitä aiheuttaa, mutta mies on kyllä aina ne hyvin kestänyt. Paljon paremmin kuin minä.. 2-6 olutta juo illassa.

Meillä oli samanmoista kun mies jäi työttömäksi. Kesältä jäi päälle runsas saunominen ja saunakalja tai yleensä kaksi tuli otettua joka ilta. Huomautin asiasta ja jäi siihen, alkoi ostaa vichyä ym. saunajuomaksi. Edelleen ottaa oluttakin joinain iltoina ja se on mulle ihan ok, mutta joka iltaisesta en oikein tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:

meillä on molemmilla huolia ja stressiä ollut jo kauan, taloudellinen tilanne ja kiire niitä aiheuttaa, mutta mies on kyllä aina ne hyvin kestänyt. Paljon paremmin kuin minä.. 2-6 olutta juo illassa.

No johan ton verran alkaa tuntua taloudessakin, jos siis rahat on muutenkin tiukilla...

Voithan asiasta sievästi mainita ja ostaa vaikka kaappiin muita vaihtoehtoisia juomia? :) Mun mielestä 6 illassa on jo enemmän kuin pari... Ja jos rahaa on muutenkin vähän niin tuohon sitä saaki sit menemään ne viimeset eurot :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No johan ton verran alkaa tuntua taloudessakin, jos siis rahat on muutenkin tiukilla...

oon samaa mieltä. En vaan viitsi asiasta mainita, meillä on hirveitä riitoja aika ajoin koska mies suurimmaksi osin elättää meitä tällä hetkellä, kun opiskelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Voithan asiasta sievästi mainita ja ostaa vaikka kaappiin muita vaihtoehtoisia juomia? :) Mun mielestä 6 illassa on jo enemmän kuin pari...

useimmiten menee se 2,3 mutta muutaman kerran tuo 6... ja otetaan huomioon että oltiin jo ihan viihteelläkin tässä yhtenä viikonloppuna, siis ihan kunnolla humalassa. Että siks mua nyt ottaa pannuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Älä nipota, ota rennosti

Jep, tee niinkuin tämä "majuri" ja vedä itsekin kevyet päiväkännit.

kuka meidän lapsen hoitaa?

Sun äitis

No eipä se hänen tehtävänsä kyllä ole

Toi on kyllä hankalaa. :| On tosi suuri stressi kuulostella ja odotella, että ottaako se nyt vai ei, ja ottaahan se... joka ilta. Ja sitten se miettiminen ja pohtiminen, että onko tässä nyt oikeesti jotain pahaa, ja vahingoittaako se jotain vai ei jos juo jokusen kaljan joka ilta. Se raja alkoholismin ja normaalin (tai normaalia runsaamman) käytön välillä on kuitenkin niin häilyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Toi on kyllä hankalaa. :| On tosi suuri stressi kuulostella ja odotella, että ottaako se nyt vai ei, ja ottaahan se... joka ilta. Ja sitten se miettiminen ja pohtiminen, että onko tässä nyt oikeesti jotain pahaa, ja vahingoittaako se jotain vai ei jos juo jokusen kaljan joka ilta. Se raja alkoholismin ja normaalin (tai normaalia runsaamman) käytön välillä on kuitenkin niin häilyvä.

niimpä! ja tuo taatusti tietää etten voi sietää tällasta, oma isäni kun on tosi pahasti alkoholisoitunut. Ei meillä mene muutenkaan kovin hyvin, odotellaan että saadaan talo myytyä.. on tosiaankin mietinnässä että vieläkö jatkossa saman katon alle.

On liikaa. Elimistö tottuu, ja vähitellen tulee otettua pullo, pari enemmän. Alkoholi myös aikuttaa mielialan laskua ja masennusta, jolloin tulee tunne, että pitää taas ottaa olut rentoutumiseen. Siitä se noidankehä syntyy huomaamatta. Alkoholisti on henkilö, joka kuvittelee että oma elimistö kykenee tätä totuttautumista vastustamaan. Ei-alkoholisti myöntää, että nyt on aloitettava nenänvalkaisu-viikot. Kyllä sinun vaan on uskallettava sanoa! Jos mahdollista, tee jotain työtä välillä, mikäli se on asia, joka vetää välit kireiksi. Puhukaan peli puhtaaksi.

Vähän samaa ollu täällä. Mies kyllä vähensi, mutta tuntuu taas alkaneen kalja maistua. Ja hänen kommentti siihen oli niinkin rakentava, että hän tekisi asialle jotain, jos se häntä huolestuttaisi, tai siitä olisi jotain haittaa :headwall: Ja sitten puolustelut päälle, että kyllä minäkin juon. Joo: saatan sen yhden juoda, mutta en todellakaan noin usein.

Heikon rahatilanteen vuoks tuo ottaa päähän viel enemmän :/

Yleensä se suuttuu kun siitä huomauttaa - ei kuulemma oo vielä mitään ongelmaa tuossa. No ei varmaan jos vertailukohtana on esim. hänen äitinsä joka vetää kaksin käsin sitä viinaa viikonloput ympäri.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Vähän samaa ollu täällä. Mies kyllä vähensi, mutta tuntuu taas alkaneen kalja maistua. Ja hänen kommentti siihen oli niinkin rakentava, että hän tekisi asialle jotain, jos se häntä huolestuttaisi, tai siitä olisi jotain haittaa :headwall: Ja sitten puolustelut päälle, että kyllä minäkin juon. Joo: saatan sen yhden juoda, mutta en todellakaan noin usein.

Heikon rahatilanteen vuoks tuo ottaa päähän viel enemmän :/

Yleensä se suuttuu kun siitä huomauttaa - ei kuulemma oo vielä mitään ongelmaa tuossa. No ei varmaan jos vertailukohtana on esim. hänen äitinsä joka vetää kaksin käsin sitä viinaa viikonloput ympäri.

kuullostaapa tutulta.

Meillä tää tilanne on jo pitkään ollut niin epävakaa ettei mulla oo motivaatiota tuohon edes puuttua millään tapaa, vaikka surettaakin. Ehkä annan asioiden mennä omalla painollaan, itse tuo on vastuussa omasta elämästään.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Pitää nyt kysyä: mitä haittaa tuosta miehen oluen juonnista on? Siis muutakin että sinulla on paha mieli.

No tuli jo monessakin viestissä esiin että meillä on rahatilanne tosi huono ilman mitään juomisiakaan.

Toinen syy: mun isä on vuosien saatossa alkoholisoitunut pahasti, ja se alkoi just tällasella joka iltaisilla "saunakaljoilla", ja mies tietää etten hyväksy moista lainkaan, enkä jää katteleen vierestä

Kolmanneksi: Meillä on pieni lapsi kotona, ja silloin ei juoda kun lapsi on paikalla

Neljänneksi: kukaan ei tarvitse mitään päihdyttäviä aineita joka ilta.

[/quote]

oon samaa mieltä. En vaan viitsi asiasta mainita, meillä on hirveitä riitoja aika ajoin koska mies suurimmaksi osin elättää meitä tällä hetkellä, kun opiskelen.[/quote]

ei hyvältä näytä nyt tämä kuvio.
liikaa intr.ristiriitoja.
en laittais elämääni tappelemiseen myöskään. Ei kannata väkisin äijääkään lisää hermostuttaa kun yhdessä on pakko olla vielä.
Juodut määrät on jo turhan isoja. Mutta sen äijä itse päättää mitä kurkusta alas laittaa. Ei siihen kukaan muu pysty vaikuttamaan, äijä käy oman tiensä läpi omalla tavallaan.

Yhteistyössä