Mies on kyllä uskomaton!!! Alkaa tehdä mieli tehdä lastensuojeluilmoitus!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas

Vieras
Olin nukkumassa aamulla ja päivänkin, kun yöllä olin töissä.

Oli sovittu, että mies lähtee lasten kanssa ulos aamulla, puistoon siis.

Isompi lapsi, melkein 5v ei ollut millään jaksanut lähteä ja pienempi oli jo rattaisssa ulkona.

Miespä teki tälläisen ratkaisun: Jätti isomman lapsen alakertaan nukkumaan (ilman että minä tiesin, koska nukuin yläkerrassa) ja lähti pienemmän kans 2,5 tunniksi puistoon.

Ihmettelin tuon isomman juttuja ja sitten kysyin mieheltä - kertoi asioden menneen edelläkuvatunlaisesti.

Kysyin mieheltä, että entä jos lapsi olisikin jostain ihan mistä vaan syystä keksinyt mennä pihalle (ei ole koskaan tehnyt, mutta voisi tehdä) niin mitä perkelettä sitten tapahtuisi, kun ovi menisi lukkoon????

Tuo mies on pelottava, taitaa häneltä vastuu lastenhoitoon liittyvistä päätöksistä päättyä.

Olemme tuhannesti puhuneet mitä ei saa tehdä ja kyse on aikuisesta miehestä, mutta silti vastaaavanlaisia kämmejä tulee säännöllisesti.

Neuvola on tammikuussa, taida ottaa siellä puheeksi, puhukoon joku ulkopuolinen tuon kanssa, vaikka sitten neuvolantäti ennenkuin sattuu jotain.

kaverin miehestä pitäs kanssa varmaan tehdä ilmoitus. Kaveri lähtee kauppaan mies jää hoitaan lapsia 3v, 5v ja 7v ja rupee nukkuun. Samalla voisin tehdä ilmoituksen toisesta kaveripariskunnasta harrastavat s.e.ksiä päivällä vessassa ja jättävät lapset päineen.

Alkuperäinen kirjoittaja taas :
Olin nukkumassa aamulla ja päivänkin, kun yöllä olin töissä.

Oli sovittu, että mies lähtee lasten kanssa ulos aamulla, puistoon siis.

Isompi lapsi, melkein 5v ei ollut millään jaksanut lähteä ja pienempi oli jo rattaisssa ulkona.

Miespä teki tälläisen ratkaisun: Jätti isomman lapsen alakertaan nukkumaan (ilman että minä tiesin, koska nukuin yläkerrassa) ja lähti pienemmän kans 2,5 tunniksi puistoon.

Ihmettelin tuon isomman juttuja ja sitten kysyin mieheltä - kertoi asioden menneen edelläkuvatunlaisesti.

Kysyin mieheltä, että entä jos lapsi olisikin jostain ihan mistä vaan syystä keksinyt mennä pihalle (ei ole koskaan tehnyt, mutta voisi tehdä) niin mitä perkelettä sitten tapahtuisi, kun ovi menisi lukkoon????

Tuo mies on pelottava, taitaa häneltä vastuu lastenhoitoon liittyvistä päätöksistä päättyä.

Olemme tuhannesti puhuneet mitä ei saa tehdä ja kyse on aikuisesta miehestä, mutta silti vastaaavanlaisia kämmejä tulee säännöllisesti.

Neuvola on tammikuussa, taida ottaa siellä puheeksi, puhukoon joku ulkopuolinen tuon kanssa, vaikka sitten neuvolantäti ennenkuin sattuu jotain.

Oikeasti kyllä vaarallinen tilanen, eritoten kun pakkasta on. Meillä kävi kerran noin tai eri tavalla mutta poika jäi ulos pihalle lukkojen taakse ja naapurikin luuli että ollaan vaan laitettu poika jäähylle? (no heillä sitä on harrastettu siitä kai luuli että meilläkin) oli varmaan tunnin siellä itkenyt kun ei pääse sisään ja naapuri tuli ja sai perheen isän hereille (joka nukkui sen takia kun oli ollu yövuorossa ja mä töissä)
IHAN KAUHEA TILANNE, onneksi ei ollut talviaika ja onneksi ei jäänyt pojalle traumoja =) Mutta siis oikeasti ei mikään ihan hauska juttu jos jäis pakkaseen...noin pienet ei oikein osaa tajuta mitä tehdä kun ovi menee kiinni tms.

Oviin turvalukot. Jos silti saa oven auki, 5 vuotias yleensä osaa jo mennä pyytämään apua naapurista, mutta jonkun 3veen kanssa on ihan eri asia. Se pitäis äijänkin tajuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaverin miehestä pitäs kanssa varmaan tehdä ilmoitus. Kaveri lähtee kauppaan mies jää hoitaan lapsia 3v, 5v ja 7v ja rupee nukkuun. Samalla voisin tehdä ilmoituksen toisesta kaveripariskunnasta harrastavat s.e.ksiä päivällä vessassa ja jättävät lapset päineen.

Eiköhän tuo 7v sen verran osaa katsoa että herättää isän tarvittaessa.

Näinpäs, lupasin miehelle seuraavasta "hyvästä ideasta" tehdä lastensuojeluilmoituksen, jutelkoon sellaisten kanssa, joilla on jotain auktoriteettia.

Luottamus miehen lastenhoitoon on mennyt aikapäiviä, mutta kun yhdessä asutaan niin vaihtoehdot on aika vähissä :(

En nyt ymmärrä millä perusteella voisit mitään ilmoitusta tehdä. Sinähän olit itse kotona, joten ei lapsi ollut yksin. Löysää vähän pipoa. Vaikka olitkin nukkumassa olisit taatusti herännyt jos jotain olisi sattunut, viimeistään lapsen itkuun. 5-vuotiaan pitäisi jo tajuta ettei yksin lähdetä ulos ja olisi kyllä osannut tarvittaessa herättää sinut. Ainut mistä minusta voi miestä syyttää on tuo ettei käynyt sinulle sanomassa että lähtee ilman lasta liikkeelle. Lapsihan sitäpaitsi oli nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nampula:
jep jep, miehet on JUST tollasia ei-siinä-mitenkään-käy asennoituneita. mutta ei tosta kande vielä ilmoitusta tehdä, :o kai.

Älä yleistä. Meillä mies ei koskaan käyttäytyisi noin. Erittäin tarkka ja vastuuntuntoinen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
En nyt ymmärrä millä perusteella voisit mitään ilmoitusta tehdä. Sinähän olit itse kotona, joten ei lapsi ollut yksin. Löysää vähän pipoa. Vaikka olitkin nukkumassa olisit taatusti herännyt jos jotain olisi sattunut, viimeistään lapsen itkuun. 5-vuotiaan pitäisi jo tajuta ettei yksin lähdetä ulos ja olisi kyllä osannut tarvittaessa herättää sinut. Ainut mistä minusta voi miestä syyttää on tuo ettei käynyt sinulle sanomassa että lähtee ilman lasta liikkeelle. Lapsihan sitäpaitsi oli nukkumassa.

En olisi herännyt, jos olisi mennyt ulos ja vaikka kuinka olisi siellä itkenyt.

Kyseessä on alle 5-vuotias lapsi.

Ei ole ainoa laatuaan, on ollut kaikenlaisia kyhäelmiä, en jaksa kaikkea kertoa nyt.

Samainen mies antoi isompien lasten leikkiä kotipaikallaan kuralammikossa keskellä tietä :o :o siis istuivan keskellä kuralammikkoa keskellä tietä.

Samainen mies antoi veljensä kanssa lasten laskea mäkea tien yli viikkokausia ennenkuin joku ulkopuolinen puuttui siihen etc.

Siis tekisit omasta miehestäsi ilmoituksen...
Olit itse kotona ja lapsi siis 5v ja jos kyseessä ihan normaali lapsi niin en ymmärrä mikä ongelma.
Kai 5v nyt herättyään tulisi luoksesi yläkertaan. Sulla on oikeesti pipo hieman kireellä. Ymmärrän, että ottaa päähän jos kuvittelit että otti kummatkin mukaan.
Kyllä mä ainakin olen nukkunut päikkäreitä jos 5v kotona.

Se varmaan riippuu niin lapsesta. Meillä on 5v halunnut jäädä kotiin kun olen lähtenyt ruokakauppaan ja mies nukkuu yövuoron jäljiltä. On sovittu et jo on asiaa voi herättää isin mut ei ole sitä tehnyt, ihan hyvin on mennyt hänellä ja tykkää kovasti kun saa omaa aikaa, tuntee itsensä isoksi. Leikkii myös yksin omakotitalomme pihalla eikä koskaan ole poistunut pihasta kun ei ole lupa. Ulosmennessä , vaikka olen kotona osaa kyllä itse valita vaatteet ja laittaa päälle et ei edes lähtisi puolipukeissa pakkasella pihalle.

Yhteistyössä