Mies osti MULLE joululahjaksi lahjakortin lastenvaateliikkeeseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nää on niin ihania :D Mä taas tänään - siis eilen - pidin yhden oppitunnin aiheesta "Mitä nainen tarkoittaa, kun...".

Tosiasiahan on, että jos mies lähtee usein kalastamaan, sille voi lahjaksi ostaa uistimia, virveleitä tai vaikkapa lahjakortin johonkin kalastustarvikeliikkeeseen. Miehet on hemmetin yksioikoisia, suoria ja siten myös helppoja. Nainen jos lähtee usein ostamaan lastenvaatteita, niin ei se oikeasti halua ostelle lastenvaatteita, joten sille ei kannata ostaa lahjakorttia lastenvaateliikkeeseen. Jos haluaa miehen ostavan lahjaksi jotain muuta kuin mihin miehen mielestä ilmeiset merkit viittaavat, miehelle pitää sanoa asiasta suoraan. Ja suoraan sanominen ei ole "muuten..kun viime viikolla olit taas pitkään töissä ja minä jouduin ...blaa blaa blaa... ja äitisi sitten soitti ja ...blaa blaa blaa... niin ne Nico-Petterin kengät ...blaa blaa blaa... koska minä teen täällä kuitenkin päivisin kaiken...blaa blaa blaa.. ja siskosikin oli sitä mieltä, että ...blaa blaa blaa" Eli miehelle pitää hymyillä kujeellisesti ja sanoa, että olisipa kiva, jos pääsisin Guessille shoppailemaan vaatteita. Kannattaa painottaa sanaa "Guess", jotta mies tajuaa, mistä kaupasta vaimo haluaa lahjakortin.

Meillä tuollainen lahjakortti olisi vitsi, kun mies aina nurisee jäädessäni ruokakaupassakin aina tutkimaan lastenvaatetankoja. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että ei se oikein ole hyvä lahja puolisolle ja eikö ne lastenvaatteet pitäisi olla yhteisiä hankintoja muutenkin?

Mieheltä naiselle (siis puolisolle) tarkoitetuissa lahjoissa on mielestäni kaksi isoa EItä:
1. Älä osta asioita, jotka on työtä. Kodinkoneet on hyviä lahjoja - joltakin muulta kuin puolisolta. Imuri mieheltä sanoo suoraan: "siivoo akka enemmän, minä en aio". (Minusta tuo lastenvaatekortti vähän liippaa tätä, vaikka lapsille ostaminen voi olla kivaakin, on se myöskin sellainen pakollinen arkiaskare, joka ei aina huvita, mutta siltikin pitää ne kurapuvut käydä ostamassa.)
2. Älä osta asioita, jotka voidaan tulkita arvosteluksi naisen ulkonäöstä. Hulavanteet ja stepperit on sellaisia lahjoja, joita täytyy pyytää. Muuten ne huutaa: "kuntoile, läski!"

Ja joo, ei jokaisessa parisuhteessa vedetä hernettä noista, minulla on käyttöä sekä kodinkoneille että kuntoiluvehkeille, enkä ottaisi noita henkilökohtaisena vittuiluna mieheltäni. Kuitenkaan ne eivät ole oikeastaan missään tapauksessa erityisen hyviä lahjoja puolisolta.

Hemmottelu, viihde ja romantiikka taas on hyviä. Kunhan käyttää siinä vähän järkeä. Kaikki ei kulje manikyyreissä mutta hieronta voisi olla mukavaa. Jollekin kausi Täykkäreitä on unelmien täyttymys ja toinen haluaa avaruusdokkareita. Romantiikkaa voi olla se ruusu ja suklaarasia ja jos ei kukista välitä niin suklaarasia sitten yksinään. Tai sitten vaikka joku ruukkukasvi.

Sellaisia filmeissä nähtäviä suuria romanttisia tekoja tuskin kukaan odottaa ja aika monen suomalaisnaisen mielestä ne saattavat olla jopa nolostuttavia - ainakin jos ovat julkisia. Kahden keskenhän nyt voi hullutella enemmänkin.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Millenia: Toisaalta...miksi sekä kohdat 1 että 2 ovat ihan ok, jos lahjan antajana on vaimo ja lahjan saajana mies? Nainen voi ostaa miehelleen vaikkapa porakoneen, vaikka sekin voidaan tulkita "remontoi äijä enemmän, minä en aio". Tai vaimo ostaa miehelleen joululahjaksi partakoneen, vaikka sekin huutaa "siivoa naamasi, sinä ruokkoamaton sika".

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nooh, mitähän olisi mies mieltä, jos ostaisit hänelle lahjakortin lastenvaateliikkeeseen? Tai ruokakauppaan (joista tosin saa kaljaa ja sipsejä..)

Ehkäpä mies osti kupongin sinulle vähän niinkuin elämyslahjakortin, että jonkun hieronnan tai elokuvan sijaan pääsetkin shoppailemaan, ja lahja on siis se shoppailu, ei se tavara. Niin kai tuota pitäisi ajatella. Toisaalta pitää sanoa että ostinpa miehelle lahjaksi rikkaimurin ja molemmat oltiin tyytyväisiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25284544:
Millenia: Toisaalta...miksi sekä kohdat 1 että 2 ovat ihan ok, jos lahjan antajana on vaimo ja lahjan saajana mies? Nainen voi ostaa miehelleen vaikkapa porakoneen, vaikka sekin voidaan tulkita "remontoi äijä enemmän, minä en aio". Tai vaimo ostaa miehelleen joululahjaksi partakoneen, vaikka sekin huutaa "siivoa naamasi, sinä ruokkoamaton sika".
Eiköhän kyseessä ole yhteiskunnan paineet, jossa naiselle edelleenkin jää kotityöt (tai vähintäänkin paskainen koti on naisen vika) ja ulkonäköpaineet (mies voi korvata ulkonäköpuutteita älyllä, karismalla, rahalla, vallalla, huumorilla - nainen ei sitten millään, ruma ku ruma). Kärjistystä tietysti, mutta eiköhän ne taustavireet ole vähän tuollaisia.

Sitäpaitsi meillä tuo äijä kyllä ostelee itselleen niitä porakoneita niin intona, että en minä kyllä mistään imurista ole ikinä niin tohkeissani ollut. Poraillakaan yleensä ei tarvi joka päivä. Jos ostat miehelle päältäajettavan ruohonleikkurin, onko se sama asia kuin pyykkikone? No eihän se ole. Kyllä minäkin voisin sillä ruohonleikkurilla vedellä muutaman kerran kesässä ihan mielissäni kun taas tuo loppumaton pyykkirumba on sellainen, jonka ulkoistaisin heti jos varaa olisi.

Partakone vaimolta miehelle on kyllä mielestäni aika huono lahja. Persoonaton ja pahimmillaan tosiaan jopa arvosteleva.

tai jos ap on turhankin innokas lastenvaateshoppailija ja lahjakortti on joko

a) vinoilua siitä, että lastenvaatteiden ostaminenhan näyttää olevan muutenkin lempipuuhaa silloinkin kun välttämätöntä tarvetta ei olis

tai sitten

b) miehen silmissä ap tietysti halusi mieluiten lastenvaatelahjakortin, koska ap:hän on itse vihjannut, että on huono ostamaan itselleen. eihän se nyt olisi kiva lahja, kun se itselle ostaminen on ikävää ja vaivalloista. lapsille ostaminen on mukavampaa ja helppoa, joten lastenvaatelahjakorttihan on kiva lahja! ei kannata olettaa, että toinen ymmärtää rautalangasta vääntämättä. ;)

mutta ymmärrän ap pettymyksesi, tosin pahaa ajatusta siellä tuskin oli taustalla? kannattaa jatkossa antaa selkeät lahjatoiveet, jos mies ei ole ajatuksia lukevaa sorttia, niin osuu helpommin kohdalleen. :)

hyvää joulua ja pitkää pinnaa!

Ymmärrän aloittajaa. Tuo lahja on "vain lapsen äidille", ei ns. omalle naisellensa ostettu. Tai itse asiassa miehen omalle lapselle ostettu, äiti on siinä vain se välikäsi.
Vaikka siinä säästyykin naisen omat rahat, niin tuo on silti vähän tökeröä. Mutta hei, miehet usein on...

En näe tässä ongelmaa, kun ap voi nyt käyttää sen lahjakorin osoittaman summan hyvällä omallatunnolla omiin vaatteisiinsa, kun se ei ole pois lasten tarpeista. Vaikka miehesi olikin ajattelematon, niin käännä nyt mielessäsi ajatus positiiviseksi, niin ei mene joulu pilalle.

Kun avaat lahjan niin kysy mieheltä hölmistyneenä miksi antoi lapsenne lahjan vahingossa sinulle. Luulisi tajuavan! ;)

Mun mies antoi kerran joululahjaksi vauvan valokuva-albumin... Tuli vähän outo fiilis... Edellisvuonna sain rannekellon, josta en pitänyt ja viimejouluna kameran! :D Tänä jouluna jouduin itte ostaa haluamani kirjan ja suklaarasian miehen ja lasten puolesta! :O

Kyllä noi miehet osaa yllättää! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25284515:
Nää on niin ihania :D Mä taas tänään - siis eilen - pidin yhden oppitunnin aiheesta "Mitä nainen tarkoittaa, kun...".

Tosiasiahan on, että jos mies lähtee usein kalastamaan, sille voi lahjaksi ostaa uistimia, virveleitä tai vaikkapa lahjakortin johonkin kalastustarvikeliikkeeseen. Miehet on hemmetin yksioikoisia, suoria ja siten myös helppoja. Nainen jos lähtee usein ostamaan lastenvaatteita, niin ei se oikeasti halua ostelle lastenvaatteita, joten sille ei kannata ostaa lahjakorttia lastenvaateliikkeeseen. Jos haluaa miehen ostavan lahjaksi jotain muuta kuin mihin miehen mielestä ilmeiset merkit viittaavat, miehelle pitää sanoa asiasta suoraan. Ja suoraan sanominen ei ole "muuten..kun viime viikolla olit taas pitkään töissä ja minä jouduin ...blaa blaa blaa... ja äitisi sitten soitti ja ...blaa blaa blaa... niin ne Nico-Petterin kengät ...blaa blaa blaa... koska minä teen täällä kuitenkin päivisin kaiken...blaa blaa blaa.. ja siskosikin oli sitä mieltä, että ...blaa blaa blaa" Eli miehelle pitää hymyillä kujeellisesti ja sanoa, että olisipa kiva, jos pääsisin Guessille shoppailemaan vaatteita. Kannattaa painottaa sanaa "Guess", jotta mies tajuaa, mistä kaupasta vaimo haluaa lahjakortin.

No ei toi nyt ihan noinkaan mee. Ymmärrän kyllä pointtisi, ja luoja tietää että minulla on kokemusta myös miesten yksioikoisuudesta ;D, mut ap:n pointti olikin mielestäni se, ettei lahja ole hänelle. Mitä mies pitäisi siitä, että hän saisi sellaisen lahjakortin kalastusliikkeeseen, jolla voisi ostaa KALAKAVEREILLEEN tarvikkeita, mutta ei itselleen? Henkilökohtaisen lahjan tulisi olla henkilökohtainen. Tuo ap:n miehen antaman lahjakortin "lahjahan" on lähinnä mahdollisuus ostaa. Mies on ilmeisesti ajatellut, että vaimonsa saa nautinnon ostamisesta ja haluaa antaa lahjaksi mahdollisuuden käyttää rahaa. Ymmärrän kyllä miksi ap olisi halunnut lahjan sisältävän mahdollisuuden ostaa myös jotakin itselleen...

Heh, melko tyypillinen mies"moka", ei passaa vihjailla vaan sanoa suoraan että tänä vuonna haluan tälläistä.. :D

Noooo, josko sillä olis jotain pientä ihan vaan sullekkin.. :)

Nimim. kävin juuri rengasliikkeessä jossa aviomieheni toivotti puhelimitse minulle hyvää joulua samalla kun hänen autoonsa asennettiin uusia nastarenkaita... :D :D

Sanoisin varmaan jouluna että "oho, lasten/lapsen lahjan kuoreen on tullut vahingossa väärä nimi" tjs.
Esittäisin tosi hölmistynyttä ja ojentaisin kortin lapselle tai laittaisin lapsen/lasten lahjoihin sen.

Yhteistyössä