Mies ottaa koko ajan avioeron esille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vähänkin jos tulee erimielisyyttä tai riitaa, mies ottaa aina avioeron puheeksi. Äskenkin huusi, että maanantaina lähtee eropaperit sitten eteenpäin.

Onko hänellä niin kova tahto erota, että hänen on helppo ottaa asia koko ajan esille? Vai kuvitteleeko tuollaisten uhkauksien estävän uusien riitojen syntymistä? Entäpä, jos minä todella laittaisin paperit eteenpäin... Olisikohan yhtä uhoava edelleen? (Hän ei siis itse ole puheistaan huolimatta kertaakaan laittanut eropapereita menemään)

Toki oon puhunut tuosta myös miehen kanssa, aina on hyvin katuvainen ja lupaa, ettei typerät eropuheet enää toistu. Ja kappas, taas seuraavan sanasodan keskellä sinkoilee uhkaukset avioeron vireille laitosta. Hyvällä pohjalla tämä meidän liitto. <3

[QUOTE="vieras";27909708]Millaisen riidan ohessa uhataan avioerolla? Onko teillä lapsia?[/QUOTE]

Riidasta riippumatta uhkaa, siis ihan sama onko pikkuriita (sanaharkkaa tms.) vai isompi. Aina kun tulee jotain kärhämää, on varmaa, että miehen suusta putkahtaa sana "avioero". Mulla on 2 lasta ja miehellä 1 lapsi aiemmista suhteistamme, mutta yhteisiä ei ole - enkä uskalla niitä yrittääkään nyt kun tää on tällasta.

Onko mies epävarma? Haluaa kuulla sinulta, että et halua erota ja kerjää sen tuolla tavoin. Tyhmäähän se on, mutta jos ei osaa muuten tai ei tunne, että sinä varmasti haluat hänet.

Mun mies on samanlainen, uhkailee aina erolla kun tulee riitaa vaikka useimmiten mies on meillä se joka riitaa haastaa ja oikeasti mies on tehnyt asioita, joista minä voisin kepeästi ottaa sen eron.

Mies sanoo syyksi, että haluaa sillä hetkellä olla niskanpäällä, kuvittelee siten olevansa ylempänä kuin minä...haluaa ehkä mulle pahemman mielen ja haluaa alistaa sillä uhkailullaan....ihan ku mä edes itkisin jos se lähtis oikeesti.

Olen näyttänyt miehelle, että mulla ei kiiinnosta vaikka se lähtis ja olenkin sanonut kahden kesken, että olen itse alkanut harkita eroa...kyllä on uhkailut vähentyneet.

Sanoo aina kun sovitaan ettei oikeasti halua erota...riidan ollessa päällä vaan tulee uhkailtua.
Kyllä mä silti mietin joskus että ehkä mies haluaa lähteä muttei vaan osaa tai saa aikaiseksi.

Uskon, että miehellänikin voisi olla kyse tuosta, että haluaa olla ns. niskan päällä siinä tilanteessa. Mulle on muutoin aika mahdoton pärjätä, kun oon verbaalisesti lahjakas ja luonteeltani hirveän temperamenttinen. Ollaan puhuttu ihan vakavissaankin erosta (siis sovussa), mutta mielestäni ei ole ok sitä sitten vetää riitoihinkin mukaan.

On alkanut tuntua, että ehkä kumpikaan meistä ei sitten viihdy tässä suhteessa. Minä mietin sovussa ollessamme eroamista (en puhu siitä) ja mies ottaa sen esille aina riitojen yhteydessä. Pitäisikö sitten vain erota... En jaksa tällaista epävarmuutta, sillä myös tuo riitojen aikana erosta puhuminen syö luottamusta.

[QUOTE="Vieras";27909816]Ammattiapua hakemaan joo. Ei kannata luovuttaa helpolla, ei toki kestääkään mitä vaan. Kuulostaa pelottavalta tuo "verbaalinen lahjakkuus".[/QUOTE]

No ei se nyt niin paha ole miltä korviisi ehkä kuulostaa. :) Tarkoitin vaan, että verrattuna mieheeni olen verbaalisesti lahjakkaampi, mistä syystä mieheni harvoin saa minulle "jauhoja suuhun" ja siitä johtuen (?) sitten alkaa uhkailla avioerolla, että pääsisi niskan päälle. Mulle on siis aika mahdoton saada sanottua mitään, mistä loukkaantuisin ja mies puolestaan on herkemmin itseensä ottavaa sorttia.

Ääneen sanotuilla asioilla on paha tapa toteutua. Juteltiin joskus kaveriporukalla ja todettiin, että erolla uhkailtiin vain silloin, jos ajatus erosta kyti mielessä. Puolin ja toisin.

Ääneen sanotuilla asioilla on paha tapa toteutua. Juteltiin joskus kaveriporukalla ja todettiin, että erolla uhkailtiin vain silloin, jos ajatus erosta kyti mielessä. Puolin ja toisin.

Hmm, täytyypä alkaa sitten ihan tosissaan viritellä sitä eroa. Mekin miehen kanssa nimittäin varmasti tiedostamme, että eron mahdollisuus on tuntuva, todenmukainen. Ehkä molemmat salaa toivomme sitä, mutta riidellessä miehen on helppo ottaa se "puheeksi". Ei tällaista vaan jaksa.

Minä harrastin tuota aikanaan. Se oli ikäänkuin "viimeinen sana" jolla minä voitan riidan. Lopulta erottiinkin mutta palattiin puolen vuoden eron jälkeen yhteen. Yhteenpaluun myötä sovittiin, että erolla ei enää uhkailla vaan pysytään riidoissa aiheissa. Riitoja toki on, mutta erolla ei enää uhkailla.
Mutta miehelläni on myös sellainen tapa riidan yhteydessä että hänen on voitettava riitä loukkaamalla minua vaikka se ei liittyisi riitaan mitenkään. Eli luulen tuossakin olevan kyse vain "riidan voittamisesta" ja viimeisestä sanasta. Silti siitä on syytä puhua koska se on täysin tarpeetonta.

[QUOTE="vieras";27909745]Mun mies on samanlainen, uhkailee aina erolla kun tulee riitaa vaikka useimmiten mies on meillä se joka riitaa haastaa ja oikeasti mies on tehnyt asioita, joista minä voisin kepeästi ottaa sen eron.

Mies sanoo syyksi, että haluaa sillä hetkellä olla niskanpäällä, kuvittelee siten olevansa ylempänä kuin minä...haluaa ehkä mulle pahemman mielen ja haluaa alistaa sillä uhkailullaan....ihan ku mä edes itkisin jos se lähtis oikeesti.

Olen näyttänyt miehelle, että mulla ei kiiinnosta vaikka se lähtis ja olenkin sanonut kahden kesken, että olen itse alkanut harkita eroa...kyllä on uhkailut vähentyneet.

Sanoo aina kun sovitaan ettei oikeasti halua erota...riidan ollessa päällä vaan tulee uhkailtua.
Kyllä mä silti mietin joskus että ehkä mies haluaa lähteä muttei vaan osaa tai saa aikaiseksi.[/QUOTE]

en usko että se on tuota, ite joskus otin ton eron esiin siksi että olin epävarma itsestäni,mutta myös siksi että olin epävarma mieheni tunteista. ja lopulta syy oli se että olin miettinyt eroa kauan ja sitte vihaisena se pulpahti suusta.

mutta oikeesti en halunnut erota,vaan että tietyt asiat muuttuisi,ettei tarvi koko ajan olla varpaillaan pelkäämässä sitä että toinen ei välitä ja jättääkin.

Mun ex-mies uhkaili erolla joka riidan yhteydessä monta vuotta. Lopulta itse laitoin eron vireille ja muutin pois. Mies oli aivan kauhuissaan ja ruikutti koko ajan että hän ei koskaan ole oikeasti halunnut erota ja anoi tulemaan takaisin. No en mennyt takaisin... en jaksa elää noin epävarmassa suhteessa. Tuo ex on muutenkin sellainen ihminen joka ei tiedä mitä haluaa, ei tunne itseään eikä ole koskaan tyytyväinen mihinkään.
Nykyinen mieheni ei koskaan uhkaile tuollaisilla vaan päin vastoin puhuu aina meidän yhteisestä tulevaisuudesta.

Ei tuollaista tarvitse sietää. Ilmoita miehelle että seuraavasta uhoamisesta sitten ne eropaperit todella lähteekin. Voit vaikka tulostaa ne valmiiksi varalle. Jos mies tosiaan haluaa sitten erota niin parempihan se on kertarytinä kuin ainainen kitinä.

Tulosta eropaperit valmiiksi ja kun seuraavan riidan yhteydessä vetää taas erokortin esiin, niin pamauta eropaperit pöytään ja kysy kirjoitetaanko heti? Katso, miten mies reagoi.

Yhteistyössä