mies ottaa lainaa omia menoja/hankintoja varten ei voida esim. ottaa yhteiseen asuntoon lainaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mies ajattelee vaan itseään, hän haluaa todella kalliin moottoripyörän (yli 10,000€) ja ottaa jopa lainaa siihen kun säästöt eivät riitä. ja kun olen ehdottanut meille isompaa asuntoa joko vuokra-asuntoa tai sitten ostamme oman niin ei,ei se käy..moottoripyörään menee kaikki... onko se reilua? molemmilla töitä ja eri harrastukset.... miehellä on moottoripyöräharrastus ja minä haluaisin kissan tai kaksi ja sitä varten hiukan isomman asunnon...mies ei halua edes lapsia kun niihin menee rahaa. itsekäs ja lapsellinenko mies on...ja molemmat käymme töissä mutta onko se niin että mies saa käyttää omat rahat moottoripyörään ja minä asuntoon sitten jossa myös se asuu....

Kyllä, mies saa todellakin käyttää rahansa moottoripyörään jos niin haluaa. Kyllä, mies saa ottaa velkaa sitä varten kyselemättä sinulta lupia jos maksaa velkansa itse. Jos sinä haluat isomman kämpän ja kissoja, mutta mies ei, niin sinä voit hommata ne omilla rahoillasi. Jos et halua miestä asumaan sinun rahoilla hankittuun ja ylläpidettyyn uuteen kissakämppääsi, niin sinun ei ole pakko miestä sinne ottaa jos asunto tulee sinun nimiisi. Ihan turha täällä märistä siitä, kumman rahankäyttö on oikeutetumpaa. Mies haluaa prätkän, sinä haluat kissoja, voitte itse hankkia omilla rahoillanne mitä haluatte. Ei ole tuntemattomien ihmisten tehtävä jossain nettifoorumilla tuomita kumpi on parempi hankinta.

Aika jännä. Nainen jos se ei halua lapsia, on se itsekäs. Mies jos tahtoo mieluummin moottoripyörän, on nainen itsekäs. Milloin tämä naisten itsekkyys loppuu?:LOL:

Kyllä. Kyllä mies saa niin tehdä.
Ja onhan se reiluakin, valitettavasti.
Hän elää ja on niin kuin hän on.

Nyt sun vain pitää miettiä mitä sinä haluat.
Esim kummista saisit enemmän iloa miehestä vai kissoista?
Ja mies ei taida haluta kissoja. Ja yleinen mielipide kai on se, että taloon ei tuoda lemmikkejä, jos molemmat ei niitä halua (moottoripyörät ei kuulu samaan kastiin).

Haluat lapsia? No yritä ymmärtää todellisuus, tämä mies ei niitä todellakaan halua, se voi olla vaikea hyväksyä, mutta niin vain se asia on.

...Ehkä olisi todellakin nyt hyvä miettiä mitä sinä haluat? Miehellä tuntuu olevan elämä hyvin, on nainen ja omat rahat, omat mieluisat harrastukset.
Mitä sinä haluat? Tämä mies ei ainakaan noita edellä mainitsemiasi asioita halua (Ja tuntuu olevan sen verran suoraselkäinen mieskin ettei ole painostettavissa hankkimaan jotain mitä ei itse halua ja mistä ei itse halua ottaa vastuuta).

Sulla on valtava pesänrakennusvietti päällänsä, miehellä ei :geek:

mies ajattelee vaan itseään, hän haluaa todella kalliin moottoripyörän (yli 10,000€) ja ottaa jopa lainaa siihen kun säästöt eivät riitä. ja kun olen ehdottanut meille isompaa asuntoa joko vuokra-asuntoa tai sitten ostamme oman niin ei,ei se käy..moottoripyörään menee kaikki... onko se reilua? molemmilla töitä ja eri harrastukset.... miehellä on moottoripyöräharrastus ja minä haluaisin kissan tai kaksi ja sitä varten hiukan isomman asunnon...mies ei halua edes lapsia kun niihin menee rahaa. itsekäs ja lapsellinenko mies on...ja molemmat käymme töissä mutta onko se niin että mies saa käyttää omat rahat moottoripyörään ja minä asuntoon sitten jossa myös se asuu....
Miksi se on itsekästä olla rehellinen sua kohtaan ja kertoa mitä hän haluaa tai ei haluaa tehdä omilla rahoillaan?
Lemmikit kannattaa ottaa vasta sitten, kun molemmat sitä haluavat.
Koittakaa löytää joku yhteinen harrastus..

Kumpi on sinulle tärkeämpää: saada lapset ja kissat vai elää miehen kanssa? Moottoripyöräilijät tekevät pitkiä reissuja, joten mies tulee olemaan pitkiä aikoja poissa. Haluatko kökkiä pienessä kämpässä odottaen, että mies jossain vaiheessa kurvaa pyörällään kotia kohti?

Miksi?
Ei pyörä ja lemmikkieläin ole sama asia ja onhan miehellä oikeus harrastuksiinsa aivan niinkuin aplläkin on oikeutensa omiin harrastuksiinsa.
No jos tuossa on kyse ns. normaalitaloudesta, eikä sellaisesta, että mies maksaa jauhelihapaketista 3/4 koska syö enemmän. Niin kaikki, mihin täytyy ottaa lainaa, kannattaa ottaa vasta sitten, kun molemmat on sitä mieltä.

No jos tuossa on kyse ns. normaalitaloudesta, eikä sellaisesta, että mies maksaa jauhelihapaketista 3/4 koska syö enemmän. Niin kaikki, mihin täytyy ottaa lainaa, kannattaa ottaa vasta sitten, kun molemmat on sitä mieltä.
No mutta jos hän maksaa omista tuloistaan lainansa ja osallistuu ruokamenoihin niin mitä tuo nyt ketään haittaa?
Moottoripyörää ja lemmikkiä ei voi verrata toisiinsa, koska ap tuskin joutuu ruokkimaan tai pesemään moottoripyörän hiekkoja, jos mies vaikkapa sairastuu...sen sijaan mies joutuisi hoitamaan kissan/kissojen perustarpeet, jos ap sairastuu, halusi hän sitä tai ei.

No mutta jos hän maksaa omista tuloistaan lainansa ja osallistuu ruokamenoihin niin mitä tuo nyt ketään haittaa?
Moottoripyörää ja lemmikkiä ei voi verrata toisiinsa, koska ap tuskin joutuu ruokkimaan tai pesemään moottoripyörän hiekkoja, jos mies vaikkapa sairastuu...sen sijaan mies joutuisi hoitamaan kissan/kissojen perustarpeet, jos ap sairastuu, halusi hän sitä tai ei.
En mä ota kantaa tuohon, et kumpi noista vaihtoehdoista täytyy valita. Kymppitonnin laina koskettaa molempia nk. normaalitaloudessa. Eli jos se normaalitalous, niin rahat on kuitenkin enemmän tai vähemmän yhteisessä käytössä. Ei se kuitenkaan jää pelkkään 10k kuluun, vaan siihen tulee varaosat jne. päälle.

En mä ota kantaa tuohon, et kumpi noista vaihtoehdoista täytyy valita. Kymppitonnin laina koskettaa molempia nk. normaalitaloudessa. Eli jos se normaalitalous, niin rahat on kuitenkin enemmän tai vähemmän yhteisessä käytössä. Ei se kuitenkaan jää pelkkään 10k kuluun, vaan siihen tulee varaosat jne. päälle.
Niin mutta jos hän osallistuu muihin menoihin niin miksi ei hänelle suotaisi sitä asiaa mistä tykkää?

On se joillain hankalaa.
Meillö kai on vaa 1 yhteinen tili jonne kaikki massit tulee ja kaikki myös sieltä menee. Kumpiki saa ostella mitä haluaa sen mukaan mitä on vara. Velkaa ei tehdä sitä varten että jotain saadaan.
Vaan eipä meistä kumpikaan ole vailla koko ajan jotain vaan eletään normisti.
Ei törsäillä ja osteta turhia.
Näin jää säästöön tilille joka kk rahaa mistä voi sitten rahoittaa jos pyykkikone tms leivahtaa.

Mutta tuo ap kysymys niin...teillä on eri haaveet ja unelmat. Teillä mies toteuttaa omansa ja sinä vaan soittelet lehdellä.
Miksi et hommaa asuntoa ja kissoja.
Jos ne niin tärkeitä on sinulle niin älä sinäkään kysyele mieheltä kerta trillä on tuollainen liitto ettei päätöksiä tehdä yhdessä isoista asoista.

Nokun sä jankkaat ruokajutuista vaikkei ap maininnut niistä mitään, vai oletko sä ap?
Enhän mä jankaa. Sähän se tässä jankkaat ruoasta.
Laita siihen sitten vaikka imuri, matot, tms. jos et ruokaa halua ajatella.

Ja miksi on yhtäkkiä hyväksyttävää, että mies laittaa rahat harrastuksiin ja nainen maksaa isompaa asuntoa. Mutta ei edelleenkään ole hyväksyttävää, että mies maksaa asuntoa ja nainen shoppailee huulipunia?

On se joillain hankalaa.
Meillö kai on vaa 1 yhteinen tili jonne kaikki massit tulee ja kaikki myös sieltä menee. Kumpiki saa ostella mitä haluaa sen mukaan mitä on vara. Velkaa ei tehdä sitä varten että jotain saadaan.
Vaan eipä meistä kumpikaan ole vailla koko ajan jotain vaan eletään normisti.
Ei törsäillä ja osteta turhia.
Näin jää säästöön tilille joka kk rahaa mistä voi sitten rahoittaa jos pyykkikone tms leivahtaa.

Mutta tuo ap kysymys niin...teillä on eri haaveet ja unelmat. Teillä mies toteuttaa omansa ja sinä vaan soittelet lehdellä.
Miksi et hommaa asuntoa ja kissoja.
Jos ne niin tärkeitä on sinulle niin älä sinäkään kysyele mieheltä kerta trillä on tuollainen liitto ettei päätöksiä tehdä yhdessä isoista asoista.
Ongelmahan oli, et jos ap hankkii asunnon ja vaikka ne kissat, niin mies asuu myös siinä asunnossa, jolloin se saa tuplahyödyn.

Mutta ei edelleenkään ole hyväksyttävää, että mies maksaa asuntoa ja nainen shoppailee huulipunia?
Missä mä noin väitin?
Kirjoitin nimenomaan, että mielestäni kummankin pitää saada harrastaa sitä mistä tykkää.

Ja miksi on yhtäkkiä hyväksyttävää, että mies laittaa rahat harrastuksiin ja nainen maksaa isompaa asuntoa.
No ap voi hommata itselleen sen isomman asunnon, mutta emmä nää oikeana sitä ettei mies saa ostaa moottoripyörää vaan hänen täytyy maksaa asunnosta mitä ei halua ja elää kissojen kanssa joita ei halua.

Mitenkä tästä asiasta voi keskustella ilman riitaa. mä en halua kykkiä kotona odottamassa miestä moottoripöyräreissuilta, mä en halua luopua omista unelmista. mä en elä sellaista elämää kun haluaisin.. onko se ero ainoa vaihtoehto.. ilmeisesti

Yhteistyössä