Mies "pahoinpitelee" päivittäin sanoillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loukattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loukattu

Vieras
Olen lihonut seurustelumme aikana (vuosia) hiukan yli 20kg ja mies jaksaa joka päivä tästä muistuttaa. Hän sanoo mm., että hän ei olisi koskaan alkanut olemaan mun kanssa, jos oisi tienny miten ällöttäväksi muutun ulkoisesti. Hän sanoo usein myös, että hänellä ei edes seiso, koska näytän niin ällöttävältä. Kun olen sanonut hänelle, että hän voi halutessaan jättää mut, niin hän toteaa, että se olisi parasta hänelle, mutta "sä saatkin sitten viettää ihan yksin loppuelämäsi läskiesi kanssa, sua ei kukaan huoli."
Olen varmasti tuottanut hänelle suuren pettymyksen, mutta en ole koskaan suhteen alkuvaiheessakaan hänelle luvannut pysyä samoissa mitoissa loppuelämää. Olen usein koittanut laihduttaa ja onnistunutkin siinä, mutta aina se on tullut takaisin. Jos olen saanut pudotettua painoa, niin sitten mies on ollut silti tosi kauhea.. en saisi meikata ja käydä missään, koska hän luulee, että mulla on joku toinen/katselen muita. Syyttelee sellaisista asioista, joita en ole tehnyt. Eli kyllä hän musta kai vähän välittääkin.
Lapselle hän usein haukkuu/nauraa mua ja mun ylipainoa :(
Olen niin äärettömän väsynyt tähän tilanteesee ja haluisin lähteä suhteesta ja laihduttaa itseni entisiin mittoihin. Lapsen takia kuitenkin olen koittanut jaksaa tätä raskasta perhe-elämää.

pariterapiaan mars!

itelle tulee mieleen sellainen kysymys että oletko sinä joskus loukannut miestäsi todella pahasti,jokin mikä loukkaa vieläkin? se voisi selittää tuota miehen purkautumista.

onko sulla esimerkiksi tapana aina vaieta? vai pystytkö puhumaan kaikista asioista? sitä ei se vetäytyjä ymmärrä millaisen ahdistuksen aiheuttaa sile toiselle, kun vetäytyy.

tiedätkö että jos teillä on sellaenen ns.kielteinen kehä missä sä oot ottanut vetäytyjän roolin ja mies vaatijan, niin ainoa keino tilanteen muuttamiseksi on että vetäytyjä lopettaa vetäytymisen.. tarvitaan aitoa vuorovaikutusta,keskustelua siitä mikä on se pohjimmainen syy.. se tuskin on tuo sinun lihominen, vaan jotain ihan muuta.

Lähde. Ex kanssa haukkui olin sitten lihonut, siivonnut, ruoat jne. lähdin lopulta lasten kanssa kun mitta tuli täyteen. Lapsen takia kyllä lähtisin, koska millaisen kuvan se lapsesi saa isältään joka haukkuu äitiä ja nauraa hänelle?? Haluatko että lapsesi kohtelee samalla tavalla tulevaa puolisio?? Onko tuollainen hyvä malli lapselle??
Laihduin eron jälkeen sen 20kg pois mitä oli tullutkin kun olin ensin jättänyt sen 70kg lähtiessäni, elämän halu ihan erillainen kun kukaan ei ole arvostelemassa ja haukkumassa mun tekemisiä.
Sain eron jälkeen kyllä kuulla kun olin laihtunut että näytän ex:n mielestä ihan huoralta, mutta totesin vain takaisin no onneksi sinun enää tätä huoraa katella. Tajusi jossain vaiheessa että mä en enää sitä kuuntele millään tavalla ja jos asiat ei liity lapsiin niin minuun ei tarvitse yhteyttä ottaa.

Kehtaakin vielä lapselle haukkua lapsen omaa äitiä! Lähtisin äkkiä ja juoksemaan tuollaisesta suhteesta. Antaa lapsellekkin ihan vääristyneen kuvan parisuhteesta.

Kannattaa varmaan erota. Lapsille tuo ei ainakaan tee hyvää ollenkaan.

En tosin tiedä mitä itse tekisin jos kumppani vain lihoisi ja lihoisi. En nyt olisi noin ilkeä, mutta varmasti sitä tulis muistutettua että niille kiloille vois kans tehdä jotain. Harmittais ainakin ihan vietävästi, varmasti meitä molempia.

Miten ap haluaisi että mies reagoi? Ei mitenkään?

[QUOTE="aapee";28443229]Mihinkään pariterapiaan mies ei koskaan suostuisi.
Hän on sanonut häpeävänsä mua, joten ei edes liikuta yhdessä missään.[/QUOTE]

en minäkään halunnut pariterapiaan siitä syystä että minä häpesin sitä että ei kahdestaan pystytä keskustelemaan(mies aina vetäytyi), mutta kun ero siinti edessä varasin itse sen ajan ja täytyy sanoa että olis kannattanut varaa jo paljon aiemmin.

et vastannut, oletko vetäytyjä?

mun mies oli, siksi suhteemme ajauti kriisiin ja todellakin loppuaikoina haukuin miestä ja puhuin rumasti,mua sattu niin paljon se että mun sanoilla ei tuntunu olevan mittään merkitystä,olin niin vihainen.

Lähtö suhteesta pelottaa kyllä. Pärjäänkö lapsen kanssa ja osaanko olla "yksin". Tuskin kukaan mua huoliskaan, joten äkkiä en ainakaan uutta suhdetta saisi aikaiseksi.

Erikoista tässä on myös se, että kaikki (äitinikin) kehuu ja ylistää miestäni niin kiltiksi ja mukavaksi. Kukaan tuttavistani ei tiedä millaista kurjuutta meidän perhe-elämä seinien sisällä on =/

Jokin syy ylipainoon varmaan on, mutta ei tuo mies nyt ihan täysillä käy. En mä ainakaan tollasta katselis, oli syy mun lihomiseen mikä tahansa.

juu,mutta en mä tarkoittanut että syy ylipainoon pitäs selvittää.

vaan tarkoitin että pitää selvittää mikä sitä miestä pohjimmiltaan risoo, minä en usko että se on tuo ylipaino.. mä luulen että mies on jostain niin vihainen että haluaa loukata vaimoaan takaisin. väärin sekin,mutta ihminen ei aina toimi oikein,joskus ei edes pysty jos olo on itellä tarpeeksi ahdistunut.

[QUOTE="aapee";28443241]Lähtö suhteesta pelottaa kyllä. Pärjäänkö lapsen kanssa ja osaanko olla "yksin". Tuskin kukaan mua huoliskaan, joten äkkiä en ainakaan uutta suhdetta saisi aikaiseksi.

Erikoista tässä on myös se, että kaikki (äitinikin) kehuu ja ylistää miestäni niin kiltiksi ja mukavaksi. Kukaan tuttavistani ei tiedä millaista kurjuutta meidän perhe-elämä seinien sisällä on =/[/QUOTE]

sä siis olet vetäytyjä- miehes on vihainen koska tuntee että hänen sanoillaan/tunteillaan ei ole mitään väliä! vahvistat sitä tunnetta vaikenemalla, miehes ahdistuu ja ahdistus purkaantuu noin!

mitäpä jos menisit pariterapeutille yksin, saattas auttaa ymmärtää sua toisenkin erilaisen ihmisen ajatusmaailmaa.

mitä sä sanot kun mies haukkuu sua,vaikenet? miksi? sano miehelle että tuo sattuu ja tuntuu pahalta

[QUOTE="Helmi";28443252]juu,mutta en mä tarkoittanut että syy ylipainoon pitäs selvittää.

vaan tarkoitin että pitää selvittää mikä sitä miestä pohjimmiltaan risoo, minä en usko että se on tuo ylipaino.. mä luulen että mies on jostain niin vihainen että haluaa loukata vaimoaan takaisin. väärin sekin,mutta ihminen ei aina toimi oikein,joskus ei edes pysty jos olo on itellä tarpeeksi ahdistunut.[/QUOTE]

No mä ymmärsin sun sanomiset ihan väärin:)

Olin ennen juuri tuollaisen miehen kanssa naimisissa, ja vielä asuin ulkomailla! Lapsia meillä ei onneksi ollut, sillä mieheni ei halunut minun "lihovan porsaaksi".
Lihoin kyllä 10kg 7 -vuotisen liittomme aikana eikä se lähtenyt yhtään mihinkään vaikka urheilin ja söin oikein.
Lopulta miehestä tuli väkivaltainen, jolloin lähdin kävelemään. Ja olin siis yksin, mulla ei asu perhettä maassa jossa asuin. Hyvät ystävät ja työtoverit sekä myös ventovieraat auttoivat paljon, ja selvisin!
Nyt olen onnellisesti naimisissa (uusi miehenikin on ulkomaalainen jos joku ihmettelee...) ja meillä on kaksi kaunista lasta. Ja kuin taiottuna laihduin ne 10kg lähes heti kun jätin ex-mieheni, eikä ne ole tulleet takaisin edes lasten jälkeen -päinvastoin, laihduin lisääkin!
Ex-mieheni kanssa kokeilimme muuten parisuhdeyerapiaa, mutta kun jopa terapeutti ei nähnyt parannusta, hän ehdotti minulle elämäni jatkamista onnellisena...

[QUOTE="Jen";28443517]Ja kuin taiottuna laihduin ne 10kg lähes heti kun jätin ex-mieheni, eikä ne ole tulleet takaisin edes lasten jälkeen -päinvastoin, laihduin lisääkin!
[/QUOTE]

Väitätkö, että kilot oli ex-miehen syy?! Onnellista elämää minäkin toivotan, eväät käy vähiin.

Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi huonossa suhteessa. Muutos pelottaa, mutta onnistuu varmasti. Eli jätä se ilkimys. Kysyisin kuitenkin vielä, miten suhtaudut haukkuihin, oletko sanonut että tuolla tavalla et minulle puhu, se loukkaa? Jos ei ymmärrä, niin sano pää kiinni, ymmärtäisikö sen? Varmasti jokaisesta löytyy haukkumisen aihetta, jos haluaa toista haukkua eikä aina tarvi olla todellinenkaan aihe, hauku jostain takaisin ja kysy tuntuiko kivalta!

[QUOTE="aapee";28443241]Lähtö suhteesta pelottaa kyllä. Pärjäänkö lapsen kanssa ja osaanko olla "yksin". Tuskin kukaan mua huoliskaan, joten äkkiä en ainakaan uutta suhdetta saisi aikaiseksi.

Erikoista tässä on myös se, että kaikki (äitinikin) kehuu ja ylistää miestäni niin kiltiksi ja mukavaksi. Kukaan tuttavistani ei tiedä millaista kurjuutta meidän perhe-elämä seinien sisällä on =/[/QUOTE]

Onko sinulla aivoja? Halauatko oikeasti pilata elämäsi elämällä kusipään kanssa joka solvaa sinua jatkuvasti?

Jokin syy ylipainoon varmaan on, mutta ei tuo mies nyt ihan täysillä käy. En mä ainakaan tollasta katselis, oli syy mun lihomiseen mikä tahansa.

Syy ylipainoon tai ainakin siihen että laihduttaminen ei onnistu saataa olla huonossa itsetunnossa. Haukkumalla itsetunto tuskin ainakaan paranee, vaikka sen murentumiseen voi syitä löytyä muualta ja muitakin.

Siis juuri lapsen takiahan sun pitäis lähteä! Jos olisit yksin niin siinähän alistuisit ihan mimmoiseen suhteeseen vaan mutta lapsi kärsii tuosta todella paljon!
Se muistaa noita läskijuttuja, voi saada jonkun syömishäiriön tuosta vielä ja ihan vinoutuneen kuvan parisuhteesta. Haluatko että lapsesi on joskus samanlaisessa suhteessa kuin sinä nyt olet ja pitää sitä ihan normaalina?????????????

ap:n suhteessa ei ole ongelma ne kilot vaan huonosti käyttäytyvä mies. Ihan varmasti ap:stä löytyy vikoja miehen nälvittäväksi ilman liikakilojakin.

Lähde itsesi ja lapsesi tähden tuollaisesta suhteesta.

Yhteistyössä