Mies painostaa ottamaan kierukan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun kohdalla kierukan laitto oli samanlainen kokemus kuin papakoe, eipä juuri muuta tuntunut. Eli oli helppoa. Mutta, kaikilla se kierukka ei pysy, meikäläisenkin kohtu pusersi tahtomattani kaksi kierukkaa ulos...

Alkuperäinen kirjoittaja yörgh;30664593:
Tämä kirjoitus ja sun avatar =

? Jaa. Halusin vain ilmituoda sen ajatuksen, että on olemassa noin 10000 muuta tapaa saada orgasmi kuin se että jyystää pilluun. Naisen ja miehen ihojen pinta-ala on melko suuri ja ne voivat olla usealla tavalla keskenään kosketuksissa. Siis siten, että jokin, melkein mikä tahansa miehen pinta koskettaa melkein mitä tahansa naisen pinnalla olevaa kohtaa.

Mikähän viestissäni aiheutti sinussa tuollaisen reaktion? Voisitko hieman tarkentaa?

? Jaa. Halusin vain ilmituoda sen ajatuksen, että on olemassa noin 10000 muuta tapaa saada orgasmi kuin se että jyystää pilluun. Naisen ja miehen ihojen pinta-ala on melko suuri ja ne voivat olla usealla tavalla keskenään kosketuksissa. Siis siten, että jokin, melkein mikä tahansa miehen pinta koskettaa melkein mitä tahansa naisen pinnalla olevaa kohtaa.

Mikähän viestissäni aiheutti sinussa tuollaisen reaktion? Voisitko hieman tarkentaa?

Varmasti on monia tapoja saada orgasmi, mutta minä ainakin haluan saada sen nimeomaan siten, että kalu on pillussa. Se tuntuu parhaalta.

Varmasti on monia tapoja saada orgasmi, mutta minä ainakin haluan saada sen nimeomaan siten, että kalu on pillussa. Se tuntuu parhaalta.

Minulle se, kuinka hyvältä orgasmi tuntuu, riippuu paljon siitä, kuinka hekumallisia mielteitä minulla omassa tajunnassani liikkuu. Mutta minun orgasmini siis enimmäkseen ovat tulleet masturbaatiossa. Olen harvoin ollut missään parisuhteen yrityksen tapaisessa tilanteessa, jossa taas tärkeämmäksi koen itseasissa muut asiat kuin seksit ja orgasmit. Tällä hetkellä olen kyllästynyt koko seksiin. Saan eräänlaisia tajunnan aivo-orgasmeja, joilla ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Tavalliset orgasmit ja pakonomainen tarve niiden saavuttamiseksi saattaa olla vain keino pienentää neuroottista jännittyneisyyttä, jollaista minulla ei tällä hetkellä ole. Tai sitten se on vain pitkälti opetettua, että se olisi mukamas niin tärkeää. Tai onhan se niille, joiden päähän ei muuta mahdu.

Minulle se, kuinka hyvältä orgasmi tuntuu, riippuu paljon siitä, kuinka hekumallisia mielteitä minulla omassa tajunnassani liikkuu. Mutta minun orgasmini siis enimmäkseen ovat tulleet masturbaatiossa. Olen harvoin ollut missään parisuhteen yrityksen tapaisessa tilanteessa, jossa taas tärkeämmäksi koen itseasissa muut asiat kuin seksit ja orgasmit. Tällä hetkellä olen kyllästynyt koko seksiin. Saan eräänlaisia tajunnan aivo-orgasmeja, joilla ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Tavalliset orgasmit ja pakonomainen tarve niiden saavuttamiseksi saattaa olla vain keino pienentää neuroottista jännittyneisyyttä, jollaista minulla ei tällä hetkellä ole. Tai sitten se on vain pitkälti opetettua, että se olisi mukamas niin tärkeää. Tai onhan se niille, joiden päähän ei muuta mahdu.

Tolla historialla sä olet ihan väärä aapeen asiaa siis edes pohtimaan!

Parisuhde. Ja se, miten hyvää tekee kun voi vain alkaa rakastella tai vaikka naida vauhdilla, just silloin kun mieli tekee. Vaikka aamupöpperössä. Yöllä herätessään, kesken saunareissun tai metsäretkellä. Ilman, että pitää miettiä tulivatko kortsut matkaan.

Se tuntuu kivalta ja hyvältä eikä siinä suuremmin aivotyöskentelyä tarvita :D

No mut oletko sanonut suoraan ukolles että et halua kierukkaa? Ei se voi tajuta jos kiertelet, kaartelet ja "tuumiskelet" asiaa... Sähän sen loppujen lopuksi päätät, jos sanot ei ni se on ei. (Ei sillä etteikö kierukka olisi vaivaton.)

Jos et lämpene kierukalle niin sitten et survo sitä sisääsi väkisin. Kehosi on sinun, ei miehesi eikä miehelläsi ole kehosi yli juurikaan yhtään päätäntävaltaa. Uteluihin vastaa lyhyesti "En" mitään selittelemättä. Miksi sinun muka pitäisi miehelle perustella sitä asiaa, kun et selvästikään halua kierukkaa? Miksi anteeksipyytelisit sitä kun et halua vierasta vempelettä kehoosi? Miten mies edes kuvittelee voivansa päättää sen sinun puolestasi?

Ihan maalaisjärjellä olen kyllä kuvitellut, että nainen on vapaa valitsemaan omaan kehoonsa kohdistuvan ehkäisymenetelmän. Hanki siis pillerit, jos sinusta se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Itse kuulun kyllä näihin hormonikierukan puolestapuhujiin. Tulin juuri pari tuntia sitten lääkäriltä, laitettiin Mirena. Meillä on kolme pientä lasta, kuopus 9 kk. Uusi raskaus olisi katastrofi ja jotenkin luotan kierukkaan enemmän kuin kondomiin. E-pillereissä on niin paljon tujummat hormonimäärät, että sivuvaikutuksetkin on minusta ikävämmät.

Olin ekan raskauden jälkeen myös jyrkästi kierukkaa vastaan, mielestäni se muistutti lähinnä keskiaikaista kidutuskojetta ja pelkäsin sen asettamisen sattuvan kovasti. No, eka mirena ei sattunut ollenkaan, tämä toinen tänään laitettu juilaisi tosi ikävästi. Mutta nopeesti se on ohi ja lääkärini mukaan voi pitää 7 vuotta. Ennen puhuttiin 5 vuodesta, mutta kuulema nykyisin ovat sitä mieltä että ehkäisyteho riittää ongelmitta 7v.

Huikean paljon edullisempi ehkäisykeino siis kuin esim.pillerit tai kondomit. Ja plussaa vielä, että monilla niukkenee vuoto, itselläni jäi muutamassa kuukaudessa vuodot kokonaan pois.Toivottavasti niin käy nytkin.

Ja kun en tätä muistanut ekassa viestissä painottaa tarpeeksi : Sinun keho, sinun päätös. EI miehen. Olen vähän tuohtunut puolestasi, jos miehesi todella painostaa sinua ottamaan kierukan. Ei ole miehen asia.

En suosittele kierukkaa, minulle siitä tuli yhdyntäkipu, ekat 6kk en vuotanut ollenkaan ja sitten alkoi jatkuva tiputteluvuoto. Halut lähtivät kokonaan.

Ota mieluummin ehkäisykapseli, ei tarvitse muistaa ja ei juurikaan tunnu ihon alta.

Suosittelen kuparikierukkaa. Flexi-t merkkistä. Nova aiheuttaa kuulemani mukaan enemmän kipuja ja vuotoja. Mulla on jo toinen kierukka käytössä. En ole synnyttänyt. En ole kaivannut hormonien aiheuttamia sivuvaikutuksia yhtään (mielialanvaihtelut, turvotus, makean himo, hidas aineenvaihdunta) puhumattakaan veritulppariskistä. Luomuna paras. Asetus sujunut molemmilla kerroilla helposti. Asetus vihlaisi sen hetken kun kierukka laitettiin paikalleen. Ensimmäisellä kerralla oli kipuja asetuksen jälkeen muutama tunti, toisella kertaa ei. Otin enemmän särkylääkettä ennakkoon. Tää on toiminut hyvin ja vuodot on samanlaiset kuin ennen pillereitä. Kestää n. 3 päivää, eivätkä ole liian runsaat. Pillereitä syödessä olivat niukemmat toki.

En suosittele kierukkaa laittamaan. Minulla tällä hetkellä toinen hormoni kierukka ja vaikka ne leikkasi niitä lankoja asennuksen jälkeen niin mieheni tuntee ne joka kerta yhdynnässä. Tämä aiheuttaa miehelle vain pelkoa siitä että millon ne langat raastaa penistä kipeästi, kuulemma tietyssä kulmassa tuntuu eniten.. Ottaisin heti pois koko vempeleen jollei olisi endometrioosin hoitoon laitettu. Sen sijaan minulla joskus oli ehkäisy kapseli käsivarren ihon alla. Siihen olin todella tyytyväinen ja kuukautiset jäivät pois, lääkärin mielestä se ei vain käynyt tämän sairauden hoitoon. Ehkäisy pillerit sopivat joillekkin, itselläni on hankala muistaa niitä ottaa ja kokeilemani pillerit ovat aiheuttaneet turvotusta, painon nousua, aknea ja mielialan vaihteluita. Niin ja kun ensimmäisen kerran kokeilin hormoni kierukkaa niin itse asennus oli aivan kauheaa. Taju lähti tunnin sisällä asennuksesta ja sen jälkeen oli yli kaksi viikkoa kestävää tiputtelua. Kun rupesi näyttämään siltä että kaikki on hyvin niin kierukka päätti puskea kohdustani ulos ja sen toinen pää oli tunnettavissa kohdun suulla, aiheutti valtavaa kipua ja piti sitten ensiavussa poistaa. Nyt kun on taas tämä kierukan perkele niin koko ajanhan tuo hermostuttaa pysyykö se siellä ja kyllä tämä vaikeuttaa seksielämää enemmän kuin itse endometrioosi.

Olisin kyllä kovasti taipuvainen olemaan sitä mieltä, että jos naisen pitää kroppaansa hormoneja ottaa, saa nainen päättää IHAN ITSE että mikä on se tapa. Ei kuulu miehelle yhtään.

[QUOTE="Mirena";30674849]En suosittele kierukkaa laittamaan. Minulla tällä hetkellä toinen hormoni kierukka ja vaikka ne leikkasi niitä lankoja asennuksen jälkeen niin mieheni tuntee ne joka kerta yhdynnässä. Tämä aiheuttaa miehelle vain pelkoa siitä että millon ne langat raastaa penistä kipeästi, kuulemma tietyssä kulmassa tuntuu eniten.. Ottaisin heti pois koko vempeleen jollei olisi endometrioosin hoitoon laitettu. Sen sijaan minulla joskus oli ehkäisy kapseli käsivarren ihon alla. Siihen olin todella tyytyväinen ja kuukautiset jäivät pois, lääkärin mielestä se ei vain käynyt tämän sairauden hoitoon. Ehkäisy pillerit sopivat joillekkin, itselläni on hankala muistaa niitä ottaa ja kokeilemani pillerit ovat aiheuttaneet turvotusta, painon nousua, aknea ja mielialan vaihteluita. Niin ja kun ensimmäisen kerran kokeilin hormoni kierukkaa niin itse asennus oli aivan kauheaa. Taju lähti tunnin sisällä asennuksesta ja sen jälkeen oli yli kaksi viikkoa kestävää tiputtelua. Kun rupesi näyttämään siltä että kaikki on hyvin niin kierukka päätti puskea kohdustani ulos ja sen toinen pää oli tunnettavissa kohdun suulla, aiheutti valtavaa kipua ja piti sitten ensiavussa poistaa. Nyt kun on taas tämä kierukan perkele niin koko ajanhan tuo hermostuttaa pysyykö se siellä ja kyllä tämä vaikeuttaa seksielämää enemmän kuin itse endometrioosi.[/QUOTE]

Onnittelut, osasit kirjoittaa sanan ensiapu yhdyssanana!

Yhdyssanoja ovat myös hormonikierukka, ehkäisypillerit ja painonnousu.... vaikeeta...

Anteeksi, en ole käynyt kouluja suomessa ja vasta harjoittelen suomen kieltä. Olen asunut suomessa vasta kuusi vuotta ja tiedän että minulla tulee kirjoitusvirheitä välillä.

Uusimmat

Yhteistyössä