mies pelasti eilen tuntemattoman pojan uimahallissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
oli aikas kamala tilanne. uimahallissa yksi liukumäki jonka päässä kova virta. olimme mieheni kanssa liukumäen alla vahtimassa omia poikiamme ja siinä oli vaikka kuinka paljon muitakin lapsia. itse en jotenkin edes huomannut koko tilannetta kunnes mieheni sanoi ykskaks että "nyt tuo poika kyllä hukkuu". käännyin ja näin pienen, n. 5v pojan painuvan jo veden alle _tajuttoman_ pelokas ilme naamallaan, virta vei häntä pinnan alle. mieheni riuhtaisi tämän pojan veden alta pois ja poika vaan kakoi vettä keuhkoistaan. samaan aikaan tämän pojan isoisä tuli paikalle muina miehinä että "mihis sää hävisit, olin just sulle kelluketta hakemassa"

voi vitsit että miehen kanssa säikähdettiin. paikalla ei ollut muita aikuisia kuin minä ja mieheni ja minä en huomannut hukkuvaa lasta koska seurailin niin tarkkaan omia muksuja. onneksi mies näki sen. poika olisi satavarmasti hukkunut ilman sitä.

:o Miten noin pieni, uimataidoton poika oli päässyt laskemaan liukumäkeä? Eikö uimahallilla ole uimavalvojaa tms. joka vähän vahtisi, jos vanhemmat ei tajua?

Pojalla oli onnea, kun satuitte paikalle, eipähän tarvi lukea lööpeistä "5 vuotias poika hukkui uimahalliin"...

Olis varmaan kannattanu sille isoisälle kertoa, mitä on tapahtunut. Jos ei siis itse ole tajunnut, ettei poika osaa uida ja häntä pitää vahtia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti piditte puhuttelun isoisälle?

ei tajuttu/ehditty. tilanne meni tosi nopeesti ohi. vasta myöhemmin mieskin sanoi et olisi pitänyt sanoa jotain.

Kirjoita tapauksesta lehden yleisöosastolle, jos et tiedä, ketä olivat. Tyyliin "Isoisä ja 5-vuotias poika, jotka olitte uimahallilla eilen..." Ja kannattaa varmaan kertoa myös uimahallin henkilökunnalle.

Oikein ripeää toimintaa mieheltäsi :) Näin sen pitääkin mennä kun näkee ihmisen pulassa. Tärkeintä on kuitenkin että musku on hengissä. Jälkikäteen on turha alkaa spekuloimaan juttua :/

Alkuperäinen kirjoittaja tartejila:
Oikein ripeää toimintaa mieheltäsi :) Näin sen pitääkin mennä kun näkee ihmisen pulassa. Tärkeintä on kuitenkin että musku on hengissä. Jälkikäteen on turha alkaa spekuloimaan juttua :/

No kyllä mä ainakin äitinä haluaisin tietää, jos omalle lapselle tollasta tapahtuu... todennäköisesti tuosta jää jonkinlainen pelkotila myös lapselle. Ja olis isoisänkin hyvä tietää, ettei uimataidotonta 5-vuotiasta viikaria VOI jättää yksin uimahallissa hatkeksikkään.

Onneksi olitte paikalla, huh.
Mä olen kanssa sitä mieltä että lehteen juttu! (Jotta vanhemmatkin toivottavasti sen lukis, ellei lapsi itse ole kertonut mutta luultavasti ton ikänen on jotain osannut kertoa).
Tuon tapainen voi toistua, valitettavasti isovanhemmilta on usein jo päässyt unohtumaan tuo riittävä tarkkuus. Siksi tätä lehti-ilmoitusta ajattelin, niinkuin muistutukseksi että he ovat vastuussa oikeasti IHMISHENGESTÄ.

Joo ja samaten kaikki lehtensä lukeneet saavat pienen muistutuksen asioiden tärkeysjärjestyksestä. Ei varmasti ole pahitteeksi että lapsettomatkin oppisivat hiukan katsomaan perään. Ja hyvähän niitä vanhempiakin on muistuttaa.

Ite nelivuotiaana huomasin vasta syvemmässä vedessä että kellutin on jäänyt kotiin. Julkinen uimaranta täynnä väkeä, joka puolella pulikoitiin. Uskoin kuolevani, mutta mieleen ei tullut huutaa apua. Äiti katteli rannalla eikä huomannut mitään. Tänä päivänäkään se ei ymmärrä että mitään oli tapahtumassa. Ymmärsin sentään räpiköidä hädissäni takaisin rantaan päin, ja mahdollisesti siksi olen tässä nyt.

Yhteistyössä