Mies pettänyt yli 10 vuotta sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen

Vieras
Sain tänään tietää (mies tunnusti), että hän on pettänyt minua reilu 10 vuotta sitten erään tuntemani naisen kanssa. Pettämistä naisen kanssa tapahtunut muutamia kertoja.
Olen aivan hajalla. Viimeiset vuodet miehen kanssa ovat olleet todella onnellisia, mm. lapsi tullut.
Olin niin vihainen, että soitin naiselle jonka kanssa pettäminen tapahtunut. Hän vain totesi "mutta siitähän on jo yli 10 vuotta aikaa". Olen todella surullinen. Olemme olleet mieheni kanssa aviossa 18 vuotta.
Tuntuu, että voikohan tätä milloinkaan antaa anteeksi. Lapsen takia olisi kyllä valmis tekemään mitä tahansa... Mielestäni se, että teko on tapahtunut yli kymmenen vuotta sitten ei vaikuta asiaan ollenkaan.

Sinun näkökulmastasi se teko on ihan uusi. Sinulla on lupa ottaa kaikki aika, mitä tarvitset asian käsittelyyn, ja tarvittaessa vaikka ehdottaa tilapäistä erillään asumista. Eikä kenelläkään ole oikeutta sanoa, että vanha juttuhan tuo on.

Anna ajan kulua. Se selkiyttää.

Tuo, että mies tunnusti ja halusi työntää asian pois tunnoltaan sinun kärsittäväksesi ja satuttaa sinua sillä tiedolla, on pahempi teko kuin 10 vuoden takainen pettäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja hans:
Tuo, että mies tunnusti ja halusi työntää asian pois tunnoltaan sinun kärsittäväksesi ja satuttaa sinua sillä tiedolla, on pahempi teko kuin 10 vuoden takainen pettäminen.

Täytyy kyllä olla samaa mieltä. Mulkero on pitänyt salassa asian vuosikausia, pakkoko se nyt on tuoda julki repimään toinen hajalle. En voi ymmärtää lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja hans:

Täytyy kyllä olla samaa mieltä. Mulkero on pitänyt salassa asian vuosikausia, pakkoko se nyt on tuoda julki repimään toinen hajalle. En voi ymmärtää lainkaan.

samaa mieltä.

Mä ainaskin rakastan miestäni niin hirveästi, että olisin valmis antamaan pettämisen anteeksi. Me ollaan kans oltu kohta 20v naimisis, eli ei ihan tuore suhde. Koita olla ajattelematta tapahtunutta ja jatka elämääsi miehesi kanssa onnelisena niin kuin tähänkin asti. Muista, että mikä hetki tahansa täällä maan päällä voi olla viimeinen. Elä täysillä.

Melkein saman olen kokenut. En pystynyt antamaan anteeksi. Mielessä vain pyöri jatkuvasti kysymys: Salaako minulta nytkin jotain? Olin kokoajan epäluuloinen. Vuosien ajan hän pystyi aina vain katsomaan silmiini enkä koskaan nähnyt niissä valhetta. En siis varmasti olisi nähnyt myöhemminkään, jos olisi valehdellut uudestaan.

Mika ajaa miehen tunnustamaan vasta nyt?

Samaa mielta siita, etta mies haluaa sailyttaa huononomantuntonsa nyt taysin sinun niskoillesi. En suhtautuisi kevyesti. mielestani se, etta teosta on jo 10 vuotta on pahentava asianhaara. Mies on siis pystynyt huijaamaan sinua vuosikausia. Ja siis toistuva teko myos? Sinulla on kaikki maailman oikeudet suhtautua tahan todella pahasti.

nyt sain vahvistuksen että en siis ikinä kerro miehelleni että petin häntä liittomme alussa kaverinsa kanssa. häpeä ja syyllisyys kalvaa sisintäni vaikka asiasta jo 14 vuotta.

Täällä minä vielä olen. Minä, joka aina ennen sanoin, että se on kerrasta poikki jos petät minua. Vaan todellisuus on toisenlainen. Rakastan kovasti miestäni ja hänkin minua.
En haluaisi hänestä luopua. Silti tuo 10 vuoden takainen pettäminen ja sen ilmituleminen iskivät minuun kovasti. Olen varma, että pettämistä on tapahtunut vain tämän ainoan kerran ja mies kovasti sitä katuu.
Tällä hetkellä yritän vain selviytyä päivästä toiseen ja hoitaa lastamme. En varmasti pysty koskaan antamaan tekoa hänelle anteeksi. Ja en ole vielä todellakaan varma miten tässä loppujen lopuksi tulee käymään. Niin kovasti minua on loukattu. Asian yrittää unohtaa, vaan mielessään näkee nuo kaksi ihmistä yhdessä. Suorastaan tulee oksettava olo.
Ehkä tämä tästä jotenkin helpottaa...

Kyllä se on ihan asiantuntijoiden suositus että sitä roskalastia ei kaadeta syyttömän niskaan eli että jos olet pettänyt niin et kerro asiasta. Syyllinen täsäs keventää tuntoaan ja jättää syyttömän harteille valtavan taakan.

Mua jäis kyllä kalvaa ajatus, että onko se jäänyt vaan tuohon kertaan? Vai onko niitä useampia?
Miten sä voit sanoa että olet varma, että pettämistä on tapahtunut vain tämän ainoan kerran ja mies katuu? Miten niin katuu? Antoi vuosien vierähtää???
Ei mene mun jakeluun.
En kyllä neuvo että eroa jos teidän elämä muuten on ihan ok. mutta itselle jäisi tosi kakka maku suuhun tuosta. Ja miksi se kertoo vasta nyt? Jos se muka katuu?

Minä en jättäisi. En olisi halunnut edes tietää. Mutta jos suhde on hyvä, loistava jopa, en antais jonkun horon 10 vuoden takaa hajottaa muuten ihanaa suhdetta. Miehelle tekisin selväksi, että kerta vielä ja...

tuttuja tunteita käyt läpi...
järkytys, epäusko, oksettava olo, kaiken kertaaminen mielessä yhä uudelleen ja uudelleen...
Sinun on saatava puhua asiasta miehesi kanssa niin monta kertaa, kuin vain SINÄ haluat. Asia on selvitettävä juurta jaksain. Tuli ero tai ei. Haluaako kumpikin jatkaa? Tarvitsetteko pariterapiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Kertoiko miehesi syyn siihen, että kertoi tuosta pettämisestään sinulle nyt 10 vuoden jälkeen, kun ei tähänkään asti ole sitä tehnyt?

Tämän minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan. Vaikuttaa erikoiselta. Voi tietysti olla, että hän ajatteli aikaa kuluneen niin kauan, että nyt uskaltaa olla rehellinen, mutta toisaalta ihmettelen, miksi satuttaa tahallaan.

Pahin mahdollinen tapaus olisi se, että mies haluaisi erota, mutta ei saisi sitä sanotuksi. Kertomalla pettämisestä, hän saisi vaimon suuttumaan "turhasta" kun aikaa on kumminkin kulunut 10v. En sano, ettäkö syytä suuttumiseen ei olisi, mutta mies voisi perustella asian itselleen niin - saisi ehkä jopa vaimon heittämään itsensä pihalle, niin ei tarvitsisi ottaa vastuuta siitä, että on itse ehdottanut eroa.

Toivotaan, että kyse oli ihan silkasta ajattelemattomuudesta, ja jos asialle on jokin selitys olemassa (sille, miksi paljasti jutun nyt) niin hieno juttu. Ehkä asiat siitä vielä lutviutuvat. Voimia ap:lle joka tapauksessa!

Yhteistyössä