Mies pilasi kesälomani!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh!!!

Vieras
Hyvin meni 4 viikkoa lomaa 24/7 lasten kanssa. Vaikka oli miehen kans 2 viikkoa yhteistä lomaa, en saanut yhtenäkään aamuna nukkua pidempään, vaan mies nukkui aina just niin kauan kuin huvitti ja häipyi sitten omille teilleen. Pari kertaa läksin salille ennen muitten heräämistä, ja toisella kerralla mies soitti heti perään että pienempi muksu on herännyt, piti mennä takas kotiin.
Kerran kävin baarissa, ja mies soitti 4 kertaa 1,5h sisällä että pienempi lapsi on herännyt eikä hän saa sitä nukahtamaan, joten menin takas kotia, jossa lapset nukkui kaikessa rauhassa...
Nyt miehen loma jatkuu, minä olen töissä. Valitettavasti vaan hän ei ota mitään vastuuta lasten ruokkimisesta tai päivärytmistä, joten valvon muksujen kanssa puolilleöin ja herään aamulla viideksi töihin.
Hitto että vihaan tuota ukkoa!!!

Vähän olen kateellinen miehellesi. Kyllä minullekin kelpaisi muija, joka tulee aina hätiin kun soitan ja kaitsee lapsia 24/7.

Ei vaan oma emäntä ole kovinkaan innostunut tuollaisesta täysihoidosta.

Niin, en tiedä miksi suostun moiseen. Mies osaa vaan niin hiton hyvin perustella omat menonsa, mm. remonttitarvikkeiden hankinnalla jne. Viime kesä oli ihan erilainen kun asuttiin vielä vuokralla, mutta ok-talon oston jälkeen lapset ja kotityöt on olleet ihan täysin minun vastuullani. Jos olisin tämän tiennyt, en olisi ottanut lapsia lomien ajaksi pois päiväkodista ollenkaan :/

Nyt on ihan pakko kysyä, että miten kummassa päädyit yhteen tuollaisen ihmisen kanssa? Onko itselläsi kaikki ihan ok? Normaali, itseään arvostava nainen ei varmasti perustaisi perhettä tuollaisen miehen kanssa.

Niin, mitäs suostuit moiseen. Nyt on liian myöhäistä tehdä mitään. Mutta tota kohtaaa ihmettelen, että jos olisit tiennyt että olet lastesi kanssa koko ajan, niin olisit pitänyt ne tarhassa loman ajan?! Ah, miten ihan rakastavat vanhemmat teidän lapsillanne on...not...

Koska mies ei aiemmin ollut tuollainen itsekäs kusipää. Nuo piirteet on tulleet vasta tämän kevään aikana (ollaan oltu 6v yhdessä). Olen ehdottanut tämän talon myyntiäkin että tilanne palaisi ennalleen, mutta sehän ei miehelle käy ollenkaan.

Suoraansanottuna olet ihan tossukka. Ihan turha valittaa kun itsepähän tuon hyväksyt, ja ryntäilet vielä kesken baari-illankin kotiin lasta nukuttamaan kun mies heittäityy avuttomaksi, voi luoja.

• Tykkää
Reactions: Saraella
Ihme jako teillä vanhemmuudessa. Meillä ainakin jaetaan heräämiset 50/50, samoin kotityöt ja ruuanlaitto. Tilanne ollut varmaan päällä aina, jos mies ei osaa laittaa lapsia edes nukkumaan. Vai etkö sinä ole antanut miehen tehdä mitään? (näitä miestenpassaajanaisia tiedän liikaakin).

Ei se vika ei ole pelkästään miehessä, sillä sinähän olet sallinut tuon käytöksen.

En tiedä kummassa enemmän vikaa,vaimossa joka hyppää jokasen miehen käskyn/pyynnön mukaan vai miehessä joka ilmeisestikin on niin kädetön, ettei pärjää hetkeäkään lasten kanssa kaksin ja niin itsekäs että kokee omien menojensa olevan tärkeämpiä kuin vaimon. Ja tuo kyllä oli aika karusti sanottu,että olisit muuten pitänyt lapset loman ajan päiväkodissa. Ei ole lasten vika jos vanhemmat käyttäytyy kuin kakarat.

Niin, itsepähän olen antanut periksi. Olisinpa silti kuvitellut, että saisin edes päivällä itselleni omaa aikaa. En harrasta mieheni passaamista, vaikka äitinsä on kyllä sellaisen mallin pojalleen antanut ja appiukko muistaakin aina mainita että poikansa on ihan tossukka kun suostuu lapsia vahtimaan minun töissä ollessani. Mies vaan pitää esim. nurmikonleikkuuta niin hirveän tärkeänä hommana, että ei voi enää edes likaisia astioita laittaa koneeseen. Eli siis yrittää tehdä jakoa miesten ja naistentöihin.

Oletko muuten kokeillut semmoista keinoa asioiden ratkaisuun kuin PUHUMINEN? Asiat usein selviävät keskustelemalla. Naisilla vaan on kovin usein tapana olettaa miehen ymmärtävän esim mykkäkoulun pitämisestä mikä on pielessä.

Niin, itsepähän olen antanut periksi. Olisinpa silti kuvitellut, että saisin edes päivällä itselleni omaa aikaa. En harrasta mieheni passaamista, vaikka äitinsä on kyllä sellaisen mallin pojalleen antanut ja appiukko muistaakin aina mainita että poikansa on ihan tossukka kun suostuu lapsia vahtimaan minun töissä ollessani. Mies vaan pitää esim. nurmikonleikkuuta niin hirveän tärkeänä hommana, että ei voi enää edes likaisia astioita laittaa koneeseen. Eli siis yrittää tehdä jakoa miesten ja naistentöihin.

Monestiko olet itse leikannut nurmikon tänä kesänä?

• Tykkää
Reactions: Saraella
Oletko muuten kokeillut semmoista keinoa asioiden ratkaisuun kuin PUHUMINEN? Asiat usein selviävät keskustelemalla. Naisilla vaan on kovin usein tapana olettaa miehen ymmärtävän esim mykkäkoulun pitämisestä mikä on pielessä.

Puhuminen melko harvoin enää auttaa silloin, kun tarkoituksena ei ole kuulla toista.
Ap:hän sanoi että mies perustelee omat menonsa "niin hyvin", ts. ei kuuntele toista osapuolt,
ja manipuloi naisen käyttäytymään haluamallaan tavalla.
Silloin sen, joka ei tule kuulluksi, pitää käyttäytyä niin, että toinen oppii kantapään kautta. Jollei opi, on aika erota.
Tai tyytyä olosuhteisiin.

[QUOTE="vieras";26848207]Monestiko olet itse leikannut nurmikon tänä kesänä?[/QUOTE]

No eipä ruohoa nyt niin montaa kertaa ole tarvis kesäisin leikata. Ainakaan mitä tulee verrattuna lastenhoitoon. Monet varmaan mielellään vaihteeksi leikkaisivat mieluummin ruohoa kuin laittaisivat aina niitä astioita koneeseen...

Niin, ihan helkkarin paljon mieluummin leikkaisin nurmikkoa sillä välin kun mies keräilisi likaisia sukkia ja täyttäisi tiskikonetta. Kahden lapsen kanssa, niinkuin minä teen joka päivä.
Joku sanoi hyvin, että keskustelu ei auta jos toinen ei halua kuunnella. Muutaman kerran olen vetänyt kunnon kilarit siitä, että voi sitten itse pestä pyykkinsä ja ostaa ruokansa jos ei yhtään kiinnosta osallistua mihinkään. Mies loukkaantuu aina, koska omasta mielestään hän tekee niin hirveän tärkeitä juttuja, kuten vaihtaa uusia kattolistoja...

Niin, ihan helkkarin paljon mieluummin leikkaisin nurmikkoa sillä välin kun mies keräilisi likaisia sukkia ja täyttäisi tiskikonetta. Kahden lapsen kanssa, niinkuin minä teen joka päivä.
Joku sanoi hyvin, että keskustelu ei auta jos toinen ei halua kuunnella. Muutaman kerran olen vetänyt kunnon kilarit siitä, että voi sitten itse pestä pyykkinsä ja ostaa ruokansa jos ei yhtään kiinnosta osallistua mihinkään. Mies loukkaantuu aina, koska omasta mielestään hän tekee niin hirveän tärkeitä juttuja, kuten vaihtaa uusia kattolistoja...

Kyllä minä ymmärrän miestäkin.

Sano, että vaihdetaan. Laitat itse ne kattolistat (minä en lähtisi). Yhteistä elämää te tunnutte kumpikin rakentavan.

Miksi vastasit puhelimeen ryyppyreissulla??? Ja vielä tuollaisen syyn takia menet kotiin?
Jos mies ei saa lastan nukahtamaan, niin sitten valvoo lapsen kanssa.

Yhteistyössä