mies pitää autoa omanaan..:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aava"

Vieras
mä kuskaan lasta bussilla päivähoitoon,ja haen pois. kun olen huonossa kunnossa (henkisesti), se ottaa voimille. eteenkään kun bussipysäkit ei ole ihan lähellä kummassakaan päässä ja busseja menee sinne 2krt tunnissa. mulla on ollut nyt 2kk ajokortti mutta kertaakaan ei ole mies jättänyt mulle autoa jotta pääsisin hieman helpommalla ja viedä lapsen autolla päiväkotiin:(

eilen kysyin taas että voisiko jättää (mies pääsee bussilla tästä ihan vierestä,sekä pysäkki myös työpaikkaa lähellä) ja busseja menee 10min välein. vastaus oli pitkä hiljaisuus,kunnes lopulta vastasi "EN", kyselin syytä jota ei millään meinannut tulla. vastaus oli että "on nyt vaan ajatellut mennä autolla töihin" . okei... ikäänkuin auto ei olisikaan yhteinen.

Sun kannattaa ostaa oma auto, ihan vaikka joku satasen romu joka kuitenkin vie ja tuo. Mä tiedän miltä susta tuntuu, ja sanon että teidän kannattaa puhua mm. tästäkin vakavissanne. Mihin aikaan miehesi työt on, josko voisit viedä ja hakea?

[QUOTE="utelias";23376375]Miten se sinun bussipysäkkisi sitten on niin kaukana jos miehen on vieressä ja miten se sinun bussi kulee 2 tunnin välein ja miehen 10minuutin välein :D[/QUOTE]

Eri suunta? Eri bussifirma? Toinen lähi- ja toinen kaukolinja?

[QUOTE="utelias";23376375]Miten se sinun bussipysäkkisi sitten on niin kaukana jos miehen on vieressä ja miten se sinun bussi kulee 2 tunnin välein ja miehen 10minuutin välein :D[/QUOTE]

katsos kun miehen työpaikka on keskustassa ja tästä vierestä menee sinne busseja. lapsi sai pk-paikan ihan eri suunnalta joten tuolla lähipysäkiltä menevältä bussilta ei sinne pääse!

Meillä ainakin menee talon vierestä suoraan bussit Helsinkiin päin mutta aamulla täytyy kävellä pari kilsaa että pääsee sellaiselle pysäkille josta menee bussit Vantaalle missä mun työ.
Joten voisikohan kenties miehellä mennä bussi oven edestä töihin ja takaisin ja vaimolla hankalampaa joten hakisi ja veisi lapsen autolla?

päiväkodin tätikin monasti ehdottanut että jos mies töihin mennessään toisi lapsen, kun huomaa kuinka poikki olen. mutta enhän mä voi sitä edes kysyä mieheltä,tiedän vastauksen!

[QUOTE="Aava";23376437]päiväkodin tätikin monasti ehdottanut että jos mies töihin mennessään toisi lapsen, kun huomaa kuinka poikki olen. mutta enhän mä voi sitä edes kysyä mieheltä,tiedän vastauksen![/QUOTE]

No älä kysy, osta auto. Halvallakin pääsee. Tai älä kysy, ilmoitat miehelle että vie tenavat kerran autokin on.

[QUOTE="Aava";23376437]päiväkodin tätikin monasti ehdottanut että jos mies töihin mennessään toisi lapsen, kun huomaa kuinka poikki olen. mutta enhän mä voi sitä edes kysyä mieheltä,tiedän vastauksen![/QUOTE]

Oikeesti, teillä on vakavan keskustelun paikka nyt. Vaatii sulta voimia taistella helpostusta, mutta jos ei mies ymmärrä, voi olla helpompaa kun hankkiudut moisesta riippakivestä kokonaan eroon. Sä et ole, eikä tarviikaan olla kone, joka jaksaa vaan.

En sanoisi, että auton hankinta on halpaa, kun on se pakollinen liikennevakuutus, joka on ilman bonuksia aika kallis. Mutta miksi ihmeessä satsasitte kalliiseen ajokorttiin jos sä et saa käyttää autoa? Ainakin sitten kieltäydyt viemästä lasta hoitoon - se näyttäisi olevan autoilevan osapuolen hommaa teidän perheessä, ja jos mies ei autosta luovu, niin...

[QUOTE="Aava";23376437] mutta enhän mä voi sitä edes kysyä mieheltä,tiedän vastauksen![/QUOTE]
Käytkö sinä töissä? Jos olet kotona niin sitten on ihan kohtuullista että mies käyttää autoa mutta taas toisaalta hyvä puoliso tekee varmasti kaikkensa että toisella on hyvä olla eikä vain tuijottele omaa napaa.

En ymmärrä miksi mies ei voisi autolla heittää lasta tarhalle?

Mitä sitä kysymään. Ilmoitat vain, että mies vie lapsen, jos kerran autoa käyttää. Piste. Jos naputtaa vastaan, niin poistut kotoa aamulla ennen miestä. Silloin miehellä ei ole vaihtoehtoja kuin vielä lapsi hoitoon tai ottaa mukaan työpaikalleen.

Jos mies ei tässäkään tilanteessa vie hoitoon, niin kannattaa tosiaan miettiä, miksi olet suhteessa tällaisen ihmisen kanssa. Minä en ainakaan tuollaista katselisi.

[QUOTE="Hoopo";23376472]En sanoisi, että auton hankinta on halpaa, kun on se pakollinen liikennevakuutus, joka on ilman bonuksia aika kallis. Mutta miksi ihmeessä satsasitte kalliiseen ajokorttiin jos sä et saa käyttää autoa? Ainakin sitten kieltäydyt viemästä lasta hoitoon - se näyttäisi olevan autoilevan osapuolen hommaa teidän perheessä, ja jos mies ei autosta luovu, niin...[/QUOTE]

Liikennevakuutus on 33€/kk ja siitä ylöspäin ilman boonuksia, riippuen autosta, vuosimallista ja moottorista. Ajoneuvovero on jotakuinkin 10€/kk ja siitä ylöspäin..

Meillä naisilla on joskus sellainen vika, ettemme pidä huolta itsestämme. Tietty itsenäisyys helpottaa elämää monella tavalla, tuo itsetuntoa ja saa naisen voimaan henkisesti paremmin.

Totuus on se, että jos mies on maksanut auton, se on hänen omaisuuttaan ja sinulla ei ole siihen oikeutta, paitsi erotilanteessa jos olette aviossa, eikä teillä ole aviohetoa. Jos olet maksanu auton tai osan siitä, etkä saa omistuksesi suhteessa käyttää autoa, toimii ukkosi sinua kohtaan väärin. Silloin kerrot hänelle tämän juridisen tosiasian: sinulla on oikeus käyttää autoa siinä suhteessa kuin omistat sitä. Jos ukko ei siihen suostu, harkitse vakavsisasi eroa. Mitä sinä ukolla teet, joka varastaa siulta eikä ota huomioon henkistä väsymystäsi

Sinun pitää alkaa itsenäistyä, jos olet henkisesti ja taloudellisesti miehesi tossun alla. Säästä salaa erilliselle tilille rahaa. Älä koskaan vahingossakaan kerro miehellesi, että säästät. LAita tilille joka kuukausi rahaa, vaikka kuinka pieni summa, niin jossakin vaiheessa sinulla on rahaa ostaa oma halpa auto. Tai jos tulee muu kriisi eteen, niin sinulla on ainakin taloudellista riippumattomuutta harkita vaihtoehtoisia toimenpiteitä.

[QUOTE="juu";23376492]Mikä sinulla on ettet voi huolehtia lapsen menosta hoioon jos mies käy työssä, sinä luultavasti kotonako?[/QUOTE]

Et ole ollut koskaan väsynyt? Jopa masentunut, silloin on ylivoimaista ihan kaikki, eikä siihen auta että mies on ymmärtämätön jäteläjä.

[QUOTE="Aava";23376501]ei oo varaa. ollaan ihan avioliitossa ja tietääkseni silloin on yhteiset rahat sekä omaisuus.... tiedä sitten miten teillä..[/QUOTE]

Kuuluisi olla, totta. Mutta nythän se ei teillä näytä kovin hyvin toimivan.

[QUOTE="juu";23376492]Mikä sinulla on ettet voi huolehtia lapsen menosta hoioon jos mies käy työssä, sinä luultavasti kotonako?[/QUOTE]

oonko sulle jotenkin tilivelvollinen? täällä ymmärrys on luokkaa nolla ja valitettavan usein ymmärretään vain sen oman navan päälle. miksi siis alkaisin "kerjäämään" haukkuja,kun itse tasan tarkkaan tiedän tilanteeni?!?!

ja toisekseen miten tämä liittyy siihen että avioliitossa rahat ja se autokin mun ymmäryksen mukaan ovat yhteisiä...

Yhteistyössä