mies pitää autoa omanaan..:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";23376514]Et ole ollut koskaan väsynyt? Jopa masentunut, silloin on ylivoimaista ihan kaikki, eikä siihen auta että mies on ymmärtämätön jäteläjä.[/QUOTE]

Sekö sitten auttaa että käpertyy kotiin 4seinän sisälle ja ei tee mitään?
Kuitenkin autokouluun on ap päässyt ;) Se ei ollut ylivoimanen suoritus
Ehkä se mieskin ajattelee että ap saa edes vähän sosiaalista kanssakämistä kun vie sen muksun tarhaan. Kaikki haukkuu miestä mutta ehkä se mies tekeekin palveluksen aapeelle kun laittaa hänet väkisin ulos ja saattaa jopa piristyä siitä.

[QUOTE="joo";23376514]Et ole ollut koskaan väsynyt? Jopa masentunut, silloin on ylivoimaista ihan kaikki, eikä siihen auta että mies on ymmärtämätön jäteläjä.[/QUOTE]

niinpä. mutta ehkä tämä kysyjä on sellainen yli-ihminen joka pystyy pyörtämään lääkäreiden ja psykiatrien diagnoosit sekä lausunnot..

[QUOTE="Aava";23376501]ei oo varaa. ollaan ihan avioliitossa ja tietääkseni silloin on yhteiset rahat sekä omaisuus.... tiedä sitten miten teillä..[/QUOTE]

Olet nyt väärässä. Avioliitossa kummatkin puolisot omistavat yksin sen omaisuuden mitä omistivat avioon astuessaan ja myös sen mitä ovat omalla rahallaan (esim palkka tai pääomatulot) hankkineet. He saavat myös yksin määrätä omasta omaisuudestaan. Ainoastaan kotina käyettävälle asunnolle ei voi ilman toisen puolison suostumusta tehdä mitä vaan.

Naiset - ja erityisesti kotiäitinä pitkään olevat - pitäkää puolenne joko menemällä töihin tai sopimalla töissä olevan miehen kanssa, että myös teidän omaisuutenne kasvaa. Jos ette näin tee, olette taloudellisesti riippuvaisia miehenne hyvyydestä. Yleensä se hyvyys loppuu viimeistään erotilanteessa.

No erossa sentään omaisuus tasataan, jos teillä ei ole avioehtoa.

no vaikka avioliitossa olisikin, niin eihän se sitä tarkoita, että miehen auto on myös sun auto? meillä ainakin on aina llut omat autot, mulla meni pari vuotta kortin saamisesta ennenkun auton ostin, miten olet pärjännyt ennen ajokorttia?

ja nyt kun meillä on kaksi autoa, niin toinen on mun ja toinen miehen, välillä kyllä vaihdetaan autoja jos mulla sellaisia menoja että tarvitsen ison takaluukun käyttööni.

[QUOTE="Aava";23376550]niinpä. mutta ehkä tämä kysyjä on sellainen yli-ihminen joka pystyy pyörtämään lääkäreiden ja psykiatrien diagnoosit sekä lausunnot..[/QUOTE]

Tuskin sinua nyt lääkärit on komentanut kotona pysymään piilossa ;)
Auton rattiin jos mielit niin silloin olisi syytä olla skarppina.

[QUOTE="juu";23376541]Sekö sitten auttaa että käpertyy kotiin 4seinän sisälle ja ei tee mitään?
Ehkä se mieskin ajattelee että ap saa edes vähän sosiaalista kanssakämistä kun vie sen muksun tarhaan. Kaikki haukkuu miestä mutta ehkä se mies tekeekin palveluksen aapeelle kun laittaa hänet väkisin ulos ja saattaa jopa piristyä siitä.[/QUOTE]

anteeksi vaan,mutta olenko kirjoittanut että jään 4 seinän sisälle?!?! hyvin lähellä on useinkin,etten soita itseäni pehmeiden seinien sisään hoitoon:( se on hyvä puhua jos ei ole asioista kokemusta!
mulla on kuule ihan aika varattuna työelämävalmennukseen yms. jotta pääsisin työelämään jotenkin takaisin. luuletko että laiskuuttani olen kotona enkä töissä?!?! voi,mä olisin niin mielelläni töissä ja mieleltäni terve!!

Käytkö sinä töissä? Jos olet kotona niin sitten on ihan kohtuullista että mies käyttää autoa mutta taas toisaalta hyvä puoliso tekee varmasti kaikkensa että toisella on hyvä olla eikä vain tuijottele omaa napaa.

En ymmärrä miksi mies ei voisi autolla heittää lasta tarhalle?

en käy töissä, koska en ole saanut töitä. ja toisekseen viimeksi psykiatri totesi työkyvyttömäksi ja aloitan intensiivisen psykoterapian. pääsen myös kuntouttavaan työtoimintaan,enhän edes tuonne hakisi jos en haluaisi päästä työelämään takaisin ja märehtiä vaan kotona. haluan parantua!

on aika ikävä huomata täällä palstalla kerta toisensa jälkeen,kuinka täällä osataan lyödä lyötyä. ilmeisesti jotkut saavat siitä jonkinlaista sairasta tyydytystä. EN tarkoita sinua:)

[QUOTE="Aava";23376501]ei oo varaa. ollaan ihan avioliitossa ja tietääkseni silloin on yhteiset rahat sekä omaisuus.... tiedä sitten miten teillä..[/QUOTE]

Joo on yhteinen omaisuus ja rahat, mut silti autot on omat.. :) On minun auto ja miehen auto, vaihdellaan jos on tarvis kun toinen on diesel, mut yleensä ajetaan omillamme ja jos toisen autoa tarvitaan johonkin niin sitä "kysytään lainaan"..

Meillä moottoriajoneuvot suljetaan yhteisen omaisuuden ulkopuolelle, en mä puhu et meillä on hd, vaan miehellä on hd.. :D

Mutta mitä tohon lasten vientiin tulee, ilmoittaisin kylmästi että sinä viet lapset kerta autolla menet, piste.

no vaikka avioliitossa olisikin, niin eihän se sitä tarkoita, että miehen auto on myös sun auto? meillä ainakin on aina llut omat autot, mulla meni pari vuotta kortin saamisesta ennenkun auton ostin, miten olet pärjännyt ennen ajokorttia?

ja nyt kun meillä on kaksi autoa, niin toinen on mun ja toinen miehen, välillä kyllä vaihdetaan autoja jos mulla sellaisia menoja että tarvitsen ison takaluukun käyttööni.

no täytyy sanoa että kaikilla joiden kanssa olen puhunut sekä ovat tuttujani/ystäviäni, tuo asia EI TODELLAKAAN mene noin! eikös molempien parisuhteessa pitäisi olla yhdenvertaiset? kun mä sain kotihoidontukea,joka kai kuului mulle ???? en mä sitä saanut likimainkaan itse käyttää.

[QUOTE="utelias";23376375]Miten se sinun bussipysäkkisi sitten on niin kaukana jos miehen on vieressä ja miten se sinun bussi kulee 2 tunnin välein ja miehen 10minuutin välein :D[/QUOTE]

Mikä mahdottomuus tuo on? Itselläni on bussipysäkki lähes suoraan meidän ulko-ovelta, mies joutuu kävelemään melkein kilsan ja sitten menemään vielä kahdella eri bussilla....

Aloittajalle sanoisin, että onpas törkeää. Kysyisin mieheltä, että millä oikeudella hän sitä autoa omii. Ja todellakin ehdottaisin tuota, että se joka menee autolla, vie lapset. Ja jos se ei käytännön syistä onnistu, niin sitten joko auto vaihteeksi sinulle tai ostatte toisen auton.

[QUOTE="Aava";23376698]juurikin näin! osuit asian ytimeen! BRAVOOO!
miesparka, akka tekee kaikki kotityö,hoitaa lapsen, kuskaa lapset, hoitaa heidän asiat, hommaa lastenvaatteet yms yms. ,mies käy töissä. on se rankkaa! kannatas vaihtaamuijaa!!![/QUOTE]
miksi lasta pitää kuskaa hoitoon jos olet päivät kotona?

[QUOTE="juu";23376541]Sekö sitten auttaa että käpertyy kotiin 4seinän sisälle ja ei tee mitään?
Ehkä se mieskin ajattelee että ap saa edes vähän sosiaalista kanssakämistä kun vie sen muksun tarhaan. Kaikki haukkuu miestä mutta ehkä se mies tekeekin palveluksen aapeelle kun laittaa hänet väkisin ulos ja saattaa jopa piristyä siitä.[/QUOTE]

Oot toisaalta ihan oikeessa, tästäkin syystä kunnon keskustelu on paikallaan. Näin saataisiin molempien osapuolien olot ja tavoitteet selville, eikä tarvitse arvailla miten tästä eteenpäin. Se ei vaan toimi niin että parisuhteessa on kaksi erillista yksikköä jotka kynsin hampain pitävät kiinni omista näkemyksistään.
Kun on tarpeeksi pohjalla, ei siihen auta että väkisin tehdään asioita. Itse vastaavassa tilanteessa jättäisin luultavasti lapsen kotiin, ymmärtämättä ehkä ajatella asiaa pidemmälle.

[QUOTE="Aava";23376643]en käy töissä, koska en ole saanut töitä. ja toisekseen viimeksi psykiatri totesi työkyvyttömäksi ja aloitan intensiivisen psykoterapian.[/QUOTE]
Toi oli muuten oikeasti hyvä idea kun joku ehdotti että veisit aamulla miehen autolla töihin ja sitten lapsen. Iltapäivällä hakisit.
Voin kuvitella että bussilla matkustaminen päivittäin ruuhka-aikana on raskasta jos psyykkisiä ongelmia koska minullakin joskus alkaa ahdistamaan vaikka ns. terve olenkin.
Onko tarhalle pitkä matka, kohta tulee pyöräkelit ja voisit sillä kuskata lasta, siitä kyydistä nauttii yleensä sekä lapsi että kuskaaja:)

Jutelkaa siitä auton käytöstä vielä, se on kuitenkin aika pieni asia jolla voisi huomattavasti helpottaa sinun oloasi.
Tietenkään en miestäsi tunne mutta tulee kyllä vähän paha fiilis ettei hän ole kovin kiinnostunut sinun parhaastasi. Sellaisen ihmisen rinnalla on varmaan aika vaikea parantua:(

[QUOTE="Aava";23376720]en tainnut lukea kaikkia vastauksiani. tuntuu että joillakin tuntuu olevan kova tarve vaan suu vaahdossa paasata että saisi jotenkin toisen mielen pahoitettua, ja itse taas tuntemaan jonkunlaista paremmuutta.[/QUOTE]

ihan oikeesti autoja saa muutamalla satasellakin.mutta eriasia on haluaako oikeesti.Autokouluun kuitenkin oli varaa?!

Meillä moottoriajoneuvot suljetaan yhteisen omaisuuden ulkopuolelle, en mä puhu et meillä on hd, vaan miehellä on hd.. :D

.

Mun mielestä tuo koskee vain prätkiä... mutta niiden kohdalla tuo omistajuus onkin sitten aika ehdoton, eli niitä mielellään edes aviopuolisolle lainailla...Mutta auto on meillä ainakin yhteistä omaisuutta, se on enemmän vain käyttöesine ja kulkuneuvo, joten sitä käyttää se, kumpi enemmän tarvitsee.

Toi oli muuten oikeasti hyvä idea kun joku ehdotti että veisit aamulla miehen autolla töihin ja sitten lapsen. Iltapäivällä hakisit.
Voin kuvitella että bussilla matkustaminen päivittäin ruuhka-aikana on raskasta jos psyykkisiä ongelmia koska minullakin joskus alkaa ahdistamaan vaikka ns. terve olenkin.
Onko tarhalle pitkä matka, kohta tulee pyöräkelit ja voisit sillä kuskata lasta, siitä kyydistä nauttii yleensä sekä lapsi että kuskaaja:)

Jutelkaa siitä auton käytöstä vielä, se on kuitenkin aika pieni asia jolla voisi huomattavasti helpottaa sinun oloasi.
Tietenkään en miestäsi tunne mutta tulee kyllä vähän paha fiilis ettei hän ole kovin kiinnostunut sinun parhaastasi. Sellaisen ihmisen rinnalla on varmaan aika vaikea parantua:(

kiitos vastauksesta, jolla ei ollut pyrkimystä tuottaa pahaa mieltä tai arvostella:)
päivähoitoon on matkaa 6-7km.
olisikohan parempi että pyydän itseni hetkeksi hoitoon..

Yhteistyössä