Mies piti kiinni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies suuttui kun kyseenalaistin oliko hän jättänyt ikkunan auki, niin että en saanutkaan nukuttua massiivista väsymystäni pois. (On yleisesti tiedossa että en saa nukuttua jos ikkuna on auki. Kuten myös se että olin erittäin stressaantunut ja väsynyt.)

Kun vedin tilanteeseen mukaan toisen tapahtuman joka vähintään kyseenalaisti hänen hyväntahtoisuutta, näin välähdyksen jostain pelottavasta ja lukittauduin vessaan. Mies tuli perässä kiskomaan ovea. Pelkäsin että se menisi rikki ja avasin oven.

Mies tarttui minua kovaa, työnsi olkkariin - jossa lapsi, joka alkoi itkeä.
Mies huusi että minulla on tunti aikaa lähteä tai hän alkaa heitellä tavaroitani ulos.
Sanoi myös että katso nyt mitä MINÄ sain hänet tekemään.o_O
Väitti että hän ei ole ikinä minulle valehdellut ja veti esiin tapahtuman jossa minä olin 4 VUOTTA sitten valehdellut hänelle.
Kun otin esiin minkäänlaista logiikkaa, hän väitti että kylläpä minä olen sekaisin.

Vuosi sitten hän löi minua.

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta eikä hän ole aikaisemmin käyttäytynyt näin. Mutta 4 vuotta sitten hän sai minut kiinni juttelemasta toisen miehen kanssa - netissä.
Nyt kuitenkin ehdottomasti kiistää minkäänlaisen patouman ja ihan sokeasti aina syyttää minua omasta käytöksestään.

Ajatuksia?

Älä hyvä nainen käytä henkistä väkivaltaa miestäsi kohtaan, sillä se on parisuhteelle yhtä vahingollista kuin fyysinen väkivalta.
Ellet kykene keskustelemaan miehesi kanssa avoimien ikkunoiden syndroomasta ilman vihanpurkauksia, vaikka sitten olisitkin väsynyt huonosti nukutun yön jälkeen, kannattaisi ehkä noudattaa miehesi neuvoa, kerätä kamansa ja lähteä nyt kun lähtöikkunakin on avoinna :-)

Mielestäni tuossa nyt on oleellisinta se, että A) ap pelkää siinä määrin miestä, että lukittautuu vessaan. Ja B) mies kohtelee ap:tä siten, että lapsi alkaa pelosta itkemään.
Ei kuulosta siltä, että voisi omassa kotinaan tuntea oloaan hyväksi.

Voisikohan mieskin olla väsynyt ja stressaantunut?
Äläpäs nyt lähde tuolle tielle. Näillä foorumeilla mies on nimittäin AINA tarinan roisto ja syyllinen kaikkeen. Nainen on viaton ja syytön uhri. Ja aloittaja tarinaa ei ikinä kyseenalaisteta tai siitä puuttuvia asioita aleta kaivelemaan, vaan jaetaan varauksetonta sympatiaa ja kannustetaan eroon!

Pelko, lapsi, itku, lyönti, kaikki nuo taikasanat on aloitukseen muistettu lisätä. Pelin pitäisi siis olla selvä, perus JSSAP-settiä.

Itsellä oli kanssa tuollainen mies rajoitti liikkumisia tekemisiä ja elämää ylipäätään lopulta hommat meni siihen pisteeseen että laitoin siskolle salaa viestin ja hän sitten tuli ''yllättäen'' hakemaan minua eipä ollut ukolla mutisemista

Äläpäs nyt lähde tuolle tielle. Näillä foorumeilla mies on nimittäin AINA tarinan roisto ja syyllinen kaikkeen. Nainen on viaton ja syytön uhri. Ja aloittaja tarinaa ei ikinä kyseenalaisteta tai siitä puuttuvia asioita aleta kaivelemaan, vaan jaetaan varauksetonta sympatiaa ja kannustetaan eroon!

Pelko, lapsi, itku, lyönti, kaikki nuo taikasanat on aloitukseen muistettu lisätä. Pelin pitäisi siis olla selvä, perus JSSAP-settiä.
Että mielestäsi väsyneenä saa käydä toiseen käsiksi?

No eihän kukaan käy toiseen käsiksi jos syy on muka vain siinä että toinen epäilee että on jättänyt ikkunan auki.

Tai siis joo, on niitä olemassa jotka käyvät käsiksi melkein mistä vaan mutta ei aapeen mies tunnu siihen joukkoon kuuluvan.

Eikö henkinen väkivalta on siinä että syyttää muita omasta käytöksestään? Jos ei kykene ottamaan vastuuta siitä että huutaa, riehuu, uhkaa lyödä ja on heittämässä ihmisiä ulos koska jokin siinä minun huutamatta esitetyssä väitöksessä otti hermoon? Vain tietyistä, hänen määrittelemistä aiheista saa puhua?

Kaikki alkoi koska mies on ennenkin vaikuttanut syylliseltä omituiseen kiusantekoon. Ja kun otan asian esille, hän käyttäytyy näin.
Se todella saa hänet näyttämään syylliseltä..

Ja nytkö minun pitäisi ottaa tapahtumasta kokonaisuudessaan vastuu ja lähteä, ilman että hän puhuu mitä oikeasti tuntee, on minusta aika säälittävää. Se on henkistä väkivaltaa että tahallaan jätetään toinen hämmentyneeksi, että kieltäydytään antamasta asialle päätäntöä, koska halutaan vierittää kaikki syy ja vastuu toiselle.

Mies väitti että NÄYTIN siltä että tahallaan ja kiusallaan vedin vessan oven kiinni ja hän suuttui siitä. Vaikka ihan oikeasti pelästyin ja näytin pelästyneeltä. Ovessa on jo iso lommo edelliskerrasta.
Tällä tasolla ovat syytökset, hänen omia täysin kieroutuneita kuvitelmia. Mikä osoittaa että hän uskoo enemmän itseään, kuin sitä mitä minä sanon. Ongelmia on aika paha ratkaista, jos ei kykene kuuntelemaan sitä toista.

Jos mies ei viihdy, hänen pitäisi kertoa se ja lähteä. Ilman näitä episodeja. Eikä laittaa päätöstä minun vastuulle.
Sanoin että vien lapsenkin ja hän vain että ok.

Lopulta asia päättyi hänen "Sai olla viimeinen kerta" "Sä provosoit" kommentteihin ja siihen että minä lohdutin lasta.

- ap

Että mielestäsi väsyneenä saa käydä toiseen käsiksi?
Ei, mutta fyysinen väkivalta on usein vastaus pitkään jatkuneeseen henkiseen väkivaltaan. Ja väsyneenä ja stressaantuneena kontrolli pettää kaikkein herkimmin. Ei se tee kummankaantyyppisestä väkivallasta oikeutettua, mutta tarinoilla on aina kaksi puolta. Tällä palstalla kuullaan aina vain yksi.

Eikö henkinen väkivalta on siinä että syyttää muita omasta käytöksestään? Jos ei kykene ottamaan vastuuta siitä että huutaa, riehuu, uhkaa lyödä ja on heittämässä ihmisiä ulos koska jokin siinä minun huutamatta esitetyssä väitöksessä otti hermoon? Vain tietyistä, hänen määrittelemistä aiheista saa puhua?

Kaikki alkoi koska mies on ennenkin vaikuttanut syylliseltä omituiseen kiusantekoon. Ja kun otan asian esille, hän käyttäytyy näin.

Ja nytkö minun pitäisi ottaa tapahtumasta kokonaisuudessaan vastuu ja lähteä, ilman että hän puhuu mitä oikeasti tuntee, on minusta aika säälittävää. Se on henkistä väkivaltaa että tahallaan jätetään toinen hämmentyneeksi, että kieltäydytään antamasta asialle päätäntöä, koska halutaan vierittää kaikki syy ja vastuu toiselle.

Mies väitti että NÄYTIN siltä että tahallaan ja kiusallaan vedin vessan oven kiinni ja hän suuttui siitä. Vaikka ihan oikeasti pelästyin ja näytin pelästyneeltä. Ovessa on jo iso lommo edelliskerrasta.
Tällä tasolla ovat syytökset, hänen omia täysin kieroutuneita kuvitelmia. Mikä osoittaa että hän uskoo enemmän itseään, kuin sitä mitä minä sanon. Ongelmia on aika paha ratkaista, jos ei kykene kuuntelemaan sitä toista.

Jos mies ei viihdy, hänen pitäisi kertoa se ja lähteä. Ilman näitä episodeja. Eikä laittaa päätöstä minun vastuulle.

Lopulta asia päättyi hänen "Sai olla viimeinen kerta" "Sä provosoit" kommentteihin ja siihen että minä lohdutin lasta.

- ap
No oliko pakko vehdata toisen miehen kanssa tsätissä? Se on nimittäin ehkä kaikkein pahinta ja syvimmät haavat jättävää henkistä väkivaltaa omaa miestäsi kohtaan.

- ap

Siis sun mielestä mies näytti siltä että oli tahallaan jättänyt ikkunan auki ja mies taas suuttui koska hänen mielestä sä näytit siltä että kiusallasi suljit vessan oven?

Jessus, kyl on vakka kantensa valinnut tai sit olette oikeasti kumpikin kunnon yöunien tarpeessa!

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

- ap
Kysymys: Kysytkö tässä ketjussa, oletko vastuussa aikuisen ihmisen käytöksestä?
Minusta et.
Vaikka tökkisit aikuista ihmistä kepillä selkään, sen siitä seuraava käytös on täysein sen aikuisen vastuulla.

Viimeksi oli minun kengät taitettu poikki ja mies väitti että on todennäköisempää että minä olen itse sen tehnyt, kuin kukaan muu...
Jep suutarikin sen sanoi, poikki on.

Sitten kun olen ihan lopen uupunut hankalan työpäivän jälkeen ja ilmoitan että haluan vain nukkua, herään siihen että ikkuna on auki.

Kun asioista kysyy, seuraa tätä.

4 vuotta epäkunnioittavaa käytöstä on oikeutettua, koska juttelin tsätissä?
Kenen lakien mukaan? Silmä silmästä tekee koko maailman sokeaksi.

Itselleen valehtelu on pahinta!
-ap

Viimeksi oli minun kengät taitettu poikki ja mies väitti että on todennäköisempää että minä olen itse sen tehnyt, kuin kukaan muu...
Jep suutarikin sen sanoi, poikki on.

Sitten kun olen ihan lopen uupunut hankalan työpäivän jälkeen ja ilmoitan että haluan vain nukkua, herään siihen että ikkuna on auki.

Kun asioista kysyy, seuraa tätä.

4 vuotta epäkunnioittavaa käytöstä on oikeutettua, koska juttelin tsätissä?
Kenen lakien mukaan? Silmä silmästä tekee koko maailman sokeaksi.

Itselleen valehtelu on pahinta!
-ap

Kui musta tuntuu että teidän kannattaisi erota. Ihan molempien mielenterveyden tähden!

No eihän kukaan käy toiseen käsiksi jos syy on muka vain siinä että toinen epäilee että on jättänyt ikkunan auki.

Tai siis joo, on niitä olemassa jotka käyvät käsiksi melkein mistä vaan mutta ei aapeen mies tunnu siihen joukkoon kuuluvan.
Kyllä jotkut hullut käy.
Ainakin ap:n kertoman mukaan, mies vaikuttaa arvaamattomalta höyrypäältä, joka ylireagoi (syystä tai toisesta) tilanteessa.

En muuta toivo kun että asioista voisi puhua suoraan.

Järkytyn nykyään pahasti harva se päivä siitä, kuinka monella on on näitä eriskummallisia oikeutuksia. Ettäkö puhtaasti itsekkäistä syistä väitetään kostamisen olevan ok.
Missä on empatia.

-ap

En muuta toivo kun että asioista voisi puhua suoraan.

Järkytyn nykyään pahasti harva se päivä siitä, kuinka monella on on näitä eriskummallisia oikeutuksia. Ettäkö puhtaasti itsekkäistä syistä väitetään kostamisen olevan ok.
Missä on empatia.

-ap
Kostamisen oikeutus aiheuttaa kostonkierteen.
Miten koston kierre lopetetaan, onkin sitten asia erikseen. Suosittelisin hakemaan vertaistukea sellaisista paikoista, missä osataan näitä asioita. Tämä pellepalsta ei ehkä sovi siihen.

Yhteistyössä