MIES PYYSI KYSÄSEE TEILTÄ, JOTTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja mie kun vaan nalkutan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on mies tietokoneella lähes kaiken vapaan. Siinä mielessä eri tilanne ettei hän ole pojan biologinen isä enkä siten voi mitään vaatia mutta kyllä hän ihan oma-aloitteisesti on poitsun kanssa ja leikkii jne ja nimenomaa jos en nalkuta asiasta ja annan hänelle omaa aikaa....välillä vituttaa se että se on niin paljon koneella mutta toisaalta, olen aika paljon itsekin netissä kun vaan muilta puuhilta kerkeän..et..."tasapeli" :D ja mies "pääsee pakoon" ja saa omaa rauhaa koneella jos ei muuten, meillä ei oo miehelle vaateita osallistua kotitöihin mutta ilman nalkutuksia hän kyllä osallistuu, ja usein tekee ruuat (koska on siinä parempi ku mä) :whistle: mut...ei meille oo vielä tullut ongelmaa pelaamisesta..

Aikuinen, vastuunsa tunteva Mies ei käyttäydy noin. Pojankoltiaiselta vaikuttaa miehesi, valitettavasti. Pelailuunkin saa käyttää aikaa, kunhan se ei vie kaikkea vapaa-ajasta. Kotityöt tehdään meillä puoliksi, koska molemmat käymme töissä. Paitsi mä en puutu autonhuoltoasioihin eikä isäntä pyykkäykseen. Kun olin kotiäiti, niin silloin tein suurimman osan kotitöistä, isäntä osallistui vain raskaimpiin hommiin.

Ja jos mies vapaaehtoisesti jättää lapsensa huomiotta, niin se on hänen ihan oma häviönsä silloin :/

Lisään vielä noista menoista... nekin tasa-arvoisesti. Jos mies menee, niin silloin saa mennä myös nainenkin.

minen nalkuttas, minä karjusin. ja maanantaina voi lapset vahingossa saada sakset ja vahingossa katkoa konsolista sekä virta johodon että ohjaimen johdon ja skarttikin hävis johonkin.. :kieh:
ja kummallisesti kaikki pelit on menny huspois. jos ei kerran hyvällä niin sitten pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ja mie kun vaan nalkutan:
valiittaisitteko te miehellenne jos hän pelaisi pelikonsolilla kaiken vapaa-aikansa, eikä kiinnittäisi mitään huomioo lapsiinsa, jotka ovat alle 2-vee.

mies on sitä mieltä, että minä vaan nalkutan, kun huomautan hänelle, että hänenkin kuuluu osallistua kotitöihin.

ja mies näkee oikeutetuksi lähteä kavereidnesa kanssa rokkiin ja luonnollisesti minun kuuluu kotiäitinä vahtia lapsia.

eikä miehen velvollisuuksiin kuulu viettää aikaa lastensa kanssa..

Tuo jonkun ehdottama vuoroillat molemmille, on hyvä idea. Kysäsepä siltä mieheltäsi, suostuisiko siihen, että joka toinen ilta pelaa ja joka toinen ilta on yksin vastuussa lpsista ja kodista. Jos ei suostu, pyydä perustelut.

Mun miehen kanssa tässä keskusteltii aiheesta, ja hän kysyikin että mikäs siinä sitten on jos hän lukisi jtn kirjaa vaikka lähes koko päivän niin ei kukaan silloin nalkuta,mutta heti kun pelaa vähänkin pitempään jtn niin sitten kyllä....?!? :D
Hyvä pointti....

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Mun miehen kanssa tässä keskusteltii aiheesta, ja hän kysyikin että mikäs siinä sitten on jos hän lukisi jtn kirjaa vaikka lähes koko päivän niin ei kukaan silloin nalkuta,mutta heti kun pelaa vähänkin pitempään jtn niin sitten kyllä....?!? :D
Hyvä pointti....

Jos se kirja lukeminen estää ihmistä osallistumasta perheen yhteiseen aikaan, kodin hoitoon ja lasten kanssa olemiseen, niin tuskin se nyt ketään ilahduttaakaan?

Kyllä vaan valittasin. Eihän tommosta todellakaan pidä hyväksyä. Jos mies siittäessä paikalla, pitäis olla myöhemminkin ja kantaa vastuu perheestään.

Yhteistyössä