mies raivostuu normaaleista asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lea taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lea taas

Vieras
Hän kimpaantuu ihan milloin mistäkin. On kova unohtelemaan asioita. Tänään muistutin eräästä hänelle tärkeästä, joka hänen on pitänyt tehdä. Sitä ennen olin muistuttanut jo monta kertaa, ja hän oli aivan kauhuissaan, kun ei ollut muistanut tehtävää. Kuitenkin se jäi toteuttamatta. Nyt aamulla muistin sen taas, ja itsekin pelästyin jo hänen puolestaan. Hän raivostui aivan valtavasti, aamulla ei tarvitse muistella mitään, saatana, sano päivällä tuollaiset asiat. Hän oli aivan täynnä vihaa.

Miten voin säästää muistutukset todella tärkeistä asioista muutaman tunnin päähän ja soittaa herralle töihin sitten. Mutta pahinta on tuo hetkessä täynnä vihaa olo.

Mitäpä, jos ey muistuta häntä enää asioista, siinäpähän oppii kantapään kautta. On varmaan sinullekin turhauttavaa joutua aina syntipukiksi, vaikka yrität auttaa.Miehesi täytyisi oppia itsehillintää, taikka tarpeen vaatiessa ohjaa hänet terapiaan. Tuo ei voi enää jatkua.

on vain miehen hoidettavissa.

Menetämme aika paljon, jos hän ei sitä saa aikaiseksi. Eli on pakko muistutella, huoh.

Mutta ihan sydämessä saakka viiltää tu tavattoman töykeästi, täynnä vihaa oleva huutava kommentti. Näitä olen aina saanut, ja aina ne sattuu paljon. Nykyisin todella paljon, koska oli jo päättänyt erota, mutta mies halusi vielä mahdollisuuden. Ei tosin muista tätä enää...

Entä jos muistutat esim. tekstiviestillä häntä, kun hän on töissä, jolloin vältyt raivarilta?

Ehkä voisi myös keskustella asiasta silloin, kun tilanne on rauhoittunut, että jos hän haluaa, että sinä muistutat häntä jostakin, niin "ikävän viestin tuojaa ei ammuta" eli ei ole sinun vikasi, jos muistutat miestä tekemättömistä töistä. Voisiko ajatella, että muistutat häntä esim. vain kolme kertaa, jolloin viimeisellä kerralla sanoisit, että tämä on sitten viimeinen muistutus, joten varmasti muistat tämän tästä eteenpäin.

Meillä tärkeät muistamiset toimivat siten, että ulko-oveen laitetaan lappu muistettavista asioista. Myös kännykän muistutus on hyvä keino, sillä lähes jokaisessa kännykässä on kalenteritoiminto, johon voi laittaa haluamalleen päivämäärälle haluamaansa kellonaikaan hälytyksen. Esimerkiksi jos minun pitää muistaa lähteä ajoissa töistä huomenna kampaajaa varten, niin laitan esim. klo 15 kännykkään piipattamaan muistutuksen, jotten unohda asiaa. Jos on pahvipää, johon tieto ei tallennu, niin sitten pitää käyttää apukeinoja esim. juuri tuota kännykkäkalenteria. Voithan vaikka kysyä mieheltä, että saatko hänen puolestaan laittaa muistutuksen hänen omaan kännykkäänsä?

Ylipäätään ihmetyttää, miten ihmeessä kykenet olemaan sellaisen ihmisen kanssa, jolla on noin voimakkaat vihareaktiot asiasta, joka on hänen unohtamisen syytä eikä missään tapauksessa sinun syy. Mahtaiskohan olla niin, että hän on onnistunut latistamaan itsetuntosi ja teet juuri niin kuin mies käskee? Minä ainakin olisin vastaavassa tilanteessa sanonut, että mitä ihmettä sä mulle vaahtoat, itsehän olet asian unohtanut, joten eikö ole parempi, että muistutan nyt kuin että en muistuta ollenkaan. Jos ei muistuttelut kelpaa, niin yritäpä itse hoitaa omat asiasi, niin ei tarvitse meikäläisen niihin sekaantua, joten lopeta toi raivoaminen.

Miestäsi vaivaa masennus? Se oireilee vähän tuollatavalla. Jos herää aamulla stressaantuneena ja sitten vielä joku muistuttaa jostain asiasta joka pitäisi ehtiä ja viitsiä hoitaa tämän päivän aikana, voi olla, että tulee error tunteet päälle ja reagoi hermostumalla täysin.

Miehelläsi voi olla vaikeaa. Älä nalkuta hänelle, vaan asetu taustalle katsastamaan miten miehelläsi oikeasti menee.

käyttäytyä kuvaamallasi tavalla, vaikka olisi miten masentunut, stressaantunut yms. tahansa. Toista ihmistä ei saa käyttää nyrkkeilysäkkinä, johon saa kaiken vihansa purkaa. Turhaa lässytystä tuo ainainen ymmärtämisen vaatimus TOISILTA, ei itseltä.

Älä enää muistuttele, aikuinen huolehtikoon itse omalta osaltaan perheen hyvinvoinnista ja jos ei sitä tee, tee omat ratkaisusi. Et tarvitse yhtä kiukuttelevaa lasta lisää elämääsi, oletan. Kasvakoon aikuiseksi.