Mies rajoittaa menemisiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vakio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vakio

Vieras
Palattiin asumuseron jälkeen yhteen ja kaikki on päällisin puolin ihan hyvin. Parisuhde toimii ja ollaan toista lasta suunnittelemassa / yrittämässä.
Mies korjailee kaverinsa kanssa autoa usein just näin lauantaisin ( ei juo ) mut mä en vaan saa lähteä ainoan kaverini kanssa edes syömään kahdestaan, koska mies ei luota tähän mun kaveriin lainkaan. Ja luottamuspulaa on muakin kohtaan. Itse lähtee tänään kaverinsa pyytämänä yhteen pelitapahtumaan, mut mä en pääse mihinkään. Olis kiva välillä lähteä viettämään tyttöjen iltaa ja juoruta edes hetkinen, mut ei.
Taustalla on toki mun omia mokia / virheitä, mut oon niistä oppinut enkä niitä enää toistais ikinä.
Asiasta olen muutaman kerran jo miehelle sanonut ja todennut että ei tää homma näin toimi jos sä saat mennä miten tahdot, mutta mä en. Ainoat mun yksinmenot on koululla käynnit eikä niitäkään ole usein. Koti alkaa kohta tuntua vankilalta.

Ei tuo ole elämää :/ .
Saanko kysyä, miksi yleensäkään kysyt mieheltä lupaa? Miksi et vain sano että "menen muuten tyttöjen kanssa tänään ulos" ja siinä se, asiasta ei keskustella.
Kirjoitit, että parisuhde toimii. Toimiiko muka, jos mies pitää sinua kuin vankilassa? :|

Alkuperäinen kirjoittaja p harmaana:
olit sä tehny mitä tahansa niin kenelläkään ei ole oikeutta rajoittaa sun menemisiä!ja kannattaa hidastaa vähän vauhtia tuossa lapsiasiassa varsinkin..

peesaan ite en ees aattelisi tuollaiseen tilanteeseen lasta.. ja jos juttu jatkuu samanlaisena niin ottaisin kimpsuni ja lähtisin

Mies rajottaa menoja siis lähinnä niin et esmes ravintolailta tai leffaan meno ei tuu kuuloonkaan just ton yhden tietyn kaverin kanssa. Kaupoille ja muuten kyl, mut mua ei jaksa shoppailu kiinnostaa. Kännääminen ei kiinnosta ja miehen mielestä jos lähden tuon kaverin kanssa nii olen sitten automaattisesti ihan turvat täynnä kun tulen kotiin. Kaipa sitä pitää hankkia uusia kavereita, jotka on samassa elämän tilanteessa ( em kaverilla ei ole lapsia. )

Tuo vankila-ilmaisu oli aika jyrkästi sanottu, mut välillä tuntuu siltä ( menee kyl nopeesti ohikin ).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies rajottaa menoja siis lähinnä niin et esmes ravintolailta tai leffaan meno ei tuu kuuloonkaan just ton yhden tietyn kaverin kanssa. Kaupoille ja muuten kyl, mut mua ei jaksa shoppailu kiinnostaa. Kännääminen ei kiinnosta ja miehen mielestä jos lähden tuon kaverin kanssa nii olen sitten automaattisesti ihan turvat täynnä kun tulen kotiin. Kaipa sitä pitää hankkia uusia kavereita, jotka on samassa elämän tilanteessa ( em kaverilla ei ole lapsia. )

Tuo vankila-ilmaisu oli aika jyrkästi sanottu, mut välillä tuntuu siltä ( menee kyl nopeesti ohikin ).

ja siitä se alkaa...sä puollustelet sen käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi viude, jos olisi mun mies ja kaveri...

Mä käskisin miehen selvittää ongelmansa sen mun ystävän kanssa, koska mua se ei näemmä se ongelma koskisi. Pesisin siis niin sanotusti käteni koko hommasta, ja menisin juuri niinkuin tykkäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras vakio:
Palattiin asumuseron jälkeen yhteen ja kaikki on päällisin puolin ihan hyvin. Parisuhde toimii ja ollaan toista lasta suunnittelemassa / yrittämässä.
Mies korjailee kaverinsa kanssa autoa usein just näin lauantaisin ( ei juo ) mut mä en vaan saa lähteä ainoan kaverini kanssa edes syömään kahdestaan, koska mies ei luota tähän mun kaveriin lainkaan. Ja luottamuspulaa on muakin kohtaan. Itse lähtee tänään kaverinsa pyytämänä yhteen pelitapahtumaan, mut mä en pääse mihinkään. Olis kiva välillä lähteä viettämään tyttöjen iltaa ja juoruta edes hetkinen, mut ei.
Taustalla on toki mun omia mokia / virheitä, mut oon niistä oppinut enkä niitä enää toistais ikinä.
Asiasta olen muutaman kerran jo miehelle sanonut ja todennut että ei tää homma näin toimi jos sä saat mennä miten tahdot, mutta mä en. Ainoat mun yksinmenot on koululla käynnit eikä niitäkään ole usein. Koti alkaa kohta tuntua vankilalta.

Oikeessa oot siinä ettei tuollainen suhde onnistu jos ei kerran luottamusta ole...mutta hyvänen aika, älkää nyt vaan toista lasta suhteesenne yrittäkö jos kerran suhde ei ole vankalla pohjalla. Ei lasta saa sen takia yrittää, että se parisuhteen korjaisi.

Kun mies otti sinut takaisin (tai kuka otti kenet, en tiedä ) niin samalla hän (MUN mielestä ) ikäänkuin sitoutui aloittamaan puhtaalta pöydältä ja unohtamaan mahdolliset menneisyyden mokasi. Jos hän ei pysty eikä halua luottaa sinuun, on suhteenne tuhoon tuomittu, sillä luottamus on parisuhteessa kaiken a ja o.
(mä mitään mistään tiedä, mutta tuolla lailla ajattelen)

Takana on yhteistä matkaa jo 10 vuotta, johon on ala- ja ylämäkiä mahtunut. Juteltiin asiasta/asioista ja kaiveltiin hampaan koloista asioita joiden takia ollaan tähän tilanteeseen päädytty. Me kun ollaan aika pitkälti semmosia perisuomalaisia, jotka ei osaa puhua ja sitte asiat kasaantuu.

Jos lapsen teet ihmisen kanssa jolla ei luottamus pelaa, olet loppuikäsi kiinni kotona. Mietipä tätä: kuka hoitaa lapsen/t? Ei mies ainakaan. Voi luvata mitä tahansa, mutta kun rääkyjä taloon saapuu., menee mies menojaan ja akka tihruttaa kotona. Kokemuksesta tiedän, että anteeksi voi antaa jos tahtoa löytyy, mutta unohtaa ei voi. Eli mikäli olet mokannut pahasti, loukannut miestäsi, ei se asia hänen mielestään koskaan kokonaan katoa. Luottamus täytyy ansaita, ja haluamalla mennä esim ravinteliin ilman miestäsi, annat ilmi, että kaipaat muutakin. Juhlikaa yhdessä, ja mikset lähtisi sinne pelitapahtumaan mukaan? Jos tyttöjen iltaa vietetään, ei siihen ravintolaa tarvita. Jonkun koti käy hyvin, myös sinun! Leffaillan kieltämistä en kyllä ymmärrä. Ole avoin ja rehellinen, kerro ääneen miltä sinusta tuntuu. Jos hän haluaa kahlita sinua, menetät itsesi ja olet onneton lopun ikääsi. Ei kai hän sitä halua, ainakaan, jos terveellä tavalla rakastaa? Läheisriippuvuus on sitten eri asia.

Jos hän päättää sun kanssa jatkaa elämää mokiesi jälkeen, on hänen luotettava sinuun. Hän käyttää nyt hyväksi tilannetta ja hallitsee sinua syyllistämällä sinua vanhoista virheistäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Jos lapsen teet ihmisen kanssa jolla ei luottamus pelaa, olet loppuikäsi kiinni kotona. Mietipä tätä: kuka hoitaa lapsen/t? Ei mies ainakaan. Voi luvata mitä tahansa, mutta kun rääkyjä taloon saapuu., menee mies menojaan ja akka tihruttaa kotona. Kokemuksesta tiedän, että anteeksi voi antaa jos tahtoa löytyy, mutta unohtaa ei voi. Eli mikäli olet mokannut pahasti, loukannut miestäsi, ei se asia hänen mielestään koskaan kokonaan katoa. Luottamus täytyy ansaita, ja haluamalla mennä esim ravinteliin ilman miestäsi, annat ilmi, että kaipaat muutakin. Juhlikaa yhdessä, ja mikset lähtisi sinne pelitapahtumaan mukaan? Jos tyttöjen iltaa vietetään, ei siihen ravintolaa tarvita. Jonkun koti käy hyvin, myös sinun! Leffaillan kieltämistä en kyllä ymmärrä. Ole avoin ja rehellinen, kerro ääneen miltä sinusta tuntuu. Jos hän haluaa kahlita sinua, menetät itsesi ja olet onneton lopun ikääsi. Ei kai hän sitä halua, ainakaan, jos terveellä tavalla rakastaa? Läheisriippuvuus on sitten eri asia.

Pelitapahtuma on samalla yhden polttarit. Ollaan juhlimassa käyty kahdestaan/porukalla, mut yleensä semmoset illat päättyy riitelyyn.
Tän päivän aikana ollaan parikin kertaa juteltu ja ollaan pikkusen edistyttykin.
Ollaan nyt tämän yhteen paluun jälkeen puhuttu suumme puhtaaksi eikä asioita ole jäänyt painamaan. Tää taitaa olla ainoa mikä on ollu pidemmän aikaa ns. "projektin alla".

Alkuperäinen kirjoittaja Hilkka:
Jos hän päättää sun kanssa jatkaa elämää mokiesi jälkeen, on hänen luotettava sinuun. Hän käyttää nyt hyväksi tilannetta ja hallitsee sinua syyllistämällä sinua vanhoista virheistäsi.

Näin luulen minäkin. Puhumisen paikka taasen. Ymmärtäähän miehesi, ettei hän "sitomalla" sinua saa pidettyä?
Toivottavasti saatte elämänne järjestykseen tuoltakin osin.

Jokaisen pitää olla vapaa menemään ja tekemään mitä haluaa (ja siis tarkoitan "ei mitään pettämiseeen tms" liittyviä juttuja ). Ei tuollaisessa suhteessa ole hyvä olla.

Yhteistyössä