Mies reissutyössä ja hänellä ei kuulema omaa aikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yks vaan"

Vieras
Siis mies arkisin viikot reissutyössä ja hänellä ei kuulemma ole omaa aikaa..Seiskaan illalla töissä ja sitten on majoituspaikassa ja viikottain baarissa..Minä lasten kans kotona yksin viikot..

181518f2e0cc4f24a254dd4116f98d53_thumb_big.jpg

No onhan miehellä omaa aikaa joka ilta.. sä laitat lapset nukkuu yms ja ehkä hetki sulla on omaa aikaa iltaisin. Mies on kyllä väärässä jos väittää ettei hänellä ole omaa aikaa.

Molemmilla lienee tavallaan omaa aikaa viikoilla, mutta varsin rajoitettua. Sinulla kun lapset nukkuu (päivä- ja yöunia) ja miehellä iltaisin pari tuntia jossain kimppakämpässä vieraiden miesten kanssa. Kumpikaan näistä ei oikein korvaa harrastuksia tai kavereiden tapaamista, mutta valitettavasti tuollaisessa elämäntilanteessa ilman ulkopuolista hoitoapua kunnollista omaa aikaa ei kovin paljon liikene. Koittakaa kuitenkin jakaa vähät tasaisesti ja ulkopuolista hoitoapuakin kannattaa harkita.

Ootko miettiny että mies ehkä ei näe sitä reissussa oloa omana aikana vaan haluais olla kotona lasten kanssa? Se koko reissu on miehelle sitä työtä, ei mitään omaa aikaa. Miehelle sitä omaa aikaa voi hyvinkin olla omassa autotallissa nysvääminen oman auton kimpussa taibkotona oleminen omien lasten kanssa. Eli vähän niinkun sun elämässä. Että en urputtais.

Ootko miettiny että mies ehkä ei näe sitä reissussa oloa omana aikana vaan haluais olla kotona lasten kanssa? Se koko reissu on miehelle sitä työtä, ei mitään omaa aikaa. Miehelle sitä omaa aikaa voi hyvinkin olla omassa autotallissa nysvääminen oman auton kimpussa taibkotona oleminen omien lasten kanssa. Eli vähän niinkun sun elämässä. Että en urputtais.

Tietämättä mikä on aloittajan varsinainen ongelma - kun hän ei sitä sanonut - tämä kommentti herätti ajatuksia.

Ettäkö urputus olisikin tässä se ongelma. Itse ajattelin että aloittajan (vaimon) kokema oman ajan vähyys?

Mutta tuo lainaamani purjosipulin kommentti toi kyllä varsin yksioikoisen ratkaisun tuohon minun näkemääni mahdolliseen ongelmaan: aloittaja vain jättää ainakin yhdeksi illaksi lapset isälleen sen viikonlopun aikana, ehkä jo kolmesta alkaen (siinä ehtii taidenäyttelyn, kuntosalin, leffan ja baarin); siinähän saa mies omaa isi-aikaa lastensa kanssa, ja ap saa (aivan varmasti tarvitsemaansa!) aikaa itselleen.

Parisuhde? no kärsiihän se, Mutta! elämä on valintoja.

Tietämättä mikä on aloittajan varsinainen ongelma - kun hän ei sitä sanonut - tämä kommentti herätti ajatuksia.

Ettäkö urputus olisikin tässä se ongelma. Itse ajattelin että aloittajan (vaimon) kokema oman ajan vähyys?

Mutta tuo lainaamani purjosipulin kommentti toi kyllä varsin yksioikoisen ratkaisun tuohon minun näkemääni mahdolliseen ongelmaan: aloittaja vain jättää ainakin yhdeksi illaksi lapset isälleen sen viikonlopun aikana, ehkä jo kolmesta alkaen (siinä ehtii taidenäyttelyn, kuntosalin, leffan ja baarin); siinähän saa mies omaa isi-aikaa lastensa kanssa, ja ap saa (aivan varmasti tarvitsemaansa!) aikaa itselleen.

Parisuhde? no kärsiihän se, Mutta! elämä on valintoja.

Mitä tuossa parisuhde kärsii. Ei kai sitä joka viikonloppua tarvitse yhdessä nysvätä jos toinen kaipaa omaa aikaa. Tosin Aloittaja kuulostaa lähinnä siltä ettei asiasta ole keskusteltukaan muuten kun vänkäämällä. Mies kiroaa ettei työduunit ole mitään omaa aikaa (mitä ne ei kyllä todellakaan välttämättä ole) ja nainen baarireissu silmissä kiiluen inttää että no onhan. Ja näin kumpikaan ei tajua mitä toinen haluaa eikä todellakaan saa mitä ite haluaa.

Yhteistyössä