Mies sai isomman rahasumman ja nyt heti olisi sen törsäämässä :( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäkäakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29678559:
Täällä joskus palkallisesta lomasta väänettiin ja ei meinanu kukaan uskoa, että on duuneja joissa sellaisen saa neuvoteltua. Kuulemma ihan töysin mahdotonta, että näin voisi olla.

katoppa vaan kun palsta on kerrankin ollut aivan väärässä

itehhän äijä on ne rahansa tienannut että eipä siinä ole akalla juuri nokan koputtamista

otan tän takasin koska äijä ei ilmeisesti ollut muistanut pyytää palkallista kesälomaa uuteen duuniinsa ja siksi olen sittenkin aapeen kanssa samaa mieltä, että lopputili olisi pitänyt säästää palkattomaan lomaan jonka työnantaja on luvannut pitää

jo toinen erreys tänäpänä

Mun mielestä on kummallista jos perheellinen ihminen paasaa kaikki rahansa vain itteensä eikä ajattele perhettä lainkaan. Jos on just ostettu auto ja se toimii, niin ei todellakaa osteta uutta autoa vain sen takia että "no ku mä haluuuuuuun!". Rahoja laitetaan perheen elämiseen miehen palkattoman loman aikana, ostetaan jotaki mitä oikiasti tarvitaan jos jotaki puuttuu tai on hajalla (vaatteita, kodinkoneita tms), noin isosta summasta voi osan laittaa säästöön pahan päivän varalle. Näiden lisäksi voi ostaa jotaki myös ittelleen, mutta mun mielestä on helvetin itsekästä jos perheellinen ihminen paasaa tuollaasen rahasumman pelkästään johonki turhaan mitä ei edes tarvita.

Joo on toki miehen tienaamia rahoja, mutta jos haluaa käyttää rahansa vain itteensä niin olisko kannattanu pysyä perheettömänä. Perheellisenä on ajateltava muutaki ku vain omaa napaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29678559:
Täällä joskus palkallisesta lomasta väänettiin ja ei meinanu kukaan uskoa, että on duuneja joissa sellaisen saa neuvoteltua. Kuulemma ihan töysin mahdotonta, että näin voisi olla.

Kerro heti, mikä se sellainen duunipaikka on, missä uusi työntekijä voi heti neuvotella itsellensä palkallisen kesäloman, vaikkei lomaa ole vielä edes kertynyt. Haluan sinne! B)

Ja ap:lle, aika ajattelematon miehesi on. Itse laittaisin varmasti suurimman osan johonkin tarpeelliseen, perheen yhteiseen jne. ja pienen osan voisin käyttää itseeni ja johonkin turhuuksiin. Koko summan laittaminen täyteen turhuuteen on aika itsekästä ja lyhytnäköistä.

Kerro heti, mikä se sellainen duunipaikka on, missä uusi työntekijä voi heti neuvotella itsellensä palkallisen kesäloman, vaikkei lomaa ole vielä edes kertynyt. Haluan sinne! B)

Kyllä mä neuvottelin itselleni palkallisen kesäloman jo 13 vuotta sitten kun vaihdoin paikkaa. Enkä tullut taloon miksikään pomoksi vaan ihan rividuunariksi. Se on ihan siitä kiinni, mitä asioita kehtaa ottaa esille työpaikkahaastattelussa tai viimeistään palkkaneuvottelussa

Eipä tullut uudella autolla pihaan. Käytiin taistelua puhelimessa ja koitin saada miestä harkitsemaan ihan tosissaan mihin rahan törsää. Nyt meillä on kotona niin kiusallinen ilmapiiri. Nyt musta tuntuu et oon ihan kamala akka joka pitää ukkoa tossun alla ja pättää kaikesta.. Mä palaan itse syksyllä töihin ja sit on kaksi palkkaa ja jos haluaa niin ostaisi vaikka sitten sen auton minkä haluaa. Meillä olisi oikeasti tarve tehdä lattia remppa mutta mies ei sitä pidä niin tärkeänä ilmeisesti.. Inhoon tämmöstä vääntöä raha-asioista, jännä nähdä mihin tää kehittyy.. Kiitos ymmäräville ihmisille. Sainpahan purkaa mieltä :)

[QUOTE="Meh";29679345]Jos itse saisin tuollaisen rahasumman, tekisin kämppään ne remontit mitä tarttis ja sitten marssisin autokauppaan. Uudempi auto on aina uudempi auto.[/QUOTE]

Nii mutta kun ap kertoi että heillä on 2 viikkoa sitten vaihdettu auto, ihan noin nopea kierto ei ole järkevä millään mittapuulla. Oisi sitten ap:n mies odottanut sen pari viikkoa ja päivittänyt tehokkaampaan kerralla

Kysyppä huvikseni, mitä autokauppa maksaisi vaihtoarvona tuosta vanhasta "uudesta" autosta. Jos se on maksanut vaikka 20 000e, niin ei varmana maksa enempää kuin 17 000e,koska uuden auton arvo tippuu heti.

Sitten uuden auton toimituskulut 500-1000e (+uuden autolainan avauskulut 0-200e), niin ei tuosta summasta jäisi kuin 2-3ke siihen uuteen autoon rahaa.

Millaisen paremman auton tuollaisella summalla muka saa?

Niin siis nykyinen auto on arvoltaan sen 6000e ja nyt pitää saada 11000 auto joka vielä vie enemmän bensaa ja isommat vakuutuksetkin on... No mies jäi sohvalle nukkumaan.. Lapsellinen kun on..

Niin ja siis autolainaa meillä ei ole koskaan ollut vaan tuo koko raha menisi uuteen autoon ja sit pitäs tää 2 viikkoo vanhaki saada myytyä.. voi luoja mitä pelleilyä..

Alkuperäinen kirjoittaja mäkäakka;29679653:
Niin siis nykyinen auto on arvoltaan sen 6000e ja nyt pitää saada 11000 auto joka vielä vie enemmän bensaa ja isommat vakuutuksetkin on... No mies jäi sohvalle nukkumaan.. Lapsellinen kun on..

No nii. Jos oisit antanut ostaa sen auton nukkuisi varmaan siellä ;)

Finnair on sen verran top-heavy firma että kyllä sinne niitä palkataan jotka saa neuvotella kaikki edut itteeleen heti aluksi'

suorittavaa porrastahan sieltä vain vähennetään

Kun yt:t käynnistetään, niin yleensä huomataa, että johtajia ja pikkupomoja on liikaa.
Yleensä ulkopuolisiia ei palkata johtotehtäviin, kun talon sisältäkin löytyy ellei haluta uudistaa verta.

Miksi mies, joka on noin itsekäs, on edes halunnut perustaa perheen?

Ja ap, auton hinnasta tuli mieleen, että paljonkoteillä on nyt säästöjä senedellisen auton ostamisen jälkeen? Suosituksen mukaan parin kk:n palkka?

[QUOTE="vierailija";29678568]Aivan. Mutta mitäs jos se olisikin ollut nainen törsäämässä ansaitsemiaan rahoja? Niinpä, se olisi sillon itsekäs paska akka :)[/QUOTE]

Silloin te olisitte heti ollut kaikki porukalla naputtamassa, että naisen omat rahat ja oikeus käyttää miten haluaa. Nyt kun on mies kyseessä, niin on oikeus käyttää omat rahansa niin kuin nainen haluaa.

Yhteistyössä