Mies sai pahalle tuulelle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riita-Riina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riita-Riina

Vieras
Haluaisin tietää, miten reagoisitte seuraavaan tilanteeseen ja ylireagoinko minä.

Menetin täysin malttini eilen, kun mies jäi kiinni valkoisesta valheesta. Miehen hyvä ystävä tuli avovaimonsa kanssa meille kylään. Tapasin tämän naisen nyt vasta toisen kerran, vaikka heillä on pitkä suhde ja me olemme mieheni kanssa olleet 11 vuotta yhdessä. Tämä nainen, sanotaan vaikka Liisa, on kiva ihminen, hänen kanssaan on mukava ja helppo jutella.
Keskustelumme ajautuikin sitten muutaman viikon takaisiin juhliin, jotka he olivat järjestäneet. Tämä Liisa totesi, että oli kyllä harmi, etten minä päässyt heidän juhliinsa, kun he välttämättä olisivat halunneet, että minä tulen mieheni matkassa ja päästään tutustumaan paremmin, kun miehet kuitenkin ovat tunteneet toisensa lapsesta saakka ja pitävät tiiviisti yhteyttä.
Kun nämä Liisa ja Matti sitten lähtivät, otin kyseiset juhlat miehen kanssa puheeksi ja kysyin, että kutsuttiinko hänet vai meidät sinne. Mies sanoi, että hänet. Kysyin uudelleen ja edelleen hän oli sitä mieltä, että hänet kutsuttiin, että jos minut olisi kutsuttu, niin tottakai olisimme yhdessä menneet.
Käskin miehen ottaa puhelimen esiin ja etsiä viestin, jossa kutsu oli. Mies väitti poistaneensa jo viestin, mutta en antanut periksi. (Tiedän, että mies ei viestimuistiaan yleensä tyhjentele)
Vastahakoisesti mies näytti Liisan lähettämän viestin, jossa pyydettiin meitä molempia juhliin...
Kysyin, miksi mies valehteli, niin vastasi, että hän ei tiedä, miksi ei halunnut minua mukaan. Halusi kuulemma välttämättä mennä yksin...

Eihän tämä iso asia ole, mutta vihaan niin valehtelemista. Ja kieltämättä pistää vihaksi myös tuo, ettei tiedä, miksei halunnut minua matkaan... sanois suoraan saa**na!

Mä olisin todella vihanen. En voi sietää edes pieniä valkoisia valheita, koska niistä jostain kumman syystä tulee isompia ajan kanssa. Mutta todella törkeää käytöstä mieheltäsi. Olisi kiva tietää miksi se on niin tärkeää mennä yksin sinne tai edes sanoa sinulle että olisi kiva mennä yksin? Mur.

Et todellakaan ylireagoinut koska jotain siellä takana on ja minusta hyvin törkeää käytöstä. Valitettavasti voit joutua kysymään että kuka juhlissa taas oli, löytyykö vastaus sitten tätä kautta.

Loukkaantuisin ja suuttuisin. Vaatisin rehellisen vastauksen mieheltä, miksi on noin tehnyt. Voisi luottamus olla mennyttä ainakin vähäksi aikaa mieheen ja todennäköisesti ryhtyisin tarkastelemaan miehen tekemisiä ja menemisiä vähän perusteellisemmin muutenkin.

Tommonen salailu ei koskaan ole hyvä asia, olisi ollut tahdikkaampaa sanoa suoraan että haluaa osallistua itsekseen. Mutta miksi ei yhdessä? Vaatisin tähän jonkun selityksen.

Minä suuttuisin. Jokin syyhän tuohon on. Ilmeisesti sinä olet niitä täyspäisiä naisia, joille on kuitenkin ok että meis menee yksinkin ettei kyse ole siitä että "aina roikut mukana". Eli miehellä ei pitäisi olla sellaista tarvetta mennä yksin.
Mä kysyisin kyllä mieheltä miksi hän halusi yksin sinne mennä? Oliko siihen joku erityinen syy? Tai miksi sinun seurasi ei kiinnostanut tai ollut toivottavaa, oletko loukannut miestä/käyttäytynyt huonosti esim. humalassa/ ärsyttänyt jollain tapaa? Siis en todellakaan tarkoita että näin olisi mutta näillä kysymyksillä saisi tiedon ainakin siihen onko mies totaalisen kyllästynyt sinuun ja haluaa "laajentaa" omaa reviiriä.
Mä itse ajattelen että saattaisin toimia samoi korkeintaan siinä tilanteessa ettei minulla enää olisi tunteita omaa puolisoa kohtaan vaan minulla olisi hauskempaa ilman häntä.

Mut joo, kyllä kannatan syvällistä keskustelua minäkin.

No kyllä loukkaantuisin ja TOSI PALJON.
Itselle mieleen tulee mieleen vain syitä, jotka eivät kovin mukavia ole:
- juhlissa on ollut joku nainen, jonka kanssa on halunnut flirttailla rauhassa ilman että sinä olet paikalla.
- miehesi häpeää sinua eikä siksi halunnut esitellä sinua
- mies haluaa tietoisesti rakentaa "omaa tuttavapiiriä" johon sinä et kuulu (ikään kuin silmällä pitäen, että hänellä on tuttavia jos te eroatte)

Varmasti muitakin syitä on, mutta kyllä tuollainen käytös olisi tosi vakavan keskustelun paikka meillä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Joo. Syystäkin sai sinut pahalla tuulelle. Olisinpa minäkin näreissäni moisesta tilanteesta ja todellakin vaatisin aikamoista selitystä, miksi noin sitten käyttäytyi. Erityisesti lähtisin kaivelemaan sitä, miksi mies halusi "välttämättä" mennä juhliin yksin. Musta se on aika suurehko epäluottamuslause tjt sille, ettei yhdessä olisi voitu edestaa juhlissa kuten alunperin oli pyydetty.

Todellakin. Vakavan keskustelun paikka.

Tuo ON loukkaavaa! En ehkä osaisi suuttua miehelle, mutta itselle tulisi kyllä paha mieli. Ensisijaisesti miettisin miksi mies ei halunnut minua mukaan... olenko niin hävettävä tollukka tai jotain. :D

Vakavan keskustelun paikka. Saahan se mies joskus mennä sitten erikseen ihan poikaporukalla tms. jos haluaa. Tosi törkeää et pimittää sulta kutsun ja valehtelee. Ja musta toi ei edes ollut mikään valkoinen valhe. Aivan aiheesta suutuit.