Hyväksikäyttäjäni meni naimiisiin ja sai lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhat haavat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanhat haavat

Vieras
Nyt jotenkin asia nousi pintaan kun kuulin tästä, mietin, että tietääköhän miehen vaimo miehestään tätä mieltymystä nuoriin tyttöihin. Tuskin.

Olin n. 11-vuotias, kun mies aloitti tämän (oli itse tuolloin 28-vuotias) ja juttu loppui kun olin 16 ja aloin uhkailemaan häntä poliisilla. Mies asui tuona aikana avovaimonsa kanssa meidän naapurissa.

Mies toimi tuona aikana turvallisuusalalla esimiestehtävissä, ja usein korosti sitä, kuinka minä olen alakynnessä jos asia tulee julki.

Rikokset ovat jo vanhentuneita, mutta nyt mietin, että toivottavasti miehen mielenkiinto ei ulotu omaan tyttäreensä kun tämä on vanhempi. En halua että kukaan toinen joutuu kokemaan samaa.

hyi saatana,tottakai ilmotat jonnekin, ei välttämättä oo enää samalaine mut niiku vaa varmuudeks todellaki ilmotus siitä ni voivat tarkkailla YÄK miks ees mietit

hyi saatana,tottakai ilmotat jonnekin, ei välttämättä oo enää samalaine mut niiku vaa varmuudeks todellaki ilmotus siitä ni voivat tarkkailla YÄK miks ees mietit

Mietin lähinnä sitä, ottaako minua kukaan vakavasti jos teen poliisille ilmoituksen, kun tosiaan asia on jo rikosoikeudellisesti vanhentunut pari vuotta sitten. Ehkä tuo viisi vuotta kestänyt manipulointi vaikuttaa vieläkin, koska koen olevani osaksi syyllinen tapahtuneisiin. Olin siis tähän mieheen ihastunut, siis sillä tavalla miten nyt nuoret tytöt salaa ihastuvat vaikka opettajiinsa tai valmentajiinsa tms. Johtui varmaan osaksi myös omasta rikkinäisestä perheestä tai jostakin, sai huomiota edes joltain aikuiselta. Tosin aivan väärällä tavalla, mutta en sitä tuolloin ymmärtänyt.

Jotenkin on vain neuvoton olo, että miten tässä etenisi.

Kyllä sut otetaan todesta jos kerrot järkevästi tapahtuneet tosiasiat. Poliisit tonennäköisesti ovat vain pahoillaan kun eivät voi tehdä mitään kun rikos on vanhentunut. Sinuna olisin rikosilmoituksen jälkeen yhteydessä alueen lastensuojeluun ja pyytäisin olemaan yhteydessä perheen äitiin. Itse toimin näin ja ihan ok meni vaikka kynnys rikosilmoituksen tekoon oli tosi korkea koska tekijöitä oli ollut useampi "kunnollinen" ihminen ja olin ihan pikkulapsi ollut eli tapahtuneesta oli pitkä aika. Pelkäsin että leimataan huomionhakuiseksi hulluksi tms. mutta niin ei onneksi käynyt.

Jos rikos tapahtuu ennenkun uhri on 18, rikos vanhenee vasta kun uhri on 28. (en tiedä päteekö koska ilmeisesti tämä lakimuutos tuli jossain vaiheessa eikä päde sitä ennen tapahtuneisiin).
Mutta törkeä raiskaushan/hyväksikäyttä vanhenee 20v.

Joka tapauksessa ilmoita, ajattele jos et olekkaan ainoa. Kerro vaimolle!

"Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön syyteoikeus vanhentuu aikaisintaan silloin, kun asianomistaja täyttää kaksikymmentäkahdeksan vuotta. Sama soveltuu kahdeksaatoista vuotta nuorempaan henkilöön kohdistuneeseen raiskaukseen, törkeään raiskaukseen ja sukupuoliyhteyteen pakottamiseen."

Yhteistyössä