Mies sai taas raivon partaalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äksy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="akka";25593134]Mä kyllä ymmärrän että jos mies käy päivät töissä niin ei viikonloppuna jaksa remontti napata.Maailma ei kaadu vaikka sen makkarin tapetois jonain muunakin viikonloppuna.
Jos itse on kotona kaiket päivät ei voi kyllä puhua että on duunissa 24 tuntia vuorokaudessa.Ei se niin raskasta ole.Antakaa nyt armoo niille miehillekkin.[/QUOTE]

Hyvä sun on tulla kertomaan mikä mulle on raskasta ja mikä ei. Alle 3v herää 1-3krt yössä, vauva herää jatkuvasti kun tekee hampaita. Kuka niiden kanssa valvoo? No minä tietenkin. Pyykkiä on älyttömästi, koko ajan sotkua ja likaisia astioita. Kuka ne hoitaa lasten- ja koiranhoidon lomassa? Minä. Miksi minä en saa hengähtää ja ottaa rennosti? Miksi mun pitää olla koko ajan tukka putkella jotain tekemässä? SIKSI kun muuten KAIKKI jää tekemättä ja hukutaan paskaan!

Nyt toi ukko taas vänkää että otetaan se serkku tänne, että kyllähän siinä samalla tapetointi menee. JUST! Eli suomeksi minä tapetoin ja viihdytän lapsia, kokkaan yms!

Hei ap, sinähän oisit tämän ketjun kirjoituksen aikana jo ehtinyt käydä tapiseeraamassa sen seinän ;)

Laitat huoneen oven kiinni ja sanot ukolle "pärjäilkää, mua ei nyt saa häiritä" ja alat toimeen!!!!

[QUOTE="äksy";25593170]Hyvä sun on tulla kertomaan mikä mulle on raskasta ja mikä ei. Alle 3v herää 1-3krt yössä, vauva herää jatkuvasti kun tekee hampaita. Kuka niiden kanssa valvoo? No minä tietenkin. Pyykkiä on älyttömästi, koko ajan sotkua ja likaisia astioita. Kuka ne hoitaa lasten- ja koiranhoidon lomassa? Minä. Miksi minä en saa hengähtää ja ottaa rennosti? Miksi mun pitää olla koko ajan tukka putkella jotain tekemässä? SIKSI kun muuten KAIKKI jää tekemättä ja hukutaan paskaan![/QUOTE]

Mä en olis edes tehnyt lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei osallistuisi kotihommiin ja lastenhoitoon ollenkaan. Vaikea toista ihmistä on muuksi muuttaa.

Ja jos noin raskas tilanne, niin en todellakaan olis mitään remppaa ottanut siihen lisäharmiksi, en.

[QUOTE="äksy";25593170]Hyvä sun on tulla kertomaan mikä mulle on raskasta ja mikä ei. Alle 3v herää 1-3krt yössä, vauva herää jatkuvasti kun tekee hampaita. Kuka niiden kanssa valvoo? No minä tietenkin. Pyykkiä on älyttömästi, koko ajan sotkua ja likaisia astioita. Kuka ne hoitaa lasten- ja koiranhoidon lomassa? Minä. Miksi minä en saa hengähtää ja ottaa rennosti? Miksi mun pitää olla koko ajan tukka putkella jotain tekemässä? SIKSI kun muuten KAIKKI jää tekemättä ja hukutaan paskaan!

Nyt toi ukko taas vänkää että otetaan se serkku tänne, että kyllähän siinä samalla tapetointi menee. JUST! Eli suomeksi minä tapetoin ja viihdytän lapsia, kokkaan yms![/QUOTE]

Mulla on viisi lasta joista kaksi on valvottanut allergioiden takia elämänsä neljä ensimmäistä vuotta kaikki yöt että kyllä mä tiedän yövalvomiset.
Ja jos on kotona kaiket päivät niin miten voi olla jatkuvasti sotkua ja pyykkiröykkiöitä ja likaisia astioita.Se on ihan siitä kiinni miten hommansa järjestää.Lasten kanssa pystyy pitämään kotinsa ihan kunnossa jos viitsii joka päivä tehdä sen eteen jotain eikä päästä leviämään käsistä asioita.
Itse olin kotiäitinä noin 15 vuotta ja ymmärrän sen vitutuksen kyllä kun siinä on 24 tuntia vuorokaudessa ja joka päivä on sitä samaa mutta sitä se arki on.
Mieti että menet töihin ja teet silti kaikki huushollihommat työpäivän jälkeen,kiirettä pitää.
Joka päivässä on 24 tuntia.Mä en usko ettei päivän aikana ehdi kotiaan siivota,pyykätä,laittaa ruokaa jos vaan viitsii sen eteen mitään tehdä.
Ei se mieskään ole mikään robotti joka ensin työpäivän jälkeen alkaa viihdyttään muksuja kun äiti on niitä koko päivän katsellut ja haluaa hengähtää ja sen jälkeen alkaa remppaamaan ja vielä viikonloputkin tarttis juosta tukka putkella tapiseeraamassa ja akka nalkuttaa vieressä että pitäs olla jo,pitäs olla jo.Vähemmästäkin tulee sellanen fiilis että vittu mä en halua.

[QUOTE="äksy";25592492]Mä en kestä enää! Me ollaan tehty yhtä helvetin remonttia jo yli kuukausi, tai siis minä olen tehnyt... Olen tyhjentänyt makkarin, poistanut tapetit ja liisterin, paklannut reijät ja hionut seinät, jonka jälkeen pesin huoneen katosta lattiaan, suojasin lattian sanomalehdilla, maalasin katon ja seinät 5 kertaa. Ai mitä mies teki? No kantoi 2 hyllyä saunalle säilöön!

Viikolla mies ehdotti että tapetoidaan yksi seinä, VIHDOIN. No tänään piti alkaa siis hommiin ja mitä mies sanoo heti aamusta?! Haetaan lasten serkku tänne meille päiväksi leikkimään. Kysyin että mites se tapetointi, niin mies ei ole sanaakaan puhunut sen jälkeen. TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ, kun se ei voi yhtä pikkuasiaa edes hoitaa!!!

Muutenkin meillä menee nykyään niin että kaikki pyörii miehen navan ympärillä. Hän on toissa 6 krt/vk ja sen yhden vapaapäivän hän "rentoutuu", eli juo kaverinsa kanssa kaljaa! Missä mun vapaa-aika ja mahdollisuus rentoutua!? Tästä on puhuttu ja puhuttu, mutta ilman tulosta...

Mä olen se joka siivoo, kokkaa, pesee pyykit, REMONTOI, hoitaa lapset ja koiran. Apuja en saa sitten millään.

Asuntoja katselen koko ajan minulle ja lapsille... En jaksa enää jatkaa näin...[/QUOTE]

Vaikuttaa siltä, että sulla on asennevamma :headwall:

[QUOTE="äksy";25593170]Hyvä sun on tulla kertomaan mikä mulle on raskasta ja mikä ei. Alle 3v herää 1-3krt yössä, vauva herää jatkuvasti kun tekee hampaita. Kuka niiden kanssa valvoo? No minä tietenkin. Pyykkiä on älyttömästi, koko ajan sotkua ja likaisia astioita. Kuka ne hoitaa lasten- ja koiranhoidon lomassa? Minä. Miksi minä en saa hengähtää ja ottaa rennosti? Miksi mun pitää olla koko ajan tukka putkella jotain tekemässä? SIKSI kun muuten KAIKKI jää tekemättä ja hukutaan paskaan!

Nyt toi ukko taas vänkää että otetaan se serkku tänne, että kyllähän siinä samalla tapetointi menee. JUST! Eli suomeksi minä tapetoin ja viihdytän lapsia, kokkaan yms![/QUOTE]

Eikö se mies kerta kaikkiaan tee mitään, vaikka pyydät? "Laittaisitko tiskit koneeseen/Tyhjentäisitkö tiskikoneen?" Mitä mies vastaa? En mä viitti, vai? Miksi säkään sitten viitsit?

Vauva-aika on raskasta, muistan hyvin. Meillä on vaan se ero, että mä ummistin silmäni kaikelta siivoukselta ja ruuanlaitolta. Kyllä se mies ruokaa haki, kun sanoin etten jaksanut laittaa. Tai sitten teki ruuat. Ja pesi pyykkiäkin, kun huomasi laittaneensa jalkaansa viimeiset puhtaat kalsarit.

Älä tee kaikkea, ota se oma aikasi. Kai se mies osaa lasten kanssa olla jos vaan painelet ovesta ulos vaikka lenkille, kun mies tulee kotiin? Tai menet nukkumaan.

[QUOTE="vieras";25593276]Eikö se mies kerta kaikkiaan tee mitään, vaikka pyydät? "Laittaisitko tiskit koneeseen/Tyhjentäisitkö tiskikoneen?" Mitä mies vastaa? En mä viitti, vai? Miksi säkään sitten viitsit?

Vauva-aika on raskasta, muistan hyvin. Meillä on vaan se ero, että mä ummistin silmäni kaikelta siivoukselta ja ruuanlaitolta. Kyllä se mies ruokaa haki, kun sanoin etten jaksanut laittaa. Tai sitten teki ruuat. Ja pesi pyykkiäkin, kun huomasi laittaneensa jalkaansa viimeiset puhtaat kalsarit.

Älä tee kaikkea, ota se oma aikasi. Kai se mies osaa lasten kanssa olla jos vaan painelet ovesta ulos vaikka lenkille, kun mies tulee kotiin? Tai menet nukkumaan.[/QUOTE]

Jos pyydän tekemään jotain niin mies sanoo: "Etsä vois tehä, mä en nyt oikein jaksais" Pakkohan mun on sitten tehdä kun toinen ei tee! Ei vaikka loppuisi puhtaat astiat, ei vaikka hänen kaikki vaatteensa olisivat paskasia, eikä puhtaita kaapissa!

Eikä toi ennen ollut tommonen! Minä olin jossakin vaiheessa se joka kävi töissä ja hän oli kotona. Silti tein kotihommia ym ja kyllä vielä kesällä mies osallistui kotihommiin, mutta enää ei tee oikeasti muuta kun töitä ja huvittelee siihen päälle. Mulla ei ole ikinä vapaa-aikaa tai mitään. Nytkin odotan että sisko tulee ja laitetaan tapetin. Ne on yksin paha saada, kun yhdestä kohtaa täytyy putken alle hivuttaa.

Kukaan nyt ei huomaa sitä että MIES OLI SE JOKA HALUSI REMPATA JA SITÄ EHDOTTI TÄMÄNPÄIVÄISEN TAPETOINNIN LISÄKSI!!!

Ottaa niin paljon päähän tämä että odotan innolla iltaa ja viihteelle lähtöä!

pitäiskö ottaa sen verran aikaa nyt kun tapetitkin jo koreilee seinällään, että juttelet sen miehen kans? silleen ihan rauhassa mietit, että mitä on tapahtunu tässä välissä, jos mies on noin muuttunu.

älä rupea marttyyriksi, siitä seuraa vain liuta onnettomia ja vihaisia lähimmäisiä.

[QUOTE="...";25606182]Oleilee????? Johan vitsin murjasit... :([/QUOTE]

Juu tää on vain pelkkää oleilua. Mutta hyvällä omallatunnolla vain oleilen, koska joskus minä olin se joka oli töissä ja mies OLEILI lapsen kanssa kotona! :D

En mä jaksa mikskään marttyyriks alkaa ja siks hoidin itse tuon tapetinkin seinään. Eikös marttyyri olisi vaan odottanut ja odottanut ja voivotellut, kun ei saada tapettia seinään?

Mieheltä olen joskus kysynyt mikä on niin vastaus on ettei mikään ja kuitenkin jos joskus tulee riitaa niin se sanoo että kyllä mun pitäis osata rivien välistä lukea mikä on. :O Sori, ei oo kristallipalloa mulla.

Tänäänkin se pitää jtn ihme mykkäkoulua, pitänyt jo useamman päivän ja huokailee oikein teatraalisesti. Voi v***u mä en jaksa tollasta! Ei se mun ongelma ole jos se ei saa sanottua mikä helkutti vaivaa!

[QUOTE="äksy";25606600]Juu tää on vain pelkkää oleilua. Mutta hyvällä omallatunnolla vain oleilen, koska joskus minä olin se joka oli töissä ja mies OLEILI lapsen kanssa kotona! :D

En mä jaksa mikskään marttyyriks alkaa ja siks hoidin itse tuon tapetinkin seinään. Eikös marttyyri olisi vaan odottanut ja odottanut ja voivotellut, kun ei saada tapettia seinään?

Mieheltä olen joskus kysynyt mikä on niin vastaus on ettei mikään ja kuitenkin jos joskus tulee riitaa niin se sanoo että kyllä mun pitäis osata rivien välistä lukea mikä on. :O Sori, ei oo kristallipalloa mulla.

Tänäänkin se pitää jtn ihme mykkäkoulua, pitänyt jo useamman päivän ja huokailee oikein teatraalisesti. Voi v***u mä en jaksa tollasta! Ei se mun ongelma ole jos se ei saa sanottua mikä helkutti vaivaa![/QUOTE]

Marttyyri olisi laittanut tapetin SUUUREEEN ääneen voihkien ja valittaen...

[QUOTE="äksy";25606600]Juu tää on vain pelkkää oleilua. Mutta hyvällä omallatunnolla vain oleilen, koska joskus minä olin se joka oli töissä ja mies OLEILI lapsen kanssa kotona! :D

Tänäänkin se pitää jtn ihme mykkäkoulua, pitänyt jo useamman päivän ja huokailee oikein teatraalisesti. Voi v***u mä en jaksa tollasta! Ei se mun ongelma ole jos se ei saa sanottua mikä helkutti vaivaa![/QUOTE]

No selkishän se ongelman luonne: oot menny naisen kans naimisiin. Nehän tuota on aina harrastaneet.

Onhan se maailman ärsyttävintä suunnilleen, kun vastaukseksi saa että kyllä sun pitäis tietää tai osata lukea. Mutta on sekin aika ärsyttävää, kun toinen tulee tiukkaamaan Mikä On siihen sävyyn, että on satavarma totuus että mikä mulla ikinä onkin niin se on jotain typerää tai ainakin vastenmielistä. Ei pitäis kysyä niin kauan kuin on suutuksissaan. Saa paljon helpommin vastauksen, jos kysyy empaattisena. Olettaen, että toisen tunnereaktio voi olla epätoivoinen mutta tuskin varsinaisesti huono.

Jos rakastaa, niin haluaa tietää mikä toista huokailuttaa. Eikä mittele voimia, että kumpi kauemmin jaksaa. Ei pidä nauttia siitä, että toinen kärsii, vaikka se sitten teatraalisesti tapahtuisikin. Älä ole ohjelmallisesti kova, tai vaikka olisitkin niin anna välillä armoakin.

Juu, kaksi versiota marttyyristä. Sohvamarttyyri esittää, että kaikki olisi hyvin kun vain annettaisiin toisen olla, ja että kyllä hänkin sitten tekisi vaikka mitä kunhan vain asiaintila olisi oikea, mutta se ei koskaan ole. Hänen tekemättömyytensä on aina muiden tekemää, ja siihen puuttuminen on ihmisoikeusrikos.

Raatajamarttyyri taas on semmoinen, joka riehuu siivoamassa kaiken aikaa ja vaikuttaa siltä että haluaisi kovasti apua, mutta sitten se ei kuitenkaan kelpaakaan koska avussa on jotain vikaa. Sellainen, joka saa voimansa siitä, että pääsee korottamaan itsensä jalustalle, joka seisoo perheenjäsenten itsetunnonrippeiden päällä. Sellainen, jonka mielestä hän on aina oikeassa ja toiset aina väärässä ja muutenkin tiellä. Sellainen, joka demonisoi muita ja riistää heiltä ihmisarvon korottaakseen omaansa.

Toki sohvamarttyyrikin demonisoi, mutta hän on koominen hahmo, jonka moraalinen alakynsi näkyy Kuuhun asti. Raatajamarttyyri sen sijaan on pelottava otus, koska se on tavallaan oikeastikin oikeassa, mutta sekään ei riitä.

Yhteistyössä