Mies sano mun siskolle, että sitä ei kiinnosta mun jutut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no kiva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no kiva!

Vieras
Eilen illalla. En vaan jotenkin pääse nyt tästä yli, tuntuu että loukkaannun siitä hetki hetkeltä enemmän.

Mies oli juonut pari kaljaa ja keskustelussa se ilmeisesti vähän ärsyynty muhun. Alko sitten mun siskolle avautua, et ku mua ei kiinnosta mikään "järkevä". Eli politiikka tai historia jne, ja pakko vaan sanoa, et häntä ei kiinnosta mun jutut. Jotku vaatteet ja mitä löysin kirpparilta tai työasiat (ollaan vielä samalla alalla!). Kyllä mä huomaan, että sitä ei mun jutut kiinnosta useinkaan, loukkaannun siitä toki jo siinä tilanteessa, mutta suoraan mun yli sanoo vielä mun siskolle. Vaikkakin varmaan ärsyyntyneenä muhun (yritin näyttää sille jotain videota, mistä ärsyynty ku ei kiinnostanut).

Tiedän, että tästä pitäisi puhua, mutta mitä mä sille voin et olen hänestä tylsä? Hän on tyyppiä, joka rakastaa ääntään ja kuuntelen aina,vaikka ei vittu vähempää kiinnostaisi. Saatan sanoa, että no en tiedä juu tästä, mutta kuuntelen. Mä ku puhun mun tylsiä juttujani,niin se katsoo muualle,tekee muuta jos mahdollista, keskeyttää ja kehonkielellä viestittää, et on muuten tylsin juttu aikoihin.

Tää nyt alkaa kuulostaa oikeastaan aika kauhealta. Pitää muistaa, että on toki puolin ja toisin aiheita, joista ihan yhdessä jutelkaan ja molempia kiinnostaa. Ja elämä on muuten onnellista yhdessä.

Tekis vaan mieli tässä vaiheessa lakata sit puhumasta mun tylsiä juttuja, vaikka tiedän että se nyt on typerintä taas. Että pitääkin loukkaantua hölmöistä..

Eilen illalla. En vaan jotenkin pääse nyt tästä yli, tuntuu että loukkaannun siitä hetki hetkeltä enemmän.

Mies oli juonut pari kaljaa ja keskustelussa se ilmeisesti vähän ärsyynty muhun. Alko sitten mun siskolle avautua, et ku mua ei kiinnosta mikään "järkevä". Eli politiikka tai historia jne, ja pakko vaan sanoa, et häntä ei kiinnosta mun jutut. Jotku vaatteet ja mitä löysin kirpparilta tai työasiat (ollaan vielä samalla alalla!). Kyllä mä huomaan, että sitä ei mun jutut kiinnosta useinkaan, loukkaannun siitä toki jo siinä tilanteessa, mutta suoraan mun yli sanoo vielä mun siskolle. Vaikkakin varmaan ärsyyntyneenä muhun (yritin näyttää sille jotain videota, mistä ärsyynty ku ei kiinnostanut).

Tiedän, että tästä pitäisi puhua, mutta mitä mä sille voin et olen hänestä tylsä? Hän on tyyppiä, joka rakastaa ääntään ja kuuntelen aina,vaikka ei vittu vähempää kiinnostaisi. Saatan sanoa, että no en tiedä juu tästä, mutta kuuntelen. Mä ku puhun mun tylsiä juttujani,niin se katsoo muualle,tekee muuta jos mahdollista, keskeyttää ja kehonkielellä viestittää, et on muuten tylsin juttu aikoihin.

Tää nyt alkaa kuulostaa oikeastaan aika kauhealta. Pitää muistaa, että on toki puolin ja toisin aiheita, joista ihan yhdessä jutelkaan ja molempia kiinnostaa. Ja elämä on muuten onnellista yhdessä.

Tekis vaan mieli tässä vaiheessa lakata sit puhumasta mun tylsiä juttuja, vaikka tiedän että se nyt on typerintä taas. Että pitääkin loukkaantua hölmöistä..

Taitaa tuo teidän suhteenne olla vielä aika tuore. Vähitellen opit, että parisuhteessa menee paremmin, jos ei väkisin tuputa kaikkia omia juttujaan kumppanille. Teillä on yhteisiä asioita, mutta kuitenkin molemmat elävät omaa elämäänsä. Pahinta on, jos suhde perustuu esittämiselle - siis niin, että toinen esittää olevansa asiasta, josta ei välitä tippaakaan.

Miehet ja naiset ovat kiinnostuneita eri asioista. Esimerkkinä: naiset haluavat puhua lapsista, muodista, yhteisistä lomista jne. Miestä ei kiinnosta mitä mirkku sanoi lasten uusista saappaista, tai että lapsi söi vain yhden kalapuikon päivällä. Miestä kiinnostaa, harrastukset, seksi, urheilu,tiede, autot, tekniikka jne.

Meillä minä paasaisin päivät pitkät politiikkaa ja muuta raskaampaa aihetta ja miehen kiinnostuksen kohteet ovat muualla. Olen myös joutunut hyväksymään sen tosiasian, että ne kakkavaipat ei kiinnosta lasten isukkia, mutta sen sijaan kaikki uudet opitut asiat ja hauskat letkautukset kiinnostavat. Mun mielestä ei tarvii ärsyyntyä tuosta kommentista. Itsekihän juuri totesit, että kuuntelet välillä vaikka ei yhtään kiinnostaisi / et ymmärrä mistä mies puhuu. Tietysti jossain määrin on hyvä olla kiinnostunut puolisonsa jutuista, mutta joillekin jutuille vain löytyy parempiakin kohteita. On tärkeää, että kummallakin on sosiaalista kanssakäymistä parisuhteen ulkopuolella. Mutta tossa kommentoinnissa pari olennaista pointtia. A. Mies oli kaljoissaan ja teillä oli ns. tilanne päällä. Hän ei siis välttämättä tilittänyt mitään pidemmän ajan päällimäistä ongelmaa, vaan ainoastaan sen hetkistä ärsytystä. B. Mies avautui sun kuullen ja sun siskolle. Tuskin hänellä silloin oli mitään tarkoitusta loukata sinua. Jos sinua vaivaa se, että teillä ei ole yhteistä puhuttavaa sitä voi yrittää hankkia tai keskittyä tarkoituksellisesti niihin asioihin, jotka kiinnostaa molempia. Itse olen ollut tekevinäni sen havainnon, että miehiä tämä harvoin vaivaa niin paljon. Heille on täysin normaalia, että vaimon kanssa puhutaan eri asioista kuin kavereiden kanssa ja ehkä he myös odottavat, että heidät säästetään aihealueilta, jotka eivät kiinnosta. Ja kun aikaa viettää paljon yhdessä, niin onko sillä aina väliä vaikka välillä puhuisi kuin "seinille", jos kyse ei ole mistään oikeasti tärkeästä. Älä sie murehi - meitä on monta muutakin pariskuntaa, joilla ei kiinnostuksenkohteet natsaa 100-%:sti. Ja kaikki vaan ei osaa sitä niin hienotunteisesti ilmaista / esittää kiinnostunutta kohteliaisuussyistä.

Yhteistyössä