Mies sanoi ettei aio

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
mennä puhumaan ongelmasta ammattilaisen kanssa :(
Tähänkö meidän suhde nyt sitten kaatuu? Vaihtoehdot oli että hakee apua ongelmaansa ( ei siitä sen tarkemmin ) tai sitten me muutetaan lasten kanssa pois, antaa meille hajurakoa ainakin hetkeksi.

Tuo oli vastaus "En halua menettää teitä mutta sen oon päättäny että ammattiauttajan juttusille en mene!"

:'(

Meillä kun keväällä oli uskottomuuskriisi ja minä menin psykologille, mies tokaisi, että senkus menet, minen tule, en tarvitse apua! Ja minä olin ihan hoo moilasena, että aha, minäkö se tässä olenkin polla sekaisin ja tuhoamassa avioliittoani!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kun keväällä oli uskottomuuskriisi ja minä menin psykologille, mies tokaisi, että senkus menet, minen tule, en tarvitse apua! Ja minä olin ihan hoo moilasena, että aha, minäkö se tässä olenkin polla sekaisin ja tuhoamassa avioliittoani!

Meillä samaa "MINÄKÖ se olen joka on kaikki asiat sekottanu. No MINÄHÄN se tietysti aina kaiken laitan päin helvettiä. No MINUNHAN se vika tietysti on" blaa blaa blaa...

Vasta mentiin naimisiin :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Voi helvetin helvetti :'(
Pärjäänkö edes lasten kanssa keskenään kun olen äitiyslomalla ja saan todella vähän rahaa kuukaudessa :'(

kyllä sä parjäät kun otat selvää tuista.mä olin hoitovapaalla kun erosin ja pärjäsin kahden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
Pärjäänkö edes lasten kanssa keskenään kun olen äitiyslomalla ja saan todella vähän rahaa kuukaudessa :'(

kyllä sä parjäät kun otat selvää tuista.mä olin hoitovapaalla kun erosin ja pärjäsin kahden kanssa.

Ku en halua erota :'( :'(

siinä tapauksessa sun on kai kestettävä miehen päätös.ei tule muutosta ellet näytä hälle että kärsit asiasta ja että liittonne kärsii :hug: vaikea päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja seropi:

Ku en halua erota :'( :'(

Sepä se, kun ei halua kuitenkaan erota! Se tekee asioista niin vaikeeta. Eikä sitä oikein tahdo kukaan ulkopuolinen ymmärtää, että miksi jatkaa, jos kaikki niin vaikeeta ja hankalaa yhdessä.

Mutta kun meillä oli pahin kriisi menossa, otin selvää kaikista tuista ja esim kelan sivuilla laskin, paljonko saisin asumistukea ja lapsilisiä yksinhuoltajana, niin totesin, että ihan hyvin olisin yksinkin pärjännyt!

Ehkä se mies ymmärtää mennä sinne ammatti-ihmisen pakeille kun huomaa että olet tosissasi ja jätät hänet yksikseen miettimään.
Suku, sossu ja kirkko auttaa arjen järjestämisessä :hug:

Meillä junnattais vieläkin samoja asioita ja osittain junnataankin, mutta edistystä on tapahtunut, kun laitoin miehelle vihdoinkin rajat ja tein sen erittäin selkeästi ja osoitin, että mua ei kohdella miten sattuu tai lähden lasten kanssa menemään. Menettämisen pelko sai sen ensin raivoon ja kiukutteluun ja tappeluun, mutta pikkuhiljaa kun tajus, että olen tosissani, mutta voin jatkaa vielä, jos pelisäännöistä sovitaan, niin muutos alkoi edetä oikeaan suuntaan. Paljon on kuitenkin vielä töitä tehtävä, että tämä suhde on vakaa.

Jos olet miehelle antanut kaksi vaihtoehtoa ja kieltäytyy toisesta niin minusta sinun pitäisi nyt näyttää miehelle, että olit tosissasi. Kyllä siinä vaiheessa voi vielä miehen pää kääntyä kun ilmoitat uuden osoitteesi. Huomaa, ettet vaan laskenut leikkiä asialla vaan olit tosissasi. Mutta jos nyt peräännyt niin mies huomaa, että et ollut tosissasi ja antaa asioiden olla huonossa jamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä se hajurako, muuten annat luvan asioiden jatkua samalla tavalla.

Samoilla linjoilla. Koeta nyt kuitenkin ylipuhua se miehesi sinne ammattiauttajan juttusille. Älä anna periksi. Minäkin sain oman mieheni ammattiauttajan juttusille, kun sain hänet ymmärtämään, että suhteemme on ohi, ellei hän muuta käytöstään.

"Antaisit vielä yhden mahdollisuuden, jos kaikki tämä toistuu sitten vielä niin sit voin mennä jonkun juttusille tai pakata tavarat enkä enää ikinä kiusaa sinua"
"Jos kaikki muuttuukin kun päästään muuttamaan täältä pois"
"Lupaan etten enää tee niin"

Onko tämä ongelma ollut aina? Vai uusi? Tuntuisi vaan raakalta jättää toinen tuosta vaan vastamäessä. Jos tarvitsee aikaa sulatella ulkopuolisen avun hakua. Mutta voimia sinne ja varmasti pärjäät!

Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Onko tämä ongelma ollut aina? Vai uusi? Tuntuisi vaan raakalta jättää toinen tuosta vaan vastamäessä. Jos tarvitsee aikaa sulatella ulkopuolisen avun hakua. Mutta voimia sinne ja varmasti pärjäät!

Tämä ongelma on ollut meidän suhteessa lähes koko suhteen ajan. Viisi vuotta jo. Aina olen antanut anteeksi ja mahdollisuuden.

"Antaisit vielä yhden mahdollisuuden, jos kaikki tämä toistuu sitten vielä niin sit voin mennä jonkun juttusille tai pakata tavarat enkä enää ikinä kiusaa sinua"

Kuulostaapa tutulta. Varsinkin tuo ensimmäinen ja viimeinen lausahdus. Älä usko. Ei kuitenkaan ollut se ensimmäinen kerta, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Kuulostaapa tutulta. Varsinkin tuo ensimmäinen ja viimeinen lausahdus. Älä usko. Ei kuitenkaan ollut se ensimmäinen kerta, eihän?

Ei ole ollut ensimmäinen kerta. Tätä jatkunut viitisen vuotta.

Ei tarvitse vastata, mutta mistä kaikki sai alkunsa? Sen tiedän, että jonkinlaista riehumista on ollut, mutta mikä siihen johti? Eli lähinnä olen tässä miettinyt sitä, että mikä oli tapahtuman taustalla, oletteko keskustelleet siitä, voiko vastaavanlaisia tilanteita tulevaisuudessa ehkäistä joillain keinoin? En tosiaan tarvitse tähän vastauksia, mutta kysymykset ovat sua itseäsi ja miestäsi varten.

Mä sanoin aikoinaan isännälle, että älä ikinä uhkaa erolla, ellet todella sitä tarkoita ja halua. Se oli joskus hamassa menneisyydessä kiristyskeino myös meidän suhteessamme, kun tuli erimielisyyksiä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut edes miettiä eroa, vaan asiat on selvitetty jollain muilla keinoin. Tämä teksti siis sulle, kun nyt kuitenkin olet tilanteessa, että olet aikonut erota, mutta et haluakaan. Ihan sama kuin lastenkasvatus; älä uhkaa millään, mitä et voi tai halua todella toteuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Muistathan, että olet vastuussa omista tekemisistäsi, et miehesi. Mies se on töpeksinyt, et sinä. Älä sorru itsesyytöksiin tai sääliin vaan tee tilanteelle jotakin.

Minulla ei taida olla tarpeeksi selkärankaa lähteä? :| Tai kun tuo on kuitenkin lähes täydellinen mies. Ihana isä, tekee kotitöitä siinä missä minäkin, leikkii lasten kanssa, laittaa ruokaa, siivoaa, imuroi, tamppaa matot, petaa sängyt, pesee pyykkiä, hoitaa ostokset... En keksi siitä mitään pahaa sanottavaa. Paitsi tämä yksi juttu mikä tulee kiusaamaan meitä varmaan aina :'(

Yhteistyössä