Mies sekosi lopullisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Sain vihdoin väkivaltaisen mieheni ymmärtämään että haluan erota. Ei asu enää täällä, mutta osoite on vielä koska ero aon niin tuore (viikko sitten). Siitä asti mies on ollut ihan sekopää. Mä päästin sen tänne viikolla kun halusi tulla lapsiaan katsomaan, mikä oli virhe. Heti alkoi huuto ja raivoaminen, riehuminen, huonekalujen heittely, mun riepottelu, jopa vaatteet se repi mun päältä. Ite oli ollut viikon ryyppyreissulla jossain ja multa kovsiteli ketä oon sillä välin täällä pannu.. Oli ihan raivona, pelkäsin tosissaan. Lapset sanoi nähneensä sillä jopa puukon, mutta en tiedä onko totta koska ei mitään siihen viittaavaa kuitenkaan tehnyt. Kun se seuraavana päivänä lähti, sanoin sitten ettei saa enää tulla tänne.

Nyt se sitten päivittäin soittelee ja uhkailee. Sano tulevansa tänne jos kerran haluaa, ja tulee vaikka ikkunan läpi jos en avaa ovea. Vaikka sanoin soittavani poliisit, sanoi ettei välitä. Nyt se haluaa multa rahaa, kiristää ja uhkaa tulevansa tekemään musta lopun jos ei rahat ilmesty sen tilille! Sanoi vielä viimeksi puhelimessa (äsken) ettei hän välitä vaikka joutuis linnaan, hän voi kyllä tulla tänne "mutkan" kanssa ja katotaan sitten mihin musta on kun hän osoittaa sillä mua ohimoon...

Mä olen jo aiemmin ollut yhteydessä tän kiristyksen takia poliisiin, ne sanoo vaan ettei mitään voida tehdä kun ei ole muutan äyttöä kuin mun sana :( Mua pelottaa, mä en tiedä edes onko toi kaikki vain sen suunsoittoa vai onko se tosissaan.

Muuta kauas pois äläkä sano miehelle mitään. Kauheeta :o luulisi että kun on kyse myös lasten turvallisuudesta niin poliisikin ottaisi vakavammin. Jos tulee tekstiviestejä tai jotain niin kaikki jätä talteen ja marssi poliisille!

Toivotaan, että hän siitä rauhoittuisi aikaa myöten. Ehkä kauemmaksi muutto voisi olla yksi vaihtoehto. Vaikka voi taas olla, että ärsyyntyy vaan siitä, eikä ainakaan rauhoitu. Voimia! Toivottavasti tilanne rauhoittuu aikaa myöten! :hug:

Ota uudelleen yhteyttä poliisiin, vaikka joka ikinen päivä niin kauan, että ne ottaa sut tosissaan! Tai sitten tosiaan muutat pois, vähintään parin sadan kilsan päähän, voi olla että helpoimmalla pääsisit niin... Voimia sulle ja ilmottelehan miten tilanteesi kehittyy! :hug:

Älä jää odottamaan toteuttaako hän uhkauksensa. Ota heti poliiisiin yhteyttä ja pyydä päästä lasten kanssa turvakotiin. Saatte nukkua rauhassa yöt ja lapsetkin saavat turvallisuutta ympärilleen. Itse olen lähtenyt vastaavassa tilanteessa turvakodin kautta uuten elämäään salaisen osoitteeseen monen sadan kilometrin päähän. Nyt asioista on jo 7v aikaa,mutta vielä pelot pysyvät ikuisesti... Lapsilla on nyt turvllinen elämä ja pitkän terapian hekin ovat tästä kaikeseta selviämiseen tarvinneet,mutta älä jää tosiaan liian pitkään odottamaan, lapset tarvitsevat sinua, ikinä ei voi tietää mitä noiden tuollasten mielessä liikkuu...

Pyydä joku sukulainen tai kaveri tai naapuri teille kun tiedät miehen olevan tulossa käymään. Jos mies tällöin uhkailee tai käyttäytyy väkivaltaisesti, soita poliisi paikalle. Tällöin se sukulainen tms. on todistaja ja se kirjataan ylös poliisin papereihin. Rikosilmoitus kannattaa tehdä. Vaikka myöhemmin jostain syystä peruisitkin sen (mitä ei kannta tehdä), niin merkintä jää poliisin papereihin. Jos näin käy muutamia kertoja, haet lähestymiskieltoja käräjäoikeudelta ja pyydät hakemuksen liitteeksi poliisin kotikäyntitiedot. Tällöin lähestymiskielto menee varmemmin läpi. Itse toimin näin ja lähestymiskiellolla loppui ex-miehen uhkailu ja kiinni käyminen. Pitkään yritin ja toivoin ennen sitä, että loppuisi, mutta loppui vasta oikeuden päätöksellä. Ja soita jokaikinen kerta poliisille, kun uhkaa!

tilanne vaan jatkuu.. :( Mut poliisit ei voi tehdä mitään ennekuin se käy muhun taas käsiksi.. ja kuka sanoo että mä enää sen jälkeen pystyn edes soittamaan poliiseja paikalle?! Ja mitä kaikkea on ehtiny tapahtumaan ennekuin ne ehtii tänne?? :'(

Te ette usko miten loppu mä oon. Tappouhkauksia satelee päivittäin, suullisesti puhelimessa. Joka päivä uhkaa tulla ikkunan läpi sisälle niin etten mä uskalla enää edes olla kotona!! Mutta kun lapsilla on koulut tässä ja ainoo mun turvapaikka on 100 kilsan päässä. Viime yönkin olin pois täältä. Ja hyvä että olin, oli ilmestynyt yön aikana miehen jalanjäljet takapihalle :( Aikoi tulla huomenna taas, sanoi että mun on paras olla kotona. Mut en ole. Kunpa tää helvetti loppuis jo, mä en enää jaksa :'( :'( :'( :'(

Kyl sun nyt on muutettava muualle. Tollanen vaikuttaa lapsiinkin ja heidän koulunkäyntiinsä ym. Ota yhteyttä paikkakuntasi neuvolaan esim., sieltä saat tietää mistä saisit apua. Itse ei välttämättä tossa tilanteessa pysty ajatteleen järkevästi. Joku ammattiapu ois nyt tarpeen. Kotona ette voi olla. Turvakoti tms. nyt alkuun ois paikallaan. Kannattaa toimia!

kannattaa ottaa yhteys soskuun ja pyytää päästä turvakotiin elä luovuta koita jaksaa.. ite oon ollu samassa tilanteessa mut mulla oli sukulaiset lähellä jotka autto, onneksi. nyt kymmenen vuoden jälkeen ollaan puheväleissä.

Lähde ihan totta ennen kun käy pahemmin tai annat periksi... Turvakodin kautta pääsisitte hyvinkin uuteen elämään, onko se ihan huono ajatus? Eihän noin voi jatkua, sun itsesi lisäksi lapsetkin kärsii! Ota kiltti yhteyttä lähimpään turvakotiin tai vaikka sossuun, jookosta???! :hug:

Yhteistyössä