Mies sitten päätti ostaa El Caminon!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Juuh...Pösö ollu pidempään jo myynnissä ja jonkin sortin jenkkiautoa on haaveillu tilalle semmoseks kesäautoks. Nyt sitten tulee viikonloppuna näytille yksi El Camino ja mies sitä on kovasti ostamassa. Mie en vaan siitä meinaa innostua. Jenkistä miekin olen haaveillu, mutta hieman erilaisesta. Ja tuossa on kitkat, et päästään ajelemaan ympäri vuoden kuitenkin. Mut minnuu ahistaa se, et auto on takavetoinen. Pieni ja nuori kun olin, ni isäpuolella oli takavetoinen bemari ja hän sillä autolla leikki aina, varsinkin talven liukkailla. heitti perää puolelta toiselle ja känkkärillä sivuluisussa mutkissa ym. ym. Ja äitini ajoi sillä kolari, miun ollessa kyydissä. Pelkään takavetoisia autoja ja talvisaikaan en suostu edes kyytiin. Ahistaa liikaa. :'(

Pelkään etuvetoisia autoja, olisin varmasti jo kuollut jos sellaisen ostaisin, aivan hirveitä varsinkin talvella!!!
Takavetoinen on paljon loogisempi, enkä ikinä osta etuvetoista kun en halua kuolla..

Ja ainiin, mies muuten lupasi mulle, mun pitkä aikaisen pyytelyn ja anelun jälkeen, että saan seuraavaksi autoksi Lincolnin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Pelkään etuvetoisia autoja, olisin varmasti jo kuollut jos sellaisen ostaisin, aivan hirveitä varsinkin talvella!!!
Takavetoinen on paljon loogisempi, enkä ikinä osta etuvetoista kun en halua kuolla..

Ja ainiin, mies muuten lupasi mulle, mun pitkä aikaisen pyytelyn ja anelun jälkeen, että saan seuraavaksi autoksi Lincolnin :D

Mie haluisin Plymouth Dusterin, Pontiac GTO:n, tai Dodge Demonin...-60 tai -70 luvun autoina... oishan nekin tietty takavetoisia... :'( mut mut... pakkohan tuohon Caminoonkin on tottua, jos se taloon tulee. En mie meinannu ensin tuohon pösöönkään tottua, ku manuaalivaihteet ja liian pieni nakkikattila...ja liikaa tehoja sen kokoiseen autoon.

No uus autohan on aina uus auto ja jokaiselle tottuttautumisen paikka.
Mutta ihan totuuden nimissä pakko sanoa, että takavetonen on ainakin mulle se turvallisempi vaihtoehto talvisaikaan, kun on looginen viedä, eikä haittaa jos vähän joskus lähtee sivuluisuun, on helppo korjata ja hallita. Etuvetoisella olisin kuollut varmasti jo ensimmäisenä talvena, ne ovat ihan hölmösti suunniteltuja eikä niissä ole mun mielestä mitään logiikkaa.

Mutta ihan totuuden nimissä pakko sanoa, että takavetonen on ainakin mulle se turvallisempi vaihtoehto talvisaikaan, kun on looginen viedä, eikä haittaa jos vähän joskus lähtee sivuluisuun, on helppo korjata ja hallita. Etuvetoisella olisin kuollut varmasti jo ensimmäisenä talvena, ne ovat ihan hölmösti suunniteltuja eikä niissä ole mun mielestä mitään logiikkaa.

Minä melkein tapoin itseni takavetoisella autolla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Minä melkein tapoin itseni takavetoisella autolla. :(

Mie oon kyllä onnistunu pyöräyttämään etuvetoisen auton jäisellä tiellä ihan kävelyvauhdista peräeellä penkkaan, mutta en ees silloin säikähtäny. Se olikin pieni, kevyt auto. Minnuu just pelottaa takavetoisessa se luisu, ku isäpuoli leikki ihan tarpeeks. Jäi kammo. Ja mies tykkää leikkiä kans ja sillä ollutkin nuorempana takavetoinen corolla, jonka luopumisesta asti se on uudesta haaveillu. Ja miulla vielä se kolari, joka äitin kanssa ajettiin sillä takavetoisella ja muistan ikuisesti kuinka tuijotin ikkunasta, ku perävaunulinen rekka vaan luisuu ja luisuu kohti ku myö ollaan jo nalkissa. Hitto... Kait se on vaan koitettava ottaa itteään niskasta kiinni ja istuttava sen auton rattiin vaikka sit alkuun jossain tyhjällä Prisman parkkipaikalla keskellä yötä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Hyb Rid:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kyllä mullekin kelpais, mutta mun mies ostelee vaan wanhoja traktoreita :D

Onko wanhoja traktoreita paljonkin, minkämerkkisiä, onko "täydessä työkunnossa"? Tuskin kuitenkaan työajossa.

Sillä oli Fordson, joku 50 luvan, laittoi kuntoon ja myi pois sen ja nyt sillä on Valmet, oisko 500?, vm 68, jota laittaa ehoksi. Kyllä niillä on tehty ihan meidän traktorihommat, ja on äkeet perään sun muut vehkeet.

Autokoulun opettaja laski minut vissiin säälistä läpi liukkaanradalla, kun en miä hallinnu sitä autoa ollenkaan, monta kertaa vaan pölis ku pyörin ympäri sillä, ihan kauheeta.
Ja äitillä kävi kanssa niin, että oltiin etuvetosella autolla liikenteessä, niin kävi jotain ja sitten kierittiinkin jo rinnettä alas ja pikkusisko oli sillo jotain nippanappa 1v ja mukana kanssa...
Itte oon pelleilly tolla takavetosella kyllästymiseen asti tyhjillä parkkiksilla ja milloin missäkin, että on kyllä lapasessa mitä pitää milloinkin tehdä, tai ei se ole edes lapasessa, se on selkärangassa, ja tulee ihan luonnostaan reaktio.

Autokoulun opettaja laski minut vissiin säälistä läpi liukkaanradalla, kun en miä hallinnu sitä autoa ollenkaan, monta kertaa vaan pölis ku pyörin ympäri sillä, ihan kauheeta.
Ja äitillä kävi kanssa niin, että oltiin etuvetosella autolla liikenteessä, niin kävi jotain ja sitten kierittiinkin jo rinnettä alas ja pikkusisko oli sillo jotain nippanappa 1v ja mukana kanssa...
Itte oon pelleilly tolla takavetosella kyllästymiseen asti tyhjillä parkkiksilla ja milloin missäkin, että on kyllä lapasessa mitä pitää milloinkin tehdä, tai ei se ole edes lapasessa, se on selkärangassa, ja tulee ihan luonnostaan reaktio.

Sitä se mieskin aina sanoo, et pitäis lähteä esim. jäälle harjoittelemaan, mut miuta ei saa autolla jäälle, ikinä! TYhjällä parkkiksella keskellä yötä voisinkin harjoitella...

Caminohan on ihan kiva, talvisin hiekkasäkkejä lavalle niin on enemmän painoa vetoakselilla.

Mun exä lähti aikoinaan hakemaan Firebird lava-autoa Enontekiöstä, ihan vain siksi että halusi sen. Hakumatkaa tuli täältä Kokkolasta aika kivasti.... lisäksi itselle ja kaverille hotellimajoitus+ruoka. Ja maksoihan se autokin turhan paljon. Ihan kiva ajettava se kuitenkin oli.

Esikoinen osti viime keväänä Chevy Sportsiden ja se on mukava peli, bensakulutus on vain melkoinen kun alla on iso v-kasi.

Iloisia ajokilsoja Caminolle!

Mun kokemukset takavetoisesta autosta on kerran melkein kuusiaitaan ja kerran sentin päähän valopylväästä. Eli rytissyt ei ole kertaakaan mutta lähellä on ollut :D
Mutta vikahan ei ollut siinä autossa vaan kuskissa! Mutta kesällä olikin ihan lapasessa B)

Alkuperäinen kirjoittaja '69:
'69 Pontiac GTO Convertible olisi kyllä minun makuuni.

Tarvitsetteko muuten ihan oikeasti sitä lavaa siellä takana - silloinhan Camino on juuri oikea valinta.

Mie just ostin pojullekkin Hotwheelsin Pontiac GTO ´69:n ja on kyllä niin hieno :D

Eipä kait sitä lavaa tarvita, mut mies tykkää lava-autoista :whistle: Jos siihen katteen sais, ni koiratkin menis kyydissä :D

Yhteistyössä