mies suuttui kun sanoin, että mä en liiku enää tänään kotoa mihinkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
nyt sai luvan riittää nää aikataulujoulut, tarkkoja kellonaikoja koska ollaan missäkin ja hirvee kiire koko ajan. aika kaukana joulun fiiliksestä....!!!!
sanoin sitten, että tästäeteenpäin mä oon joulut kotona ja jos joku haluaa viettää joulua mun kanssa, niin tervetuloa meille.
nytkin mies sopinut joulupukkikeikkoja klo 17-20 ja sen jälkeen pitäis vielä mennä sen vanhempien luo, en oo menossa ja siitäkös se hermostu...
anteeksi että haluan olla edes aattoillan rauhassa!

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
No kyllä sä saat olla kotonas, kerkee kai sen anopin tavata myöhemminki!!! Meki mennään vasta tapanina sukulaisiin

no sitä mäki sanoin et onhan tässä joulupäivää ja tapaninpäivää ja hemmetti soikoon lomaa loppiaiseen asti!
mut tää vaan räyhää miten se on ollut aamusta mun vanhempien luona ja sit mä en jaksa lähtee sen porukoille.
mies tiesi valmiin perhepaketin ottaessaan, että jouluna me ollaan aamupäivisin lapsen takia mummulassa, mutta nyt mä oon valmis luopuun siitäkin ja pitään kotijouluja..

Miksi yhdessä pitäisi mennä. Sinä olet sinä, yksilö ja olet kotona jos siltä tuntuu. Menkööt mies jos haluaa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä, en ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi yhdessä pitäisi mennä. Sinä olet sinä, yksilö ja olet kotona jos siltä tuntuu. Menkööt mies jos haluaa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä, en ymmärrä.

niinpä... en ymmärrä minäkään!! jos aikuinen ihminen ei johonkin halua lähteä, niin ei ole pakko.

Sinulla on oikeus tehdä sellainen joulu kuin haluat. Jouluna on mukava hiljentyä ja nauttia hyvästä ruosta ja omasta perheestä. Itse nautin kotijoulusta ja itse tekemistäni herkuista.

Jos miehesi nauttii erilaisesta joulusta, kuten vouhkaamisesta ympäri maailmaa ja sukulaisia miellyttämässä, niin ei kai voi muuta kuin ymmärtää ja antaa mennä, jos sille ei mene jakeluun, että joulu voisi ollan myös toisenlainen, ja että oma perhe on tärkein.

Me ollaan kokeiltu kaikenlaisia joulunviettotapoja. On käyty sekä miehen että mun vanhemmilla, isovanhemmilla jne ja kaaduttu aattoillan päätteeksi väsyneinä sänkyyn. On käyty kumpikin vain omien sukulaisten luona, jolloin juokseminen puolittui, ja iltaa jäi vähän itsellekin. Ja ollaan kutsuttu suku meille, jolloin ei juostu ollenkaan. Kaikissa noissa on kumminkin oma stressinsä.

Tänä jouluna minä ja pikkumies olemme kotona, mies touhuaa harrastuksiaan tuolla pajassa. Ihanan rauhallista. Toki olisi ihanaa, että mieskin kömpisi sisään, mutta ensi jouluna sitten. Silloin varmaan pikkumies on jo niin iso, että hänen jouluaan on mukava seurata. Nyt hän nukkuu, ja mamma sen kuin palstailee. ;)

Me oltiin aina joulut mun sukulaisten luona, kun oltiin kahdestaan (ennen lapsia siis). Kun esikoinen syntyi 13 vuotta sitten, tehtiin tietoinen päätös, että me ollaan nyt oma perhe ja vietetään joulua oman perheen parissa. Tästä on pidetty kiinni ja hyvä niin. Pidä vaan pääsi. Ei jouluna oo pakko mihinkään lähteä.

Meillä tehtiin nyt niin, että lapsi halusi aatoksi mummolle, eli anoppilaan, minä taas en. Syötiin jouluruoka kotona ja nyt mies ja lapsi lähti mummolle ja minä hörpin kodin hiljaisuudessa kokista nauttien koiran seurasta :D

Miksi riidellä asiasta, kun toinen voi mennä jos haluaa ja toinen olla kotona jos haluaa. Onko parisuhde teillä sellainen, että olette liimattuina toisiinne kiinni? Löysätkää pipoa ja joustakaa, antakaa toisen tehdä niin kuin hän haluaa, vältytte riidoilta.

No kyllähän niinkin voisi tehdä että vielä tänä vuonna vanhan perinteen mukaan ja ilmoittaa että ensi vuonna uusi systeemi.

Ei tule sitten yllätyksenä.

Itse olen sen kannalla että oma joulu omassa kodissa ja sitten vain vierailut isovanhempien luona eri päivinä.

Tehkööt jokainen niinkuin parhaakseen näkee. Toinen tykkää kyläluutia, toinen olla kotona. Miksi pitäisi kahden ihmisen toiveet sovittaa yhteen. Menkööt yksin ja olkoot sitten kotona yksin.

Yhteistyössä