Mies tuntuu laittavan itsensä lapsen edelle - ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hillosipulinpalanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hillosipulinpalanen

Vieras
Esim. Jos lapsella on ruoka-aika ja miehen pitäisi lapsi syöttää hän saattaa olla pädi kädessä 20min helpostikin vaikka lapsi kiukkuaa nälkäänsä.
Kun sitte alkaa vihdoin syöttämään lasta hän alkaa jälleen kesken kaiken räpläämään pädiä ja unohtaa lapsen ruokkimisen muutamaksi minuutiksi.
Jos hän haluaa kahvia hän ottaa sitä ennen kun ruokkii lapsen.
Samoin vaipanvaihto. Pyydän melko harvoin miestä vaihtamaan vaipan. Ja aina vastaus on KOHTA ja sitten saattaa mennä yli 30min että hän sen tekee ellei sitten unohda sitä kokonaan.
Tuntuu että mies on nykyisin äärimmäisen itsekäs ja pelleilee itsensä kohta "ulos" perheestä kun ei halua osallistua arkeen. Aina kaikki omat jutut menee hänellä yhteisten asioiden edelle. Jopa televisio-ohjelmat menevät kaiken edelle. Hän kyllä suostuu "kivoja" asioita tekemään lapsen kanssa välillä. Mutta kun lapsi menee laittamaan suuhunsa jtn. Sopimatonta lattialta, tai lapsi menee repimään johtoja, hän vaan huutaa sohvalta lapsen nimeä ja että ei saa. Ei viitsi nostaa persettään ylös ja jättää pädiä kädestä edes silloin kun lapsi kakoo jotain kurkustaan! Käskee mun katsoa. Ärsyttää suunnattomasti se laiska paska! Ei se ennen tollanen ole ollut. Nykyisin ei edes kotitöitä tee ollenkaa omatoimisesti. Ennen imuroi ym. Ilman pyyntöä.

Niin kävi meilläkin. Mies on nyt ex.
Nyt ei ole kuukauteen nähnyt lapsia, kun ei ehdi. Ei ehdi edes soittamaan tai laittamaan esikoiselle viestiä. Mahdotonta tuo kiire nykyään...

Mutta kuka tässä nyt menettää enemmän, minä ja lapset vai mies?

se voi kertoo myös miehen uupumuksesta mulle tuli tos talvel 2 vuoden lapsen hoidon jälkeen olen kurkkuani myötä täynnä pottailua ruokailua ja kaikkea muuta kodin hoitoon liittyvää toki oon laiska välillä mut pääsääntösesti kotona. noh nyt taas maittaa. ehkä joku viikon loma yksin sille miehelle jos sit olis akut täynnä.

Hah. Miehellä uupumus vai. No kyllä sitä varmasti on lapsia saadessa uupumus itse kullakin! Mutta en mäkään mihinkään hiton lomille kykene lähtemään kun mies ei selviäisi lapsen kanssa kahdestaan. Juurikin siksi kun ei osallistu arkeen juuri ollenkaan! Ei saa ruokkia lasta omatoimisesti ruoka-aikoina vaikka ne on kirjoitettu ylös sille kun itse sanoi että ei niitä aikoja osaa.. Siinähän se on kun se tekee niitä omia juttujansa koneella ja menee omia menojaan. Mä olen lapsen syntymän jälkeen saanut yhden ainoan vapaa-illan.

Hah. Miehellä uupumus vai. No kyllä sitä varmasti on lapsia saadessa uupumus itse kullakin! Mutta en mäkään mihinkään hiton lomille kykene lähtemään kun mies ei selviäisi lapsen kanssa kahdestaan. Juurikin siksi kun ei osallistu arkeen juuri ollenkaan! Ei saa ruokkia lasta omatoimisesti ruoka-aikoina vaikka ne on kirjoitettu ylös sille kun itse sanoi että ei niitä aikoja osaa.. Siinähän se on kun se tekee niitä omia juttujansa koneella ja menee omia menojaan. Mä olen lapsen syntymän jälkeen saanut yhden ainoan vapaa-illan.
Ei OSAA ruokkia lasta omatoimisesti. Mukavia nämä laitteet kun korjaavat kirjoituksia.

Miehet ny voi olla tommosia. Lapsen kränä ei niin haittaa ja ehkä tietääkin et kyllä äiti hoitaa kun se ei niin jaksa kuunnella lapsen kitinää tai muuta hätää. Miehet on muutenkin laiskempia, ei voi mitään.

Oma mieheni ei niin paha tapaus kuitenkaan. Muita kotitöitä tekee, mutta kun lapsen kanssa pitäisi olla niin puhelin on tärkeämpi. Jos en ole kotona ja mies on kahdestaan lapsen kanssa minun täytyy varmistaa että onko syöty yms. Pottailuakin kovasti yritetään mutta minusta tuntuu ettei mies sitä poissaollessamme hoida, vaikka lapsi aika omatoimisesti tahtoisikin yrittää. Toisaalta nyt ollaan ehkä menossa parempaan suuntaan kun olen tarpeeksi nalkuttanut :D ja kyllä hän hyvä isä myös osaa olla. Silloin kun hän oikeasti haluaa niin hän myös leikkii lapsemme kanssa ja antaa minullekkin taukoja.

Eihän tuossa ole mitään omituista. Lapsen pitää oppia, ettei kiukuttelulla saa mitään aikaan ja että aikuisten tarpeet menevät aina lapsen edelle.

Onkohan miehesi liian riippuvainen padistaan, addiktoitunut? Taitaa tarvita vierotushoitoa.
Piilota hänen padinsa ja kun alkaa etsiskellä, sanot suoraan miksi piilotit sen.
Ensin huoltaa lapsen/tekee kotihommat sitten saa"ruutuaikaa." Näin minä teen koululaisten kanssa ;)

Luulisi aikuisen miehen kohta hoksaavan , kun joutuu elämään ilman ruutuaan, kuinka paljon se vie hänen huomiotaan pois siitä tärkeämmästä, eli lapsesta, perheestä.

Meillä jo isompiakin lapsia. Mutta jos olen itse lähdössä pois kotoa illaksi tms. ja mies jää lasten kanssa..
Takkia päälle vetäessäni suuni käy taukoamatta: muista sitten iltapalalla ja pakkaa reppu aamuksi, pyykitkin on vielä koneessa,
tarkistakaa ne läksyt, hampaiden pesun jälkeen jne. Mieheni huitaisee kädellään: ala jo mennä siitä kyllä me pärjätään!
Pyydän anteeksi "nalkutustani" ja poistun. Tiedän hänen kyllä lapset syöttävän, nukuttavan jne.
Mutta illalla myöhään palatessani siivoan keittiön iltapalan jäljiltä, nostan pyykit koneesta kuivumaan, pakkaan repun jne.
Niin, ohjeita ei saisi antaa, mutta...