Mies työtön ja haluaa että minä vien lapset hoitoon aamuisin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden vaiheilla

Vieras
Mies on nyt jäänyt työttömäksi, tekee kuitenkin omaa taloamme, joten sinällään ihan kiireinen. Nyt kuitenkin minä lähden töihin aamulla puoli kahdeksan maissa, mies jää vielä kotiin "hengailemaan", ei siis nuku enää vaan lähtee raksalle siinä yhdeksän maissa. Ja haluaa tosiaan, että minä vien lapset hoitoon silloin kun töihin lähden. Pitäisikö minun vain jättää lapset vielä kotiin töihin lähtiessäni vai kuskaanko hoitoon?

lapsistakin olisi varmaan mukava "hengailla" kotona noin pitkään. tosin jos päiväkodissa alkaa toimintatuokiot ym. jo 8 pintaan niin sitten on parempi mennä silloin.

Eihän tuo puoli kasi niin kamalan aikainen ole ettet voisi sinäkin viedä. Varsinkin jos hoitopaikka on sinun työmatkan varrella ja mies joutuu "eri lenkin " heittämään kun menee raksalle. Voisko tuostakin tehä jotenkin kompromissiä että veisitte vaikka vuorotellen hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Onko tarha työmatkan varrella sinulle tai raksamatkan varrella miehellellesi? Onko kummallakin auto käytössä?

Kumpikin "joutuu" tekemään noin puolen kilometrin mutkan päiväkodille ja molemmilla auto käytössä.

Meillä hoidossa toiminnat alkaa yhdeksältä, joten eivät myöhästyisi niistä.

Monesti joudun kuopuksen herättelemään, että ehtii mukaan hoitoon. Hoitopäivä lyhenisi ihan kivasti kun minä voisin sitten hakea kun töistä pääsen.

No tota...toisaalta jos sinä veisit, niin he ehtisivät aamupalalle. Mutta toisaalta ne lapset ei välttis ole itse iloisia tarhan aamupalasta.
Kyllä mun mielestä se työtön vie, ja jos ei joka aamu niin enimmäkseen kuitenkin.

Mitä ne työttömän lapset siellä hoidossa tekee? Eikö olisi paikallaan pitää lapset kotona ellei ole kyse erityisavustusta tarvitsevista lapsista. Veronmaksajien rahoilla siellä hoidetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Kyllä se meillä mies veisi! Oishan se sun kivempi lähteä töihin, kun ei tarvitse valmistella lapsia hoitoa varten, mies saisi suoda sinulle sen ilon!

Joo on mulla kyllä oma lehmäkin ojassa, sillä saisin sitten nukkua itse noin puoli tuntia pidempään aamulla kun jäisi lasten valmistelu väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Mitä ne työttömän lapset siellä hoidossa tekee? Eikö olisi paikallaan pitää lapset kotona ellei ole kyse erityisavustusta tarvitsevista lapsista. Veronmaksajien rahoilla siellä hoidetaan...

Huom. kaikilla ei ole ILMAISTA PÄIVÄHOITOA. Ihan yleissivityksenkin vuoksi on hyvä tietää sinunkin.

Kyllä mun mielestä mies voisi pääsääntöisesti viedä lapset. Eikä tarttis pientäkään niin aikaisin herätellä. Tai sit mies sais luvan herätä lasten kanssa ja valmistella heidät lähtöä varten ja sä saisit nukkua pidempään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Ehkä he haluavat tupansa joskus valmiiksi. Kuka hullu lasten kanssa päivät kotona on ja yöt jossain raksalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Onko tarha työmatkan varrella sinulle tai raksamatkan varrella miehellellesi? Onko kummallakin auto käytössä?

Kumpikin "joutuu" tekemään noin puolen kilometrin mutkan päiväkodille ja molemmilla auto käytössä.

Meillä hoidossa toiminnat alkaa yhdeksältä, joten eivät myöhästyisi niistä.

Monesti joudun kuopuksen herättelemään, että ehtii mukaan hoitoon. Hoitopäivä lyhenisi ihan kivasti kun minä voisin sitten hakea kun töistä pääsen.

Mitä epäselvää tuossa nyt sitten enää on? Molemmille koituu lenkkiä kuitenkin, lapsille kivempi kun on lyhyempi hoitopäivä ja sulle puoli tuntia lisää uniaikaa. Mies vie siis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vb:
Mies veisi. Miehet on välillä niin itsekeskeisiä ja kykenemättömiä ajattelemaan lastensa parasta :(

Ja naiset. Viedään lapset hoitoon vaikka ollaan työttömänä kotona ja voitaisiin itsekin lapset hoitaa...

No, kun tuolla tavalla käytetään subjektiivista oikeutta niin ei kauan mene, kun tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus poistuu kaikilta ja siirrytään taas tarveharkintaiseen (mikä hankaloittaa niiden oikeasti päivähoitoa tarvitsevien lasten ja heidän vanhepiensa asemaa).

Yhteistyössä