Mies- vai naisvoittoinen suku? Lastesi sukupuoli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brainless
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Brainless

Vieras
Rupesin miettimään, josko oman ja miehen suvun perusteella pystyisi laskeskelemaan, kuinka suuri mahdollisuus on saada tyttö tai poika.

Esimerkki omasta suvusta äidin puolelta:
Isoäidilläni: 3 tyttöä, 2 poikaa
Äidilläni 3 tyttöä, 1 poika
Siskollani 2 tyttöä
----------
8 tyttöä, 3 poikaa

Miehen suku isän puolelta:
Isoisällä 1 tyttö, 3 poikaa
Isällä 2 poikaa
Miehellä 1 poika
Veljellä 2 poikaa
----------
1 tyttö, 8 poikaa

Miehen suvussa siis enemmän poikia, kun oma suku on taas tyttövoittoinen. Vaikuttaa siltä, kuin sukuni naiset (tai kropat) suosisivat enemmän tyttö- kuin poikasiittiöitä. Toisaalta miehen suvussa poikasiittiöt vaikuttavat vahvemmilta, kun poikia on syntynyt noinkin suuri määrä. Voikohan tuossa olla mitään perää, että joidenkin naisten kropat suosivat jompaa kumpaa sukupuolta?

Rupesinpas oikein miettimään :)

Äidin puolelta:

isoäidillä 5 poikaa ja 2 tyttöä
äidilläni 2 tyttöä
siskollani yksi poika

Miehen suku äidin puolelta puolelta (isästä kun ei mitään tietoa):

Isoisällä 2 poikaa ja yksi tyttö
isällä 2 poikaa
enolla 2 poikaa (toinen enoista on lapseton)

----
Miehen suvussa on paljon poikia, samoin omassa suvussani äidin puolelta mutta isäni puolelta löytyy myös tyttöjä. Meillä on poika 2v7kk ja tyttö 5kk. Oma kroppani ei taida suosia kumpaakaan ;)

Todella mielenkiintoinen aihe :) Yritänpä nyt itse saada listan aikaiseksi :)

Äidin puolelta:
isoäidillä 1 poika ja 3 tyttöä, toisesta avioliitosta 1 poika
äidilläni 2 poikaa ja 1 tyttö
veljelläni 1 poika
minulla 2 poikaa ja 1 tyttö (toistaiseksi :))

Miehen suku:
isän isällä 2 poikaa ja 1 tyttö, toisesta avioliitosta 1 poika ja 1 tyttö.
appiukollani 3 poikaa ja 3 tyttöä
äidin isällä 4 tyttöä, toisesta avioliitosta 2 poikaa
miehen siskoilla yhteensä 4 poikaa
miehen veljillä yhteensä 3 poikaa ja 1 tyttö

Joten meillä näyttäisi olevan poikavaltainen sukutausta :) haaveissa olisikin saada 7 veljestä 'LOL'

Miehen siittiöthän määräävät sen, kumpaa sukupuolta vauvasta tulee (miehellä siis X- ja Y-siittiöitä). Oma mieheni on miesvoittoisesta suvusta, joten meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö. Tosin perhekoot ovat nykyään niin pieniä, että sattumalla on suuri merkitys vauvaa hankittaessa. Vanhoissa perheissä, joissa on lapsia ollut jopa yli 10, niin niissä jo voi joissakin tapauksissa sanoa, mihin suuntaan taipumusta on.

Nykyisellä miehelläni on 5 siskoa ja hän on ainoa poika. Jos siis aiomme vauvaa tehdä, niin todennäköisyys tytön saamiseksi on aika iso.

Oman isäni suku on miesvoittoinen ja äitini suku on tasapuolisesti jakautunut.
Miehen isän suku on tasapuolisesti jakautunut ja äidin suku naisvoittoinen.
Meillä tyttö ja poika.

Todennäköisyyteen vaikuttaa myös ajoitus. Poikasiittiöt ovat nopeampia ja tyttösiittiöt kestävämpiä.

Meillä näin

Äidinäiti: 1 t ja 1 p
Äiti: 2 t ja 1 p
Mulla: 1 p
Eli 3 tyttöä ja 3 poikaa

Miehen paapalla: 3 p ja 1 t
isällä: 2 p
Veljellä: 1 p
Eli 6 poikaa ja 1 tyttö

Heh, tää oli aika hauska ketju niin pakko myös itse jotain kommentoida!

Meillä on molempien suvut poikavoittoisia (en nyt jaksa tarkemmin eritellä kuin paljon kumapaakin). Jostain kumman syystä minulla oli melkein heti raskauden alusta asti olo, että poika tulee ja niin tulikin. Mieheni oli myös samoilla linjoilla. Ollaan myös keskusteltu, että pojan tekijöitä ollaan, oltais varmaan tosi yllättyneitä, jos seuraavaksi tupsahtaisikin tyttö!! Parin vuoden sisään toivotaan kakkosta -olettaen että poika olisi myös hän (vaikka kyllä meille tietty myös tyttö kelpaisi) :)

Kuten joku sanoi, miehen siittiöt määräävät sukupuolen. Lisäksi yhdynnän ajoitus vaikuttaa. Tosiaan tyttösiittiöt ovat kestävämpiä (jos siis yhdyntä juuri ovulaatiota ennen, ne säilyvät) ja pojat nopeampia (jos ovulaation loppumetreillä).

Miehen isä siittänyt viisi poikaa, eikä yhtään tyttöä. Oma lapsemme tyttö.

Olen toki lukenut tuosta, että miehen siittiö määrää tulevan lapsen sukupuolen siinä mielessä, ehtiikö tyttö- vaiko poikasiittiö ensin paikalle, MUTTA.. muistan jostain lukeneeni, että poika- ja tyttösiittiöt vihtyvät erilaisissa ympäristöissä, toiset hieman emäksisemmässä ja toiset happamammassa. En ole kyllä löytäny väittämälle tukea, mutta ajatus on silti aika mielenkiitoinen. Itse haluaisin uskoa, että naisenkin elimistö vaikuttaa tulevan lapsen sukupuoleen. Esim. jos tyttösiittiöt pitäisivät emäksisemmästä ympäristöstä ja naisella sattuisi olemaan tyttösiittiöille suotuisampi kroppa, niin suurempi mahdollisuus silloin olisi tyttöön. Olisi mielenkiintoista tietää, jos tällaisesta on joskus tehty tutkimuksia ja minkälaisia tuloksia on syntynyt.

Juuri tuon vuoksi tulin ajatelleeksi sitä, kun sukuni naiset äidin puolelta ovat synnyttäneet enemmän tyttöjä kuin poikia. Mielestäni epätodennäköisempää olisi, että kaikki nämä lukuisat miehet, joiden kanssa nämä naiset ovat saaneet lapsia, tuottaisivat tyttövoittoisempaa tavaraa. Tuo olisi muuten aikamoinen yhteensattuma. Tätini tytär sai äskettäin lapsen, tyttö tuli. Kas kummaa. ;)

Lueskellesani viestejänne vaikuttaa siltä, että mahdollisuus saada tyttö tai poika on yhtä suuri, mikäli sukuun on syntynyt suurinpiirtein saman verran kumpaakin sukupuolta. Jos suku on taas miesvaltainen, on todennäköisyys poikaan suurempi ja päinvastoin. Kunpa se olisikin noin helppoa päätellä. :D

Yhteistyössä