Mies vai poika..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suru

Vieras
Pakko tulla purkautumaan tänne, jollekin, en jaksa yksin.
Tapasin nykyisen "miehen" reilu vuosi- puolitoista sitten.
Olin juuri eronnut muutaman vuoden kestäneestä rankasta suhteesta, jossa mies oli sairaan mustasukkainen ja väkivaltainenkin, eikä suhde toiminut enää millään tapaa, ainoastaan seksin suhteen, mutta sehän ei pitkälle kanna.

Jokatapauksessa olin tehnyt periaatepäätöksen pysyä sinkkuna ja keskittyä
vain lapsiin (4 & 7v).
Noh, kuinkas ollakaan, yksi kaunis ilta tapasin nykyisen miehen, joka vaikutti enkeliltä entiseen verrattuna, joka tuntui olevan MIES huomattavasti nuoremmasta iästään huolimatta. Hän työskentelee palomiehenä ja vaikutti todella huomaavaiselta, kiltiltä ja kaikin puolin kunnolliselta.
Hän kertoi menettäneensä raskaana olleen tyttöystävänsä auto-onnettomuudessa, ja joutuneensa työnsä takia onnettomuuspaikalle. Tunsin valtavaa myötä-tuntoa ja itkimme asiaa monet kerrat.

Aloimme tapailla, mutta selvitin hänelle heti alkuun haluavani pitää suhteen tapailu-tasolla ja hän sanoi ymmärtävänsä. Olinhan itse juuri eronnut ja hän menettänyt tyttöystävänsä.
Kuinkas ollakaan, pian se kuitenkin alkoi- "muutetaan yhteen"-vihjailu, tulemisten ja menemisten uteleminen, joka päivä kyläileminen.

Mies todentotta oli tunkemassa kotiimme ja elämäämme ihan tosissaan, vaikka kovasti vastaan pistin, en halunnut sitoutua, -taas.

Lopulta luovutin ja ajattelin, -miksi ei. Suhde toimi kaikin puolin, mies piti lapsista ja lapset hänestä, olimme todella rakastuneta ja ensi kertaa minusta todella tuntui siltä olin löytänyt etsimäni. Ihmisen jonka kanssa olin nauranut enemmän kuin kenenkään koskaan, joka osasi ottaa minut huomioon ja oli kaikkea sitä mitä olin toivonut. Olin onnellinen!
Muuttamalla yhteen näkisimme pian kuinka suhde tulisi toimimaan.

Hän siis muutti meille, tosin vain käytännön tasolla, papereilla asumme molemmat erillämme käytännön syistä. Hänellä kun on oma asunto-osake, jonka ilmeisesti tulee olla ostajan nimissä(ensiasunto).
Pari kuukautta muutosta olimmekin jo kihloissa ja siitä lähtivät myös vauva-haaveet, lähinnä miehen aloitteesta, hänellä kun niitä ei vielä ollut.

Tässä sitä nyt ollaan, kuudennella kuulla raskaana ja "onnelisesti" yhdessä edelleen, kaikki vain ei olekaan niin kaunista kuin minun annettiin ymmärtää.
Ensimmäinen yllätys tuli eteen, kun olimme lähdössä mieheni autolla hänen vanhempiensa luokse. Poliisit pysäyttivät meidät, ja rutiinitarkastuksen yhteydessä selvisi, ettei kullallani ollut voimassa olevaa ajo-oikeutta, auto oli katsastamaton, ollut sitä jo kolme viimeistä vuotta ja siitä oli verot maksamatta. Eli kilvet lähti ja minä pääsin rattiin.
Olin "hiukan" ymmälläni, olinhan pitänyt miestä tunnollisena ja asioitaan huolehtivana ihmisenä. Mies selitteli kaikkea inhimillisinä erehdyksinä, ja minä katsoin asioita läpi sormien ja uskoin. Ajokorttia ei ollu koska autokoulu oli hukannut paperit, ja auto oli vain unohtunut katsastaa. -No näitähän sattuu, ajattelin. Paljon katsoin läpi myös miehen kovien kokemusten vuoksi.

Seuraava järkytys olikin sitten vähän isompi. Olin tutustunut läheisesti miehen perheeseen ja tullut kyllä joskus ihmetelleeksi, miksi miehen menehtyneestä ex-puolisosta ei puhuttu koskaan. Alkuun ajattelin asian olevan vain niin kipeä ja arkaluontoinen, mutta kerran rohkaistuin kysymään hänen siskoltaan. Yllätyksekseni sisko ei ollut moisesta koskaan kuullutkaan, ja kun asiaa selviteltiin, ei ollut äiti, -isä eikä veljetkään.
Totuus oli, ettei koko onnettomuutta ja raskaana ollutta tyttöystäävääkään ollut olemassakaan. Kysyttyäni asiasta mieheltäni, tämä yritti ensin keksiä jotain, mutta lopulta kierrellen myönsi asian. Vastausta kysymykseen -miksi en ole silti saanut vieläkään.
Olin vihainen ja olen sitä ajoittain yhä. Kuinka hullu ihminen on keksiäkseen jotakin tuollaista?! Huvitavaa sekin, että joskus riidellessämme mies on vetäny tämän "kuolleen exän" ja kehunut kuinka täydellinen hän oli, kuinka häntä rakasti ja rakastaisi vieläkin jos onnettomuutta ei olisi tapahtunut.
Miten pahalta se minusta silloin tuntui ja miten surkeaksi se oloni saikaan, monetko kerrat itkin kun olen "vain" minä, jonkun korvike.

No, nämä jutut onneksi loppuivat tuohon, mutta kaikki se muu mitä tilalle on tullut, -ei paljon lupaa. Olen antanut anteeksi sen, että miehen asunnon remontti on seisonut jo vuoden, asunto on tyhjillään mutta kulut juoksevat koko ajan. Olen antanut hammasta purren anteeksi sen, että mies asuu luonani maksamatta senttiäkään, ostamatta ruokaa, maksamatta mistään. Olen yrittänyt ymmärtää, että hänellä on omatkin menonsa.

Yhteen muuton jälkeen selvisi muuten, että mies on allerginen koirille ja kissoille, ja minulla on ne molemmat. Koira vuosien haaveilun tulos, ulkomailta haettu metsästyskoira ja tulevaisuuden harrastuskumppani, minulle siis kovin rakas. Miehen tultua taloon alkoi sääntöjen latelu, -koira ei saisi nukku sohvalla, ei sängyssä, lopulta ei koko makuuhuoneessa. Minä hyväksyin tämän hänen astmansa takia.
Nyt mies jo inttää, että minun pitäisi myydä koira, säästyisi "joka aamuiselta vitutukselta kusettamisien kanssa" ja saisihan siitä rahaakin. Aamulla ulkona käyttäminen kun olisi ainoa asia, jonka häneltä pyydän, minun kun herättävä kaksi tuntia aiemmin töihin ja huolehdittava lapset hoitoon ja kouluun, ja hän ehtisi varsin hyvin. Mutta sekös "vituttaa" ja on jo ilmeisen liikaa pyydetty!?

Tästä asiasta on käyty jo sen tuhannen riitaa, olen jopa suoraan kysynyt, miksei jätkä ottanut astmaansa puheeksi tapailuvaiheessa, vaan väitti silloin "rakastavansa" koiria ja haluavansa omankin. Nyt kellossa on toinen ääni, hän ei ole koiraihminen koskaan ollutkaan.

Olen myös tehnyt selväksi mielipiteeni, että hänen muuttaessaan ulkopuolisena perheesemme, oletin hänen hyväksyvän perheemme säännöt ja tavat, mutta ilmeisesti ajattelin väärin?

Niin, nyt tilanne on se, että tarvitsimme auton, ja mies ostatteli farkkua tuttavaltaan luvaten maksaa sen tämän kuun loppuun, kun se auto, josta kilvet oli viety, saataisiin katsastetuksi ja myytyä. Asiaa vaikeuttaa kuitenkin se, että veroja ja vakuutuksia on maksamatta satojen, liki tuhannen euron edestä eikä sellaisi rahoja saa tähän hätään mistään. Pahoin pelkään, että tuo auto lähtee meiltä alta. Viimesin yllätys oli kun löysin tänään auton hanskalokerosta miehen nimellä haastemiehen jättämän yhteydenottovaatimuksen.. -mitä sieltä seuraa?

Olen alkanut ahdistumaan tästä kaikesta, mies ei puhu eikä kerro minulle ongelmistaan, niitä kun ei kysyttäessä ole, pelkään kuka hänestä tulee kun saamme lapsen, kuka hän on edes nyt? Valheita tuntuu tulevan yhtä soittoa, eikä hän tunnu haluavan tehdä asioille/ ongelmille mitään. Hänen rahansakin vain katoavat jonnekin pari päivää palkkapäivästä niitä ei ole.. Kuinka selviämme taloudellisesti lapsen synnyttyä ja kuinka hankimme kaiken tarvittavan? Huh. Anteeksi kirjoitusvirheet, tämän väsymyksen keskellä ei sormet tahdo löytää paikoilleen. Mitä mieltä muut, kuinka jaksaa tällaista elämää?

Valitettavasti tällaiset huijarit ja valehtelijat eivät taida muuttua :( Ja nyt hän on vienyt pohjan pois sinun luottamukseltasi ihmeellisillä ja oudoilla valheillaan. Tuo raskaana olevan tyttöystävän kuolema kyllä oli aika rankka keksintö enkä voi tajuta miten joku normaali voisi tuollaista edes keksiä. Ehkä saadakseen myötätuntoa? Jotenkin tuntuu tosi pahalta puolestasi, että kerkesit vielä raskaaksi tulla tuolle miehelle :( Ja tietenkin syytät itseäsi kun olit niin "tyhmä" mutta tosiasiassa tuollainen huijari voi huijata ketä tahansa! Tuntuu laskelmoivalta että hän sai sinut koukkuun ja sitten alkavatkin vasta tosiasiat paljastua. Ties mitä muuta on valehdellut tai salannut menneisyydestään ja etsinyt itselleen sopivan saaliin.
Kunpa voisit jotenkin irrottautua tuosta, mutta helppoahan se ei tule olemaan. Mitä luulet itse että olisi parasta tehdä?

Karmeaa, tiedät varmasti itsekin, ettei tuosta takuulla hyvä seuraa. Tuollaista EI TARVITSE jaksaa, ota oman elämäsi ohjat omiin käsiisi. Jos mies on valehdellut sinulle tuollaisista asioista, mitä on vielä kertomatta ja tulossa? Ottaisin jalat alle tuollaisesta suhteesta, todella pian.

Minäpä jaksoin lukea koko tekstin. Ja ihmettelen, miten jaksat tuota. Teidän suhteella ei minun mielestäni ole mitään tulevaisuutta. Sitä ihmistä, johon rakastuit, ei ole olemassa. Koko suhde perustuu valheelle.. Miehellä selvästi mielenterveysongelmia. Jos aiotte edes yrittää niin kääntykää ammattiauttajan puoleen. Saat itsekkin selkeyttä asioihin. Ja lapsen kannalta pitäisi saada jokin tolkku asioihin. Voimia sinulle paljon!!

Ota itteäs niskasta kiinni ja heitä mies pihalle! Ethän sinä edes tunne häntä, jos hän valehtelee kokoajan. Pitäisi ainakin siitä tajuta, ettei hänellä ole kaikki kotona, jos valehtelee tuollaista, että raskaana oleva tyttöystävä kuollut, ja joutunut työn takia paikalle, ja sitten selviää ettei tuota tyttöystävää ole olemassakaan. Ihan ihan liikaa valheita, ja vielä ihan liian suuria sellaisia. Potki se oikeesti pihalle, ei voi ikinä tietää mitä vielä paljastuu.. Ja mistä tietää, vaikka hän joku päivä tekisi jotain sinulle tai lapsillesi. Minä ainakin olisin niin epäluuloinen, että heittäisin heti ulos.

Siivellä elävältä huijariltahan tuo sinun miehesi kuulostaa. Ehkä myös sairaalta, ei kai kukaan terve keksi juttuja kuolleesta tyttöystävästä..?
Ei kenenkään tarvitse kestää tuollaista elämää. Sinulla on koti joka on sinun ja lastesi, haluatko jonkun huijarin asuvan kanssanne, olevan osa lastesi elämää??

Mä en uskaltais missään nimessä pitää yhteyttä tuollaiseen pelottavaan mieheen lapsenkaan puolelta, en todellakaan. On sulla kyllä onneton tuuri käynyt. Minusta ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin jättää mies mahdollisimman pian. Hänellä on joku paha mielenterveyden häiriö, ihan pakosti.

Voi ei, kyllä sääliksi käy, minkälaisen loisen olet saanut elätiksesi. Toivon, että uskaltaisit heivata sen ääliön pihalle, vaikka oletkin raskaana! Ei tuollainen valehtelu ihan noin vain lopu, sairaalloiselta tuo kuulostaa. Tai mene jonnekin parisuhdeterapeutille juttelemaan, että saat joltain uutta näkökulmaa asiaan. Sinulle itsellesi tulee vääristynyt todellisuudentaju, kun hyväksyt noita valheita ja selityksiä ja yrität elää sen mukaan. Hieman sairas mies, ja riippuvainen sinusta... Tsemppiä todellakin.

taitaapa olla psykopaatti - ei mies eikä poikakaan.
eipä ammattikaan voi olla totta, koska palomiehen työtä ei voi harjoittaa ilman ajo-oikeutta. pitää olla vähintään BC-kortti.
pihalle moinen huijari!
taitaa mennä ulosottoon kaikki rahat? onko hänellä sittenkin muita elätettäviä?
ja googlaapa ihan huvikses psykopaatti, josko löytäisit yhtäläisyyksiä asuinkumppanistasi.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Psykopaatti mullekin tuli mieleen :/ Patologinen valehtelijakin varmaan... Tuota mäkin jäin ihmettelemään että oletko ihan varma että mies on palomies, kun noi ajoluvat ei ollu kunnossa????

Samoja ajatuksia... Oletko käynyt miehen työpaikalla, tavannut hänen työkavereitaan jne?

Ja oletko muuten tavannut miehen kavereita tai onko hänellä ylipäätänsä sellaisia?

Niin tai näin, jo ihan tämän kertoman perusteella en keksi muuta ratkaisua kuin ukko ulos. Helpompi nyt ennen lapsen syntymää, saat sitten rauhassa keskittyä vauvaan ja isompiin lapsiin kun ei ole noita miehen kiukutteluja ja ongelmia varjostamassa.

Oisin pistäny kengän jälkeä perseelle heti,kun olisi paljastunut tuo "kuollut ex"-tarina valheeksi...Eihän tuommosseen voi luottaa missään ja sitten tullee SINUN kottiisi määräilemmään tuon jälkeen.Kuulostaa tosi järkyttävälle.Minä en uskoisi ennää mihinkään,mikä hänen suustaan tullee/on tullut.Toivottavasti et tuommoista renttua kahtele kodissasi.Koira viekkuun ja ukko pihalle...

Mies ulos elämästäsi,ennenkuin hän "vetää" sinut samaan suohon,kuin missä itse selvästi on.Nykypäivän "huijari" vrt.gabriel -vanha kotimainen mv.elokuva.Tuskin on ees mikään palomies...