Mies vai poika..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille "myötäelämisestä" ja ymmärtämisestä, jotenkin helpotti avautua tilanteeta edes jonnekin, kavereillekaan en ole asioista uskaltanut puhua.. Tuntuu että ollaan jotenkin eristäytynyt heistäkin, yhteydenpito on nykyisin tosi harvaa ja pinnallista..

Niin, sanoisin varmasti itsekin samaa kysyvältä, että heitä hitossa pihalle. Voi kun se olisikin helppoa, vaan kun ei ole. Eniten kupissa painaa ehkä miehen perhe, aivan ihanat vanhemmat ja sisarukset, joista on tullut minulle todella rakkaita. Toki meillä on miehen kanssa paljon hyviäkin hetkiä, mutta en voi väittää etteikö epäluulo kaivaisi nykyään koko ajan. Voinko luottaa mihinkään mitä hän puhuu?!
Eronneena äitinä luulin löytäneeni sen elämäni miehen jonka kanssa yhdessä ollaan aina, mutta tässä sitä ollaan, ja sattuu ajatella jäädä taas yksin varsinkin pienen kanssa.

Olen kyllä riidellessä heittänyt ukon pihalle jo moneen kertaan mutta aina se on takas tullut joko omasta halustaan tai minun pyytämänäni. Aina olen kuitenkin halunnut antaa mahdollisuuden.
Joskus mies on jopa uhannut tehdä itselleen jotain jos jättäisin, ja pelottaahan sekin. Mutta niin uhkaili aikoinaan exäkin, ja varsin hyvissä voimissa oleva äijä on kyllä edelleen. ;)

Palomiehen hommissa en ole nähnyt miestä kertaakaan, mutta tuo pitää kuitenkin paikkansa perheen ja kavereiden mukaan. Työ oli sivutoimi, täällä pikkukylillä kun ei "keikkaa" riitä kokopäivätyöksi asti. Nuo hommat jäivät kuitenkin sitä mukaa kun minä tulin kuvioihin, en tiedä miksi, mutta mies halusi "keskittyä minuun ja oikeaan työhönsä".

Jonkun ammattilaisen puheilla käyminen voisi tosiaan auttaa, eriasia saanko miestä mukaan, mutta eipä taida olla vaihtoehtoja..

Mietitään. Halauksia kaikille teille!

Minulle voi laittaa asiallista s-postia, wiivi81@suomi24.fi

miehen sukulaisten kanssa voit olla tekemisissä, vaikka miehen jättäisitkin. varsinkin, jos osaat selvittää heille miehen tekemiset oikeassa valossa. kokemusta on.
ja sivutoiminen sammutusmies ei ole viralliselta ammatiltaan palomies. siinäkin sinua on huijattu ainakin pikkusen...

Joo, voit varmaan jäädäkin miehen kanssa, monia asioita teillä onkin jo hyvin, MUTTA, ihan ekana teidän pitää tehdä selvät säännöt, totuuden, rahan jne jne suhteen. Miehen pitää ottaa tisekään niskasta kiinni, tuoda tiliotteet jne ja miettiä tilanteensa. Voit auttaa häntä sen suhteen katsomalla papeteita ja miettimällä mitä tehdä, mutta et voi maksaa niitä.

Niin että teillä on yhteinen tili minne molemmat laittaa rahaa, mistä maksat sitten laskut jms (miehen ei tarvi siihen tiliin olla korttia tms, mutta niin että hänkin näkee tiliotteilta minne yhteiset rahat on menneet) Jos mikään ei auta, niin sitten miehen vanhemmat siihen mukaan ja yhdessä teette ne säännöt. Varskinkin kun vauvakin tulee niin on pelottavaa jos mies häsää kaiken...

ammattilainen olis varmaan hyvä...tuon ex-jutun ymmärrän sikäli että voi joskus päästä "pieni" valhe saadakseen sympatiaa naiselta, kun sen on päästänyt niin aika vaikea on sitä enää sitten ottaa takaisin, helpompi sitten vaan jatkaa siitä valehtelua.

Ihmeellistä että aikuinen mies ei ota vastuuta hommistaa, esim. noi ajokorttijutut...?

ja selvitä todenmukaisesti että onko se asunto hänen, jos on niin laittakoon vuokralle, vaikka sitten jollekin tutulle edullisesti mutta niin että saa edes ne kulut katettua, typerää että se on tyhjänä jos oikeasti on miehen oma asunto.

kamala tapaus. En ymmärrä montaakaan asiaa tästä tilanteesta ja miehen tekemisistä ja olemisista. Mutta en myöskään tajua miksi sinä teit monta asiaa- isoja - asioita vaikka et olisi halunnut/ollut valmis? Mutta sitä on nyt myöhäistä katua, asiat ovat jo tapahtuneet. Minä menisin puhumaan miehen läheisten kanssa kaikesta josko heiltä löytyisi valaistusta asioihin. On joko huijari tai patologinen valehtelija tai sairas. Jos vastauksia ei löydy ottaisin jalat alleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Suru:
Pakko tulla purkautumaan tänne, jollekin, en jaksa yksin.
Tapasin nykyisen "miehen" reilu vuosi- puolitoista sitten.
Olin juuri eronnut muutaman vuoden kestäneestä rankasta suhteesta, jossa mies oli sairaan mustasukkainen ja väkivaltainenkin, eikä suhde toiminut enää millään tapaa, ainoastaan seksin suhteen, mutta sehän ei pitkälle kanna.

Jokatapauksessa olin tehnyt periaatepäätöksen pysyä sinkkuna ja keskittyä
vain lapsiin (4 & 7v).
Noh, kuinkas ollakaan, yksi kaunis ilta tapasin nykyisen miehen, joka vaikutti enkeliltä entiseen verrattuna, joka tuntui olevan MIES huomattavasti nuoremmasta iästään huolimatta. Hän työskentelee palomiehenä ja vaikutti todella huomaavaiselta, kiltiltä ja kaikin puolin kunnolliselta.
Hän kertoi menettäneensä raskaana olleen tyttöystävänsä auto-onnettomuudessa, ja joutuneensa työnsä takia onnettomuuspaikalle. Tunsin valtavaa myötä-tuntoa ja itkimme asiaa monet kerrat.

Aloimme tapailla, mutta selvitin hänelle heti alkuun haluavani pitää suhteen tapailu-tasolla ja hän sanoi ymmärtävänsä. Olinhan itse juuri eronnut ja hän menettänyt tyttöystävänsä.
Kuinkas ollakaan, pian se kuitenkin alkoi- "muutetaan yhteen"-vihjailu, tulemisten ja menemisten uteleminen, joka päivä kyläileminen.

Mies todentotta oli tunkemassa kotiimme ja elämäämme ihan tosissaan, vaikka kovasti vastaan pistin, en halunnut sitoutua, -taas.

Lopulta luovutin ja ajattelin, -miksi ei. Suhde toimi kaikin puolin, mies piti lapsista ja lapset hänestä, olimme todella rakastuneta ja ensi kertaa minusta todella tuntui siltä olin löytänyt etsimäni. Ihmisen jonka kanssa olin nauranut enemmän kuin kenenkään koskaan, joka osasi ottaa minut huomioon ja oli kaikkea sitä mitä olin toivonut. Olin onnellinen!
Muuttamalla yhteen näkisimme pian kuinka suhde tulisi toimimaan.

Hän siis muutti meille, tosin vain käytännön tasolla, papereilla asumme molemmat erillämme käytännön syistä. Hänellä kun on oma asunto-osake, jonka ilmeisesti tulee olla ostajan nimissä(ensiasunto).
Pari kuukautta muutosta olimmekin jo kihloissa ja siitä lähtivät myös vauva-haaveet, lähinnä miehen aloitteesta, hänellä kun niitä ei vielä ollut.

Tässä sitä nyt ollaan, kuudennella kuulla raskaana ja "onnelisesti" yhdessä edelleen, kaikki vain ei olekaan niin kaunista kuin minun annettiin ymmärtää.
Ensimmäinen yllätys tuli eteen, kun olimme lähdössä mieheni autolla hänen vanhempiensa luokse. Poliisit pysäyttivät meidät, ja rutiinitarkastuksen yhteydessä selvisi, ettei kullallani ollut voimassa olevaa ajo-oikeutta, auto oli katsastamaton, ollut sitä jo kolme viimeistä vuotta ja siitä oli verot maksamatta. Eli kilvet lähti ja minä pääsin rattiin.
Olin "hiukan" ymmälläni, olinhan pitänyt miestä tunnollisena ja asioitaan huolehtivana ihmisenä. Mies selitteli kaikkea inhimillisinä erehdyksinä, ja minä katsoin asioita läpi sormien ja uskoin. Ajokorttia ei ollu koska autokoulu oli hukannut paperit, ja auto oli vain unohtunut katsastaa. -No näitähän sattuu, ajattelin. Paljon katsoin läpi myös miehen kovien kokemusten vuoksi.

Seuraava järkytys olikin sitten vähän isompi. Olin tutustunut läheisesti miehen perheeseen ja tullut kyllä joskus ihmetelleeksi, miksi miehen menehtyneestä ex-puolisosta ei puhuttu koskaan. Alkuun ajattelin asian olevan vain niin kipeä ja arkaluontoinen, mutta kerran rohkaistuin kysymään hänen siskoltaan. Yllätyksekseni sisko ei ollut moisesta koskaan kuullutkaan, ja kun asiaa selviteltiin, ei ollut äiti, -isä eikä veljetkään.
Totuus oli, ettei koko onnettomuutta ja raskaana ollutta tyttöystäävääkään ollut olemassakaan. Kysyttyäni asiasta mieheltäni, tämä yritti ensin keksiä jotain, mutta lopulta kierrellen myönsi asian. Vastausta kysymykseen -miksi en ole silti saanut vieläkään.
Olin vihainen ja olen sitä ajoittain yhä. Kuinka hullu ihminen on keksiäkseen jotakin tuollaista?! Huvitavaa sekin, että joskus riidellessämme mies on vetäny tämän "kuolleen exän" ja kehunut kuinka täydellinen hän oli, kuinka häntä rakasti ja rakastaisi vieläkin jos onnettomuutta ei olisi tapahtunut.
Miten pahalta se minusta silloin tuntui ja miten surkeaksi se oloni saikaan, monetko kerrat itkin kun olen "vain" minä, jonkun korvike.

No, nämä jutut onneksi loppuivat tuohon, mutta kaikki se muu mitä tilalle on tullut, -ei paljon lupaa. Olen antanut anteeksi sen, että miehen asunnon remontti on seisonut jo vuoden, asunto on tyhjillään mutta kulut juoksevat koko ajan. Olen antanut hammasta purren anteeksi sen, että mies asuu luonani maksamatta senttiäkään, ostamatta ruokaa, maksamatta mistään. Olen yrittänyt ymmärtää, että hänellä on omatkin menonsa.

Yhteen muuton jälkeen selvisi muuten, että mies on allerginen koirille ja kissoille, ja minulla on ne molemmat. Koira vuosien haaveilun tulos, ulkomailta haettu metsästyskoira ja tulevaisuuden harrastuskumppani, minulle siis kovin rakas. Miehen tultua taloon alkoi sääntöjen latelu, -koira ei saisi nukku sohvalla, ei sängyssä, lopulta ei koko makuuhuoneessa. Minä hyväksyin tämän hänen astmansa takia.
Nyt mies jo inttää, että minun pitäisi myydä koira, säästyisi "joka aamuiselta vitutukselta kusettamisien kanssa" ja saisihan siitä rahaakin. Aamulla ulkona käyttäminen kun olisi ainoa asia, jonka häneltä pyydän, minun kun herättävä kaksi tuntia aiemmin töihin ja huolehdittava lapset hoitoon ja kouluun, ja hän ehtisi varsin hyvin. Mutta sekös "vituttaa" ja on jo ilmeisen liikaa pyydetty!?

Tästä asiasta on käyty jo sen tuhannen riitaa, olen jopa suoraan kysynyt, miksei jätkä ottanut astmaansa puheeksi tapailuvaiheessa, vaan väitti silloin "rakastavansa" koiria ja haluavansa omankin. Nyt kellossa on toinen ääni, hän ei ole koiraihminen koskaan ollutkaan.

Olen myös tehnyt selväksi mielipiteeni, että hänen muuttaessaan ulkopuolisena perheesemme, oletin hänen hyväksyvän perheemme säännöt ja tavat, mutta ilmeisesti ajattelin väärin?

Niin, nyt tilanne on se, että tarvitsimme auton, ja mies ostatteli farkkua tuttavaltaan luvaten maksaa sen tämän kuun loppuun, kun se auto, josta kilvet oli viety, saataisiin katsastetuksi ja myytyä. Asiaa vaikeuttaa kuitenkin se, että veroja ja vakuutuksia on maksamatta satojen, liki tuhannen euron edestä eikä sellaisi rahoja saa tähän hätään mistään. Pahoin pelkään, että tuo auto lähtee meiltä alta. Viimesin yllätys oli kun löysin tänään auton hanskalokerosta miehen nimellä haastemiehen jättämän yhteydenottovaatimuksen.. -mitä sieltä seuraa?

Olen alkanut ahdistumaan tästä kaikesta, mies ei puhu eikä kerro minulle ongelmistaan, niitä kun ei kysyttäessä ole, pelkään kuka hänestä tulee kun saamme lapsen, kuka hän on edes nyt? Valheita tuntuu tulevan yhtä soittoa, eikä hän tunnu haluavan tehdä asioille/ ongelmille mitään. Hänen rahansakin vain katoavat jonnekin pari päivää palkkapäivästä niitä ei ole.. Kuinka selviämme taloudellisesti lapsen synnyttyä ja kuinka hankimme kaiken tarvittavan? Huh. Anteeksi kirjoitusvirheet, tämän väsymyksen keskellä ei sormet tahdo löytää paikoilleen. Mitä mieltä muut, kuinka jaksaa tällaista elämää?

Ei kai hän ole voinut palomiehen ammattia harjoittaa ilman ajokorttia? Käykö "muka" töissä vai onko työtön? Mihin ne rahat häviävät, jos käy "muka" töissä? Sinuna miettisin näitä asioita hyvin tarkkaan. Ottaisin aivan kaikesta selvää. Jotain perustavaa vikaa tuntuu miehessä kyllä olevan :/

Jo tuo että joudut tarinoita tarkistamaan kavereilta ja sukulaisilta on mielestäni epänormaalia. Olet siis jo pitempään epäillyt jotain. Mitkä ovat omat motiivisi tällaisessa parisuhteessa ?

Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
ja sinä jouduit rattiin kun kilvet lähti. eipä sillä autolla kyllä enää sen jälkeen ajeta.

Kyllä sillä saa kotiin ajaa vaikka kilvet lähteekin. Ajoaikaa saa esim pari tuntia jotta saa auton kotiin kuljetettua.

Narsistille mies kuulostaa. Ihan kauhea tapaus. :(
Voi sinua ap mihin liemeen olet joutunutkaan. Tuosta ei kyllä hyvää seuraa ja on tosi sääli että tämäkin mies osottautui lieroksi.
Jaksamista sinulle!

Huh, pärjäät varmaan paremmin ilman. Elää sun rahoilla, valehtelee, ja suunnilleen ainoa mitä tekee on että vie koiran aamulla ulos?

Tsemppiä miehen jättämiseen. Toivon että saat jätettyä hänet ennen vauvan syntymää, voi olla helpompi niin.

joka viikko uus tarina ja paskanjauhanta.. saatko sä jotain sairasta nautintoa tällasesta?
Ala kirjottaa novelleja ja lähetä ne lehtiin, saat edes palkkaa!
Tsiisus, mikä tätä ihmistä riivaa??

Äijän, asutteko pk-seudulla?

Kokemuksia samoista tarinoista täältä vähä pohjoisempaa, siksi sopisi olemaan sama tyyppi.

Äkkiä pois suhteesta!!!!

t. lähestymiskiellon hankkinut...

Alkuperäinen kirjoittaja taas tää tarinoiden kertoja:
joka viikko uus tarina ja paskanjauhanta.. saatko sä jotain sairasta nautintoa tällasesta?

Anteeks, mutta tälläisiä ihmisiä tosiaan on olemassa. Tuo ap:n kirjottama tarina on todella tuttu itselleni. Tuo mies voisi hyvinkin olla oma veljeni :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja taas tää tarinoiden kertoja:

Anteeks, mutta tälläisiä ihmisiä tosiaan on olemassa. Tuo ap:n kirjottama tarina on todella tuttu itselleni. Tuo mies voisi hyvinkin olla oma veljeni :(

Ja minun ex-mies. Mielikuvitus on vaan rajana näiden ammattivalehtelijoiden juttuihin. Kyllä tuo ap:n kokemus kuulostaa ihan todelta, joitain noita juttuja on mullekin tapahtunut.

on tuommoinen naapuri...puhelias sellainen huh huh...uskomattomia tarinoita juttelee..vähän parani sen jälkeen kun mies sai "syyn"soittaa polliisit paikalle niin mies pääsi asianmukaiseen hoitoon:)

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
taitaapa olla psykopaatti - ei mies eikä poikakaan.
eipä ammattikaan voi olla totta, koska palomiehen työtä ei voi harjoittaa ilman ajo-oikeutta. pitää olla vähintään BC-kortti.
pihalle moinen huijari!
taitaa mennä ulosottoon kaikki rahat? onko hänellä sittenkin muita elätettäviä?
ja googlaapa ihan huvikses psykopaatti, josko löytäisit yhtäläisyyksiä asuinkumppanistasi.

tota mäkin mietin, että onko palomieskään... ja onko sillä sitä asuntoakaan, jos ulosottoon menee palkka, tai minkä rahan muka kuussa saakaan.
hyväksikäyttäjä.
pelottavinta on toi raskaana olevan tyttöystävän kuolema... nythän sä ap oot raskaanaoleva tyttöystävä=O

Jesrtas mikä valehtelija.Kertoilee aluksi hienon miehekkään ammatin(VPK ei ole sitä).Kuolleen raskaana olevan tyttöystävän ja kaikkea muuta.Valehtelee varmaan paljon muutakin.
Olet rakastunut tuohon mieheen mielikuvitusmieheen .Nyt kun totuus tulee julki olisitko siihen mieheen rakastunut???
Äkkiä ulos tuommoinen valehteleva kamaluus!!!!