Mies vai ystävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tilli"

Vieras
Rakkaus vei toiselle puolelle maailmaa, nyt 10vuoden ja 2lapsen jälkeen en vieläkään ole tutustunut juuri keneenkään. Olen koti-äiti, ja erittäin yksinäinen, miehen ollessa aina töissä. Ystäväni Suomessa eivät voi ymmärtää miksen palaa takaisin Suomeen lasteni kanssa. Mieheni ei kuitenkaan Suomeen muuttaisi, joten olisin kahden tulen välissä, viedä lapsilta isä, vaikka kovin läsnä ei muutenkaan ole, vain Oman sosiaalisen elämän takia, tai jatkaa tätä yksinäistä elämää ns. uhrautuen lasten puolesta. Miehen kanssa kuitenkin on siis kaikki hyvin, ja rakastamme toisiamme, ja muuten tykkään maasta, jossa asutaan.

Neuvoja? Mielipiteitä? Mitä te tekisitte??

Tuskinpa ne kaverisikaan ovat kymmenen vuoden jälkeen samoja ihmisiä kuin silloin ennen.

Oletko ajatellut, että palaisit työelämään siellä missä nyt asut? Voisiko mies sitten tehdä vähemmän töitä, jos kaksi tienaajaa?

Yrittänyt olen, lasten kavereiden äideistä, omien harrastusten (jumpat ja valokuvauskurssit) parista, miehen kavereiden tyttöystävistä/vaimoista, mutta jostain syystä olen aina vain se ulkopuolinen. Suomessa olen hyvinkin sosiaalinen, täällä tuntuu että keskustelun aloittaminen on hirveän vaikeaa, vaikka kielen taidan kyllä ihan taydellisesti. Small talkia juu, mutta ei sen syvempää. Kaikilla on jo ystävänsä, tuntuu ettei kukaan tarvitse uutta... :( Aluksi pidin yhteyttä tuttaviin,mutta kun tajusin ettei kukaan koskaan ottanut yhteyttä minuun, jos pitivät bileitä jne niin eivät kutsuneet paikalle tms, joten en voi kai pakottaakaan ihmisiä olemaan minun kanssani. En enää tiedä mistä niitä ystäviä voisi saada???

Totta tuo mitä astrojne sanoi. Tuskin ne ihmiset täällä on enää samanlaisia kun aikoinaan.. Elä niitä haikaile :-)
Ja työ? Mikset hakisi töihin? Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Tuskinpa ne kaverisikaan ovat kymmenen vuoden jälkeen samoja ihmisiä kuin silloin ennen.

Oletko ajatellut, että palaisit työelämään siellä missä nyt asut? Voisiko mies sitten tehdä vähemmän töitä, jos kaksi tienaajaa?

Olen töissä, tosin on perhe-yritys ja teen suurimman osan töistä kotoa. Juuri tämän perheyrityksen takia mies ei suomeen muuttaisi, ja on aina töissä...

Yhteistyössä