Mies valehtelee jatkuvasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rikki"

Vieras
Minä ja mies ollaan seurusteltu kolme vuotta. Suhteemme alussa sain mutkien kautta tietää, että miehelläni on liuta naispuolisia ystäviä ja hänen tärkein ja paras ystävänsä oli hänen edellinen exänsä. Lukuisat naispuoliset ystävät oli ok, mutta tämä ex parhaana ystävänä ei. Riitelimme asiasta mieheni kanssa paljon, ja hän lupasi lopettaa ystävyyden. Vähän väliä mies jäi kuitenkin kiinni siitä, että hän piti yhteyttä tuohon exäänsä. Luottamus mureni. Mieheni vannoi minulle aina, että he ovat olleet eron jälkeen vain ystäviä. Hän kuitenkin kertoi viettäneensä exänsä kanssa yhteisiä öitä silloin, kun me emme vielä tunteneet. Silloinkin vain ystävinä. Mielestäni ystävät eivät sellaista tee!

Nyt mies narahti exänsä tapailusta, olen jälleen kerran rikki.

Kysymys kuuluukin: kannattaako meidän enää yrittää? Mies hokee rakastavansa minua ja lastamme. Perhe on kuulemma hänelle tärkein. Olemme hakeneet neuvolan kautta apuja parisuhteellemme, mutta niistä ei ole ollut mitään hyötyä, koska mies valehtelee silloinkin.

En oikein ymmärtänyt sitä, että miksei miehet ja naiset saisi panna keskenään jos ovat ystäviä?

Exänsä tapailusta? Oliko niillä siis suhde vai halusiko ne vain vaihtaa kuulumisia? Vaikka se väärin olikin että mies sinulle valehteli, minusta osoittaa aika sairaalloista mustasukkaisuutta että käsket miestä hankkiutumaan eroon parhaasta ystävästään sen takia että ne oli joskus jotain.

Mielestäni ystävät eivät vietä öitä yhdessä. Jos he ovat sellaista tehneet ennen kuin minä ja mies alettiin seurustella, miksi he eivät tekisi sitä nyt, jos kerta edelleen ovat vain ystäviä. En (vielä) tiedä tarkalleen, mitä kaikkea on tapahtunut. Varmaan taas ystävien välisiä yökyläilyjä.
En koskaan vaatinut miestäni hankkiutumaan eroon tästä ystävästä. Aihe aiheutti niin paljon riitoja ja lisää luottamus pulaa, että yhdessä päätimme, että olisi parempi, ettei se exä ole kuvioissa enää mukana. Mies ei vaan tätäkään lupausta voinut pitää.

Itse en luottaisi tyyppiin. Tutullekin on käynyt vähän noin, eikä epäillyt asioiden olevan edes yhtä huonosti kuin teillä, ja niinhän se oli, että mies oli hänenkin kanssaan hommaillut, vaikka kuinka oli esittänyt viatonta. Vaikka ei olisikaan seksisuhdetta, niin silti minusta toi on jo tooooooooosi pahan luokan juttu. Jos miehelläsi on paras ystävä, joka on naispuolinen, niin sen on silloin parasta olla sinä, sillä kukaan muu se ei saa olla. Toi on ihan järjetöntä.

Mun mielestä sä olet hirveä, anteeksi vaan :( Että välit poikki parhaaseen ystävään kun siippa mustasukkaisuuksissaan niin vaatii. Reilua. Ellei luottamus pelaa niin suhdekaan ei pelaa, mutta varmaan se ukko tahtoo ystäväänsä kuitenkin tavata ja kun sinä sen kiellät niin se on tehtävä salaa. Ei hän toki olisi saanut luvata muuta, mutta silti... Vähän kohtuutonta vaatia toiselta tuollaista.

Mun mielestä sä olet hirveä, anteeksi vaan :( Että välit poikki parhaaseen ystävään kun siippa mustasukkaisuuksissaan niin vaatii. Reilua. Ellei luottamus pelaa niin suhdekaan ei pelaa, mutta varmaan se ukko tahtoo ystäväänsä kuitenkin tavata ja kun sinä sen kiellät niin se on tehtävä salaa. Ei hän toki olisi saanut luvata muuta, mutta silti... Vähän kohtuutonta vaatia toiselta tuollaista.

Taisin kyllä jo tarkentaa, etten ole vaatinut mieheltäni tuota. Hän itse sitä ehdotti (toki muitakin ideoita oli..) mutta tähän ratkaisuun me yhdessä päädyimme. Mutta toisaalta, eikö minulla olisi syytä olla mustasukkainen, jos mies viettää exänsä kansa yhteisiä öitä "ystävinä"..

[QUOTE="rikki";22355288]Mies on avoimesti myöntänyt, että mielummin juttelee ja purkaa huoliaan tuolle exälleen kuin minulle. Olen useasti kysynyt, onko heillä jotain enemmän meneillään, mutta kuulemma ei ole..[/QUOTE]

mä en voi ymmärtää tätä kamalaa mustasukaisuuta exiin, ne on exiä, eli ne on eronneet ja varmasti syystä, mutta siitä voi vielä jäädä syvää ystävyyttä, kun on toisen kanssa luullut jakaneensa koko elämänsä .

Miksi se ystävyys pitäisi tuhota uuden parisuhteen takia?

Iso peesi tähän!

[QUOTE="rikki";22355233]Mielestäni ystävät eivät vietä öitä yhdessä. Jos he ovat sellaista tehneet ennen kuin minä ja mies alettiin seurustella, miksi he eivät tekisi sitä nyt, jos kerta edelleen ovat vain ystäviä. En (vielä) tiedä tarkalleen, mitä kaikkea on tapahtunut. Varmaan taas ystävien välisiä yökyläilyjä.
En koskaan vaatinut miestäni hankkiutumaan eroon tästä ystävästä. Aihe aiheutti niin paljon riitoja ja lisää luottamus pulaa, että yhdessä päätimme, että olisi parempi, ettei se exä ole kuvioissa enää mukana. Mies ei vaan tätäkään lupausta voinut pitää.[/QUOTE]
Sen ymmärsin jo ensimmäisestä viestistäsi että mielestäsi ystävät eivät vietä öitä yhdessä, sitä en ymmärtänyt että miksi. Jos kerran kummallakaan ei mitään suhdetta silloin ollut.

Siinä on ero vehtaako kaksi sinkkua keskenään joskus vs. tekisikö kumpikaan samaa jos toinen on suhteessa.

[QUOTE="rikki";22355311]Taisin kyllä jo tarkentaa, etten ole vaatinut mieheltäni tuota. Hän itse sitä ehdotti (toki muitakin ideoita oli..) mutta tähän ratkaisuun me yhdessä päädyimme. Mutta toisaalta, eikö minulla olisi syytä olla mustasukkainen, jos mies viettää exänsä kansa yhteisiä öitä "ystävinä"..[/QUOTE]

Ennen kuin te tunsitte!!! Mitä hitsin merkitystä sillä on, vaikka olisivat paneskelleet joka päivä ennen kuin te tunsitte! Jos olet noin epävarma itsestäsi niin ehkä tosiaan se ero olisi paras ratkaisu. Minä ainakin luotan mieheeni 99%:sesti ja mun puolesta saa olla ystävä just ja tasan kenen kanssa haluaa.

[QUOTE="vieras";22355317]mä en voi ymmärtää tätä kamalaa mustasukaisuuta exiin, ne on exiä, eli ne on eronneet ja varmasti syystä, mutta siitä voi vielä jäädä syvää ystävyyttä, kun on toisen kanssa luullut jakaneensa koko elämänsä .

Miksi se ystävyys pitäisi tuhota uuden parisuhteen takia?[/QUOTE]

Miksi se parisuhde pitää tuhota vanhan kumppanin takia?

Peesi.

[QUOTE="rikki";22355311] Mutta toisaalta, eikö minulla olisi syytä olla mustasukkainen, jos mies viettää exänsä kansa yhteisiä öitä "ystävinä"..[/QUOTE]

Mielestäni sinulla on syytä olla mustasukkainen. Mutta nääkin on niin hlökohtaisia asioita ja tää on vain mun mielipide. Itsekin olisin tosi mustasukkainen ja niin olis myös mun mieheni jos asia olis toisin päin.

[QUOTE="rikki";22355345]Miksi se parisuhde pitää tuhota vanhan kumppanin takia?[/QUOTE]
Eikös parisuhteesi ole tuhoutumassa luottamuspulasi takia, eikä vanhan kumppanin.

Sen ymmärsin jo ensimmäisestä viestistäsi että mielestäsi ystävät eivät vietä öitä yhdessä, sitä en ymmärtänyt että miksi. Jos kerran kummallakaan ei mitään suhdetta silloin ollut.

Siinä on ero vehtaako kaksi sinkkua keskenään joskus vs. tekisikö kumpikaan samaa jos toinen on suhteessa.

En sanonut, että he olivat silloin sinkkuja. Kerroin vain, että minä ja mies ei silloin seurusteltu. Varmaksi tiedän sen, että se ex seurusteli silloin, kun miehen kanssa vietti öitä yhdessä.. Ja sen takia sillä on väliä, että jos he ovat ennenkin tuollaista ystävinä tehneet, mikä estää heitä nytkään tekemästä.

[QUOTE="vieras";22355362]Eikös parisuhteesi ole tuhoutumassa luottamuspulasi takia, eikä vanhan kumppanin.[/QUOTE]

Totta. Kunpa mies tajuaisi lopettaa valehtelun. Mutta tämä vanha kumppani tuntuu olevan hänellä aivan liian tärkeä..tärkeämpi kuin meidän perhe.

[QUOTE="rikki";22355311]Taisin kyllä jo tarkentaa, etten ole vaatinut mieheltäni tuota. Hän itse sitä ehdotti (toki muitakin ideoita oli..) mutta tähän ratkaisuun me yhdessä päädyimme. Mutta toisaalta, eikö minulla olisi syytä olla mustasukkainen, jos mies viettää exänsä kansa yhteisiä öitä "ystävinä"..[/QUOTE]
No onhan se jo vähän outoa jos nyt yhdessä öitä viettävät. Aloitusviestistä ei nyt oikein selvinnyt että onko ne viettäneet yhteisiä öitä vai vain käyneet jossain tuopilla tms.

"Lukuisat naispuoliset ystävät oli ok, mutta tämä ex parhaana ystävänä ei. Riitelimme asiasta mieheni kanssa paljon, ja hän lupasi lopettaa ystävyyden."

Tota... Siltä toi vähän kyllä kuulostaa...

"Lukuisat naispuoliset ystävät oli ok, mutta tämä ex parhaana ystävänä ei. Riitelimme asiasta mieheni kanssa paljon, ja hän lupasi lopettaa ystävyyden."

Tota... Siltä toi vähän kyllä kuulostaa...

No anteeksi jos kuulosti. Selvensin asiaa kuitenkin myöhemmin.
Ja nuo muut naispuoliset ystävät, ne todellakin on ok, koska olen itsekin heihin saanut tutustua ja heidän kanssaan mies ei ole niin "läheinen".

Yhteistyössä