Mies valehtelee???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi ja miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi ja miksi

Vieras
Näollä näkymin vain pienistä asioista koska niistä on kaikista jäänyt kiinni. Isommista asioista en tiedä koska tosiaan ei ole jäänyt kiinni.
Valehtelee vielä niin tyhmästi että jää varmasti kiinni. Jättää asioita kertomatta ja sit kun kysyy niin ei ole koskaan tapahtunutkaan sellaista tmv.
Mul on ihan totaaliseti luotto mennyt ja epäilen tietty et taustalla on jotain suurempaa vaikka tietty väittää että ei todellakaan ole.

Hän kuulemma yrittää valehtelemalla estää minun reaktion joihinkin asioihin. Kai olen sit niin kamala. Olen kyllä sanonut että jos mokaa niin suoraan kun snaoo niin asia ei koskaan ole niin paha kuin se että valehtelee ensiksi ja sit jää siitä kiinni.

Ukko on kyllä tunnustanut että on hänen paha vikansa.

Mikä neuvoksi? Eroko? Itsensä muuttaminen? Mikä???

Mutta minä ymmärrän tuon miehesi ajatuksen että koittaa välttää sinun reaktiosi...siis ajatusmallin tajuan täysin.
Tein aikoinaan itsekkin samaa, tosin niin etten jäänyt kiinni.
Herää aina kysymys"kumpi oli ensin,muna vai kana" ja mikä on asioiden tapahtumajärjestys,eli kannattaa miettiä myös sitä kenessä loppujen lopuksi on vika jos toinen pelkää toisen reaktioita.

ymmärrän tuon et pelkää reaktiotani, mut tästä on keskusteltu monesti ja luulisi miehen huomanneen et en aina suutu jos rehellisesti kertoo asian nii kuin se on. On itseki sanonut että on helpompaa tehdä niin kuin jäädä valehtelusta kiinni.

Mietin just tuota et laitanko ero juttua tuohon ollenkaan koska seitä en toisaalta halua mut tätä on kestänyt kauan ja jatkuu vaan kaikista lupauksista huolimatta. Oli väärin laittaa koska siihen tarrattiin ensimmäisenä. Meillä ei oikeasti ole suhteessa muita ongelmia, mutta tämä painaa pahasti koska ei voi luottaa pinimpäänkään asiaan enään.

Pointti on kai (olettaisin) että kuitenkin suutut asioista mistä toisen mielestä ei ole mitään suuttumista. Ylipäätään teet asian asiasta joka ei ole asia...heh...

Olen siis mies ja ollut ihan samassa tilanteessa.Me erosimme 9 vuotta sitten.
Tuo ei tietysti ollut ainoa syy muuta yhtäkaikki vastaavanlaisia asioita oli muitakin ja ne nipussa sitten johti eroon.
Jännää asiassa on se että exäni on uusissa suhteissaan törmännyt prikulleen samoihin ongelmiin kuin minun kanssa.
Tiedän että valehtelin ja jätin kertomatta asioita, mutta minun oli pakko.Pienikin asia saattoi kasvaa käsittämättömiin mittasuhteisiin.

Joten...kenessä vika loppujen lopuksi?

Pointti on kai (olettaisin) että kuitenkin suutut asioista mistä toisen mielestä ei ole mitään suuttumista. Ylipäätään teet asian asiasta joka ei ole asia...heh...

Olen siis mies ja ollut ihan samassa tilanteessa.Me erosimme 9 vuotta sitten.
Tuo ei tietysti ollut ainoa syy muuta yhtäkaikki vastaavanlaisia asioita oli muitakin ja ne nipussa sitten johti eroon.
Jännää asiassa on se että exäni on uusissa suhteissaan törmännyt prikulleen samoihin ongelmiin kuin minun kanssa.
Tiedän että valehtelin ja jätin kertomatta asioita, mutta minun oli pakko.Pienikin asia saattoi kasvaa käsittämättömiin mittasuhteisiin.

Joten...kenessä vika loppujen lopuksi?

Miksi alunperin on pitänyt lähteä valehtelulinjalle ennen kuin edes tietää resgtion. Onko se vain kokeili ja jos niin eikö se ole idioottimaista?
En tiesä miten se menee, mut mies on sanonut,että vika on hänessä,että ei vain saa puhuttua totta ja kun yrittää oikein kovasti niin mokaa vielä enemmän. Eli kai se ero sit on paras mahdollinen tässä tilanteessa ku ei mun kanssa voi elää ilman valehtelemisia. Olemme käyneet tästä keskustelemassa myös ammattiauttajan kanssa ja hänen mielestä miehen valehtelu on syvemmällä kuin mein suhteessa. Mutta minä en siitä saisi tai tarvitsisi kärsiä.

Tätä asiaa meillä kanssa on puitu ja ei muutu miksikään. Ei ole varmaan olemassa parannus keinoa tuohon sairauteen, koska sairaushan tuo on.
Itse olen antanut asian olle ja en jaksa pingottaa sen asian suhteen enään, mutta ei se silläkään ole loppunut. Aina aikaajoin tulee ilmi, mut viittaan kintaalla. Annan hänen olla sen asian suhteen ihan omillaan.

Mun exä oli tuollainen, hän tosin valehteli siten jo aika pahojakin ja kuvaan tuli pettämistä ym. mutta siis valehteli ihan pienissä jutuissa ilman syytä. Ja toki mä suutuin kun valehteli ja tää sit valehteli lisää.
Meillä auttoi vaan ero, mun suhteet sen jälkeen on perustunu rehellisyyteen alusta asti ja olen siis onnellisesti naimisissa nykyään.
Exällä ja mulla oli aika erilainen käsitys hyvästä suhteesta ja elämästä, oltiin niin nuoria ettei osattu ajoissa erota.
Mä en kestäis elää enää valehtelevan ihmisen kanssa, se rikkoi nin kovasti luottamusta kaikkiin ja kaikkeen.

Yhteistyössä