Mies valehteli suoraan päin naamaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty

Vieras
Ärsyttävää, oon luottanu mieheen kuin kallioon ja nyt sitten luottamusta syödään. Tää on tavallaan pikkujuttu mutta silti.

Eli kysyin alkuviikosta että voitaisko käydä hakemassa jostain sapuskat, kun oltiin tulossa lomareissusta ja kaikilla oli hirveä nälkä jo silloin. Mies siihen sitten että toki voidaan. Sanoin että mulla ei oo paljon rahaa, mut pystyn kyl ne roskaruuat maksamaan jos mies ei pysty. No mies sitten siihen että juu ei hänellä oo kyllä varaa maksaa ruokia koko porukalle ja minä sitten maksoin. Kyse ei ollut kuin reilusta parista kympistä.

Eilen sitten tilattiin netistä yks parin sadan juttu ja siinä sitten kyselin mieheltä et jos hän maksaisi sen, tai jos hänellä ei ole rahaa niin otan sitten säästöstä rahaa ja maksan. Mies sitten vähän vastentahtoisesti kuitenkin maksoi tuon jutun, enkä tajunnut mitään.

Kunnes tänään minulle välähti että miten miehellä ei muka ollut varaa maksaa parin kympin ruokia, mutta tämä parin sadan tilaus olikin - valehteli siis suoraan päin näköä minulle raha-asioista. Mies ei yhdessä päivässä mistään voinut saada yhtäkkiä rahaa kun tilipäiväkin on vasta ensi viikolla. Ja meillä on aina ollut yhteiset rahat, se on maksanut kummalla rahaa on ollut. Nyt vaan ihmetyttää kun valehteli tylysti. Varmaan siinä olikin syy miksei innostunut siitä nettitilauksesta, josta oli kuitenkin jo aiemmin ollut innoissaan.
Miten tähän pitäisi reagoida, oon ihan pihalla kun luottamus näin petetään.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
voi ei toivoisin että kaikilla pariskunnilla joilla yhteisiä lapsia niin olisi yhteiset ne rahatkin jolla taloutta pyörittää. meillä näin.

Et sitten lukenut koko tekstiä - meillä on yhteiset RAHAT, mutta omat tilit!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
no kyllä on nyt niin pahasti petetty, että pihalle heittäisin. voi lol.
ehkä miestä ei vaan huvittanu hassata rahojaan roskaruokaan

Ööö eikö mies itsekin vedellyt sitä roskaruokaa?

Eikös tää ap sitä moskaa ehdottanut? Nuollakko sormia sen äijän olis pitänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
"Ei ole varaa" ei ole synonyymi lauseelle "tililläni ei ole yhtään rahaa".

Mutta mä tiedän mitä menoja mun miehellä on, ja sillä ei tosiaan ole mitään menoja eli hänellä OLI varaa maksaa ne sapuskat, paremmin kuin minulla koska tuloni on pienemmät ja minulla oli vähemmän rahaa tilillä.
Senhän näki siitä että pystyi kuitenkin maksamaan sen 200e jutun mikä tilattiin ja jäikin vielä rahaa. Minulla meni tililtä sitten viimeisetkin roposet niihin sapuskoihin.

Ja se pointti jonka suurin osa on nyt näköjään missannut, on se että MIES VALEHTELI että hänellä ei olisi muka ollut varaa = ei ole rahaa (meidän perheessä) maksaa niitä ruokia, mutta silti hänellä oli sitten varaa muihin kalliimpiin juttuihin, jonka tilaaminen olisi voitu jättää myöhemmäksi jos ei todella ollut varaa. Nyt vaan maksaessaan mies jäi kiinni tuosta edellispäivän valehtelusta.

Oliko tästä tilattavasta jutusta ollut puhetta ennen roskaruuan ostamista? Kyllä mä useinkin ajattelen niin, että mulla ei "ole varaa" nyt johonkin, koska olen aikeissa ostaa jonkun kalliimman jutun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Oliko tästä tilattavasta jutusta ollut puhetta ennen roskaruuan ostamista? Kyllä mä useinkin ajattelen niin, että mulla ei "ole varaa" nyt johonkin, koska olen aikeissa ostaa jonkun kalliimman jutun.

Oli ollut puhetta, mutta sillä ei ollut mitään kiirettä, joten pari viikkoa eteenpäin ei olisi haitannut mitään. Ja minä olin se joka sen tilaamista ehdotti eilen, eli mies ei sitä varten tuota paria kymppiään säästellyt.

Miehellä ei ollut varaa roskaruokaan, koska hän haluaa, ettei tili mene nollille ja että tilillä olisi aina rahaa yllättävien menojen varalle. 200 euron jutun hän päätti ostaa, vaikka siihen ei olisi ollutkaan varaa, mutta kun sitä oli suunniteltu jo aiemmin. Lisäksi hän arvioi 200 euron jutun niin tarpeelliseksi, että oli valmis tinkimään vararahastoaan koskevista periaatteista.

Ehkä et saa tällä suurta sympätiaa siksi, että monille meistä on todellakin joskus valehdeltu parisuhteessa. Silloin ei jaksa alkaa teinimäisesti miettiä ihmisten jokaista lausetta, että mitä se nyt tälläkin oikein tarkoitti, kun se käytti tätä sanaa ja sanoi sen tuolla äänenpainolla. Miehes ei vaan halunnut silloin käyttää rahojaan mäkkäriin ja tuo oli sen tapa ilmaista asia sinulle.

puhu suoraan miehellesi kaikki asiat halki ja kerro tunteistasi. jos asiaa vaivaa kovasti, älä ihmeesssä jätä sitä tähän. mut älä aloita keskustelua hyökkäämällä/huutamalla vaan kerro että petyit kovasti ja sinusta tuntuu pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miehellä ei ollut varaa roskaruokaan, koska hän haluaa, ettei tili mene nollille ja että tilillä olisi aina rahaa yllättävien menojen varalle. 200 euron jutun hän päätti ostaa, vaikka siihen ei olisi ollutkaan varaa, mutta kun sitä oli suunniteltu jo aiemmin. Lisäksi hän arvioi 200 euron jutun niin tarpeelliseksi, että oli valmis tinkimään vararahastoaan koskevista periaatteista.

Miehellä on ihan erikseen vararahasto, joten tiedän ettei se ollut siitä 20e kiinni tai edes siitä 200e.

Suurin ongelma tässä nyt on se VALEHTELU, eikä mikään muu.
Jos hän alkaa valehdella minulle raha-asioissa niin hän voi sitten valehdella minulle monissa muissakin isommissa asioissa, koska luotan häneen niin sokeasti. Tai en kyllä tämän jälkeen luota.
En vaan tajua miksi valehteli. Tästäkö se alamäki sitten lähtee. Ensin valehdellaan ihan vähän, sitten vähän enemmän ja kohta hän onkin jo jonkun toisen kainalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehellä on ihan erikseen vararahasto, joten tiedän ettei se ollut siitä 20e kiinni tai edes siitä 200e.

Mies ei varmaan ajatellut, että vararahasto on tarkotettu pikaruuan ostamiseen. En itsekään koske säästötilille, koska se raha on nimenomaan säästöä eikä heräteostoksia varten. Eli periaatteessa vaikka rahaa onkin, se on "poissa käytöstä" jotain muuta tarkoitusta varten.

Ok, en tajua miksi tuollaisesta syystä kannattaa valehdella. Kysyisin suoraan.

Mitä tulee sitten valehteluun niin omaan korvaani särähtää kun joku sanoo että kun alkaa pienistä niin valehtelee isommistakin. Eikö kukaan muka ole kehunut kaverin kamalaa vaatetta tämän kysyessä tai lohduttanut toista sanomalla vaikka komeaksi/kauniiksi kun totuus on jotain muuta? Nämähän ovat valehtelua. Itsekin olen sitäpaitsi valehdellut miehelleni ihan päin naamaa. Sillä oli joku fiksauma missä ja milloin multa meni neitsyys (?!) jota jankutti ja jankutti vaikka totesin että se on mun yksityisasia ja miksi sun pitää tietää yksityiskohdat noin tarkkaan. Ei lopettanut joten keksin jotain ympäripyöreää. Se ei kenellekään kuulu missä asennossa jne!

mä sanon monesti mun miehelle että mulla ei ole rahaa jos hän pyytää mua maksamaan jotain mitä pidän turhana.

Ja mulla on enemmän rahaa tilillä ja mies tietää sen. En usko että hän ottaa sitä valehteluna :o

Oli mies kuitenkin valmis pistämään niitä rahoja sitten siihen 200e turhuuteen, joka tilattiin, mutta ei sen vertaa siihen että nälkäinen perhe myös hän itse sai heti ruokaa, jo matkalla. Jos olisi kotiin menty niin ruokaan olisi mennyt vähintään tunti. Ja kysehän oli siitä että hän ei vaan halunnut maksaa niitä ruokia, mutta MIKSI? Miksi valehteli että hänellä ei ole rahaa, kun oikeasti oli. Ja todella kun on yhteiset rahat niin tiesi että "samasta pussista" ne kuitenkin lähtee tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
no kyllä on nyt niin pahasti petetty, että pihalle heittäisin. voi lol.
ehkä miestä ei vaan huvittanu hassata rahojaan roskaruokaan

Ööö eikö mies itsekin vedellyt sitä roskaruokaa?

Eikös tää ap sitä moskaa ehdottanut? Nuollakko sormia sen äijän olis pitänyt?

Joo jos ei huvita hassata rahaa niin silloin syö vaikka silmin =)

Yhteistyössä