mies valittaa että syön liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja kyse ei ole tälläkertaa painosta, vaikka lievästi ylipainoinen olenkin, vaan siitä, että miehen mokailujen vuoksi meillä on talous tiukilla. huusi äsken kuin elukka, kun kävin tekemässä itselleni 2 paahtoleipää. syötiin ruoka tuossa alkuillasta (en muista aikaa) sen jälkeen söin kulhollisen muroja ennen näitä leipiä. kuulemma säästeittäis ihan helvetisti rahaa jos mä vaan lakkaisin syömästä tunnin välein:(

mies osti itelleen just 600e puhelimen, 250e psp:n ihan tässä parin vkon sisällä. mä en edes muista millon olisin ostanut itselleni uuden vaatteen. meillä on yhteiset rahat, ja tienataan lähes pennilleen saman verran.

Mulla on ihan hiton paha mieli:(

Niin tuota noin aika pientä sun murot ja leivät verrattuna miehen ostoksiin...Mä en kuuntelisi tuollaasta vaan antaasin tulla samalla mitalla takaasin. Mutta jos miehesi on yhtään tyypillinen mies, niin hän ei näe mitään väärää omissa ostoksissaan.

Mä en muuten hyväksyysi sitä, että yhteisistä rahoosta toinen ostaa mitä sattuu.

Miksi ihmeessä pitää olla yhteiset rahat? Avaa oma tili ja sinne oma palkka. Laskut kirjataan ylös ja maksetaan puoliksi. Kivahan sitä on miehen ostaa mitä vain kun on yhteinen tili. Aikaslailla tossun alle olet itsesi saattanut.

No varmasti paha mieli sulla, jos mies noin sanoo.. ! Ruokamenoissakin voi tietysti säästää jos ostaa järkevästi ja katsoo tarjouksia, mutta ei elämä ole tarkoitettu siihen että kyttää toisen syömisiä ja paljonko maksaa. Ne on kuitenkin aika toisaervoisia kuluja moneen muuhun verrattuna. Mieluummin laitan rahaa ruokaan kuin tupakkaan ja viinaan, peleihin yms. Meillä on tilanne se että mies aina yrittää mua"lihottaa"herkuilla ja patistaa syömään, mutta tuntuis varmaan tosi pahalta jos olis huomauttelut toisin päin. Toivottavasti sun mies tajuaa pyytää anteeksi hölmöyttään, mä ainakin loukkaantuisin muuten tosi pahasti. !

Tiedän jo etukäteen, ettei mies pyydä anteeksi.. ei tää ole ainut kerta, kun mä olen syyllinen meidän taloudelliseen tilanteeseen.. välillä se sanoo, että myydään toi meidän (minun.. kouluttama ja näyttelyissä juoksuttama) koira ja maksetaan laskut pois. ihan loukatakseen mua sanoo niin, kun tietää mitä nuo eläimet mulle merkkavat:( ihan kuin siitä saisi tonnitolkulla rahaa..
En aina oikein tiedä itsekään miksi tässä suhteessa roikun. Eroa mietin usein, mitään en saa aikaseksi. Mä en vaan jaksais aina olla se "huono" ja syyllinen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
AP, usko jo, että mies on aina oikeassa

Tiiätkö Rane että sä oot Urpå isolla alkukirjaimella..

Noh ap, joko sä jäät kiltisti kuunteleen tuota, annat takaisin tai eroat. Kukaan muu ei voi valita kuin sä. Suosittelisin tuota keskimmäistä :xmas:

En oo Urpå vaan Rane

Kato vaan ettei se systemaattisesti kyttää sun kuluja ja mollaa joka kerta kun olet olemassa. Sitä sanotaan henkiseksi väkivallaksi, mene tarkistamaan jostain määritelmiä ja siellä tommoista ilmiötä kuvataan. Se yrittää mitätöidä sut pitääkseen sun vallassaan, noin suunnilleen.

mun mielestä tollainen voileipien ja painon kyttääminen menee jo henkisen väkivallanpuolelle, kun ei murolautasellisella ja parilla voileivällä ole mitään todellista merkitystä kenenkään talouteen. Tai jos uhkaillaan toisen lemmikkien lahtaamisella.. ihmeellinen suhde. ? Mä lähtisin kyllä, ei ole toisen rakastamista ja kunnioitusta tuollainen.

Totea että puhelimeen menneellä 600eurolla saisi kuukauden ruoat perheellenne (oletan että lapsia on vähemmän kuin viisi) ja että tuskin taloutenne kaatuu muroista ja paahtoleivästä.

Mä en syö tunnin välein. usein kuitenkin, ja vähän kerrallaan. mulla on raskas fyysinen työ, muutamasta extrakilosta huolimatta lasken olevani fyysisesti hyväkuntoinen.
Tässä tulikin taas riideltyä välillä, ja mies sanoi, että hänen mielestään parisuhteessa pitää pystyä puhumaan mistä vaan, ja tunnusti, ettei se ole pelkästään rahan meno ja se että syön kuulemma aina kaapit tyhjiksi (!) vaan sekin, etten näytä enää samalta kuin mennessämme naimisiin 5v sitten. mitäpä tuohon sanomaan/puolustelemaan, en varmaan näytäkään:( 2 lasta olen saanut, ja painoa jäänyt 17kg siitä mitä painoin silloin (oli aika hoikka). plus tissit roikkuu, ja maha revennyt. rahojen käytön prioriteeti on nykyään lapset, enkä tosiaan usein ostele itselleni mitään (kun ei enää jää mitään, mies ja lapset pitää siitä huolen.)
mies ei käsitä, miksi mä pidän ilkeänä, mitä se sanoo. kun se on kuulemma totuus.

just. miehet opetetaan ja kasvatetaan sihen että kaikki mitä he tekevät on arvokasta. kaikenlainen tekniikka on muka kehittävä ja arvokasta ja kaikki mitä tytöt tekevät jotenkin huonompaa. kauneus, kiltteys, prinsessamaisuus, hyvyys, vaatteet jne.

tuollaiset äitiensä lellimät kusipäät on liian myöhäistä kouluttaa. potkaise pihalle ja äijä kuolee nälkään. ei varmaan edes tee kotona mitään.

Yhteistyössä