Mies valittaa ettei ole mitään erityistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on avioliitto vähän katkolla ollut tässä, en erittele tarkemmin syitä ja on koitettu vieläjatkaa.

Yksi iso ongelma on se ettei juuri ole yhteistä tekemistä. Minua vain hieman huvittaa, kun mies saattaa sanoa, että "mitäs kivaa tehtäis, ehdota jotain". Sitten kun minä sanon että en nyt heti keksi mitään, oliko sulla jotain mielessä niin sanoo, että ei. Ajatteli, että minä keksisin jotain. Tai sitten saattaa sanoa, että juteltaisko jostain johon minä, että no jutellaan vaan, mistä tahdot puhua. Ja taas mies siihen, että ei hän tiedä, keksi sinä.

Ja siisminä olen se, joka tästä on nyt ollut lähdössä, kun suhde on tosi väljähtänyt, ei ole mitään yhteistä, ongelmia on ollut (mies pettänyt) ja mies tuntuu vain kaverilta. En siis saa mitään kiksejä siihen suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;21960754:
Ootko valittanut miehelle että ette tee mitään kivaa yhdessä tai ette puhu mistään?
Tää on nyt häneltä askel sinua kohti, älä sivuuta sitä vaikkei se olekaan niin iso harppaus kuin olisit toivonut.

Siinä mielessä joo kun se olen minä, joka tääll aina puhuu. Olen aina koittanut kysellä että miten töissä tai miten siellä ja tuolla tai jos käynyt kaverilla niin olen koittanut kysellä, että mitäss inne kuulu jne. Usein mies kuitannut vain, että ei erikoista tai että pitääkö olla noin utelias tms. Eli minä aina kehitän sitäjuttua ihan tyhjästäkin, mutta mies ei lämpene. On vain hullua, että nyt kun olen jo itse vähän kuin heittänyt kirveen kaivoon niin se olenkin minä, jonka pitää ihan pirusti tehdä töitä sen asian eteen minkä olen vuosikaudet hoitanut mielestäni ihan kivasti.

Mä olin samanlainen kuin miehesi, tosin ehdotin myös asioita. En vaan koskaan saanut vastakaikua ja oma mies ei koskaan itse ehdottanut mitään, joten eksä on. Pelkkä katon jakaminen ei mulle riitä parisuhteeksi.

Mä en tykkää yhtään sellasesta väkinäisestä keskustelusta että toinen kysyy "jutellaanko jostain". Kyllä meillä keskustelut syntyy ihan luonnostaan kun istahdetaan kaksistaan johonkin. Eikä ne ole sisällöltään siis "mitä tänään syödään ja millainen on huomisen aikataulu" vaan joku hiukkasen syvällisempi aihe joka nyt on sattunut tulemaan mieleen jostakin. En kestäis olla, jos mies muutenkin vaan vastailis joka asiaan "ihan sama" tai "en tiedä". Välillä se puhuu kyllä liikaakin, eikä ymmärrä että jos olen lähdössä juuri ovesta ulos niin en ehdi keskustella edellisiltaisen elokuvan allegorioista kun en halua myöhästyä :D

Mutta tää nyt ei varmaan auttanut ap:tä yhtään. Halusin kai vaan korostaa sen merkitystä, että jutellaan ilman väkinäisyyttä ja että parisuhteessa ei tarvitse jutella vain joko parisuhteen ongelmista tai arjen käytännön asioista.