Mies vie mukaan KAIKEN, myös lapsen tavarat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero, mistä uudet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lain mukaan miehellä ei ole oikeutta viedä lapsen tavararoita, sänkyjä jne. Tämä täysin riippumatta siitä, kuka ne on maksanut. Jos mies ne yrittää viedä, soita poliisi paikalle.

Miksi miehen pitäisi ostaa uudet sängyt ja huonekalut kun se on ne juuri lapselle ostanut? Vai meinaakko että se lapsi on vain äidin kotona? Mies lienee lähinnä sitä mieltä että ottaa lapsen huoltajuuden.

Ota yhteyttä sossuun jo etukäteen ja pyydä sieltä vaikka lainaa. Tärkeää on että toimit itse ennen miestäsi, jos meinaan tuo toteutuu että mies aikoo sen jälkeen soittaa sossuille ettei sulla ole lapselle sänkyä.

Hei aapee, et nyt purematta niele tuomoista käytöstä! Tuohan on varkaus ja melkein lapsen heitteille jättö että vie kaikki kamat, se on VASTOIN LAKIA! Koska varmasti olet osallistunut tavaroiden hankintaan? Mitä miehesi sanoi kun muistutit häntä k.o. asiasta? Vai et kai vain ollut hiljaa että joo, vie vaan kaikki????

Täältä kans löytyisi ainakin astioita, sohva ja keittiön pöytä jos kelpaisi. tori.fi on myös hyvä paikka etsiä esim. käytettyjä huonekaluja. Just itse ostettiin sieltä tupakaappi, keittiön pöytä ja tuolit. Mun mielestä saa halvemmalla kun huutiksesta, siellä ihmiset haluaa päästä tavaroista eroon.

No en mäkään alkais paskaäijän kanssa tinkaamaan mistään huonekaluista. Jos on niin tympeä, että koittaa haastaa riitaa ja kiusata viemällä kaiken, niin antaisin viedä enkä sanois yhtään mitään. Ihan vaan osoittaakseni, että pärjään ilman mokomaa kuspiätä, sekä osoittaakseni, että tyyppi on niin yhdentekevä, etten viitsi vaivautua tinkaamaan sellaisen kanssa. Kyllä lähipiiri huomaa, millainen mulkku se on, kun kaiken vie.

Netcyclerin kautta mä oon antanut tavaroita ilmatteeksi pois, kannattaa myös sieltä katsoa. Ja henk. koht. annoin oikeasti hyväkuntoista tavaraa, uskon etten ole ainoa.

Mistä päin ap on. Meiltä voisi myös löytyä jotain lahjoitettavaa.. Esim. verhoja tai astioita..

No en mäkään alkais paskaäijän kanssa tinkaamaan mistään huonekaluista. Jos on niin tympeä, että koittaa haastaa riitaa ja kiusata viemällä kaiken, niin antaisin viedä enkä sanois yhtään mitään. Ihan vaan osoittaakseni, että pärjään ilman mokomaa kuspiätä, sekä osoittaakseni, että tyyppi on niin yhdentekevä, etten viitsi vaivautua tinkaamaan sellaisen kanssa. Kyllä lähipiiri huomaa, millainen mulkku se on, kun kaiken vie.
Ei tuollaisille kannata osoitella yhtään mitään, vaan toimii niin kuin on käytännössä järkevintä.

[QUOTE="vieras";25461793]Ei tuollaisille kannata osoitella yhtään mitään, vaan toimii niin kuin on käytännössä järkevintä.[/QUOTE]

No minusta on käytännössä järkevintä olla haaskaamatta energiaansa paskaan.

Kaikkea ei tarvitse hommata kerralla. Sänky tärkein ja pöytä ja tuolit (missä voi syödä) Huutonetistä varmaan kannattaa katella ja kirppiksiltä, jos ei rahaa pahemmin käytössä. Ikeassa on myös edullisia huonekaluja.

[QUOTE="hmm";25461858]Ja parempi vaihtoehto on olla kynnysmattona, hiljaa, ja antaa toisen varastaa kaikki? Uusien tavaroiden ostaminen säästää energiaa?[/QUOTE]

Ei se ole kynnysmattona olemista, jos ei lähde miehen lapselliseen ärsytykseen mukaan.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Olen tyytyväinen että hengissä pääsen suhteesta pois. Mies ei ikinä tule saamaan lapsen huoltajuutta.

Oikeestiko te alkaisitte tällaisen tyypin kanssa vielä kinastelemaan tavaroista? Mä olisin onnellinen että se on pois elämästäni, sen kun vie kamat jos kehtaa niin lapsellinen olla. Uusi elämä, uudet tavarat, joissaa ei olis mitään mikä muistuttaisi tuosta ääliöstä.

[QUOTE="vieras";25461944]No onhan. Ja turha kuvitella, että mies uskoisi, ettei harmita aivan helvetisti eli mies "voittaa".[/QUOTE]

No väkivaltaisen miehen ollessa kyseessä, kyllä siinä se ex-vaimo ja lapset voittaa. Saavat pitää terveytensä, mahdollisesti enemmänkin...

Laki avopuolisoiden yhteistalouden purkamisesta soveltuu avopuolisoihin, jotka ovat asuneet yhteistaloudessa vähintään viisi vuotta tai joilla on yhteisiä lapsia. Näissä avoliitoissa sovelletaan irtainten esineiden osalta ns. yhteisomistusolettamaa. Tällöin katsotaan tietyn irtaimen esineen olevan avopuolisoiden yhteinen, jos avopuolisoiden välisestä sopimuksesta tai olosuhteista ei käy selville, kumman omaisuutta se on.

Laki mahdollistaa myös hyvityksen vaatimisen tilanteessa, jossa avopuoliso on työllään tai varallisuuspanoksellaan auttanut toista avopuolisoa kartuttamaan tai säilyttämään tämän omaisuutta. Esimerkkejä ovat tilanteet, joissa toinen avopuoliso on omalla työllään tai rahoittamalla aikaansaanut mittavia korjaustöitä toisen avopuolison omistamaan asuntoon tai jäänyt kotiin ansiotyöstä hoitamaan perhettä ja näin mahdollistanut toisen avopuolison keskittymisen ansiotyöhön.

Avopuolisot voivat sopia siitä, että edellä viitattuja säännöksiä ei sovelleta heihin. Tällaisella sopimuksella ei kuitenkaan voi luopua oikeudesta vaatia pesänjakajan määräämistä omaisuuden erottelua varten.

eli 2011 voimaan tulleen lain perusteella voisit vaatia pesänjakajaa asialle, vaikka jälkikäteen ja näin voisit saada pesämunan uusille tavaroille tai lainaa maksettua. Asiasta tuskin tarvitsee kinata, vaan sinulla on oikeus (koska lapsi on yhteinen) pyytää pesänjakajaa, joka selvittää omaisuutenne jaon. Kaikki, mistä ei ole kuittia tallella, katsotaan yhteisomaisuudeksi, johon sinulla siis on oikeus. Tappelemaan ei kannata ruveta vana hoitaa asiat siististi ja kaukaa viranomaisteitse.

Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";25461501]Miksi miehen pitäisi ostaa uudet sängyt ja huonekalut kun se on ne juuri lapselle ostanut? Vai meinaakko että se lapsi on vain äidin kotona? Mies lienee lähinnä sitä mieltä että ottaa lapsen huoltajuuden.[/QUOTE]
Lapsen sängyt ja tavarat jäävät/ menevät siihenosoitteeseen jossa lapsikin asuu. Riippumatta siitä kuka ne on ostanut ja milloin.

Jos kyseessä on hankala ns "sairas" mies niin antaisin varmaan itsekin olla. Ihan ensin hankit lapselle uuden sängyn jos mies sen vie.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Jos on vain typerä kiusanhenki, niin vaatisin saataviani. Mutta jos on joku pahempi mulkku, niin antaisin mennä tavaroineen. Jos sellaisen kanssa alkaa kinaamaan verhoista ja sängyistä, niin saattaa menettää enemmänkin kuin vain tavaraa.

[QUOTE="vieras";25461142]Siis todella vituttaa tuollainen alistuva asenne. Pidä itsesi ja lapsesi puolta.[/QUOTE]

Heh, ei se aina niin mee... exä oli tyhjänny kämpän silloin kun en ollut kotona, mulle jäi sohva, sänky ja keittiönpöytä+tuolit, armollisesti oli jättänyt akvaarionsa mulle, jota ei ollu viittiny ruveta tyhjäämään :D

Yhteistyössä