Mies vie mukaan KAIKEN, myös lapsen tavarat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero, mistä uudet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No väkivaltaisen miehen ollessa kyseessä, kyllä siinä se ex-vaimo ja lapset voittaa. Saavat pitää terveytensä, mahdollisesti enemmänkin...

Aivan. Tässä lienee kysymys tärkeämmistä asioista kuin joistain huonekaluista ja astioista. Tuollaisessa suhteessa voittaja on se vaimo joka uskaltaa lähteä pois ja aloittaa uuden elämän. Järkevänä voitaneen pitää sitäkin että minimoi kaiken yhteydenpidon ex-mieheen, vaikka siinä taloudellisesti jotain kärsisikin.

Sosiaalitoimesta saattaisi saada apua, sosiaalisin perustein luottoa (jos siihen tarvetta). Lapsen kanssahan voi hetken aikaa "leikkiä" retkellä oloa ja nukkua patjoilla (ne kun kuitenkin pitänee ostaa uutena) ja olla piknikillä keittiössä. Ei tietysti viikkoja, mut ensi hätiin. Seurakunnaltakin voisi saada apua(vaikkei kirkkoon kuuluisikaan). Jonkun marketin ilmoitustaululle vois laittaa myös "ostetaan edulliset sängyt+ruokaryhmä jne..."-ilmoituksen. Tää nyt menee ehkä vähän härskiksi, mutta kuolinpesistä saattaa saada halvalla tai jopa ilmaiseksi... tietty vaikeempi on löytää tavaroista eroon pääsyllään oleva perikunta. Kun asunto pitää saada tyhjäksi saatetaan laittaa kaikki mitä ei itse tarvita kierrätykseen.

Vois kuvitella, että jos on väkivaltaisen miehen kanssa joutunut sinnittelemään aikansa, niin jossain vaiheessa alkaa riittää. Saattaa se seuraava taistelu viedä hengen.

Rohkeutta ja oikeanlaista taistelutahtoa on lähteä tuollaisesta suhteesta. Jos jotain täytyy kynnysmatoksi kutsua niin sitten sitä joka jää väkivaltaisen miehen luo. Tavarat on tuossa vaiheessa jo aika epäolennaisia.

Kyllä meillä saisi mies viedä kaikki, jos niin lapsellinen olisi. En alentuisi tappelemaan jostain vanhasta sängystä, joka muutenkin luultavimmin piakkoihin tarvitsisi uusia. Kutsuisin anopinkin kylään heti seuraavana päivänä, vois ihmetellä minkälaisen kakaran on kasvattanut.

[QUOTE="vieras";25462547]Joa mies on väkivaltainen, niin varmasti on siitä riippumatta saako tavarat vai ei.[/QUOTE]

Että eipä muuta ku ap seisomaan ovelle esteeksi jotta saa turpaansa joka huonekalusta vielä kertaalleen.

[QUOTE="vieras";25462547]Joa mies on väkivaltainen, niin varmasti on siitä riippumatta saako tavarat vai ei.[/QUOTE]

Vähemmän se mies saa tilaisuuksia käydä käsiksi kun jätetään pois se tavaroista tappeleminen. Sitä paitsi tuollaiset miehet harrastavat usein sen fyysisen väkivallan lisäksi myös henkistä ja parempi mitä vähemmän antautuu mihinkään tilanteisiin missä mies pystyy vaikuttamaan vielä ex-vaimoon ja tämän elämään.

Sitäpaitsi, mahtaako sitä edes haluta jatkossa katsella huonekaluja jotka muistuttavat tuosta entisestä elämästä?

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="vieras";25462565]Että eipä muuta ku ap seisomaan ovelle esteeksi jotta saa turpaansa joka huonekalusta vielä kertaalleen.[/QUOTE]
No silloin otetaan muita ihmisiä avuksi. Alusta asti pitää tehdä selväksi, että huonosti kohtelu oli nyt tässä.

Vähemmän se mies saa tilaisuuksia käydä käsiksi kun jätetään pois se tavaroista tappeleminen. Sitä paitsi tuollaiset miehet harrastavat usein sen fyysisen väkivallan lisäksi myös henkistä ja parempi mitä vähemmän antautuu mihinkään tilanteisiin missä mies pystyy vaikuttamaan vielä ex-vaimoon ja tämän elämään.
No niitähän tulee koko ajan. Jos aina vaan antautuu, niin sitä enemmän tehdään kiusaa.

Ymmärrän tilanteen, jos mies on kaikki ostanut. Mut jossei oo, niin sit kyl omistas kiinni. Sen lisäks et ärsyttää tommoset "minä-määrään" -miehet, niin ärsyttää myös nämä "yhyy,-mies-tekee-niin,-mies-tekee-näin-ja-minä-vaan-katson-vieressä" -naiset.

[QUOTE="vieras";25462595]No niitähän tulee koko ajan. Jos aina vaan antautuu, niin sitä enemmän tehdään kiusaa.[/QUOTE]

Okei, sovitaan että sinä voit tilanteeseen joutuessasi jäädä tappelemaan väkivaltaisen ex-miehen kanssa vaikka jokaikisestä kahvikupista ja sinulle se olisi se oikea ratkaisu.

Itse taas mielummin jättäisin kaiken yhteydenpidon minimiin ja mielellään hoidettavaksi virallisten käsien kautta. Tärkeimmäksi kokisin sen että pystyisin lasteni kanssa aloittamaan uuden ja turvallisen elämän. Tuskin jäisin hirveästi kaipaamaan miehen (pääosin) aikanaan hankkimia tavaroita. Minulle se olisi se oikea ratkaisu.

[QUOTE="vieras";25462590]No silloin otetaan muita ihmisiä avuksi. Alusta asti pitää tehdä selväksi, että huonosti kohtelu oli nyt tässä.[/QUOTE]

Kuinka moni niistä apulaisista on siellä sitten valmiina olemaan 24/7 ties kuinka kauan?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Olen ihan sanaton. Aivan ihania kommentteja minua täällä odotti! Ette arvaakkaan miten mieltä lämmitti ettei aloitusta teilattu heti kättelyssä! :D
Osa ymmärsi pointin, mies todellakin maksanut suurimman osan joten vieköön ja todellakin luulen että mun hyvä onni loppuu joskus eli en halua päätyä iltalehden otsikoihin tai ruumishuoneelle. Tilanne muutenkin stressaava ,haluan keskittää energiani johonkin parempaan kuin tavaroista tappeluun vaikkakin sitten lainan joudun ottamaan hankintoja varten. Ja voihan olla että jos jotain "miehen omistamaa "ottaisin hän kuitenkin tulisi niitä vaatimaan jossain kohtaa takaisin. Ja kysymys olikin paljonko luulette että välttämättömiin hankitoihin rahaa menisi? Monet ovat tarjonneet ihania tavaroita, otan huomenna paremmin tänne yhteyttä jos vielä löytyy joku halukas antamaan omiaan. Luulen että raha-asiat kuitenkin järjestyvät ja saamme kaiken tarvittavan. :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Olen ihan sanaton. Aivan ihania kommentteja minua täällä odotti! Ette arvaakkaan miten mieltä lämmitti ettei aloitusta teilattu heti kättelyssä! :D
Osa ymmärsi pointin, mies todellakin maksanut suurimman osan joten vieköön ja todellakin luulen että mun hyvä onni loppuu joskus eli en halua päätyä iltalehden otsikoihin tai ruumishuoneelle. Tilanne muutenkin stressaava ,haluan keskittää energiani johonkin parempaan kuin tavaroista tappeluun vaikkakin sitten lainan joudun ottamaan hankintoja varten. Ja voihan olla että jos jotain "miehen omistamaa "ottaisin hän kuitenkin tulisi niitä vaatimaan jossain kohtaa takaisin. Ja kysymys olikin paljonko luulette että välttämättömiin hankitoihin rahaa menisi? Monet ovat tarjonneet ihania tavaroita, otan huomenna paremmin tänne yhteyttä jos vielä löytyy joku halukas antamaan omiaan. Luulen että raha-asiat kuitenkin järjestyvät ja saamme kaiken tarvittavan. :)

Varmasti asiasi järjestyvät, varsinkin tuolla asenteella :)! Ihana että monet ovat apuakin tarjonneet. Ota sitten vaan ihmeessä vastaan jos mahdollista, varmasti tarkoittavat mitä sanovat ja haluavat auttaa. Kaikkea hyvää jatkoon :)!

[QUOTE="vieras";25462629]Kuinka moni niistä apulaisista on siellä sitten valmiina olemaan 24/7 ties kuinka kauan?[/QUOTE]
Kuten sanoin, niin jos tulee väkivaltaiseksi tavaroista, niin sitten tulee mistä tahansa muustakin. Luulen, että ap:lla on joka tapauksessa ongelmia edessä. Toivottavasti ei anna väkivallan pelossa pompottaa edelleen itseään. Tuskin tässäkään tapauksessa on edes rikosilmoitusta tehty kertaakaan.

Kaikkea hyvää tulevaisuudellenne myös minunkin puolestani! :)

Kiva nähdä että täältä löytyi heti noin vinkkejä ja ihan konkreettistakin apua. Varmasti asiat järjestyvät ja helpotus suuri kun pääsee aloittamaan uuden ja vapaan elämän.

Olet tehnyt rohkean ratkaisun ja sitä samaa voimaa toivoisi myös kaikille muille kotiväkivallan uhreina eläville! Olet antanut lapsellesi sen parhaan lahjan...

että jos tyydyt aluksi vaatimattomaan, voi pari tonnia riittää. Jos mahdollista kierrellä, suosittelen ainakin astiat hankkimaan kierrätyskeskuksesta/kirpparilta. Samoin sohvan, sänkyjen rungot, pöydät, tuolit ym. Uutena patjat ja peitot+tyynyt.

Ikeasta saat halvimmalla todella simppelit peruslamput, samoin laseja, tekstiilejä. Halpoja mattoja myös. Eikä yksinkertaisimmat huonekalutkaan siellä paljoa maksa, halvin kirjoituspöytä oli muistaakseni 14€ tjsp...

Yhteistyössä