Mies vihjailee kosinnasta, mutta ei sillä ole varaa ostaa haluamaani sormusta. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "liina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"liina"

Vieras
Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?

Mies on alkanut vihjailla naimisiinmenosta ja erään tylsistyneen automatkakeskustelun aikana jekutti mut kertomaan tarkasti millaisen kosinnan haluaisin (tajusin tämän vasta myöhemmin kun vihjaili naimisiinmenosta).

Ihanaa, pitäisi olla iloinen tästä MUTTA.
Olen melko pinnallinen ihminen ja mulle naimisiinmeno ja se sormus on tärkeä asia.
Olen selaillut useampana päivänä netistä vihkisormuksia ja mulle on selkeää mistä pidän, mun maku vaan on AIVAN liian KALLIS.

Halvin sormus josta pidin, oli 2600 euroa ja ne "wau, miten hieno"- sormukset olikin sitten yli 5000e. :(
Miehellä ei todella ole varaa ostaa noin kallista.

En ole aikaisemmin edes tajunnut mitä ne hienot maksaa, lehdissäkin on ilmeisesti aina vain niitä halvempia tyrkyllä kun maksavat satasia.

Mitä sä tekisit mun kengissä?
Onko hölmöä jos annan itse miehelle rahaa hienoa sormusta varten?

Tämä on ärsyttävä palsta.

Kirjoitin pitkä kommentin johon linkitin 5 kuvaa sormuksista, kommentteineen, hintoineen, mielipiteineni ja painoin lähetä:

"Tämä viesti tulkittiin spämmiksi. Tarkista ettei viestissä ole enempää kuin kolme linkkiä tai jotain rumia sanoja"

Vittu. Pitäkää tunkkinne. ( nyt on se ruma sana siinä...)

mä aattelin noin mun exän kohdalla ja jäi lopulta kihlat hankkimatta. mistä oon onnellinen sillä suhde oli kuitenkin ihan kuraa ja onneksi turhamaisuuteni vuoksi jäi menemättä vakavammalle tasolla aivan väärässä vaiheessa.
nykyistä kumppaniani rakastan niin paljon että siinä ei paljon sormusten ulkomuodot merkitse vaan halutaan olla toistemme kanssa ihan muista syistä. eli kyllä olet mielestäni turhan pinnallinen tässä tapauksessa. jos noin paljon häiritsee niin ostat itse vaikka vihkisormuksesi.

Naiset ovat kuin variksia, kiinnostuneita kaikesta kiiltävästä.

Miehen asemassa luikkisin tieheni. Jos naisiin pitää sijoittaa rahaa niin aivan sama on käyttää ammattilaisten palveluja. Kaikki hyvät puolet ilman mitään huonoja ja pitkässä juoksussa paljon halvempaa.

onks se sormus oikeesti niin tärkee??? mun vihkisormus makso 42e suunnilleen, miehen kans oltiin katselemassasormuksia ja mies ihmetteli kun sanoin että sitten ei kultaa, vain hopea tai teräs..

kannattaisiko ehkä mieluummin satsata se raha siihen yhteiseen laatuaikaan naimisiinmenon jälkeen??

Oletko ap ajatellut sormuksen teettämistä? Uniikin ja aivan törkeän hienon kihlasormyksen saa sillä tavalla, jos kivitoiveesta joutuu joustamaan. Onko se kivi siinä se ainut asia, mikä saa sinusta sen wau-fiiliksen?

Mulla kihla on ihan tavallinen valkokultainen sormus ja vihkisormus on kaksirunkoinen, jossa toisessa on rivi timantteja. Lasten synnyttyä sain yllärinä mieheltä pari kuukautta sitten lapsisormuksen noiden muiden sormusten jatkoksi ja siinä on 0,3 karaatin timantti ja rivi pienempiä kaverina (mulla on nyt siis nimettömän sormusrivin leveys 12 mm). Isoin timantti on kruunuistutuksella ja kyllä se vaan tarttuu vähän joka paikkaan. Pidän sormuksia käsissäni koko ajan, joten varomaan joutuu varsinkin lasten kanssa hassutellessa ja painiessa etten vahingossa raapaise heidän ihoa sormuksella. Onhan tuo sormus nätti ja kokonaisuus upea, mutta ei todellakaan välttämätön. Minulla on nyt 3500 euron edestä tavaraa nyt eto sormessa ja ei se synkkää päivää valaise yhtään sen kirkkaammaksi.. Lapset ja mies sen tekevät (osaavat kyllä myös toisaalta avustaa sen synkän päivän syntymisessä :D ). pärjäisin siis erittäin hyvin ilman timatillisia sormuksia, mutta sormukset ovat mieheni valitsemia, joten en lähde muuttamaan tilannetta.

Jos kihlasormus on noin kallis niin entäs se vihkisormus sitten? Voisit miettiä sitä nyt miten sormukset tulevat istumaan kauniisti yhteen saaden aikaiseksi sellaisen wau-tunteen. Jos teettäisit korusuunnittelijalla jo valmiiksi kihla- ja vihkisormus suunnitelman, josta ottaisit kihlautumisen yhteydessä sen edullisemman, mutta kauniin ja sitten vihkiäisissä sormuksesi saisi jatkoa siitä kivellisestä ja kalliimmasta. (ja sinulla olisi miehesi kanssa aikaa säästää sormukseen).

Oletko menossa naimisiin miehen vai sormuksen kanssa? Jos sormus on noin tärkeä, eikö ole aika sama minkälainen mies sen tuo, kunhan rahaa riittää? Tee nyt hyvä nainen selväksi ennen kosintaa, että sormus on vain jäävuoren huippu, tarvitset myös huipputalon, -auton, kalliit merkkivaatteet. Tuo vaatiminen ei nimittäin tule sormukseen jäämään.

Toinen vaihtoehto on, että olet onnellinen sellaiseen sormukseen johon miehelläsi on varaa

Ekkö ajatus ole tärkein?? Se että miehesi on saanut sinut kertoo kuinka haluat ns.jatkonnsujuvan ja varmaan miettii miten saa toivees toteutettua. Tuo on minusta aika paljon!! Ja se että moes haluaa loppu elämän viettää sun kanssa. Niin sä mietit vaan että en saa sitä sormusta minkä haluan! Pitäisköhän palata maanpinnalla ja olla onnellinen siitä mitä on?
Oma kihlasormus makso n.60e ja vihkisormus 240e. Näitten summaa ei rahassa nyt voi enää mitata. Miljoonistakaan näitä en pois antaisi. Mies on nämä minulle itse hommannut ja ne on täydelliset. :)

Sen hinnan sormuksessa tekevät timantit eli jos hyväksyt puhtaudeltaan ja kirkkaudeltaan huonommat timantit, saat samanlaisen sormuksen halvemmalla. Välttämättä ei tarvitse tinkiä timantin koosta eli päällisin puolin sormus on ihan samannäköinen. Me ollaan kyllä ostettu sormukset yhdessä ja muutenkin mieti haluatko häät ja sormuksen vai viettää loppuelämäsi miehesi kanssa, kumpi on tärkeämpää?

ei hitto mikä uuuno. jossain vaiheessa miehesikin tajuaa minkä virheen tekee. juuuuuuuuuuuuuuuuust ai että sormus pitää olla oikea tai muuten tulee sussulle itku. arvostaisit itse rakkautta mitä miehesi sulle suo vitun aasi.

Onko sinulle tärkeämpää miehesi vai sormus? Minusta tuollainen useamman tonnin sormus on vähän... miten sen nyt sanoisi... no, älytöntä. Tietysti, jos on miljoonaomaisuus, niin sitten tietysti eri asia, mutta jos tiukkaa tekee, niin kannataisiko harkita vähän halvempia sormuksia. Aikamoisen taakan isket miehesi harteille... :(

Lisäksi herää kysymys, että ketä varten haluat "wau"-sormuksen? Itseäsi vai haluatko vain näyttää kavereille ja hehkuttaa?

Mä olen siinä mielessä varmaan epänaisellinen, etten ole koskaan tajunnut mikä noissa helyissä kiinnostaa. Mulle ihan sama vaik olis tuohisormus. Mieluummin muutenkin ottaisin jonkun halvemman ja jos olisi ollut rahaa kalliimpaankin sormukseen, oltas sitten lähetty sillä rahalla vaikka matkalle tms. Ajatus kuitenkin tärkein, eikä joku sormus.

• Tykkää
Reactions: suskijaperhe
[QUOTE="liina";28481692]Mitä tässä nyt kannattaisi tehdä?

Mies on alkanut vihjailla naimisiinmenosta ja erään tylsistyneen automatkakeskustelun aikana jekutti mut kertomaan tarkasti millaisen kosinnan haluaisin (tajusin tämän vasta myöhemmin kun vihjaili naimisiinmenosta).

Ihanaa, pitäisi olla iloinen tästä MUTTA.
Olen melko pinnallinen ihminen ja mulle naimisiinmeno ja se sormus on tärkeä asia.
Olen selaillut useampana päivänä netistä vihkisormuksia ja mulle on selkeää mistä pidän, mun maku vaan on AIVAN liian KALLIS.

Halvin sormus josta pidin, oli 2600 euroa ja ne "wau, miten hieno"- sormukset olikin sitten yli 5000e. :(
Miehellä ei todella ole varaa ostaa noin kallista.

En ole aikaisemmin edes tajunnut mitä ne hienot maksaa, lehdissäkin on ilmeisesti aina vain niitä halvempia tyrkyllä kun maksavat satasia.

Mitä sä tekisit mun kengissä?
Onko hölmöä jos annan itse miehelle rahaa hienoa sormusta varten?[/QUOTE]

ei helvetti! sehän se naimisiin menon tarkoitus on pramee sormus! mä voisin heittää sellasella vesilintua! paitsi lintuu sattuis

mä halusin vain että mies haluu mut omaksi ja se siitä..

mun sormus oli miehen puolelta, hänen äidin vihkisormus(yksinkertainen kulta sormus) ja itelle mies sitte osti jonku halvimman yksinkertaisen kulta sormuksen.

pääasia oli se TAHDON!

Kyllähän sen sormuksen pitäisi olla sellainen että siihen on tyytyväinen. Meillä ei ollut varaa ostaa sellaista sormusta, jonka olisin tahtonut, niin mulla on iso-isomummon vanha leveä perussormus vihkisormuksena, sillä on iso tunnearvo vaikkei malliltaan ole se minkä olisin ostanut. Olen sitten myöhemmin saanut muita sormuksia mieheltä :)

Se arvo voi sormukseen tulla muistakin asioista. Mutta tosiaan ei meille kaikille ole samat asiat tärkeitä ja ymmärrän hyvin että sormuksella on monelle iso merkityst.

Miks siinä sormuksessa pitää olla timantti? miks ei voi tilalla olla jotain muuta joka saman värinen mutta halvempi? Itsellä sormus jossa timantteja, viereisessä sormessa sormus jossa jokin halppis kivi, eikä niistä todellakaan voi sanoa asiaa tuntematon kumpi on aito ja kumpi ei.

exäni kosi minua hienosti keskellä kauppakeskusta hienolla sormuksella olihan se sillei ihan kiva myöhemmin suhde loppui. nyikyistä miestä kosin itse ja odtettiin sormus liikkestä noin 30€/kpl maksavat hopea sormukset. sovittiin että kun naimisiin mennään hankitaan hienommat. noh nyt ollaa naimisis eikä olla viel hankittu mut ei se kumpaakaan häiritse, sit ku raha tilanne on sellanen et voi työntää vaik 200-300€ per sormus.ei mekään nyt niin köyhiä olla mutta eipä tuokaan ole pikkuraha. mun mielestä ei sillä nyt vaan kauheesti ole väliä vaikka mulla on "halppis sormus" mieheni kanssa mä oon naimisis en sormuksen.

Jätä se persaukinen sika!

Miten sä luulet että sillä on koskaan varaa rakennekynsiisi, hiuspidennyksiisi, viikottaisiin kampaamoreissuihisi ja kaikkin niihin kalliisiin kasvohoitoihin jossa naamalle lätkäistään kurkkuja ja seitsemää eri hedelmää?
Millä se maksaa Pariisin matkasi ja yksityiset tennistunnit?

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind

Uusimmat

Yhteistyössä